Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@wagnas wrote:
Zo ga je echt met een Ferrari om!
[youtube:1mz196ls]http://www.youtube.com/watch?v=Z-4v4I7Gzk0[/youtube:1mz196ls]
das nou echt een Boerenferrari :thumb
Uiteraard ga ik ze ook maar eens zoeken voor beide champions!
Nooit geweten dat die er in horen te zitten! Eens ff bij de dealer langs.@KadAstra-EF wrote:
Medeforummers, is dit zeldzaam ?
Gisteren zoals gezegd met Remco op de sloperij geweest en kwam eigenlijk bij toeval deze kapjes tegen.
Ik heb inmiddels al vele Kadettjes op de sloop mogen bewonderen maar deze kapjes heb ik nog nooit gezien.
Het opvallende is dat ik ze ALLEEN in een Kadett Cabrio gevonden heb.
Op de sloperij lagen er 2 Cabrio’s met dus die kapjes er in.
Dus: zeldzaam of niet ?Rik ;)
Deze kapjes zijn niet zeldzaam.
In de gsi’s, gt’s en gls zitten ze vanaf het begin, en vanaf 1990 toen Opel met de actie modellen kadett kwam werden de kadettjes allemaal luxer uitgerust.
Dwz deze kappen, luxe bekleding, kofferbak beter aangekleed enz enz@teungts wrote:
Een andere hobby zoeken. Doe ik ook verdiep mij nu in zelfbouw luidsprekers voor in huis
Dat is een goeie, heb ik ook gedaan!
Ben lekker gaan fitnessen, ff de kop leeg trainen, daar door veel meer zin om aan m’n kadett te werken!@2000 wrote:
Vooral onderstaand zinnetje vind ik verre van handig, vooral omdat het algemeen bekent is dat dit dus NIET zo is. Maar goed, een dure les geleerd, erg lullig, en voortaan misschien toch iets aannemen van een ander. (en bijna zeker als ie Wim heet)
Quote patrick v voorn: als het de ketting zou zijn zou het een constant geluid zijn, en het is echt bij het starten alleen en voor 2 a3 sec.
:hmmz weet niet goed hoe ik dit moet opvatten maar,
Ik ben zelf geen automonteur en sommige dingen los ik op dmv vragen aan kenners of door bepaalde logica, ik weet dat Wim veel kennis in huis heeft, dus zijn antwoord doorgespeeld aan m’n pa, maar als er dan een monteur zegt dat het niet de ketting is, ja wie ben ik dan om dat tegen te spreken.
Dus ja idd een dure les, weliswaar voor m’n vader :angel@XJR1300 wrote:
@patrick v voorn wrote:
nou, maar even een reactie terug!
We zijn er iig achter wat het was.
Er heeft een monteur naar gekeken en adviseerde de luchtpomp te vervangen, dus dat heeft mijn vader laten doen
maar het gevolg was dat het geluid niet weg was dus nog wat ander dingen laten vervangen want er werd bij gezegd dat het niet de distributieketting was!
Nadat al de delen vervangen waren reed mijn vader met de auto naar huis en liep de motor in elkaar. KETTING gebroken!
Gelukkig was de schade beperkt en was met een luttele bedrag van 3500euro de auto weer als nieuw!
Desondanks was de lol met de auto verdwenen dus staat er een andere auto inmiddels.Hij heeft er nog steeds dagelijks spijt van dat hij niet gelijk naar de dealer was gereden!
Gezien dat er door wim-v6 is gewaarschuwd voor distrie-ketting is het jammer dat er niet goed gehandeld wordt door sommige monteurs.
Mocht ik ooit zo’n vraag hebben dan zet ik mijn geld op Wim-V6 en had als eerste naar de ketting laten kijken.Had het ook al tegen m’n pa gezegd, want Wim-v6 heeft mij ook de nodige info verschaft voor vervangen van de distri set van onze Astra en dat is ook een succes geworden!
Ook ik zelf ben goed te spreken over zijn kennis en expertise, maar m’n pa is nogal eigenwijs. Kan ik helemaal niets mee!
@trashmetal wrote:
@patrick v voorn wrote:
nou, maar even een reactie terug!
We zijn er iig achter wat het was.
Er heeft een monteur naar gekeken en adviseerde de luchtpomp te vervangen, dus dat heeft mijn vader laten doen
maar het gevolg was dat het geluid niet weg was dus nog wat ander dingen laten vervangen want er werd bij gezegd dat het niet de distributieketting was!
Nadat al de delen vervangen waren reed mijn vader met de auto naar huis en liep de motor in elkaar. KETTING gebroken!
Gelukkig was de schade beperkt en was met een luttele bedrag van 3500euro de auto weer als nieuw!
Desondanks was de lol met de auto verdwenen dus staat er een andere auto inmiddels.Hij heeft er nog steeds dagelijks spijt van dat hij niet gelijk naar de dealer was gereden!
dus er is bakken geld gestopt in de wagen om hem weer goed te krijgen
is ie weer helemaal top, koopt ie een andere :hmmz Wijs :DJa ik stond er ook raar van te kijken, maar hij heeft er geen meter meer met plezier in gereden!
En dan ook nog niet eens aan mij vragen of ik m over wilde nemen :swear
Had m zelf wel willen hebben :angelEr is wel een bijna nieuwe Corsa voor teruggekomen :hmmz
Zou zeker mijn keuze niet zijn :thumbdownnou, maar even een reactie terug!
We zijn er iig achter wat het was.
Er heeft een monteur naar gekeken en adviseerde de luchtpomp te vervangen, dus dat heeft mijn vader laten doen
maar het gevolg was dat het geluid niet weg was dus nog wat ander dingen laten vervangen want er werd bij gezegd dat het niet de distributieketting was!
Nadat al de delen vervangen waren reed mijn vader met de auto naar huis en liep de motor in elkaar. KETTING gebroken!
Gelukkig was de schade beperkt en was met een luttele bedrag van 3500euro de auto weer als nieuw!
Desondanks was de lol met de auto verdwenen dus staat er een andere auto inmiddels.Hij heeft er nog steeds dagelijks spijt van dat hij niet gelijk naar de dealer was gereden!
31 december 2012 om 07:32 In reactie op: Lekkage Kadett E Life kofferbak tot vloerbedekking in de aut #18089398Een lekkende voorruit kan onmogelijk voor water in de kofferbak zorgen :jerry
Ook de spiegel kan dit niet!
Ik zou eerst eens de kit controleren van je dak/stijl en van het achterscherm van boven naar beneden boven het achterlicht!
Ook achterlichten lekken altijd :hmmz
Oude er uit, weggooien en een nieuw setje bestellen. Vaak probleem verholpen!Maar let wel, blijft een auto van meer als 20jaar oud, lekkage’s zijn niet geheel uit te sluiten dan.
Er zit altijd wel ergens roest waar vocht door heen kan!@jblfreak wrote:
@InjectTheVenom wrote:
Die Rieger body set moet je op de cabrio bouwen dan heb je pas echt een vet monster :wors
de rieger body zat op de cabrio haha en is idd heel vet
maar wil de cabrio toch weer met originele gsi bumpers hebben dus vandaar ik de set te koop het gezet
@ vince:
dat is wel mijn laatste redmiddel maar liefst heb ik originele ivm pasvorm haha
Dennis, cope heeft nog originele liggen, volgens mij zelfs goede gebruikte!
Nieuwe zo ie zo!
Mail m maar eens.
Greetzvanavond oker manta in de Euroborg, Groningen
30-14-VVurbanus filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=BX1wrs9X2-8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
op 9 min. botst er een a-tje, toch weer zondemooi verhaal met toch ook weer nieuwe TE-informatie en verder ook een testverslag van de Astra opc
Ben en Popke :thumbup
Zoals ik over de tel al zei, kl#te voor je! Maar blij dat je m weer oplapt!
Mocht ik je ergens mee kunnen helpen laat het maar weten!En uiteraard welkom terug op het forum :jerry
@Kermitkiller wrote:
ja ik heb er vier ,,voor jou duurt en johan en stefan heb ik er eentje via BEN :thumb
Popke, ben je vanmiddag ook thuis?
@H-400 wrote:
Ik ga deze namiddag naar de krantenwinkel, nog iemand geïnteresseerd voor een exemplaar?
ik ben bang dat er al weer een nieuw nummer in de kiosk ligt, oudere nummers zijn wel online te bestellen
iemand de TE2800 retrotest al binnen?
https://plus.google.com/102425356954271579212/posts/4ovCoiKBcpf#102425356954271579212/posts/4ovCoiKBcpf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het probleem van niet aanslaan kan aan de kabelboom liggen die achter het blok langsloopt,
De dikke kabel die van de dynamo naar de accu loopt wordt bij de startmotor een aantal keren afgetakt naar div delen o.a. schakelrelais. Deze aftakkingen komen wel eens los!!
Even een ander kabelboompie proberen. Is maar een uurtje werk!Oh ja voor ik het vergeet, Bordeaux rood is DE kleur :wub
Succes met je kadett!Thanks mannen, maar opschieten???? Nee dat zeker niet :angel hij hoeft ook niet komend jaar af te zijn!
Maar goedkomen, dat zeker :thumb
@injectthevenom we hebben zeker dezelfde stijl, volg jouw topik ook al heel lang maar onderschat het werk in je eigen auto niet, mijne is kwa plaatwerk misschien meer werk maar het opbouwen wordt met veel nieuw en/of gereviseerd materiaal gedaan waardoor dat dan weer mee valt, jij daarin tegen gaat natuurlijk je auto uitrusten met andere opties enz waardoor het ook weer een hele berg werk wordt!bij deze weer een foto update!!
van de uurtjes die ik heb besteed de afgelopen weken!


afgelast en in de epoxy primer





afgebakken!! :D


héél goed ondersteunen :vertag


kale bedoeling he?

nieuw origineel, zit als gegoten :thumbupuiteraard de gehele koker roestvrij gemaakt en in de epoxy gezet.


volledig vast geparkerd voor het lassen.


dat was m weer even!
10 november 2012 om 20:34 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059362@Vinci wrote:
Cker! Kan het iedereen aanraden om eens kritisch naar de geometrie te kijken. Zit nu wel met een andere blik naar wat restauratie topics te kijken en dan denk ik wel mooi werk, maar jammer als je zo dicht bij een beter stuurgedrag bent dat je het dan niet doet!! :???: Maar ja, je moet maar net weten wat er aan mankeert voor je er wat aan kan doen heh. Mijn project begon met het zoeken naar een onderstellen expert die ik gerust tegen betaling om het juiste advies had willen inhuren, maar niemand diende zich aan!! Die mensen zijn zeker zeldzaam ofzo! Allemaal mensen die er ook mee op het circuit rijden etc. waar je toch van verwacht dat ze zich wel eens in de materie verdiept zouden hebben!!? Heeft me uiteindelijk maanden werk gekost aan meten, berekenen, informatie zoeken etc. voordat ik wist wat er aan mankeerde en hoe ik het kon gaan oplossen… En inmiddels weet ik wel precies wat zo’n auto nodig heeft en hoeveel mm er overal aangepast moet worden om hem superstrak te laten sturen!
ik denk toch wel dat een aantal mensen hierdoor geinspireerd zijn om eens wat wijzigingen door te voeren, of te overwegen.
Een kennis van me heeft jaren geleden al wijzigingen aan caster en bumbsteer effect aangebracht aan zijn kadett D.Maar toch zijn er ook een aantal handige hobbyisten die ondanks dat het aanzienlijk beter zou zijn en ze het durven en kunnen, niks willen wijzigen aan onderdelen of koetswerk!
Persoonlijk schroef ik echt alleen maar oem matriaal op mijn auto’s en ook wat restauratie werk betreft wil ik zuiver origineel!
Op die manier ben ik dan weer uniek met mijn auto’s!Maar Vinci, top gedaan en laat me maar even weten wanneer hij klaar is dan spreken we wat af!
8 november 2012 om 11:56 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059346@Vinci wrote:
@blue-mission wrote:
zou dan kijken voor ombouw naar andere fusee’s ivm die vaste dingen,
bijv astra g, moet kunnen weet dat er g’s rond rijden met c20let’s bijv,
ook kan je dan een veel leukere schroefset kopen voor normaal geld.Hmja, inderdaad, heb ik al eens even naar zitten kijken, ben alleen nog niet echt zo heel erg thuis in de wondere wereld van de schroefsets. Weet dat ze er zijn van RVS, wat ik wel zo fijn vind om ze goed te kunnen blijven afstellen. En wil graag rebound en compressie op de demping kunnen afstellen… Zal toch wel wat kosten. Weet dat er al vrij aardige setjes (op het oog!) staan her en der voor andere auto’s als de Kadett voor 200 euro al, maar dat kan denk ik geen kwaliteit zijn. Dan die van KW voor al een paar honderd… En de prijs voor die van de Kadett is over het algemeen belachelijk hoog… maar wel gelijk een echt goede set dan….
Ach ja, toekomstmuziek…. :afro
Wil je compresie en rebound afstellen moet je zo ie zo al naar een spax schokker overstappen.
In tegenstelling van wat beweerd wordt is bij bv koni alleen de uitgaande slag te stellen!
In dat geval: spax dempers kopen en ermee naar pipo!!! Hij maakt ze zelf.1 voor 1 lukt het zo wel! Hoe ik het aanpak komt op termijn wel voorbij op foto!
Houd ik nu nog even voor mezelf :angel
Enige wat ik nu kan zeggen, deze operatie heb ik ook bij de rode gedaan
en daar staan foto’s van online :hmmzIk heb heel weinig tijd om aan de kadett te werken,
ik wil niet elke x van die mini updates posten!@vincent23 wrote:
Hey patjuh,
ik zie dat het weer gelukt is allemaal :thumbup :thumbup
de opleiding is klaar hoor kerel (geslaagd), dus we gaan zeer snel is ff afspreken, is alweer te lang geleden :thumb
Gr Vinc
:thumb man, regelen we wel weer met tel, niet dan!
@gsi-maffia wrote:
Goed dat je nog een originele mat hebt gevonden voor t schutbord..
Ben benieuwd wanneer we weer wat foto`s zien van de vorderingen..
mat was een duur geintje, maar goed je weet wat mijn doel is he :D
maar goed: vorderingen, tja de 8v is in winterslaap gezet

ergens in een warme droge loods!!
en de 16v…………………..ffies een sneak preview dan,

-
AuteurBerichten