Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
John, het lijkt omslachtiger dan het is! Het staat er idd wat verwarrend maar de voorremmen van de gsi en de combo zijn hetzelfde maar als je klauwen van een gsi koopt zijn ze ineens een stuk duurder!
Vandaar de tip om ze van een combo te pakken.
Er was destijds iets met de schijven, die konden ze niet leveren oid dus heb ik ze van een gsi besteld.
Heel raar, ze zijn het zelfde maar ze hebben wel andere bestelnrs en prijzen. Vandaar de tip.Oh en idd wel de hele set vervangen, je red het niet met alleen de klauwen dus ook schijven en blokken vervangen!
Let wel op dat het van een b Corsa combo moet zijn want de kadett combo zijn de klauwen e.d. Weer groter.En de kadett heeft ook probleemloze remmen gekent, helaas zaten deze alleen op de 2.0 modellen en bestel modellen.
Alle “gewone” modellen en de eerste gsi’s hadden :swear remmen.Bezuinigen op remmerij vindt ik zo ie zo kul!!!
Ik had destijds op mijn 18i vanwege hetzelfde probleem een set combo klauwen van de sloop gehaald en gemonteerd en een set nieuwe schijven met blokken voor corsa gsi bij de dealer gekocht!
Zeer degelijk en remmen als een dolle!@stefansmilde wrote:
Groen zwart en reed aan de andere kant van het kanaal :thumb
ja dat waren wij op terugweg van Utrechtse heuvelrit
had nog even langs willen gaan om de laatste aanwinst te bekijken, maar was blij dat ik thuis was (griep)Hou er wel rekening mee dat de klauwen van een Astra groter kunnen zijn als kadett 1.6.
Volgens mij hebben de astra’s allemaal geventileerde schijven, maar weet ik niet helemaal zeker!
Indien je met originele 13″ stalen velgen rijdt, zou ik zo ie zo kiezen voor de geventileerde schijven met blokken en klauwen van een Corsa combo/gsi!
Daar passen de 13″ gewoon omheen en het remt nog eens als een malle ook.
Ik zeg win/win situatie!er was vanmiddag nog even een kort interview met Frits v Eert op RTL Rally report, ook zijn Manta was goed in beeld :wub
@targamanta wrote:
Hallo , nix los ???? Alle schlafen noch ?? :D
???????????
hier de TE weer klaargemaakt voor de toerrit bij de Utrechtse heuvelrit



nu maar hopen op mooi weer
en mooi weer was het, heb alleen niet zo veel foto’s gemaakt
@Vinci wrote:
@patrick v voorn wrote:
De rede dat de papieren er niet bij zitten is waarschijnlijk dat het een behoorlijk geflopt project is!
Als je naar de achterklep kijkt weet ik zo goed als zeker dat het een sedan is geweest!!!!
Daarom mist ook de ”lelijke” rolbeugel!Edit.. Lees net iets over dat het een champion 16v is geweest!
Geen idee hoe zo iets gemaakt is dan maar wegflikkeren lijkt me enigste optie, wat een baggerbak.Hahahah, jij bent ook altijd zo lekker nuchter heh! :jerry
Moet zeggen dat ik ook aan alle kanten sterke twijfels heb of deze breedbouw überhaupt wel echt is en of er nog wat van te redden is. Een nieuwe auto bouwen is waarschijnlijk nog makkelijker dan om hier nog wat van te maken… :hmmz
Maar goed, als ik naar sommigen kijk hoe ze dingen aanpakken, en ga ik nog geen namen noemen (zoals pipo), maar als je zo vakkundig bent dan kan je er misschien nog wel wat moois van maken. Ik ben ook bang dat het in de vuilnisbak belandt, maar is wel zonde als het echt om een dergelijke breedbouw gaat, want die zijn wel enorm zeldzaam…. :(
Zulke jongens,en ik ga wel met namen gooien, als Pipo, gerwin of Mark enz die zullen dan de kit er af slijpen en gewoon netjes opnieuw beginnen. Het is de ellende van een ander opknappen gewoonweg niet waard!
Koets weggooien en de kit netjes op een hatchbackie maken!
Maar goed ik heb makkelijk praten want ik vindt breedbouw zo ie zo verkrachting van een dergelijk staaltje ontwerpkunst van de staf bij Opel destijds!Zou je stuurhuis kunnen zijn, weet alleen niet of je stuurbekrachtiging op je wagen hebt!
Heb het bij mijn champ ook gehad, ander stuurhuis er op en het was over!
Ik heb stuurbekrachtiging er op!De rede dat de papieren er niet bij zitten is waarschijnlijk dat het een behoorlijk geflopt project is!
Als je naar de achterklep kijkt weet ik zo goed als zeker dat het een sedan is geweest!!!!
Daarom mist ook de ”lelijke” rolbeugel!Edit.. Lees net iets over dat het een champion 16v is geweest!
Geen idee hoe zo iets gemaakt is dan maar wegflikkeren lijkt me enigste optie, wat een baggerbak.Cv is heel simpel, die stekker zit er in gedrukt. Je pakt een platte schroevendraaier en daarmee probeer je m voorzichtig er uit te wippen.
Heel simpel maar vereist wat geduld en souplesse aangezien je er lastig bij kan en na zo veel jaar behoorlijk vast kan zitten.Kapje, klopt wat raluph zegt!
wij willen ons bij deze ook opgeven, 2 pers.
Hij heeft ook een website met een onderdelen site, stonden altijd leuke dingen op
http://www.opelgtparts.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
heb vroeger op een beurs in Meppel een oud type GT met een ingelepelde V8 gezien, ja echt
het Opel virus van Patrick Suselbeek, wel bekend in het GT wereldje is ook met de Manta van zijn moeder begonnen
(40 sec)
http://www.autoweek.nl/video/3296/verzamelaar-opels-gt-van-patrick-suselbeek” onclick=”window.open(this.href);return false;dankzij de ipad geen papier meer nodig? ;)
http://vimeo.com/61275290″ onclick=”window.open(this.href);return false;
23 jaar geleden ook gehad met een 2.0S motor, ging bijna 200 achter een Duitser in een BMW, toen zakte het toerental en bij het intrappen van de koppeling sloeg hij af, koppeling weer laten opkomen maar liep toen zwaar en een klapperend geluid.
oliedruk en watertemperatuur waren goed maar de olietemperatuurmeter stond stond helemaal aan het eind, ik meen meer over de 200 graden, bij het losdraaien van de oliedop kwam er rook uit en stonk het erg verbrand
bij het losdraaien van de motor bleek een lagerschaaltje te hebben meegedraait waardoor er geen olie meer bij 1 van de lagerpunten kwam, de krukas was blauw verbrand en de lagerschaal was tot een soort alluminiumfolie geworden.
later de kop weer op een andere 2.0S onderblok gezet maar heeft nooit weer zo hard gelopenmeer foto’s op:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m644800371-opel-manta-verkocht.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
ik herkende hem aan de gele GT/E op de achtergrondvan staan worden ze alleen maar stoffig, ze moeten af en toe even uitgelaten worden
vandaag weer een dikke 5 liter olie ingedaan, kom ik tot de ontdekking dat de buis voor de geleiding van de pijlstok er los in zit, dat hij er niet is uitgevlogen, er was zelfs geen olielekkage te zien.
Na een tijdje afwezigheid ben ik er weer, moest even uitvinden hoe de nieuwe Photobucket werkt.
Vandaag de TE even afgestoft, ontstekingsmodule vervangen stukje gereden en de olie afgetapt morgen maar weer nieuwe olie er als ik tijd over heb de tankvlotter vervangen.
Het is weer heerlijk om na een klein half jaar weer het geluid van de 6 pitter te horen en het was mooi weer dus het raam open om het geluid nog beter te horen
Hij starte trouwens gelijk op alle pitten :thumbup
nee het rood onder de kofferklep is geen roest maar de ondergaande zon haha


@Jan E wrote:
Ik heb meteen gebeld maar nee helaas alle Manta’s zijn al weg….er is geen vraag meer… hij verwees ons naar Egbert de Boer, maar die heeft hem ook niet….het zal wel moeilijk worden…
Maar in ieder geval bedankt voor de tip, de restauratie vordert gestaag!!Jammer, had ik het spul er vroeger maar afgehaald, maar dat is met zo veel dingen
Randje uitsluitend om laten zetten als daadwerkelijk de banden er tegen aan lopen,
Roest komt namelijk van binnenuit door vocht tussen de delen en zet je het randje om kan het vocht wat er tussen komt er zo ie zo niet meer uit en roest t alleen maar harder.
Wanneer je een nieuwe rand of paneel in zet kan je het beste de naad tussen binnenscherm en buitenscherm lijmen, hier kan dan geen vocht meer tussen komen!
Ik heb hier zelf nog niet echt ervaring mee maar een maat van me heeft het jaren geleden eens gedaan en de randen roesten na 8jaar dagelijks gebruik nog steeds niet.
Ik ga het met mijn kadett zo ie zo wel doen!Bij autosloperij van der Ploeg tussen Haulerwijk en Een stond vroeger een B-Manta met airco op de sloop, maar of hij er nog staat?
ben er al heel veel jaar niet meer geweestJe plannen iets bijgesteld begrijp ik?
Of was dat zo ie zo het idee?Maar begrijp precies wat je bedoeld, mijn handen willen ook weer aan de gang maar de dagen zijn nog te kort, wacht echt met vol gas gaan tot t weer beter weer wordt!
Maar jij hoeft iig niet stil te zitten met een wachtende t2 en Porsche!Maar je moet m maar eens komen showen als ie klaar is, of kom een keer bij jou om t hoekige kijken :angel
Respect voor het werk Mark, je moeder zal wel erg blij met je zijn :thumb
Toch hoop ik dat de dagen gauw 30 uur worden dat je door kan met je dett! Ben erg benieuwt naar het eindresultaat :angel24 februari 2013 om 15:20 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059437rijdt lekker, die kadett van je!
Je merkt heel goed dat de auto steviger gemaakt is tov een originele kadett,
ik kan het weten, rij al bijna 14jaar kadett :vertag
Wat het stuurgedrag verbeterd is voelde ik niet heel goed aangezien ik op nog niet de helft van de grens van de auto gereden heb!
Blijft toch de auto van iemand anders he! :vertag :vertag -
AuteurBerichten



