Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
25 april 2013 om 21:18 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059461
@Vinci wrote:
Rijdt fijn man die grote wielen! Past wel bij me LOL (bijna 2 meter en 100 kilo) :agent
Met de kleinere wielen met kleinere zomerbanden voel je stukke meer van kleine hobbels, met deze gaat het er allemaal een stuk ‘sponziger’ aan toe. En dan bedoel ik niet dat de bandendruk te laag is, maar het rolt er gewoon allemaal makkelijker overheen. En heb er aardig mee over drempels lopen beuken en alles loopt gewoon vrij! Morgen een rit met wat mensen aan boord, 5 om precies te zijn, en niet de lichtste! Dus dan gaan we het helemaal ontdekken, ben benieuwd! Als je het ziet dan zou je nooit geloven dat het niks raakt, zit er echt zo strak omheen allemaal…. :shock:
:hmmz ik begrijp het niet helemaal, heb je de hele auto veranderd voor een betere wegligging, ga je banden monteren die het hele werk teniet doen.
Deze banden gaan toch veel verder “overhellen”? Tuurlijk rijdt het soepeler maar je wilt toch voelen wat de auto doet??
Is natuurlijk helemaal je eigen keus maar wel sonde van het werk lijkt me!Verders erg goed bezig, wordt een heel net kadettje
er zijn er inmiddels 60 GT/E boeken besteld, maar dat is nog te weinig om het boek definitief te laten drukken
het was de bedoeling om het boek in de herfst uit te laten komenzal nu de verzekeringspremie ook wel met een kwart dalen?
@Arjen wrote:
@ ron: 1/4 van het jaar tarief. Dat staat er ook duidelijk:
Auto’s rijdend op benzine, datum eerste toelating vanaf 1963 tot en met 1987, betalen ¼ van de MRB met een maximum van € 120 (€ 30 per kwartaal). Deze auto`s mogen in de maanden december, januari en februari niet van de openbare weg gebruik maken.
eh, moet het niet 1973 zijn :angel
het geeft ook weer perspectief voor jonge oldtimerliefhebbers die er nog geen hebben.
de prijzen waren ook wel onevenredig hoog in vergelijking met een vergelijkbare auto van een paar jaar nieuwer, neem het verschil in aanschaf tussen een Ascona C van 84 en een Vectra van begin 90, dan was de Ascona een stuk duurder
nu zullen degene die hem hadden voor het goedkope rijden de gastank er uithalen en hem op bezine terugbouwen en te koop zetten, er zal een overaanbod van oldtimers komen en zodoende de prijzen weer aantrekkelijker worden voor nieuwelingen
Met de goedkopere aanschaf in combinatie met 100/120 euro belasting in het jaar is het ook weer aantrekkelijk voor hunwat Weekers betreft had hij beter achter die Bulgaren aan kunnen gaan, dat geld zien we niet weer terug, da’s pas echt diefstal
zal de regeling ook doorlopen, ik bedoel, word een 75er na 40 jaar ook belastingvrij?
Bij de huidige regeling zat er een vertraging tussenWas trouwens nog wel even een Senator voor op RTL7
34-NFH-4 is ingevoerd in 2010 en rijdt op lpg
Het zijn wel dit soort auto’s en natuurlijk de Mercedessen die de huidige regeling om zeep hebben geholpenvideofragment TE2800
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=LbutDgZY6Wo” onclick=”window.open(this.href);return false;
zoals het kenteken al aangeeft is dit de 1024
@PeterNoFear wrote:
Staat trouwens al tijden een rode manta bij F. Hummel auto’s in Leek in de showroom.
Die staat er volgens mij al zo net lang als de showroom er staat maar hij wil hem niet kwijt, wel mooie originele :thumbup
@Freestyler wrote:
Als ik straks voor de Senator wb moet gaan betalen, praten we over 1684 euro per jaar (1470 kg op LPG)
Das een dikke 140 euro paar maand (iets meer dan 1€ per dag)
En dat voor een auto die gemiddeld 2x per week naar buiten komt.Dat is voor mij gewoon onbetaalbaar.
En dat zijn dan ook nog eens de prijzen voor dit jaar. Volgend jaar wordt het nog duurder…
Wb vrij was overigens voor mij niet de reden om met de hobby te beginnen, dat was de passie voor Opel. Maar het maakte de hobby wel betaalbaarder, temeer omdat de onderdelen ook steeds meer van goud gemaakt leken te worden.
En nu met een gezin met 1 kind en maar 1 loon, is wb gewoon geen optie meer.correctie, bijna 5 euro per dag en dan hebben we het nog niet eens over guldens :angel
en dan hebben we het nog maar over 1 auto
en als de belasting ook nog maar in het wegennet geïnvesteerd werd wat de naam zou doen vermoedenzal dat het eerste slachtoffer worden van de oldtimer hetze in Nederland :hmmz
hier hebben ze de ontroerendzaak belasting met 8% verhoogt en ik woon notabene in een huis van tig jaar oud, zou het niet wat zijn als die belasting ook zouden stoppen bij een oldtimer huis
De gemeente heeft te veel bouwgrond aangekocht en wij zitten met de gebakken peren terwijl de gemeente amtenaren er vorig jaar wel 2% bijkregenMaar even on topic
Hier is zaterdag een oldtimer estafette protestrit welke naar Groningen, Leeuwarden en Assen gaat, ieder met een oltimer kan mee doen
http://www.hofman.nl/nieuws” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hopelijk word het geen rij sterren :angel@JOZO wrote:
Originele GT/E te koop:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=230932577&cd=635014622280000000&asrc=st” onclick=”window.open(this.href);return false;
hopelijk gaat hij niet naar het buitenland :thumbdown
even wat anders,
Rainer Manthey geeft weer een Manta boek uit, deze keer over de Manta GT/E
het is een gelimiteerde oplage van 200 stuks, prijs 35 euro incl porto kosten
er hebben zich inmiddels al 50 belangstellenden aangemeld
info op; http://www.manta-a-online.de/” onclick=”window.open(this.href);return false; en dan Manta-A Bücher aanklikken
of http://www.manta-a-online.de/medien/FlyerGTE-Buch.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;wat de uitslag ook zal zijn, er zullen minder kilometers worden gereden wat ook weer minder brandstof accijns in het laatje brengt
als je voor 80 euro tankt is meer dan de helft accijns
:thumbdownzo, een beste prijs, maar hij is wel mooi en origineel, ben bang dat hij ergens in Duitsland beland en we hem niet weer zien
nog even en ze zijn duurder dan een Manta 400 rallycar, maar er zijn er ook minder TE’s gemaakt natuurlijkhttp://www.autozone.be/opel-manta-te2800-te-koop/oldtimer-6177818″ onclick=”window.open(this.href);return false;
@Aapje wrote:
Kleine correctie, 10 mercedessen op elkaar king:
die Mercedessen gaan aan het eind van het jaar vast naar Marokko en Turkije, de echte rotte exemplaren zullen vast op de sloop komen en gelijk in een pakje gedrukt worden omdat niemand meer onderdelen zoekt
wie weet worden er weer Opels van gemaakt :worsVoor de Mercedes eigenaren vind ik het niet erg, zij hebben de regeling ten slotte ook om zeep geholpen, het zijn geen liefhebbers maar profiteurs.
Ook de handelaren in die Mercedessen hoeven niet te klagen, zij hebben er ten slotte ook genoeg aan verdiend en toen hoorde je ze ook niet klagen.@ronnie opel boy wrote:
zijn de nog meer foto,s gemaakt
en we hebben allemaal een leuke foto als herinnering meegekregen
De originele TurboManta had anders ook een carburateur in een drukdoos, maar als ik er toch eentje zou maken dan zou ik inderdaad een injectie uitlaatspruitstuk nemen
waarom niet gelijk twee turbo’s
http://www.primeserver.nl/meuk/NrgSoundBoard/” onclick=”window.open(this.href);return false;
hij staat nog steeds met stip op 1 :D@Kermitkiller wrote:
mooie foto,s duurt welk nummer heeft deze TE :thumb :thumb
Als het goed is gaat het gaat om TE1030
foto’s Drentherit
@Vinci wrote:
Wat Patrick zegt, super tip! Alleen weet ik niet welke diameter velgen je nu hebt? Volgens Patrick past 13 inch er omheen, en zijn die Combo remmen het zelfde als de GSI, maar als dat 256mm schijven zijn ben ik er nog niet zo zeker van of alle 13 inch velgen daar omheen passen. Mijn eerdere 14 inch alu zaten al best strak om mijn GSI remmen namelijk… maar dat was alu heh….
B Corsa geventileerde schijven en de klauwen zijn net 1 slag kleiner als de set van een kadett gsi.
Ik reed destijds in de winter met 13″ en kwam om die reden op deze set up!
Ik spreek dus echt uit praktijk ervaring! -
AuteurBerichten


















































