Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
26 november 2015 om 08:29 In reactie op: de versnellingsbak wil slecht in zijn 1 en achteruit #18302502
oké, weer wat geleerd
wat mijn schakelprobleem betreft, ik heb een revisie set bij M-tech besteld en hou jullie op de hoogte hoe het af loopt
25 november 2015 om 21:29 In reactie op: de versnellingsbak wil slecht in zijn 1 en achteruit #18302498ik zag trouwens dat er ook 5 bakken zijn geweest met de achteruit aan de rechter kant, misschien voor Vauxhall?
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/11/315/464/4610,4609/” onclick=”window.open(this.href);return false;
25 november 2015 om 08:32 In reactie op: de versnellingsbak wil slecht in zijn 1 en achteruit #18302497het is een Calibra Turbo en die heeft volgens mij een F28 bak
ik heb even de vraagbaak van de Vectra er bij gepakt, de C20NE kan een Motronic ML4.1 of M1.5 hebben
Als je de 1.5 hebt gaat er vanaf aansluiting 87B een roodblauwe draad naar de pomp maar die had je al gezien, de spanning komt via pin 30 binnen deze komt rechtstreeks van de accu, op de dikke rode draad moet dus 12v staan, deze twee nooit zo maar doorverbinden, altijd eerst het relais er tussenweg halen.
In het relais zit nog een contact die de injectoren van spanning voorziet, op pin 87 moet dus ook 12V staan en die hangt ook aan de spoel. dan hebben we nog een dunne rode draad, pin 30, die komt ook vanaf de accu, die gaat naar de spoel van het relais die de injectoren van spanning voorziet, de andere kant van deze spoel zit op pin 85 van het relais, de bruingrijze draad die bij de regeleenheid weg komt moet bij het starten dus bijna 0 Volt zijn
op dat moment moet er op pin 87 12V staan, deze spanning gaat intern ook naar de spoel van de brandstofrelais, de andere kant van die spoel moet dus ook weer bijna 0 Volt zijn en dat is pin 85B
Zowel pin 85 en pin 85B moeten bij het starten dus bijna 0 Volt zijn, ze komen beiden uit de regeleenheid respectievelijk pin 36 en 3
als de spanningen uit de regeleenheid niet kloppen de voedingsspanning controleren, pin 18 is 12V rechtstreeks van de accu, 27 is contactschakelaar, maar je had wel vonk dus dit zal ook wel kloppendan kun je tot slot nog even de massacontacten bij de motor, accu en chassis controleren, wil ook wel eens een bron van storing zijn
@corsaboy wrote:
Schakel de 4×4 dan uit en ga eens naar of freddy cane of van vught.
Bij freddy heb ik goeie ervaringen. Die zal niet je ecu kunnen afstellen maar wel een serieuze vermogensdiagnose kunnen doen.
Bij Freddy heb ik de TE2800 toendertijd laten afstellen en bij Vucht de Transporter, maar beiden hebben geen 4×4 bank
Ik ben bang dat als je 4×4 uitschakelt de tussenkoppeling te veel op zijn kop krijgtprobleem is dat er hier in het noorden niet overal een 4×4 bank staat, ik zal hem nog eens een paar tiende lager zetten en op de air/fuel meter kijken bij vol gas
toen ik hem kocht zat hij maar op 1 bar brandstofdruk en wilde ook niet hoger, regelaar was kapot of verkeerdom aangeslotenvolgens mij kun je een alarm er niet zo maar uit halen, een alarm onderbreekt vaak een lijn die dan wel weer handmatig moet worden doorverbonden, gewoon even de draden volgen die naar het alarmkastje gingen
console met meterjes van de a-stijl gehaald en weer een afdekkap gemonteerd zonder gaten op de a-stijl, twee van de metertjes zijn naar het midden gegaan, zat zo veel licht in dat je eigenlijk een hele grote dode hoek had
ook een originele Blaupunkt CD300 kunnen vinden, zoek alleen nog de inbouwslede, maar als ik niet te veel gas geef blijft hij wel zitten
is prima zelf te doen maar kost even tijd,
je kunt een lampje wel vervangen door een ledje met een weerstand van 1 K ohm in serie, wel even denken om de plus en min van de led, niet dat hij stuk gaat maar omgedraaid brand hij niet.
Het nadeel van ledjes is dat ze alleen naar voren schijnen en een gloeilampje ook naar opzij, je moet van te voren dus kijken welke richting hij moet schijnen, eventueel dus haaks op het fitting solderen. Ook zijn er ledjes met verschillende hoek van uitstraling, meest gangbare maten zijn 3 en 4 mm, verder zijn ze mat of helder verkrijgbaar, je moet de heldere gebruikenik heb laatst de symbool lampjes in de schakelaartjes voor hoogteverstelling en lichtschakelaar vervangen, hier waren bij mij blauwe ledjes in gesoldeerd, lijkt wel apart maar toch maar weer gewone lampjes in gezet ivm originaliteit
mooiste Turbo die ik ooit gezien heb, klasse :thumbup :thumbup
is haast zonde om in te rijden :angelvorige eigenaar had hem ik meen 6 jaar, hij heeft nu een BMW
de revisie van de tussenbak was in 2001 dus was hij toen nog van iemand anders, ben wel benieuwd van wiealle lampjes op het instrumentenpaneel weer werkend gemaakt, wel gemakkelijk in deze donkere dagen voor kerst,
nooit geweten dat alle symbolen verlicht waren@itachi217 wrote:
Welke kadett zijn deze veren? heb het namelijk over een Kadett c en heb ferrie gecontacteerd maar die heeft niet die veren voor een c kadett. Denk da we het over 2 verschillende modellen hebben.
Iemand anders die mij kan helpen? Zou de veren graag willen bestellen ivm mijn lopend kadett c project.
Ik had het idd niet over de C kadett, deze veren (irmschers) zijn al helemaal niet te vinden.
Ik had het over de veren van een E kadett. Misschien volgende keer iets duidelijker aangeven om welk model het gaat :angelBetreft de C kadett kan ik je helaas niet helpen.
Succes met de zoektocht.
op marktplaats adverteert ene ferry regelmatig met nieuwe irmscher veren.
deze veren verlagen ong met 25mm en komt het rijgedrag zeer ten goede.
ik heb zelf 4 a5 jaar geleden een set gekocht voor onder mijn kadett en ze bevallen perfect.
het vinden van een set is wel lastig.
@vincent23 wrote:
Patjuh, jees wat een werkzaamheden zeg pfff
kost weer genoeg centjes.Gelukkig is alles weer gemaakt en kunnen jullie weer lekker toeren in de Zafira.
:thumb :thumb :thumb
de centen valt erg mee hoor, was voornamelijk veel werk en dat kost me geen geld he ;)
@Blackbull wrote:
Goed bezig Patrick :thumb Waar heb je die pedaalrubbers voor de Zafira gekocht? Ik zie wel een en ander op eBay staan voor een paar euro maar daar staat bij dat voor de Zafira B alleen het rempedaal rubber past… Zit er verschil in beide rubbers?
de pedaal rubbers komen van fsrs-opelwebshop. samen met wat pakkingen en oliepeilstok e.d
de rubbers voor rem en koppeling zijn hetzelfde.mezelf gisteren op een nieuwe grill getrakteerd.


nu nog doorsparen voor de rest :thumb

de DAB+ autoradio gecombineerd met achteruitrijcamera en veel andere hightech snufjes zijn het einde, ook de analoge meters vind ik leuk maar hadden wel iets groter gemogen
toch vind ik persoonlijk de Astra G coupé uiterlijk het mooist van alle Astra’s en de Kadett C Coupé van alle Kadetten, maar komt ook omdat ik meer van oudere auto’s hou
met de Calibra naar liewes in Roden geweest, accu zou niet goed zijn maar tot nu toe nog geen problemen met starten gehad, verder geen afwijking
verder was het gezellig druk, ogentest gedaan en was ook goed
ook nog een proefrit in de nieuwe Astra K gemaakt :thumbupik hoorde dat je kunt mailen over de gegevens wat er aan de bak gebeurd is als je het nummer op de bak door geeft, kreeg keurig netjes een mail terug, mijn bak is in april 2001 standaard gereviseerd, dus geen sterkere koppeling in gekomen
altijd weer leuk om te weten aangezien ik de eerdere eigenaren niet ken dus niet zo veel van de geschiedenis van de wagen weet :thumbupde kappen heb is alleen even met een stofdoekje afgenomen, maar dat was meer voor het stof van het slijpen, de foto waar de beide lampen op staan is van toen ik ze net had opengehaald, middelste chromen bolletje zit er nog in.
Als de lampen ouder worden de collectoren aangetast, is dacht ik opgedampt zilverlaagje, door de hitte worden ze mat, hier valt volgens mij niets aan te doen, ook vooral geen schoonmaakmiddelen gebruiken en ook poetslappen kunnen al vlug krasjes maken.
ook vettigheid op het lampje slaat op de koudere collector neer.
Cope in Emmen heeft dezelfde nog voor 95 euro p/st, bij ophalen krijg je ook nog korting
http://www.copeparts.nl/nl/shop/calibra/sub,2/pid,2439″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.copeparts.nl/nl/shop/calibra/sub,2/pid,2440″ onclick=”window.open(this.href);return false;zaterdag de koplampen maar eens vervangen, stelmotoren deden niets meer en zat niet zo veel licht meer in. ik had laatst een zo goed als nieuw setje geschoord alleen zaten daar geen mistlampen en stelmotoren in maar had nog een setje waar de stelmotoren en mistlampen nog goed van waren, het binnenwerk is gelijk alleen moet je de plaats waar de mistlampen komen met een Dremel en een tandartsboortje een rondje er uit slijpen. de bevestigingspunten voor de stelmotoren of handmatige instelling is gelijk, ook het glas aan de voorkant is gelijk staat alleen een ander Hella nr. op, de achterkant van de oude unit kun je gewoon blijven gebruiken.
wel moet je de mistlampen even afstellen voordat je het glas er weer in zet, in mijn geval stonden de mistlampen hoger dan het dimlicht, lensen nog gereinigd, glas er voor en heb nog nooit zoveel licht gehad :thumbupverschil is goed te zien
een aantal jaren was er bij de testdag in Almere ook leden van de GT club uitgenodigd, hier onder een verslag;
Zaterdag bij de Opel-testdag bij v Voorden in Almere geweest, was een drukke dag, volgens mij zijn er wel meer dan 200 Opels de winterinspechtie gepasseerd.
De eersten waren er al voor 9 uur.
Tijdens de check konden de mensen in de showroom zich voor laten informeren over een nieuwe of gebruikte Opel.
Om het geheel wat op te vrolijken was de GT-club uitgenodigd en stond er een Commodore GS/E.
Ook de innerlijke mens werd niet vergeten, zo stonden er koffie en hapjes en was er een echte Opel poffertjes kraam, maar ook aan de kinderen was gedacht, zo was er een ruimte met allemaal opblaasspeeltoestellen, popcorn en suikerspinnen.
Boven stond ook nog een getunde Lotus Omega, helaas konden we daar niet even een testritje mee maken.
Verder was er een verzameling miniatuurtjes te bewonderen waar natuurlijk de Manta’s niet in konden ontbreken.
Rond de middag werd ons een lunch aangeboden, alles was tiptop geregeld aldaar.
’s middags kwam ook de DNRT Mantarijder Rien Frankenhout nog even kijken, hij heeft onlangs ook weer een Manta-A 1900 aangeschaft, maar had hem helaas niet bij zich.
Ook oud TE bezitter Marcel v d Pijl had zijn fotoboek meegenomen waardoor oude tijden konden worden opgehaal.
Verder had de dealer, die vroeger ook 2 TE’s heeft gehad nog een blad laten zien waar mijn TE in stond toen hij nog van P v Voorden was, enkele mensen herkenden de TE ook nog van 28 jaar geleden.
Zo rond half4 was het voor mij weer tijd om naar huis te kachelen, alhoewel van kachel was hier geen sprake was, deze zal wel weer ontlucht moeten worden, had beter ook even van te voren de wintercheck uit kunnen voeren;)













En de complimenten voor de organisatie:thumbup
-
AuteurBerichten







