Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@wolfhounds wrote:
er zijn veel manta’s met UU
die rode was van goede vriend van me die goude had 13-00-UU
11-69-UU
12-04-UU
12-36-UU
12-47-UU
12-60-UU
12-68-UU
13-40-UU
deze kentekens zijn nog zeker rijdendedeze zondag gespot, was al heel wat jaartjes in de familie
das die teile sich noch neu gibt :thumbup
zondag naar Bockhorn geweest, zo’n stuk of 10 A-Manta’s gezien
stond naast een Grunneger Manta
en natuurlijk ook Manta onderdelen gespot ;)
en meerdere Samba’s, ongelofelijk wat die dingen kosten :shock:
vanwege het vele opwaaiende stof wat eerder weg gegaan en nog even in Beerta geweest, het oldtimertreffen aldaar stelde niet veel voor maar het vliegerfeest was wel indrukwekkend
oké, bedankt voor de informatie, we houden het in de gaten :thumbup
you’re welcome @Liesbet ;)
@automatic0473 wrote:
Vanmiddag omstreeks 15H15 de TE 1008 gespot van op een terrasje in Mol -Postel (B) vlakbij Reusel (Nl).
De nieuwe eigenaar heeft nu zo’n brede Europese nummerplaat met een 1 ervoor. :thumb :thumbmooi dat hij toch weer “gebruikt” word
laatste foto die ik van hem heb gezien@robert_corsa wrote:
sjonge jonge. je maakt er wat van.
erg mooi werk.
bevalt de demper nog wat van je astra g?De demper doet nog prima z’n werk en is nog steeds in top staat, maar eerlijk gezegd ben ik al een tijdje opzoek naar een irmscher demper!
Heb sinds gisteren weer andere velgen onder de g, nette 17″ origineel opel :angel :angel@InjectTheVenom wrote:
Werk je die wielkastgaatjes direct naast de draagarm niet liever dicht dan komt er mooi geen rotzooi meer naar binnen en krijg je geen kroepoek meer aan je plaatwerk.
Deze gaten zitten origineel hier en zitten daar om de dorpel vol te kunnen spuiten met holle ruimte beschermer en dat is precies waar ik ze weer voor ga gebruiken!
Er komen nieuwe doppen in en origineel is origineel, mijn streven is; wanneer de auto af is moet het niet te zien zijn dat hij gerestaureerd is en dan horen zulke details er natuurlijk ook bij!Verders allen bedankt!!
@asconahobbyist wrote:
helaas,vandaag de blauwe automaat nagekeken voor de keuring.
Gatver,dat viel toch even tegen!
sowieso alle 4 de banden droogtescheurtjes (kan ik evt wisselen voor de APK met mn winterbanden van de witte) beide remslangen voorzijde hebben een bult,dus moeten nieuw,de linker dorpel zitten een boel kleine gaatjes in over een lengte van 80 cm,dus moet een nieuw stuk in,en dan begint ook de vloer bij de ophanging wat minder te worden (nog niet door dus nog geen afkeur),dus dat zou goed schoongemaakt moeten worden en behandeld. Hij is dus in een jaar tijd heel hard achteruit gehold.
Probleem is met name de dorpel,AANGEZIEN IK ZELF NIET KAN LASSEN,en zo zonder werk heb ik ook niet veel financien tot mn beschikking,dus ik vrees dat t schorsen gaat worden en afwachten op betere tijden,wel jammer dat ik net de verzekering heb betaald voor een jaar!
Over een week of wat hangt mijn kadett volledig in een spit en dan kan ik m rollen, dan kan die met een hoes er omheen buiten staan en kan ik de garage in en de dorpel wel lassen voor je!
En als je er bij blijft kan ik je nog een spoedcursus lassen geven ook :angelgern geschehen :thumb
@liesbet, welkom op het forum
ik ken de Manta zo niet, hij ziet er zo wel mooi origineel uit en is een van de eersten, heb vroeger zelf ook een in dezelfde kleur gehad, lemon groen, maar was later wit gespoten
als je contact zoekt met de huidige eigenaar kun je dat proberen door contact op te nemen met de RDW in Veendam, zij zullen dan een brief sturen naar de huidige eigenaar en als die er prijs op stelt zal die weer contact met je opnemen
succesAmerikaanse Manta’s zijn hier in Nederland volgens mij op een hand te tellen, paar jaar geleden stond er nog 1 op Marktplaats, het zal wel importeren worden ben ik bang voor.
Trouwens wel bijzonder die SR tellerset@Kadett1.2 wrote:
@wolfhounds wrote:
zit net op RDW te kijken heb nu pas echt oude manta gevonden
68-HD-81
Manta 19S bruin
Datum eerste toelating 23 juli 1901
Datum laatste tenaamstelling 3 oktober 1995dit is ook een oudje; 00-67-UA
een A Manta met datum eerste toelating 30-06-1940, 1e tenaamstelling is dan wel weer 07-04-1972.is wel mooi voor als je auto nog buiten de oldtimer regeling valt haha
Voeger werden de papieren nog getypt en was waarschijnlijk een maandagmorgen gevalletje@wolfhounds wrote:
toch wel he niet zoon japans ding
Ik wist het wel, maar maar TE’s liggen niet voor het oprapen maar mooie Manta’s zijn er genoeg
Als je hem voor begin september hebt kun je ook nog naar het 30 jarig bestaan van de club, zie je vast veel bekende Manta’s en eigenaren :thumbup
Je kunt altijd een poll maken met de keuze tussen Manta en Skyline
Gewoon nieuw topic maken en naar beneden scrollen voor poll
Ik denk dat ik wel weet welke het meest gekozen word :angel@wolfhounds wrote:
nog eens foto’s door scanner gehaald

zie eigenlijk weinig USA mantas op de site

makelijk met de honden


als de zon maar schijntmooi die oude foto’s, je was vroeger zeker vast actief :thumbup
gewoon weer een Manta nemen :angel
@Ghanz wrote:
stond weer genoeg leuk spul.
enkel jammer van het lange gras..ach, dan word de bodem ook nog eens geborsteld :angel
@Ghanz wrote:
stonden ook wel wat TE`s :P
jazeker, een kleine impressie
en natuurlijk meer Manta’s gezien
en natuurlijk veel ander mooi Opel spul gezien
Na een lange tijd maar weer eens een update.
De vaart is er flink uit aangezien ik er een hobby bij heb waar ik verder niet op in ga!
Maar ik probeer met volle moed verder te gaan.eerst het binnenscherm aan de voorzijde afgemaakt!


de verstevigingen in de epoxy


en er weer opgelast.

gat in de koker dicht!

binnenscherm weer netjes dicht.
dit staat gedeeltelijk in de epoxy,
de rest wordt schoon geborsteld en in de epoxy gezet waarneer de wagen volledig in het spit hangt.

dus eerst maar eens achter verder.














vast geparkerd om de rest te richten.
vd week maar carrosserielijm halen om het karwei af te maken.Is de massa wel goed?
Je kunt de bobine testen door de aansluiting welke naar de contactpunten gaat los te halen en de aansluiting op de bobine kort tegen de massa te strijken.
Als je uitgangskabel bij de verdeler los maakt en vlak bij de massa houd moet er een vonk komen.
Als hij nu wel vonkt moet je het bij de contactpunten zoeken.succes
Het ene slangetje gaat idd naar de tank en het andere slangetje gaat naar het koolstoffilter die in het linker binnenscherm hoort te zitten aan de voorkant van de auto.
De benzine dampen worden op deze manier gefilterd het motorblok in gezogen.Hier zijn al heel veel topics over voor foto’s e.d. die gemakkelijk met de zoekfunctie te raadplegen zijn!
-
AuteurBerichten



















































