Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
In de CIH zitten nog de oude keeringen in, daarom doe ik meestal 15W40 mineraal.
Voor de 1,2N uit de Kadett staat in de Vraagbaak 10W40 maar dat is ook half syntetisch dus ook maar voor 15W40 gekozen (zou volgens de computer van de automaterialenzaak ook 15W40 in moeten)blijft nog even geheim haha
Mooie auto, maar denk toch echt dat ermee gerotzooid is!
De tectyl is nog nat op de foto’s en ik zie toch echt roest in de accubak, hoewel het grootste deel wel blanke tectyl is!
Het glas van het cockpitje zit ook vol met krassen!
Ik begrijp niet wat je met een auto moet van 22jaar oud die maar 26000km heeft gelopen, 126000 klinkt aannemelijker! Ik geloof er geen zak van, de rechter en achterkant staan niet op de foto :hmmz
En zo zie ik nog meer op de foto’s waar aan ik de km stand niet vertrouw!@totemkadett86 wrote:
true geef ik je gelijk in maar ik wil hem wel iets sportiever hebben.
zowiezo de “honinggraat” velgen en kadettspoilertje en betere en nieuwere bumpers hier en daar zitten er lelijke plekken opzoek ook nog een nieuwe klok en front speakertjes voor in de dash, want de originele zijn verrot en kapot.
en ook andere voorstoelen en een nieuwe handrem zijn gewenst. dan issie zo goed als origeneelIk ben mijn 16v aan het restaureren en ga veel onderdelen nieuw aanschaffen met de tijd,
Mocht je interesse hebben in gsi delen kan je me natuurlijk een bericht sturen!
Ik verkoop de hele “16v set” dus complete motor met radiateur,kabelboom incl bak, poten, achteras enz om m evt om te bouwen.
Als je interesse hebt laat je t maar weten!
Ik heb (nu nog) de champion velgen ook te koop! Dus de honingraat velgen.Ik heb wel eens horen zeggen dat de dope in synthetische olie de keeringen in het blok aantasten?
Ik bedoel dan een CIH motor.@ST1 V6 wrote:
@Duurt,
Copy is verzonden !
klasse, zelf heb ik gister een stukje geschreven over de TE in het programmaboekje van de plaatselijk Oldtimerrit.
Ook hoop ik nog een stukje te schrijven voor de Mantaclub over een bijzondere A Manta.Mooie foto’s, misschien kunnen jullie er een stukje over schrijven in het clubblad :thumbup
Deze foto komt mij bekend voor, volgens mij lijkt hij op een foto maar dan van 39 jaar geleden :thumbup
Hier is de familie ook weer een beetje uitgebreid met een Bieber Kadett
daar is het nu mooi weer voor
:agentDat ziet er goed uit, ook de afwerking van de binnenversteviging waarschijnlijk een door Bieber omgebouwd exemplaar, bij de mijne is dat gewoon in de kleur van de auto.
Nu nog even een autoradio er in, bij de mijne zit er een afdekplaatje voor ipv. radio en ook zitten er geen boxen in.
Ook die blauwe zonneband op het raam past er mooi bij :thumbup
Ook zoek ik nog een tunnelbakje, bij de mijne zit er een los rubber om de versnellingspook, zijn er trouwens verschillende middencosoles?
Ook zie ik op de foto iets van een kap achter, maar lijkt mij te klein voor een complete kap en tot slot zie ik dat er ook zwarte kapjes over de kofferbakscharnieren zitten welke er bij mij niet op zitten, zijn die ook van Kadett met korte kofferklep?Ook weet ik het kleurnummer niet waar hij nu in is gespoten maar tegenwoordig kunnen ze de kleur ook meten met een soort van kleurspectrummeter maar weet niet of dat heel precies is.
@D-gek wrote:
Mijn Bieber is origineel ook bruin (hazelnootbruin), toen ik deze aan het restaureren was was het OPC-blauw nog niet zo veel gebruikt.
Ooit wil ‘m terug in de originele kleur ;)De zijruitjes zitten er bij mij ook “los” in, er zijn er bij die extra drukknopen hebben om de kap vast te drukken aan de ruitjes.
Maar eenmaal op hun plek zitten die ruitjes opgeklemt tussen beugel/kap/portierruit.Bij mijn ruitjes zaten aan de onderkant aluminium profielen geplakt met dubbelzijdige tape welke weer op de rand gezet konden worden waar bij een normale Kadett det raam in vast zit.
Ik zal deze week proberen foto’s er van te maken.Dan zit ik nu op 4 stuks op het forum, het word weer mooi op de weg met al die Biebers, eigenlijk zouden we eens een Bieber meeting moeten organiseren ;)
Het valt mij op dat dat de meeste blauw metallic zijn.
De mijne was oorspronkelijk bruin metallic en onder de kap is hij dat nog steeds.
Ik probeer hem weer helemaal in goede staat te krijgen.
Had ik nog een vraagje, zitten de kleine zij ruitjes vast aan de kap of los, bij de mijne zijn de ruitjes los.voor de liefhebbers staat er ook nog 1 op Speurders te koop
http://www.speurders.nl/overzicht/opel-d-kadett-cabrio-130192285.html?query=opel+bieber&category=&local-postcode=&local-distance_value=25″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Leuk dat er meer Biebers zijn hier op het forum.
Hier komen geregeld garagemedewerkers over de vloer maar nog geen een heeft ooit een Bieber Kadett gezien, wel een Golf Bieber.
Die van ons is een van de eerste Kadetten en toen was de 1.6 en de GT/E nog niet leverbaar
Het dakje van deze is gelukkig nog goed, ik denk dat deze indertijd al eens is vernieuwd, maar gezien het huidige weer geen overbodige luxe.
Er zitten nog wel wat kleine deukjes in maar die worden er volgende week zaterdag uitgehaald en ook 1 spatbordrand achter heeft roestvorming maar dat word er een week later uitgehaald.
Ben nu met het cocpitje bezig, er zit een los lampje in voor de choke, aangezien niet alle Kadett’s een handmatige choke hadden is hij niet standaard meegenomen in de bedrading van de cocpit.
Ook kan er er nog een lampje in voor een trekhaak of zo.@turbo.d wrote:
Nette auto. Kan me niet herinneren ooit een Kadett-D cabrio gezien te hebben.
Weet je hoeveel er van geproduceerd zijn :?:Als je wat op internet kijkt onder Kadett Bieber kom je al snel meer info tegen.
Bieber heeft ongeveer 260 stuks omgebouwd, maar de ombouwkit was ook los leverbaar.
Ongeveer de helft ging naar Nederland.
Mijn Kadett is van 1980, maar de ombouw was pas veel later leverbaar.
Volgens dezelfde site staan er nog maar 19 Kadett Biebers in Duitsland geregistreerd.
Bieber bouwde ook andere merken naar cabrio zoals de Golf.
Tegenwoordig maken ze geen cabrio’s maar bouwen ze auto’s om voor gehandicapten.Hallo forumers, ik zal mij even voorstellen, ik ben Duurt, kom uit het hoge noorden en sinds kort de nieuwe eigenaar van de Bieber Kadett van @miral astra
Nu zat ik al een paar jaar op het forum maar voornamelijk op het Manta gedeelte
al vast een paar foto’s.Ik ben van plan hem origineel te laten maar wel hier en daar wat kleine aanpassingen te gaan doen zoals een klokje, sigarette aansteker (voor de TomTom)
omdat het toch geen cabrioweer is ben ik eerst maar wat aan het sleutelen gegaan, temperatuursensor vervangen, de oude deed helemaal niets meer en ook de carburateur vervangen.
Van de oude werkte de acceleratiepomp niet goed meer.
Nu viel mij op de er verschil tussen de oude en nieuwe zit, zo is de aansluiting van de benzinetoevoer onder een andere hoek.Weet iemand misschien ook waar ik op de carburateur de productiecode kan vinden?
Bij de Manta zat er altijd een labeltje aan waar een nummer op stond maar kan ze hier op bijde carburateurs niet vinden.
De motor zou een 1,2N zijn.Ook ligt het instrumentenpaneel ligt er nu uit, er waren een paar lampjes defect en de spannings stabilisator zorgde soms voor een verkeerde stand van temperatuur en tank meter, de laatste nu gereinigd en hopen dat hij nu goed is.
Ook kan ik nu mooi de draden trekken voor het klokje en even een piepertje monteren zodat ik de lampen niet vergeet uit te doen.
Ik kwam er ook achter dat er een electrische aansluiting op de chokeknop zit, als ik de choke aantrek gaat de aansluiting naar de massa maar weet zo niet waar die aan moet, had de originele geen lampje in de knop?Ik zal vanavond de vraagbaak er eens op na slaan
@fluks wrote:
zal wel uit een commo b komen maar ze zitten wel in een a manta dashboard classik opel parts uit emmen bied er verschillende aan
Die van een Commodore hebben een ander W getal dan die van een Manta A GT/E en zijn de tandwielen misschien ook weer anders, ik zou in ieder geval dit even van te voren controleren
Op de teller van de GT/E (TE2800) staat 618 en werkt met een 3.18 achteras
In mijn vorige manta zat een commodore teller met dagteller en die werkt mits de goede wormwiel in de versnellings bak zit goed op een 3.44 achteras.Dat was een mooie rit naar het Groninger land :agent komt deze cabrio toch weer in het Noorden terecht
Ik ben ’s avonds nog even lekker blijven doorrijden, valt best mee zo zonder dak maar toen het toch begon te plensen was het dak toch wel makkelijk :angel
Nu staat hij eerst weer binnen bij goed gezelschap, wachtend op beter weer, ‘k heb in ieder geval wel leuke reacties gehad :thumbup
‘k zal nog wel wat foto’s plaatsenAls het goed is worden wij morgenmiddag de nieuwe eigenaar :wub
@Kermitkiller wrote:
als het goed is giel zijn het er nu twaalf op nederlands kenteken :D
12 :hmmz ik kom er op 11 op kenteken tegen maar misschien loop ik achter ;)
http://www.mantaclub.nl/index.php/mantapedia/67-rdw-cijfers” onclick=”window.open(this.href);return false;
ziet er een goed uit Eric :wub
ik zie ook dat de rally onderdelen zijn blijven zitten :thumbup
ik was vrijdag nog bij jullie in de buurt vanwege de vliegshow maar helaas een te strak schema om nog even langs te gaan, maar jullie komen vast ook bij het 30 jarig bestaan van de Mantaclub?@corsaracer wrote:
verplicht aanwezig beide dagen!!!
maar wel een lekker relaxte functie dan…… wachten op storingen :jerry
dat is helemaal mooi als je het met je werk kan combineren :wors
vandaag geweest en was prima vliegweer :thumbup
hoop gezien en toch altijd weer wat nieuws
alleen na afloop een tijd in de file gestaan door een opgebrande bestelbus :thumbdown@wolfhounds wrote:
klopt helemaal komt uit style Auto Nr.28
alle paginas over manta zijn te vinden op http://www.flickr.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;Je kon het blad toen bestellen bij de Mantaclub (als ik het goed heb)
@wolfhounds wrote:
vond nog wat op zolder ben ik nog niet tegen gekomen op het net

komen deze afbeeldingen niet uit het blad Style en stond er niet een gele auto op de voorpagina?
Manta 150 PK
Skyline 411 PKik denk dat het @wolfhounds om een jaren 70 model gaat en toen waren de prestatie’s vergelijkbaar
-
AuteurBerichten








