Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
succes
Radiateur is inmiddels vernieuwd.
De oplettende kijker heeft al gezien dat de radiateur van boven wat naar achteren is geplaatst, dit omdat er anders te weinig ruimte voor de Hella’s is.
Ook de voorste krukaskeering vervangen, ongelooflijk dat er een kurken keering in zit, maar het ontwerp van de motor is dan ook meer dan 50 jaar oud :shock:
Volgens mij het langstlopende Opel motortje geweest, heeft in alle Kadetten gezetenDe oude zat er dan ook al 33 jaar in
ondertussen ook al een vijfbak opgehaald.

Maar moet nog even zien wanneer hij er in komt, omdat ik dan ook gelijk de motorruimte van dezelfde kleur wil voorzien als de buitenkant.
@Paullus wrote:
@Dkadett84 wrote:
Gespot tydens myn werk in de showroom van een garage-bedryf !

Grt
Wauw! de hele collectie compleet! :wub :wors
die zullen wel niet voor de verkoop zijn :angel
mag ik vragen waar dat was?
ach als we elkaar kunnen helpen :angel
ja als je dan toch de wiellager vervangt kun je ook gelijk de schokbreker vervangen
staat een setje voor 40 € op MP
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m709989621-nieuw-in-doos-monroe-schokbrekers-opel-kadett-d-e-vooras.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;@soepkiepe wrote:
ik weet niet wat origineel is.
ik vroeg om een radiateur van een 1.2s, ik kreeg er 1 met 4 aansluitingen, precies de zelfde als wat er af kwam;)
binnenkort eerst het andere wiellager ff doen.
dan eens zit als het gebonk nou van kapotte draagarm rubbers komt of als het toch echt de lekke schokbreker is.
hoop dat de draagarmrubbers wat versleten zijn, heb nog een setje liggen namelijk, schokbrekers nieuw kosten bijna 100 per stuk ;)Zou de aansluiting onder misschien beter zijn, de 12S heeft namelijk net iets meer vermogen.
100 € p/s :shock:
schokbrekers kun je er toch los uithalen?
Je hebt alleen even een klem nodig om de veer op te spannen.
Schokbrekers kun je testen door een paar keer op het spatbord te drukken en dan los te laten, hij moet dan in een keer stil staan en niet nog een paar keer heen en weer deinen.@soepkiepe wrote:
ook een extra aansluiting onderaan.
dus denk toch echt dat hij wel met 2 punten onder aan hoort te zitten ;)In de Vraagbaak van Olyslager staat er ook een t-stukje afgebeeld en word er ook over 3 slangen naar de radiateur gesproken, jammer dat de advertentie niet eerder geplaatst is, 25 euro is niet duur.
Of de 1.2S radiateur anders is weet ik niet.
Feit is wel dat hij nu niet meer koelvloeistof lekt en de temperatuur niet weer te hoog oploopt.
Heb vandaag nog even lekker gereden, we moeten van de zon genieten, voor je het weet is het weer herft, en heb geen zin om blaadjes uit de cabrio te harken ;)kleppendeksel al los gehad?
misschien is daar wat te zienOf de bougie’s er eens uit draaien en kijken of er wat te zien is
@wim-v6 wrote:
die laatste dat is m
eerst 100Nm om te zetten, dan weer los
daarna 24Nm en afstellen voor splitpen strakker draaien.Willem
sorry voor de late reactie, klopt, na 24Nm nog een kwart aandraaien en dan stlitpin er in, als hij niet voor het gat zit beslist niet verder draaien maar losser tot het gat er recht voor zit.
Waarschijnlijk omdat er fijn schroefdraad op de as zit moet hij op die manier vast, ik heb hem zelf de tweede keer weer op 100Nm vastgezet.
Toen stukje gereden en nogmaals met 100 Nm vastgezet.
Onder het motto “vast is vast”Vandaag de radiateur en koelventilatorschakelaar op de radiateur vervangen, zat 100/95 in, volgens de automaterialenzaak moest er 1 van 102 graden in, maar de ventilator sloeg niet aan, hij stond bijna in het rood en toen opeens aan de kook, allemaal water.
Toen maar een 95/90 opgehaald en die is wel goed.
Ook de kurken krukaskeering vervangen, hij viel er in 4 stukken uit.
Ongelooflijk dat zo’n keering het 33 jaar geeft volgehouden, het ontwerp van de motor is al weer zo’n 50 jaar :shock: oud en zat al in de eerste Kadett
Volgens mij de langstgeproduceerde motor uit het Opel gammaIk zal vanamiddag wel even een foto maken van de achterkant grille.
Volgens mij is het een Kamei grille, de lampen zijn ook niet te stellen als ik het zo zie.Hier ondertussen de bijde voorwiellagers vervangen, nu bezig de radiateur te vervangen maar bij het loshalen van de venilatorschakelaar op de radiateur viel deze uit elkaar dus even weer wachten tot morgen.
Er worden trouwens nog steeds Biebers geloopt
http://www.ebay.de/itm/Opel-Kadett-D-Bieber-Cabrio-Umbausatz-/330994650005?pt=DE_Autoteile&hash=item4d10d18b95#ht_164wt_1037″ onclick=”window.open(this.href);return false;
is idd 13S automaat
jullie hebben bijden PM@soepkiepe wrote:
nou… ik denk dat je de verkeerde hebt.
ik kon ze namelijk ook krijgen ZONDER die ene aansluiting.
en ik heb toch wel een originele ;)
maar zoals ik al zei, als het goed is zit er wel verschil tussen de n en s, waarschijnlijk heb jij nu een radiateur van een s.ik kon er aan 1 van een n komen vor ik geloof 35 euro, die man adventeerd op marktplaats, een bruine kadett is dat
we zullen dit weekend zien of we hem kunnen vervangen, ook gelijk de kurken pakking bij de krukas vervangen, hopelijk blijft hij “droog” haha
Er zat helaas geen bijgeleverde stop bij, maar heb al een stuk slang met dikke bout en wat klemmen opgehaald.
Ook vanmiddag even op het fische bij de Opeldealer gekeken, maar daar stond ook het T-stukje bij het expansievat afgebeeld, ook wel een logische plek, lucht gaat bij stilstand altijd naar het hoogste punt.
De originele 1.2 radiateur heeft dus 3 aansluitingen.Die van mij koste het dubbele, op de sloop in Groningen lag nog 1 gebruikte met ventilator, die koste ook al 50 euro. Immitatie zijn ze niet meer leverbaar, verschillende leveranciers geprobeert.
Weet de rede ook al waarom de radiateur boven naar achter is geplaatst, hebben ze gedaan om ruimte te maken voor de Hella lampen in de grille.
bedankt voor de foto’s :thumbup
Op de tweede foto die ik geplaatst heb zie je geen slangeklemmen, kan het ook zijn dat die van jou ooit op gas heeft gereden?
Ik zie dat jij ook een nieuwe radiateur hebt, ik heb hetzelfde nummer er op staan.
Ook is op de foto goed te zien dat mijn bovenste ophangpunten niet origineel zijn, waarom ze het zo gedaan hebben weet ik niet, ik heb nu in ieder geval een voorbeeld hoe het moet.
Zal hem eerst uit elkaar halen om te zien waarom ze het zo gedaan hebben.Een Kadett 1.2S zou dezelfde radiateur moeten hebben als de nieuwe van mij.
De nieuwere 1.2S met bovenliggende nokkenas heeft een andere radiateur, maar die zat volgens mij niet in de D Kadett.
Het gekke is dat je in het Opel Werkplaatshandboek ook weer een foto ziet met een T-stuk bij het expansievat.
Ik ben nieuwschierig waar de dunne aansluiting welke aan de onderkant van de radiateur zit en naar achteren wijst naar toe gaat.
Ik probeer hem weer zo origineel mogelijk te maken.@vectra208v wrote:
heb de voorkant niet gezien maar kwam denk ik wel uit de richting.
wij kwamen vanuit Exloo op weg naar de zaak.Ik zie ook regelmatig een bruine D kadett op de oprit bij een huis in Tynaarlo/Zuidlaren staan.
is bij de rotonde met de oprit naar de a28
Als we erlangs komen staat die steeds op dezelfde plek,alsof die nooit gebruikt wordtVanavond even langsgereden en fotootje gemaakt, bouwjaar ’82, hij is trouwens te koop.
Hij staat al in het Kadett D register.Eigenaar was jammergenoeg niet thuis.
leuk Honda promofilmpje over wat ze in de jaren gemaakt hebben
https://www.youtube-nocookie.com/embed/Dxy4n0UT82o?rel=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
18 augustus 2013 om 17:22 In reactie op: 15 meeting vliegveld hoogeveen fotos van bedankje op pag20 #18149627@Ghanz wrote:
En toch heb ik de kadett gezien in ruinerwold
@Duurtklopt, ik was wat later en kon zo in de optocht aansluiten, was ook een mooie oranje A-Manta, en natuurlijk een B
Wat vond je er van?
Vandaag nog veel meer Opels gezien in Sevenum :thumbupOp MP staan er in Assen nog Recaro stoelsledes voor Kadett D te koop, zouden de GSI stoelen hier niet in passen?
-
AuteurBerichten







