Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
30 december 2015 om 20:31 In reactie op: vraag over de koppeling vectra b z16xe (beantwoord) #18306198
Vandaag zelf met de auto gereden maar aan de koppeling mankeert niets.
Mn pa zal wel te lang met automaat gereden hebben. :jerryik weet niet of je dit bedoeld,
http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/” onclick=”window.open(this.href);return false;
kun je ook op chassisnummer zoekenhttp://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m1004749705-razendsnelle-calibra-2-0-i-turbo-4wd-1993.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
staat nu te koop in Drachten
20 december 2015 om 11:47 In reactie op: Originele Vloermattenset waar nog verkrijgbaar calibra turbo #18110140de klipjes zijn in ieder geval nog wel leverbaar
is 90485190 niet het bestelnummer van de matten?
zou nog wel leverbaar zijn bij;http://www.online-teile.com/opel-ersatzteile/90485190_90485190-Autoteppich-Vierteilig-Satz.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
klopt, heb ook nog een Kadett Bieber, is ook op de testbank geweest maar was toen 1.2N
map sensor aanpassen?
ik heb mijn eerste Manta ook ingeruild op een C Ascona 1.6, was toen praktischer ivm familie uitbreiding
die van Hummer had dacht ik ook Irmscher onderdelentrouwens, tot hoeveel bar mag je gaan met een C20let met Z20let koppakking en arp boutjes?
die rare knipperlichtjes zou ik er af halen, misschien dat dat in Japan verplicht is
zal die al verkocht zijn?
zo’n eindemper had ik ook onder mijn vorige Turbo zitten, maar was geen originele Opel@pjotter wrote:
complete orginele opel installatie navi cd600 bedieningspaneel 7 inch display bluetooth modulle bracket met usb sdkaart en aux
als het nu een CD300 was?
Turbo met 38.000 km :wub
http://www.speurders.nl/overzicht/opel-calibra-4×4-turbo-38000-km-c20let-154221906.html?sr_ab=1&no_qs=True&query=calibra+turbo” onclick=”window.open(this.href);return false;
bekleding vind ik wat minder fraai12 december 2015 om 16:07 In reactie op: Originele Vloermattenset waar nog verkrijgbaar calibra turbo #18110138bevestiging set is los leverbaar onder nr. 90397444, ik zal maandag eens kijken of ze nog te bestellen zijn
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/11/611/483/4970/” onclick=”window.open(this.href);return false;
dat denk ik ook.
bij mijn zafira de plaat in de inlaat vastgezet en sindsdien is hij weer fluisterstil.
leek in eerste instantie ook de kleppen.als je zelf een beetje handig bent kost het je maar een paar tientjes om het te repareren.
@baboe, was je ook niet bezig met het restaureren van een A Manta of is die ook al weer weg?
de kleur is ice blue en volgens https://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=en&u=https://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Calibra&prev=search” onclick=”window.open(this.href);return false; is het een speciale (color?) editie
1 december 2015 om 23:32 In reactie op: Originele Vloermattenset waar nog verkrijgbaar calibra turbo #18110136@.:Stoffel:. wrote:
zoek ook nog wel een set voor mijn vectra turbo…
zal er wel eens bij uit komen. net zoals een orginele radio/cd speler (cdr300)
ook nergens meer te vinden helaas.stond laatst nog een nieuwe cd300 op e-bay
ik heb laatst een defecte uit België gekocht en heb het cd gedeelte weer kunnen repareren, guidebar polijsten en smeren, laser en schakelaartjes reinigen, en ergens anders nog een slede kunnen bemachtigenbij M-tech, code 650011 incl. verz. 80 euro
schakelen is wel weer wennen, je kunt niet meer roeren met de pook, ook zitten er origineel twee rubbertjes in het draaipunt en dat zijn nu nylon busjes waardoor hij ook harder aanvoelt
is gewoon weer een zorg minder dat je weet dat je ook weer weg komt :thumbup1 december 2015 om 08:29 In reactie op: Originele Vloermattenset waar nog verkrijgbaar calibra turbo #18110134mijn matten zijn nog wel goed alleen vallen de klemmetjes er steeds af en dan gaat hij verschuiven, zijn die doppen nog wel leverbaar?
bij mijn vorige Turbo was dit ook het gevaldie van mij had dezelfde klachten, wilde zelfs met motor uit en bij het rollen niet in de achteruit, was uiteindelijk ook het mechanisme viewtopic.php?f=7&t=193686
met het bijvullen moet je er om denken dat je hem niet te vol doet, er zit ook olie in de drukbol, als je hem op contact zet en dan 20 keer de rem intrapt zul je zien dat hij dan overloopt, zit ook een groter reservoir in dan bij een gewone Calibra
stond volgens mij ook op de sticker aan de voorkant
een turbo gebruikt de olie inderdaad ook voor het inschakelen van de tussenbak28 november 2015 om 22:23 In reactie op: de versnellingsbak wil slecht in zijn 1 en achteruit #18302506hij wilde nu helemaal niet meer achteruit, ook niet als de motor uit was, vanmiddag de bestelde onderdelen er op gezet en hij schakelt weer als nieuw en nagenoeg geen speling meer op de pook @bart-gsi bedankt voor de tip :thumbup
hij koppelt wel goed, bij de wintercheck bij de Opel dealer vielen ze wel over de koppeling dat hij te stug was, maar dat is even winnen.
terugkomend op het topic, ik heb ook een keer gereden zonder de zekering van de 4×4, het verbruik maakte volgens de meter in de auto geloof ik een tiende uit, en dat klopt ook wel, dezelfde onderdelen draaien en maakt het dus geen verschil of hij aan staat of niet, behalve als er veel verschil in bandenprofiel zit, dan krijg je slip in de koppeling en bandenwrijving en zou hij meer brandstof gebruiken. bij mijn Calibra was het aandrijfverlies bijna 67 pk
Bij de tweede run werd de rem ingedrukt bij het starten en dan word de 4×4 uitgezet, toen draaiden alleen de voorwielen maar toen hebben we niet gemeten.
Maar wat ik mij af vraag, kan het kwaad of je hem test terwijl de achterwielen stil staan?vorige eigenaar heeft hem nooit op de testbank gehad, nu weet ik niet hoe lang hij er zo mee gereden heeft, de chips zijn er ongeveer in 2001 in gekomen maar begreep dat er toen een andere motor in zat, hij heeft er later een gereviseerde motor in gezet die meen ik nu 50.000 km. gelopen heeft, heb vanavond trouwens de pedaalrubbers maar eens vervangen, in die van de koppeling zaten al twee dikke scheuren bovenin, koppeling gaat net iets zwaarder dan mijn eerste Turbo, weet jij ook of er ook een andere drukgroep in zit?
koppelingspedaal staat trouwens hoger dan rempedaal, anders nooit opgevallen26 november 2015 om 17:58 In reactie op: de versnellingsbak wil slecht in zijn 1 en achteruit #18302505knap lastig dat hij niet in de achteruit wil maar we zullen zien, er zit nu ook speling op de pook dus zal nooit minder worden, bij mijn D Kadett heb ik de stang die naar de bak ging eens losgedraaid en moest ergens een boortje in de bak steken en kon de versnellingspook op de merktekens op afstellen, probleem was toen dat hij soms niet in zijn 5 wilde
-
AuteurBerichten





