Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
kom zeker even buurten :angel
@louwe 16 klepper wrote:
nog n paar dagen dan is t weer zo ver
dit jaar voor de 15e keer
t weer zal wat minder worden t weekend
reden te meer om als opel rijder/liefhebber even langs te komen
want alles is onderdak :thumbje hebt wel het topic van een paar jaar geleden naar boven gehaald, nu maar hopen dat er niet naar de datum gekeken word :hmmz
lijkt mij wel wat, hopelijk komen er dan ook wat Biebertjes bij elkaar
Mooie combinatie, 1 voor mooi weer en 1 voor het hele seizoen :wub
Zelf zaterdag 240 km. met de Bieber gereden waarvan 150 door de regen zonder kap, maar als je maar harder rijd dan 80 komt er totaal geen water in de auto :hmmz
We zouden eens een Bieber meeting moeten organiseren :angel
maar zitten er geen twee op?
weer een D Kadett in de buurt er bij, in Marum rijd ook nog steeds 1, tot een dik jaar geleden stond er ook altijd 1 tegenover de Poi-mar in Zevenhuizen.
binnenkort is er in Tolbert ook een onderdelenbeurs van de Mantaclub, liggen vaak ook Kadett spulletjes bij.
viewtopic.php?f=26&t=178912misschien een dom antwoord, maar draait de brandstofpomp wel bij het starten en is er druk?
@PeterNoFear wrote:
Onderdelenman van Liewes, super kerel, je kan hem alles vragen hij weet alle nummertjes uit zijn hoofd hahaha
Heb er zelf een jaar lang zaterdags gelopen, ken zijn zoon vrij goed, heeft die blauwe G coupé ;)zijn vorige auto is in de sloot beland en zijn autoradio is daarna nog hier geweest voor reparatie :angel
@PeterNoFear wrote:
@Duurt wrote:
@peternofear, komt die Kadett uit de buurt?
Jazeker komt deze uit de buurt, uit het zelfde dorp als ik woon, het mooie Een
Is Marcohgd, zit ook op het forum sinds kort.de onderdelenman van Opel Liewes had ook altijd dezelfde kleur kadett 1.6 Diesel, stond altijd tussen Een-west en Zevenhuizen, motor was nog goed maar carrosserie vertoonde na lange tijd gaten, toch meer dan 3 ton gelopen :D
Met een origineel injectiesysteem van een 2.0E is het mengsel te schraal waardoor hij kan gaan pingelen en de wanden tussen de zuigerveren afbreken met alle gevolgen van dien.
Heb daarom wat grotere injectoren gezocht, eerst de zwart/grijze injectoren van een oude Opel 6 cyl. met gewoon L-Jetronic gebruikt en had er 4 voorschakelweerstanden tussen gezet maar dan was hij veel te rijk.
Daarna heb ik er gele injectoren van een Alfa Romeo er ingezet, die hadden iets meer opbrengst dan de originele Manta injectoren. (ik meen 200,5 cc p/m)
Bij de Alfa zaten ze op een railtje gemonteerd, maar als je dat er af haalt word hij korter en kun je er slangen op monteren.
Wel even om de weerstand denken, de oude L-jetronic heeft voorschakelweerstanden en de nieuwe LE-Jetronic niet.In combinatie met spaghetti uitlaatspuitstuk, 6 cm uitlaat, ingekorte 3.0 aanzuigbuis en verder alles origineel zat hij op 150 pk. en een topsnelheid van 210 km/uur.
Ook moet je de boutjes voor montage van je vliegwiel iets afslijpen.
zie rubriek van @henk400rr viewtopic.php?f=22&t=35035@rekordcar wrote:
gespot op marktplaats originele wielnaven TE2800
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/oldtimer-onderdelen/m728622932-voorwielnaven-te-2800-manta-ascona.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;Het zijn de naven die ook onder de TE2800 zaten, het zijn eigenlijk Steinmetz naven, bedoeld voor de racerij en waren er dus ook al voor de TE2800 in 1974 uit kwam.
Zijn echt zeldzaam aan het worden.nog een foto van mijn oude schijven
en de nieuwe Irmscher schijven en Irmscher remklauwen voor Kadett C
klauwen zijn het zelfde als van de Manta A GT/E maar dan verbreed en de schijven hebben ook dezelfde diameter als van de GT/EOp Speurders staan momenteel een setje “originele” TE2800 voorveren
http://www.speurders.nl/overzicht/autos-onderdelen/onderdelen-oldtimers/f_particulier_zakelijk-particulier/f_advertentietype-aangeboden/f_provincie-Overijssel/opel-manta-a-voorveren-versterkte-orgineel-te-2800-133927221.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
11 oktober 2013 om 14:23 In reactie op: Stel dat ik de Manta CC van OMCN 30 jaar had gewonnen. #1817886211 oktober 2013 om 07:53 In reactie op: Stel dat ik de Manta CC van OMCN 30 jaar had gewonnen. #18178860je moet maar zo denken, hoe meer er gesloopt worden hoe zeldzamer en duurder ze worden :angel
’t is ook geen grote foto maar viel mij wel meteen op, moest even wachten in de boekhandel dus alle tijd om even te bladeren ;)
Ik heb hem zelf niet maar ligt nog wel in de boekhandel, is een plaatje van een rijdende oker/zwarte TE met Duits kenteken.
@nova1.6 wrote:
Die gele word wel héél vaak gespot …door de eigenaar :???:
Ik ga geloof ik ook maar eens me auto vaker spotten :Dzo blijft hij wel “in the picture”
@Tiedo, de kadetten zijn op een E Kadett na al “verwerkt”
volgens de eigenaar is er geen belangstelling meer voor zulke oude wagen :hmmzhij mocht ook zelf zijn eigen serienummer bepalen en heeft hiervoor zijn geboortedatum gebruikt :D
@eddepet007 wrote:
Das wel gaaf
ja, is de enige in Nederland
‘k heb vroeger bij de trekkertrek wel eens een Kadett motortje zien staan als “startmotor”
vandaag naar oldtimertreffen in Musselkanaal geweest.
Kadett bie de Lidl ;)
http://www.youtube.com/watch?v=stw98A4zPuk” onclick=”window.open(this.href);return false;en nog een Bieber :thumbup
-
AuteurBerichten

















