Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@opapoes wrote:
Heb vandaag bericht gehad van de belastingdienst voor twee van mijn motoren die dus vanaf 1 januari 2014 belastingplichtig zijn . Je kan dan kiezen tussen het volle pond betalen en het hele jaar er mee rijden of een gereduceerd tarief en de maanden december t/m februari niet rijden . Vraag me af hoe het zit met de verzekering want je betaald wel voor het hele jaar maar je kan niet drie maanden je voertuig onverzekerd hebben tenzij je hem schorst maar dat doe je toch niet……….
je kunt ook telkens de verzekering 3 maanden opzeggen, krijg je een gedeelte van de premie weer terug, auto hoeft bij de wet niet verzekerd te zijn als hij niet de weg op mag
niet aan denken als het mis gaat
Dat dacht ik al hoor, maar gelijk toelichting voor degene die het nog niet wisten :thumb
Er staat er weer 1 te koop op MP
http://link.marktplaats.nl/755925419″ onclick=”window.open(this.href);return false;
KH-06-VZ staat trouwens niet in het Kadett D register
@Vinci wrote:
Ja, klopt inderdaad, tja, jij bent natuurlijk ook de wandelende GSI encyclopedie heh! ;)
Maar is het niet zo dat de Champion altijd de schakelstang binnendoor had? Of is voor 1989 die ook bij Champions ook wel onderdoor gelegd?
Bij de champion ligt de schakelstang idd altijd binnendoor!
Maar dit heeft niet met het model te maken, champion was een actie model die pas leverbaar werd na feb 1990 en zijn dus allen gemaakt na de facelift!13 december 2013 om 22:00 In reactie op: interessante E kadett voor een habbekrats in Duitsland #18197563@asconahobbyist wrote:
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/opel-kadett-e-gsi/161302630-216-3824?ref=search
En hier dan,een E1 GSI 5 deurs in E112 Platin,zie je ook niet dagelijks (wekelijks/jaarlijks) meer
Vindt dit nou niet echt een strakke dett, de achterkant zit goed in elkaar :hmmz
Maar wel een bijzondere verschijning, en idd zeldzaam exemplaar.
De 5deurs gsi zag je zo ie zo niet veel. Een ouwe maat van me had er een, in eind jaren 90, daar gingen we altijd de grote feesten mee af, hij had er ook voor serieus geld audio in laten bouwen, echt een te gekke ervaring was dat! Wat een bak :wub, 545rood, verlaagd, oz 5spaaks, seh, bloedsnel :wors Toen moest ik gewoon een kadett hebben toen ik m’n rijbewijs haalde :vertag :vertag@JvV wrote:
Carterbeschermingsplaat zat er soms ook al onder bij de Kadett GSi Champions 16v (90-91). Ik heb er bijvoorbeeld een gehad.
Ook in Engeland zag je het al veel op ‘eerdere’ GSi’s. En wat is het verschil tussen een standaard (8v/16v) Chassis en een ‘Champion’
chassis ?Er is geen enkel verschil tussen een “gewone” gsi en een champion.
De enige verschillen zijn te vinden tussen de 8v en 16v koets en de leeftijd van de koets!
Champion dankt zijn naam aan de uitrusting, niet aan het model!misschien past dit ook
http://link.marktplaats.nl/753537312″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik denk dat een ieder liever die 78 euro in de tank gooit dan aan de (wegen)belasting betaald ;)
Ik vraag mij trouwens wel af of de oldtimers ouder dan 40 jaar wel in de wintermaanden mogen doorrijden :hmmz
Als ik de oldtimers weg zou doen moet ik weer een andere hobby zoeken
Sommigen bouwen de oltimer ook om naar electrisch maar dat is ook een dure geschiedenis
Ik zou de bougi’s er ook eens uit draaien en de kleur bekijken en, kun je vaak veel aan zien en eventueel de zuigerbodem bekijken, mocht er koelvloeistof in de cylender lekken dan is de bovenkant van die zuiger brandschoon.
Ook zit er dan meestal witte drap in de carterontluchtingslang of olievuldop.Verdelerkap en rotor ook even controleren of de contacten nog goed zijn.
Hochzeit word in Duitsland genoemd wanneer auto en motor samengevoegd (getrouwd) worden (geleerd bij het bezoek aan de Opel fabriek)
noch keine neuen Bilder , bald ist ” Hochzeit ” :-) :-)
In Groningen waren er ook 450 deelnemers aan zo’n herdenkingsrit,
http://www.112groningen.nl/Groningen/nieuws/22519/450-auto-s-bij-herdenking-voor-paul-walker-in-groningen.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
voor 4 liep het wat anders af dan verwacht
http://www.nieuws.nl/algemeen/20131208/Vier-autos-botsten-tijdens-herdenkinsrit-Paul-Walker” onclick=”window.open(this.href);return false;
8 december 2013 om 15:43 In reactie op: Afstellen carburateur/slecht aanslaan kadett d 1.3N #18197725Als je voor het starten het gaspedaal 2 keer intrapt en de choke half aantrekt moet ie wel starten, anders zou het ook nog aan het ontstekingstijdstip/spanning kunnen liggen.
Als je het luchtfilter er af haalt kun je zien dat als je de gas kabel bij uitgeschakelde motor aantrekt er een straaltje benzine in de inlaat word gespoten, als dat niet gebeurt is je acceleratiepomp waarschijnlijk defect.
De 1.3 is ook berucht om de smering van de nokkenas, de nokken willen er soms af slijten door te weinig smering, bij mijn weten werd er wel eens een gaatje in geboord voor betere smering, maar durf het niet met zekerheid te zeggen.Als je nog een 1.3N carburateur zoekt, stond er laatst 1 op Marktplaats, in prov. Zeeland meen ik.
Heb hier nog niets gehad, ik denk dat ze eerst alleen LPG en diesels gaan aanschrijven, eigenaren van benzine auto’s zullen daarna wel komen
Kunnen de traject controles straks nog meer centjes opleveren voor het geval er toch iemand met de oldtimer voorbij komt :thumbdown
Op een van de video’s is te zien dat het bordje “speed limit 45” is plat gereden, die borden staan er niet voor niets.
Als rijder ben je verantwoordelijk voor jezelf, je bijrijder en ook de medeweggebruikers!
Als bestuurder kun je zelf er voor kiezen als hard wilt rijden, als bijrijder kun je er voor kiezen om uit te stappen, maar als medeweggebruiker heb je niets te kiezen als je door onverantwoord rijgedrag word aangereden.
Je partner of je kinderen zouden maar op die plaats gestaan hebben.
Dit soort films zet de jeugd aan tot kopieergedrag en het is daarom goed om ook de gevolgen van dit gedrag onder ogen te zien.
En als je dan toch zo graag snel wilt rijden, doe dat dan op een autosnelweg.
volgens mij was de DIN aansluiting voor een booster en geen ingang.
Dit is waarschijnlijk een FM zendertje die tussen de antennekabel komt, heb ze te minste wel eens gezien, zaten een aantal vaste frequentie’s in waar je uit kon kiezen (voor het geval er een station op dezelfde frequentie zit) en op 1 van de voorkeurzenders in te stellen.
Sommige mobieltjes hebben dezelfde functie ook.@Andreas.Berger wrote:
als jou teller een dag teller heeft, kan je die gewoon wisselen van klokhuis
De mijn heeft geen dagteller
stuur gaat er trouwens ook nog uit, komt een Irmscher stuur voor in de plaats
Ja een toerenteller staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar dan zoek ik wel een van een 1.3 SR, met het zelfde W getal op de Km. teller
Bij mijn Bieber zat er ook een afdekkapje ipv. radio, maar zaten ook geen speakers in het dashboard, misschien nooit een radio in gezeten? Vooral de linker speaker monteren is een hele klus, het is dan misschien wel origineel maar je moet er niet te veel van het geluid verwachten, de luisprekers zitten met twee klemmetjes vast aan de buitenkant en wiebelt omdat het dashboard niet vlak is, dit gaat ook ten kost van het geluid.
@soepkipe, ik weet nog wel een GTE tunneltje te koopondertussen loopt de motor ook weer als een zonnetje, de derde carburateur was ‘scheepsrecht’
Ook de bougiekabels vervangen door siliconen en er maar weer eens een radio ingezet, wat nogal tegen viel, heb een stuk van de radio af moeten slijpen voor hij er in paste, had achteraf beter een GT/E tunnelbakje er in kunnen zetten, zit vast meer ruimte in dan in het dashboard.vanavond de 12S carburateur er opgezet en loopt weer als een zonnetje king:
het word pas echt een probleem als je een (modernere) radio gaat inbouwen, de standaard gaten in het metaal van het dashboard zijn voor oude radio’s met twee knoppen aan de buitenkant.
Zie video hoe het in ieder geval niet moet
[youtube:3e463mfg]http://www.youtube.com/watch?v=hL4iNsIuGqM[/youtube:3e463mfg]
tegenwoordig kun je met een mobiele telefoon ook prima muziek maken en met een extern versterkt luidsprekertje klinkt het ook nog goed
Welkom hier op het forum, een 1.2 Manta is hier in Nederland aardig zeldzaam, in België was hij wel gewoon leverbaar.
Ik heb ik de mijne een Blaupunkt gebouwd en omdat ik gaten boren zonde vond heb ik gekozen voor de ene luidspreker in het midden. Deze werden met een montageplaat geleverd waardoor je ze zo achter een klemmetje kon schuiven en maar 1 schroefje er in hoefde te draaien om het te bevestigen, de montage van de radio spreekt vanzelf
klinkt wel bijzonder nostalgisch zo’n 1 speaker systeem in de tijd van 5.6 systemen
-
AuteurBerichten











