Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Van hier uit wens ik een ieder een gezond 2014 en maar zien wat het nieuwe jaar weer brengt aan bezuinigingen :vertag
na 7 jaar ook maar eens weer een andere avatar omdat ik ook graag aan de Kadett Bieber sleutel
De TE staat inmiddels weer na te lekken van een oliebad, blijft de tectyl mooi soepelal vast wat plaatjes uit de oude doos
mooie flyer :wub
de ring is niet los leverbaar maar is 1 geheel met de achterlichtunit, deze kun je met 3 moertjes verwijderen vanuit de kofferruimte, wel even opschrijven waar de draadjes zitten
Moet hier ook nog wel een paar hebben liggen, maar waarschijnlijk zal er ook wel iemand bij je in de buurt een hebben, ze zijn in ieder geval niet zeldzaam.Probleem is vaak dat er scheurtjes in komen of dat het chrome mat word
Er zit ook een rubber achter om het geheel waterdicht te houden, en niet te strak aan draaienze werken bij de belastingdienst vast overuren om alles voor elkaar te krijgen :cry
Ik wilde er toch al een Irmscher stuur op monteren, nu alleen nog even het juiste gereedschap vinden
Vroeger bij de Manta deed ik de knieen achter het stuur en gaf een flinke klap op de stuuras maar lijkt mij niet zo verstandig met zo’n inschuifbare as.De pinnetjes willen dus uit de stekker als ik het goed begrijp?
Zou wel de mooiste oplossing zijn, hoef ik niet te knippenMoet voor het inbouwen het stuur er ook af?
In de Vraagbaak staat dat het stuur er af moet, maar mijn oude (smalle) past en precies tussendoorachterschade zal waarschijnlijk verzekering worden, maar voorschade?
Heb inmiddels een tellerset en inbouwraam van een 1.3 Berlina, W getal van de teller is bijna zelfde als van de oude 1.2 teller
Inbouwramen zijn trouwens moeilijker te vinden dan de tellers :hmmz
Ook zit het originele vacuüm slangetje er bij met T-stukje welke tussen de slang van de rembekrachtiger moet
Ik zoek nog wel een stekker waar mee hij aangesloten kan worden op de auto, de oude stekker heeft namelijk minder draden.
Ook zit er een symbooltje van een trekhaak in de teller, hoort die te branden als er een kar achter zit?goed bezig :thumbup
denk er ook over om de TE2800 te schorsen, voor die 5 keer per jaar dat er in gereden word, ik gun het die gasten gewoon niet, ook gelijk de verzekering stoppen en zodoende mist de Staat ook nog de extra opgelegde assurantiebelasting, en de brandstofaccijns
met heeft het wel over het kwart tarief maar omdat je er maar 9 maand in mag rijden is het eigenlijk een derde tarief :thumbdown
jammer dat er niemand reageert, maar het is in Friesland ook niet zo druk bezaait met B-Manta’s
wat zou er gebeuren als je net doet of je neus bloed, doen of je geen rekening hebt ontvangen, zij moeten maar bewijzen dat je die hebt ontvangen, weet al wat ze zeggen,
iedere burger word geacht de wet te kennen en blablabahen wat te denken van slapende kentekens, krijg je weer gedonder met auto’s die al zijn afgevoerd maar waar geen bewijs meer van is
@mr-turbo wrote:
Meeste werk zit um in de enorme 6 bak en de turbos en de rechterchassisbalk die aangepast moet worden,lastigste is nog de motor voor acceptabel geld kopen :D
De rede dat ze hem er weer uit gehaald hadden was dat de bak zo laag zat dat hij af en toe de grond raakte en er was eigenlijk ook niet normaal mee te rijden
@soepkiepe wrote:
ja mag je er wel af schroeven… maar dan mag ie niet aan de straat staan ;)
gewoon een CD kenteken er op schroeven, die mogen ze toch niet bekeuren en mag ook overal staan
verzekering kun je beter door laten lopen die drie maand, stel voor dat hij gebruikt word voor joyriding, ben je wel zelf aansprakelijk
zou je niet gewoon de nummerplaten er af mogen schroeven?
en hoe zit het, schuift de regeling ook jaarlijks mee, die 25 jaar waar ze het eerst over hadden werd ook steeds iets opgerekt
Van grijs kentekens voor particulieren zeiden ze destijds ook dat het er niet af zou gaan, mooi wel en die prijzen storten toen ook gelijk in, heb toen een 5 cilinder Transporter voor de prijs van een 4 cilinder kunnen kopen :angel
bij het 30 jarig bestaan van de Mantaclub stond een Manta A waar een Lotus motor in heeft gelegen :wors
Op het TE topic bovenaan het manta gedeelte staat ook een groene Duitse TE2800 waar ook een 24V in zit, staan vast wel foto’s op
wel even letten op max aantal Nm
Of deze ook in Duitsland
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/opel-d-kadett-bieber-cabrio-sehr-selten-und-rar/162801110-216-8862?ref=search” onclick=”window.open(this.href);return false;
zo te zien zitten de prijzen daar in de lift
of deze in Duitsland
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/kadett-d-sr-1-6s-cabrio-org-bieber-umbau/163742029-216-1324?ref=search” onclick=”window.open(this.href);return false;
wat wel grappig is bij deze dat hij in dezelfde plaats te koop staat als waar ze gemaakt zijn
@totemkadett86 wrote:
ik heb een monteur gevonden die hem voor mij wilt nakijken en repareren maar zo uit het verhaal gaat hij er nu vanuit dat het de kleppendekselpakking is die naar zn grootje is
allemaal hartstikke bedankt.
jullie info heeft mij ook wat meer op weg geholpen waar ik het probleem moest zoeken en kon aangeven wat het nou ongeveer wasAls de kleppendeksel er toch af moet ook gelijk even de nokkenas bekijken, wil door slechte smering nog wel eens een nok af slijten
wat ik van jonges uit de bouw hoorde was dat als je er een kar achter had en er zat aardig wat gewicht op de trekhaak dat hij van voren als het ware omhoog kwam en de tractie verloor op een slechte ondergrond, hier hadden ze met de B-Ascona veel minder last mee.
-
AuteurBerichten


















