Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@jethro wrote:
Denk dat er binnenkort wel een zware CJIB enveloppe bij Duurt op de deurmat ploft. king: ;)
:jerry :jerry :thumb
die zijn vast al verjaard, trouwens, onderste twee waren in Duitsland
een A-tje ligt nu eenmaal niet zo goed op de weg dan een B-tje, spoorbreedte is anders, een 6 pitter in een A ligt dan denk ik niet beter op de weg dan een B.
Geluid is natuurlijk wel weer mooi, daarom rij ik als het even kan met de ramen open haha
Ook vind ik een 6 pitter met hoge snelheid mooier rijden, tenminste rechtdoor, werd mijn vorige Manta een beetje zoekerig bij 210, net alsof hij omhoog kwam, met de 6 pitter gaat hij 220 zelfs nog lekker rechtdoor
wel even de remmen aanpassennog even omdat ze zo leuk zijn, in z’n 3, 4 en 5
en nee, het is niet de turbo die fluitpersoonlijk zou ik dan liever een dikkere 4 pitter monteren, ligt een stuk beter op de weg dan een 6 pitter, stuurt lichter en vooral op het cirquit kun je het verschil duidelijk merken en accelereert ook beter ivm. pk/gewichtsverhouding, helemaal als het geen oude CIH motor is
dat komt omdat de klep open staat
Mijn T4 Transporter is ook zo aan zijn eind gekomen, hij was eerst rood, toen wit (verzinkte carrosserie) en later weer rood
Als de tank maar vol is wil hij wel fikkenzo, goede plannen, origineel brengen ze het meeste op, maar als ze allemaal op elkaar lijken word het ook eentonig, in ieder geval succes met de ombouw en hou ons op de hoogte
Was nog een zilver Manta op Nostalgienet in de film “het jaar van de kreeft” 1975
Word de komende dagen vast nog wel een keer herhaald, de achterkant was even in beeld toen die gast in een gele Porsche gingIs eigenlijk niet zo mijn film, kijk alleen naar oude auto’s ;)
onderstaande link met manta’s in de film werkt ook nog steeds
http://www.imcdb.org/vehicles.php?make=Opel&model=Manta&page=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
we zijn benieuwd :kewlpics
hij is nog steeds te koop, hij had er twee advertentie’s op staan
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m765557344-lotus-omega-motor-met-bak.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dat word een spannende week dus, maar je hebt het al eerder meegemaakt, elke bevalling is weer anders en de tweede gaat meestal gemakkelijker als de eerste.
Maar om even op de Manta terug te komen, hij is volgens mij net iets over de helft van de maand juni geproduceerd in Antwerpen, de fabriek in Rüsselsheim was toe al overgeschakeld op de productie van de B-Manta
Ook zijn er in juli nog een klein aantal geproduceerd in Antwerpen.Om op het serienummer terug te komen,
59 zegt iets over het model
55 zegt dat hij in Antwerpen is gefabriceerd, eerder stond hier een 8 of 9 voor in de plaats
137185 is het nummer waar naar gekeken moet worden om te zien of er nog nieuwere zijn, ook moet er natuurlijk 55 voor staanfoto’s kun je eerst in scannen en dan met bv. photobucket opslaan
mocht je geen scanner hebben, kun je ook een digitale foto maken van de oude foto, wel even denken om de weerspiegeling van het lichtWat inderdaad belangrijk is, is het serienummer, hiermee is te achterhalen of hij inderdaad de jongste A is, wanneer hij op kenteken is gezet doet wat betreft de leeftijd er niet toe.
Zou je het nummer willen vermelden, dan kunnen anderen kijken of ze een hoger nummer hebben
Zou in ieder geval wel mooi zijn als hij na zoveel jaar weer op de weg zou komen, heb je er ook nog foto’s van hoe hij was?
@marcohgd wrote:
Weer wat nieuws op de Kadett, spiegels van een A Corsa en in de kleur van de wagen.
Ook een 1200 motortje erbij gekocht voor het Turbo project. Morgen komt hij op de motorsteun en ga ik beginnen met opbouwen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
hopelijk is het dan wel een 1.2 N motortje ivm. compressie
ga je er in ieder geval 6 pk op vooruit, mits je ook de 1.2S uitlaat gebruikt.
heb zelf vroeger ook eens een 1.2S van de sloop gehaald uit een Ascona-A, daarvan zaten de zuigerveren vast en een dikke stootrand in, het mooiste is dat je ze nog ziet lopen en liefst niet een oud afgetrapt motortje
voor een springkussen heb je ook stroom nodig, is dat op het terrein?
zit er niet te veel of heel dunne olie in?
niet te veel aan doen, voor 50 euro heb je wel weer een ander motortje, moet er dan alleen nog even inhet is weer teruggedraaid zie ik, gelde ook alleen maar voor import van een oldtimer
http://www.knac.nl/2013/02/20/importkeuring-rdw-op-afspraak/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Voor oldtimers keuren kan je naar ik meen maar op 3 of 4 plaatsen in Nederland terecht, voor ons in het noorden is het in Zwolle, maar weet niet of dat ook voor verbouw geld.
@targamanta klasse, das dauert nicht lang mehr :thumbup
Nog een paar mooie foto’s van de 1047
http://davidnoels.photoshelter.com/search?_bqH=eJxtj09vwjAMxT8NPZeVbqhSDmnsMguaoPypyMkaCIkduBTE519Soa3a5oPze895iTy.nbr28_owK31d79v3yLdBHl.Ho4tNVTV12SzLVA0xOCXu55d1WRbEDqTHRd32_aIGMTMAsgEws2KqbOYz2fg7in.j.H9UkY_TZz6NMygTtLeRyZksjSXUaUZGZ0mOLe5QOoSn3M.1M9YLK_W2mJZjqUHcEweHlglEyIs_YqeqMfrtYZVGA1kf5I7lBrWK.VLBqmVKD6foE8M32u4H.4xSeXE7f4ynSzFM6c3UVe5foz5v9g–” onclick=”window.open(this.href);return false;Op het deel 3 stond dacht ik ook de naam van de eigenaar achterop, had je een auto gekocht via een handelaar dan kon je gelijk de vorige eigenaar achterhalen, elk jaar stond er weer een jaartal op en een andere kleir, voor de plietsie weer makkelijk om iemand te bekeuren, nee, toch blij dat we daar van af zijn.
Net zo iets al een stickertje op je achterste nummerplaat voor de apk, als er een nieuw nummerbord op kwam, welke je toen nog gewoon bij kon laten maken om de hoek, klaar terwijl je wacht, zat je alleen nog met het stickertje, geen stickertje, dan was meneer agent niet zo blij, ze hadden toen nog geen mobiele kenteken scanners.waar is die goede oude tijd gebleven, BLIJ DAT IK RIJ ed.
Nu is het de Staat die blij is dat ik rij :thumbdownsnelle 6pitter
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m745384297-lotus-omega-motor.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
of snel kleppendeksel
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m760471510-opel-senator-omega-24v-4-0-irmscher.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;@jethro wrote:
@mr-turbo wrote:
Het is én niet logisch en niet eenvoudig.
Het is een erg lomp en nodeloos ingewikkeld systeem wat bovendien fraudegevoelig is, maar daar komen ze nog wel achter…Tja,……
Ambtenaren cq politici kunnen nou eenmaal niet logisch nadenken, en sommige zeggen zelfs dat ze nooit nadenken.
Dit systeem gaat binnenkort weer op de schop let maar op!! :vertag
Nog een voorbeeld uit het verleden…………….De deel 3!!!!!!!! :puke
Kreeg je zo`n papiertje voor de voorruit, remember it????
Is gelukkig ook al járen weg. :wors :wors
Tja………. ambtenaren.die vroegere deel3 moest je volgens mij ook elk jaar vervangen en betalen, dat hoeft nu niet meer
@opelforever wrote:
als je zo`n pasje hebt hoef je hem niet meer verplicht bij je te hebben
volgens mij nog wel, maar je kunt hem zo in je beurs doen, anders zou je immers ook geen pasje meer nodig hebben, en als het alle delen vervangt zou ik hem maar niet verliezen
Gedore levenslange garantie?
Heb eens zo’n dure ratel gehad,ze vertelden bij de verkoop dat ik er wel een lange pijp op mocht zetten al als hij afbrak kreeg ik gewoon een nieuwe.
Als je van linksom naar rechtsom wilde gaan moest je de dop er aan de andere kant in doen maar vaak bleef het 4kante stuk metaal aan de dop zitten en moest altijd een tang pakken om hem er weer uit te trekken, ook lag hij slecht in de hand, naar mijn mening te spits aan de zijkanten, dan zaten er in verhouding tot andere ratels veel te weinig klikjes in waardoor sleutelen bij kleine ruimten lastig werd.
Eigenlijk was ik best wel blij dat het ratelmechanisme op den duur doordraaide en er mee terug kon gaan naar de winkel waar ik hem gekocht had, bon had ik niet meer maar bij levenslange garantie heb je immers geen koopbon nodig.
Zij hebben hem opgestuurd en wat bleek, alleen garantie op afbreken van de arm en niet op het ratelmechanisme.
Ik ben daarom letterlijk afgeknapt op Gedore met hun levenslange garantie, :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdownIk heb ook nog een oude Gedore gereedschapswagen waarbij de laden zeer zwaar op en dicht gaan. :thumbdown :thumbdown
Misschien is Stahlwille of Hazet een betere keuze
http://www.z24.nl/ondernemen/oldtimers-mijden-massaal-belasting-via-export-of-ombouw-420283?utm_source=rss” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://nos.nl/artikel/593127-export-oldtimers-verdubbeld.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.autoblog.nl/nieuws/export-oldtimers-in-2013-verdubbeld-64098″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2014/1/Export-oldtimers-verdubbeld-door-nieuwe-oldtimerregeling-1438181W/” onclick=”window.open(this.href);return false;
en er zijn denk ik nog genoeg die hun auto nog gaan exporteren, aangezien ze na de uitslag nog geen tijd hebben gehad om ze te exporteren
Die 123 miljoen euro waarmee de minister zich rijk gerekend had zit er niet in
hoewel er denk ik ook genoeg zijn die hun auto aangemeld hebben voor export en hem toch houden voor als ze weer in de regeling vallen of wachten op betere tijden
feit is wel dat je al veel minder W124’s op de weg ziet rijden :thumbup
al weer een Bieber te koop,
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m761282680-kadett-bieber-cabrio.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
omstandigheden waarom is minder
-
AuteurBerichten


