Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mooi dat je de vaart er in weet te houden :thumbup
Bij een elektronische ontsteking zit wel een kastje die het onstekingstijdstip verschuift bij hogere belasting bij stationair toerental, dit kastje zit vlak bij de ontsteking en kan er ook tussenweg worden gehaald, bij mijn vorige Manta heb ik die er ook tussenweg gehaald omdat deze soms onderbrak, de stekkers passen in elkaar. Volgens mij kwam die uit een Record 2.0E
:thumbup sieht guth aus :thumbup
ziet er al een stuk beter uit :thumbup
Het mooie is dat je het zelf kunt, als je het moet laten doen is het een heel ander verhaal en je leert er ook nog weer wat van, deze Kadett heeft een verhaal en dat moet weer doorgaan toch?
Bij elke restauratie of verbouwing zit wel een punt dat je het eventjes niet ziet zitten, komop kop d’r veur
Ook bij mijn Dettje Bieber hebben ze er nieuwe drempels ingelast, maar dat mag ook voor een auto van 32 jaar oud, je moet niet vergeten dat het blank metaal was bij de naden en daar kruipt vroeg of laat roest tussen, ook als er al nieuwe drempels in zijn gezet.
Ik zou inderdaad eerst eens de spatborden voor er af halen en ook de spatbordranden achter goed bekijken.
Bij deze auto weet je wat je hebt, ik bedoel motorisch maar ook wat wielophanging remmerij ed, als je een ander koopt is het altijd maar weer afwachten, een ander doet hem vaak ook niet altijd zonder rede weg.succes
ga je hem in de buurt testen?
de advertentie is inmiddels verwijderd, de spoiler staat nog wel te koop
wanneer gaat ie op de bank?
ik zou de turbodruk wel wat naar beneden schroeven
Bij Novatec in Tolbert deden ze dat vroeger ook, net zoals stralen en poeder coaten voor een gereduceerd tarief
Misschien kun je de kopbouten ook wat strakker draaien
Heb ook wel eens gehoord dat er ivm. de op 3 punten gelagerde krukas niet veel meer uit te halen was dan 100 pk.
tegenwoordig kunnen ze met een laser zo ene snijden, alleen het programmeren
heb hier nog wel een 1.2S liggen met versnellingsbak, komt van een Kadett uit Een haha
Het voordeel bij deze motoren is dat je niet met de distributie zit
Eigenlijk moet je er een stalen koppakkingpakking in zetten of zo
2 februari 2014 om 16:19 In reactie op: LAATSTE WENS MANTA-A (OVERLEDEN 19-04-2012)restauratie manta #17969876ziet er weer uit als nieuw :thumbup
wat zullen ze blij zijn geweest dat hij er weer was
echt een Manta met een verhaalben benieuwd wat er in zit
wat voor luchtfilter gebruik je?vanavond nog langsgereden maar niet zien staan, word het een 1.6 uitlaat?
In Marum zit trouwens een vermogensbank, heb ik mijn Transporter ook laten chippen op 200 pk.
Wat voor turbo heb je er nu op zitten, en heb je ook al een grotere radiateur?
Ik heb hier nog wel een 1.2S met bak voor als hij het begeeft ;)
nu nog zoeken naar een 5 bak :angel
Stond deze kadett toevallig vanmiddag op de Zuidemastraat in Haulerwijk
zo dat heb je snel gedaan, heb zelf eens een Kadett C 1.2S met twee carburateurs gehad en moet zeggen dat die een stuk lichter zijn en betere gewichtsverhouding dan een met CIH en zodoende rap kon meekomen.
Heb je er ook een dikkere brandstofpomp op gezet?
staat inmiddels weer een GT/E te koop op MP deze keer een witte
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m771560358-opel-manta-a-gt-e-1900e-cih-1975-gte.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
zag er idd niet slecht uit, wel waren alle demontabele delen er al afgehaald, carosserie zat stampvol onderdelen van andere auto’s
bij mijn D Kadett zit er een soort strijkkit in de wielkasten wat ook op antidreun lijkt en licht van kleur is, hier en daar was een stukje weggegaan en vooral op de lasnaden was het het roestig, moet alles er dan worden afgestoken of alleen de losse delen?
@KadAstra-EF wrote:
Nou, die hitte is zo intens dat het kunststoffen hoes gewoon smelt hoor.
Ik verzeker je: die reservewiel is een “shop” van de eerste orde !
wel eens bij een autobrand gestaan ?Rik :)
Mijn eigen auto (Transporter) is met volle tank helemaal uitgebrand dus weet wat het is om er naast te staan, helemaal zuur als het je eigen auto is.
Resultaat, schade aan de boom en de klinkers iets van 15.000 euro, ze rekenen gewoon hoeveel jaar de boom nog had kunnen staan keer een bepaald bedrag en de klinkers hebben ze helemaal niets aan gedaan.
Boomchirurg (in net pak) kwam er bij met een ladder, zaagde een takje af om te kijken voor hoeveel procent hij verbrand was, hier een foto van gemaakt voor in het rapport.
Verzekering heeft uiteindelijk een lager bedrag uitgekeerd (kreeg per ongeluk de correspondentie)
Van het uitgekeerde bedrag heeft de gemeente een bankje laten plaatsen, omdat een gemeente namelijk niet mag verdienen.wil de plaatselijke Opel dealer niet wat sponsoren?
begin 90er jaren nog eens een Opelmantarit georganiseerd en Dealer was wel enthousiast, moet nog ergens een krantenfoto hebben -
AuteurBerichten







