Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
er zitten 3 draden aan zwart, bruin en blauw/rood
met de componententester meet ik tussen de bruine en de blauw/rode een diode overgang en naar de bruine een scheve lijn die iets beweegt als je er aan draaittrouwens, waar is je avatar gebleven?
is inderdaad een oude en ook nog de originele velgen
heb hier nog wel 1 liggen, zitten 3 draadjes aan, maar weet niet hoe hij schakelt
vandaag op parkeerterrein in Opende, zwart met groene Manta B
op deze foto is te zien dat er wel speling tussen de slang en bak zit, als ik het stuur helemaal naar 1 kant draai zit er een vingerdikke ruimte tussen, als ik hem de andere kant op draai meer.
Het stukje dat ik van het klemmetje afgeslepen heb is misschien nog wel een beetje klein, maar ik kon het beugeltje er niet af schuiven om de leiding te verwijderen, het heeft in ieder geval nog niet weer aan gesleten.Bij de 1.3S kan er ook een 5bak onder zitten, ben benieuwd of het beugeltje daar ook op dezelfde plaats zit.
heb hier afgelopen weekend de 5bak met 1.2S motor er in gelepeld
liep gelijk goed en veel minder toeren, ook de 4de versnelling heeft hij nu veel minder toeren, de vijfde maar een beetje minder toeren maar geen groot verschil met de 4de.
ook geen olielekkage meer, op tweede foto is de plaat te zien die er altijd onder lag.
er was alleen een rammeltje te horen, net of er iets tegen het chassis aan schaafde, na grondige inspectie bleek dat klemmetje van de remleiding tegen het deksel van de bak aandrukte, hier met de Dremel iets van af geslepenalles beter dan die standaard wielen, zaten er bij mij eerst ook onder :thumbdown
trouwens, ik vond die ATS’jes ook niet lelijk staan7 maart 2014 om 16:11 In reactie op: c24ne van inlaat 2.2 naar inlaat 3.0 +lmm van bmw 635csi #18219018Het is al weer 10 jaar geleden, maar ik meen dat ik de 2 liter luchtweger er op had laten zitten, volgens mij heb ik de 3 liter luchtweger er nooit bij gehad, wel had ik een k&N luchtfilter er op.
Verder had ik een aluminium opvulring laten draaien om de luchtweger op de slang aan te laten sluiten.
Ik had er ook grotere injectoren in van Alfa Romeo, deden net iets meer dan de gewone
Adri Odding had toen dacht ik een stukje in het clubblad geschreven over de ombouw, het 2 liter injectiegedeelte kwam toen ook bij hem vandaan7 maart 2014 om 13:30 In reactie op: c24ne van inlaat 2.2 naar inlaat 3.0 +lmm van bmw 635csi #18219014bij mijn 2.4 kwam er 150 pk uit, ook 3 ingekort 3.0 spruitstuk, 2.0 LE computer en dikke uitlaat, vermogensuitdraai is alleen meegegaan naar nieuwe eigenaar
topsnelheid 210km (op de teller) met 3.44 achterasfoto kan ook gespiegeld zijn maar aan het dashboard te zien is dit niet het geval
het lijkt mij raar dat ze er niet uit willen als hij in de versnelling staat, versnellingsgedeelte heeft denk ik geen invloed op het differentieel
Ik had gehoopt dat als de bak los zat hij een beetje naar 1 kant kon schuiven en een beetje omhoog/omlaag en je de steekassen zo uit de bak kon trekken.
Kan dan ook gelijk ook de lekbak er onder houden voor de olie.
Auto hoeft dan niet van de brug af en kan er overal bij.
@soepkiepe, steekassen wip ik er vaak uit met twee bandenlichters.Ik wil eerst de motor er uit halen en dan de bak misschien naar onder er uit, maar kun je bij een 1.2 Kadett D de steekassen uit de bak trekken terwijl de auto nog gewoon op wielen staat of is dat slecht voor de lagers.
:thumbup :thumbup :thumbup
viel spaß beim arbeitnu snap ik waarom een Kadett twee sleepogen heeft
Ik ben van plan dit weekend mijn motor en bak er ook uit te halen en de 1.2S met 5 bak er weer in te zetten maar denk dat ik hem er in twee gedeelten van boven uit ga halen.
Ik hoorde dat een spatbord van een C Kadett tegenwoordig ook al een paar 100€ kosten, dan word het nog weer een dure hobby
je hebt je best gedaan om er toch weer iets van te maken en ik denk als de oldtimerregeling was blijven bestaan het nog wel zinvol was geweest hem op de weg te houden, voordeel is wel dat de prijzen ook gezakt zijn voor het geval er een ander Dettje komt ;)
als de originele radiateur er nog voor zit ben ik bang dat die wel aan de kook gaat
is ook al een topic over viewtopic.php?f=10&t=183266
wat lees ik nu, word hij misschien toch gesloopt?
misschien is hij ook naar @martijn A GT/E gegaan, hij had wel het enige bod en een witte ontbrak nog in zijn callectie king:
Johnny5 is inderdaad al een naam van “vroeger”, maar dankzij Wall-e blijft de herinnering toch levend
(nu begin ik mij ook oud te voelen)Maar even on topic,
Af en toe komen er op Markplaats nog wel omgebouwde 4 bakken voorbij, laatst stond er ook een set tandwielen plus deksel voor ombouw naar 5-bak te koop, gewoon even creatief zoeken.
@johnny5 wrote:
wij hebben een E-kadett met 12 moter en een 4 bak hele forum doorgelezen en het schijnt dat er ook opels zijn waar de 4 bak eigelijk een 5 bak is net gekeken en op het schakel mechanisme staan 5 versnellingen :shock: afgebeeld ,moet ik dus de schakelpook aanpassen?? of is er een andere manier ( foto is gemaakt maar kan hem niet plaatsen )
-
AuteurBerichten






