Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik zat in 1997 ook thuis, heb toen het initiatief genomen om voor mezelf te gaan werken en nog steeds geen spijt van, wel lange dagen maar ook veel vrijheid, kan er zo even tussen weg om aan mijn Opeltje te sleutelen
ik ga met plezier aan het werk, vergeet niet dat velen die wel een betaalde baan hebben niet met plezier naar het werk gaanik weet dat dit niet voor iedereen de oplossing is, kijk gewoon eens naar de mogelijkheden, soms heb je net als ik een setje nodig
altijd leuk die oude foto’s hoe hij eerst was
tijdje terug stond er ook een witte Bieber te koop op het Opel-forum, zie je toch niet zo vaak, is dit OPC blauw?sinds de wegenbelasting weer is ingevoerd zijn ook deze youngtimers in waarde gedaald, ook een nieuwe kap laten maken kost zo’n 1500 euro heb ik mij laten vertellen
zo’n radiateur zat ook in mijn GT/E, de normale hadden de dop aan de bovenkant
volgens de Vraagbaak is de maximale toegestane axiale speling 0,2 mm.
als het niet lukt heb ik er nog wel een 1.2N liggen, liep altijd goed maar lagen wel altijd drupjes olie onder, heb nu een 12S er in gezet, had voorste krukaskering al vervangen en de achterste kering heb ik er nog nieuw bij maar nooit in gedaan.23 maart 2014 om 12:14 In reactie op: noodkreet van een pechvogel-update: end of story :-(( #18224050de meeste zekeringen zijn van aluminium en dat heeft standaard een dun roestlaagje, ook zijn ze van koper te krijgen, die had ik vroeger in mijn Manta, bij twee verschillende metalen en stroom lost het minst edele metaal op, koper en koper heeft daar geen last van en koper heeft ook betere geleidende eigenschappen
ik heb inmiddels de uitlaat vernieuwd door 12s en ook votterschakelaar van de andere carburateur overgezet en een nieuwe pakking in de carburateur gezet, als het weer wat opknapt ga ik vanmiddag nog even testen
even -offtopic
staat weer een leuke Kadett rally op Mphadden jullie vroeger ook niet de ex Kadett van Jan v d Marel?
Werd dacht ik ook aardig in gereden, ooit nog weer wat van die wagen gehoord?ja je moet er niet aan denken dat je een ongeluk krijgt, geen gordel geen roll bar, scherpe kanten aan de dakrand, deuren zonder deurstijl
en dan zijn er ook nog gasten die er een dikke motor inbouwen, tussen de 80 en 100 begint de kap te klapperen, moet er niet aan denken dat je 180 gaat rijden, ach laat ik mij dan maar bij de bejaarden rekenen en lekker toeren, alleen een hoedje op gaat mij wat te ver :jerry21 maart 2014 om 18:20 In reactie op: noodkreet van een pechvogel-update: end of story :-(( #18224046:wub :wub :wub
eind goed al goed@marcohgd wrote:
Hierbij een video van de eerste start:
https://www.youtube.com/watch?v=bgdgDrKT0Vg&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;
klinkt niet verkeerd, jammer dat hij er niet vol in actie op staat :wors
ik heb nu de oude carbu er weer opgezet en loopt als een tiet, rubberen ring heb ik niet gezien, wel heb ik de voetpakking vervangen, verder heb ik de carburateurdekselpakking in bestelling staan, zat een scheurtje in
heb ook wat minder voorontsteking gegeven en met koudere thermostaat, heb ik nog geen benzinegeur geroken als ik hem heb uitgezet :thumbupNu originele 12S uitlaat uitlaat bij Cope Parts opgehaald en wie weet loopt hij strax nog harder ;)
nu kwam ik deze afstelling tegen, maar daar staat dat de kleine weer voor het CO is
@Aapje wrote:
Welke solex? de Solex 30~35 PDSI? Deze carb is heel gevoelig voor slechte pakkingen tussen het spruitstuk. En begint al gaar te lopen als de rembekrachtiger lek is. Heel gevoelig voor vacuum/valselucht problemen! Loop _alle_ slangen dus goed na!
Effe gepikt van ’t kadett-b forum, heb eventjes m’n scans niet bijdehand.

basisinstelling bij warme motor:
de carburator kun je alleen goed afstellen als klepspeling en ontsteking goed staan afgesteld!!
De benzinemengselregelschroef (die grote,uitstekende) helemaal indraaien (zonder geweld) en dan 1,5 omdraaiing uitdraaien.
De CO-schroef (de kleine verstopte met pijl, =stationairmengselstelschroef) ook helemaal indraaien en dan 3,5 slag uitdraaien.
Dit is de basisinstelling.Nu de grote schroef zover uitdraaien, tot het toerental niet meer hoger wordt.
Nu met de gasklepaanslagschroef de klep zo instellen dat het toerental in de buurt van 800-850 ligt.
De CO-schroef nu zover in-of uitdraaien, tot de motor zo rustig mogelijk draait.
Je hebt hiervoor niet persé een CO-meter nodig.
Kadett-b20.nloeps, heb al aan beide gedraaid, is er een afregel procedure om het weer goed te krijgen?
Bij mijn Kadett loopt er alleen een groene naar de ontsteking, de 1.2 is later volgens mij ook later ook nog geleverd met veel minder vermogen, volgens mij voor de Kadett E en Corsa, misschien dat daar een draadje meer aan de ontsteking zit
bedankt voor de reactie, ik zal er in de loop van de week nog weer eens een poging wagen hem af te stellen, CO schroef is toch die kleine die een beetje verzonken is? de grote is de luchtregelschroef die het stationaire toerental regelt.
als dit niet helpt zet ik de oude carburateur er weer op en hoop dat hij met de dikkere uitlaat, minder voorontsteking (in de Duitse vraagbaak staat maximaal 5 graden voorontsteking) en lagere thermostaat (87 graden) niet meer zo heet word. hopelijk is de nieuwe carburateurdekselpakking dan ook binnen19 maart 2014 om 20:59 In reactie op: noodkreet van een pechvogel-update: end of story :-(( #18224044heb met mijn 3.0E ook soms dat hij ineens uit valt, toerenteller blijft wel aangeven als de motor uit valt dus niet de ontsteking, ook blijft de pomp doordraaien als ik afrem op de motor, komt altijd als het niet uit komt, maar als ik er naar wil kijken doet ie het weer gewoon, ik heb de indruk dat het een slecht contact in de bedrading is, daar waar de stekkers van de injectie draadboom aan de bedrading van de auto is gekoppeld met zwevende zekering, als ik daar in de buurt wat rommel doet ie het weer maar kan geen slecht contact vinden
je moet net het geluk hebben dat hij in de fout blijft en dan meten
Nu heb ik de thermostaat vervangen, zat een in van 92 graden en nu een van 87 graden zoals het hoort.
Ook heb ik inmiddels de 12S uitlaat dus kan de warmte ook beter kwijt met zijn dubbele pijpen, ben benieuwd als ik de oude carburateur er weer op zet dat hij ik niet meer zo warm word.bij de grotere Opels zat de carburateur zelfs op de uitlaat geschroefd zodat hij niet zou bevriezen.
ik heb nu de carburateur er weer opgezet die ook op het blak zat en volgens het label ook een 12S carburateur is.
deze heeft de nare eigenschap dat hij stottert tussen 60 en 80 km. in z’n 4 bij constante snelheid, doe ik de choke iets aantrekken is het stotteren over en rijd hij goed.
ik denk dat hij te weinig brandstof krijgt, ik had alle sproeiers en poortjes al doorgeblazen maar heeft niet geholpen.
moet ik de CO schroef nu een beetje verder open draaien?verder heb ik de ontsteking op 5 mm. voorontsteking gezet.
in tegenstelling tot de vorige carburateur spuit deze geen brandstof in de venturi als hij uit is gezet, dat is wel weer een voordeel.16 maart 2014 om 17:22 In reactie op: noodkreet van een pechvogel-update: end of story :-(( #182240391 zwarte bougie kan betekenen dat 1 injector defect kan zijn, zit wel eens een scheurtje in de punt
16 maart 2014 om 12:30 In reactie op: noodkreet van een pechvogel-update: end of story :-(( #18224034als hij in 1 cilinder te veel benzine spuit en slecht verbrand kan de benzine ook in de olie terecht komen met alle nare gevolgen van dien, het is dan wel zaak om er niet te veel mee door te gaan rijden.
ik kan me voorstellen dat je ’s morgens niet lekker naar je werk rijd
zag die van mij er maar zo uit onder de kap :wub
jammer dat er geen video van is gemaakt, was wel nieuwsgierig naar het geluid15 maart 2014 om 11:21 In reactie op: noodkreet van een pechvogel-update: end of story :-(( #18224023als de ontsteking uit valt moet ook de toerenteller uitvallen, of het moet al de bobine zijn
witte rook is koelwater, blauwe rook is olie en
zwarte rook is meestal een te veel aan benzine, je zou ook de bougies er eens uit kunnen draaien om de kleur te bekijken, ook kun je de koudestart injector eens los koppelen.
injecoren willen ook wel eens een straal geven ipv nevel.
Hebben ze bij de garage geen brandstofdrukmeter die je even mag lenen?
Meen dat de brandstofdruk bij de LE jetronic op 2,5 bar moest staan, bij de oudere injectie met voorschakelweerstanden 3 bar.succes
-
AuteurBerichten






