Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
soms staan er ook twee waardes op, een waarbij hij open gaat en een waarbij hij volledig open staat
bij mijn 1200S zeiden ze bij de automaterialenzaak dat er een 92 graden in moest maar in de vraagbaak staat 87 graden, die laatste heb ik er toen ook maar ingezet.
je kan misschien ook te veel voorontsteking hebben of een te schraal mengsel, worden ze ook veel warmer vanvreemd, is er dan geen van de 260 lezers die een eindje met wat Manta’s wil gaan toeren?
In Drenthe is er eerste Paasdag wel een rondrit voor (oude) Opels georganiseerd door de Kadett C Club Drenthe
KVS is zwaarder dan olie dus zal het er het eerst uitlopen, de rest zal wel verdampen.
Gaat de Corsa weg?
Ben benieuwd, in ieder geval weer wat meer vermogen :kewlpics
en de regering hier maar klagen dat er zo weinig nieuwe auto’s verkocht worden, hoe zou dat nu toch komen :hmmz
15 april 2014 om 07:32 In reactie op: alweer nieuwe kentekenplaten, hele EU dezelfde kleur #18228743Het zullen dan wel net als de IBAN wel lange nummers worden :thumbdown
Nu snap ik ook hoe het kan dat er ronde koplampen op de onderdelenlijst van de D-Kadett stond, ik meen dat ze alleen maar met rechthoekige waren geleverd
Bij deze set hebben ze van de achterbank ingekort, zat in een Kadett E cabrio, komt nu in een D Kadett cabrio dus de achterbank is nu te smal aan de bovenkant, het ging mij ook meer om de stoelen, een D Kadett heeft ook niet een in delen neerklapbare achterbank.
Ik wilde de knoppen wel op dezelfde plek laten zitten, maar de rugleuning mag ook wel op dezelfde kant blijven zitten, het ging mij meer om de onderkant, het stof moet er denk ik toch af omdat er een gaatje in zit.@nova1.6 wrote:
@soepkiepe wrote:
vind eigenlijk het vierkante/hokkerige idee er bij wel wat hebben.
dat ronde en zo vind ik veel minder ouderwets eigenlijk.Dat is nu precies de reden wat ik mooi vind aan zulke auto’s.
Ze moeten hoekig zijn met scherpe lijnen.Bonbons moeten rond zijn.
het is met auto’s net zo als met vrouwen, de ene houd meer van strak en de ander wat meer van rondingen ;)
bij die van mij ging het laadlampje niet branden en toch liep de accu langzaam leeg, massadraad van de dynamo liep naar de bout voor het opspannen en verder niet dus, makkelijk te testen door de auto te laten draaien en een draad tussen de massa van het blok en de buitenkant van de dynamo te houden, zie je vonkjes dan moet je de aarde nazien
welkom weer bij de club haha, wil je ook nog mee doen met de Drentherit van de Kadett C club aanstaande van zondag?
lijkt al weer een stuk beter :thumbup
staat nu wel een heel mooie op Mp :wors
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m796027924-opel-d-cabriolet-hobby-beeindiging.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
dat Champion leer staat ook nog op mijn verlanglijstje
stond laatst ook in Zevenhuizen op dezelfde plaats waar ook eens een Commodore A te koop stond, letters kenteken is UT
een mooi restauratie project, trouwens mooi dat er ook nog D Kadettjes gerestaureerd worden, door de verandering MRB zijn dit de “kindjes” van de rekening, maar heeft ook weer zijn voordelen, de aanschafwaarde is nu ook weer de helft of nog minder dan van voor die tijd.
Ik had in die van mij ook een SR stuur zitten, heb er dit weekend een Corsa stuur in gezet, is net even wat dikker waardoor hij lekkerder in de hand ligt
@Andreas.Berger wrote:
Toerenteller kabel pak je vanaf je bobine, zo heb ik het al meer mails gedaan geen probleem gehad
ik heb hem inderdaad op de groene gezet maar geeft wel de helft meer aan dan normaal,
het lijkt wel op de kilometerteller, die geeft ook iets meer aan, maar dat komt door het andere W getal,
zijn er trouwens ook verschillende tandwielen voor de kilometerteller aansluiting in de bak?
Bij de Manta heb je keuze uit 3 kleuren met elk verschillend aantal tanden, kun je nog weer iets er bij zoekenIk heb er wel een schema bij van de vraagbaak en zo heb ik hem ook aangesloten, de tank en temp. meters ed. gaan over een spanningsstabilisator maar de toerenteller zit rechstreeks aan de +12 Volt, – aan Massa en de groene draad aan de ontsteking, misschien dat de condensator die over de contactpunten zit niet goed zijn werk doet.
Ik heb nog een toerenteller uit een Kadett D GT/E maar die is helaas bij de verzending stuk gegaan, het wijzertje ligt er af, kan er misschien wel weer op maar vind dan maar eens de juiste stand.
Had wel een idee, als ik op de groene draad nu eens een 6V wissel transformator zou aansluiten en een gelijkrichter in serie en een weerstand tussen de groene en de massa om de diode in geleiding te krijgen dan zou de teller 50 x 60 x 2 = 6000 toeren/min aan moeten geven :hmmz
Als hij dan niet varieert zou ik het daar pijltje er op kunnen drukken :angel30 maart 2014 om 17:05 In reactie op: noodkreet van een pechvogel-update: end of story :-(( #18224066mooi dat hij toch nog goed terecht is gekomen, ben uiteindelijk wel nieuwsgierig wat er aan mankeerde
Ik heb er ondertussen een toerenteller ingebouwd maar nu geeft de toerenteller zowat het dubbele aan toeren aan, hij komt uit een Berlina 1300S en die hebben elektronische ontsteking en nu op een 1200S met confessionele ontsteking, kan dat de oorzaak zijn?
28 maart 2014 om 21:48 In reactie op: noodkreet van een pechvogel-update: end of story :-(( #18224060jammer dat je hobby zo moet eindigen, zelf ook mijn witte Manta-A in 400 kleuren in ’93 weggedaan aan een “liefhebber” en heeft er een half jaar in gereden en toen weer doorverkocht, later via de RDW vernomen dat het kenteken was opgestuurd dus waarschijnlijk gesloopt.
vind het toch jammer dat als er onder ons een mantarijder met een probleem zit er niet meer reactie is, onder ons zitten er toch ook met mensen met kennis en onderdelen, de Mantarijders worden zo wel een uitstervend fenomeen :hmmz
maar begrijp ik het goed dat de keuze om de Manta weg te doen er al eerder was dan de storingen?
hij staat inmiddels ook hier op het forum te koop (al zou ik het laatste zinnetje niet op het OPEL-forum er bij schrijven) :hmmz
27 maart 2014 om 11:52 In reactie op: noodkreet van een pechvogel-update: end of story :-(( #18224053het voordeel is nu wel dat hij het constant niet meer doet, dan is het makkelijker zoeken lijkt mij, is er dan niemand in de buurt die je dan helpen kan?
zit @opelkees ook niet bij jou in de buurt?
anders wil ik zaterdag ook wel even langskomen, zou jammer zijn dat je de hobby er om op zou gevenhet blijven wagens voor mooi weer, al vind ik ze zonder kap wel mooier maar als het kouder word of regen is het wel praktisch :thumb
de beugels zijn dan wel makkelijk om je handdoeken op te laten drogen als je gezwommen hebt :D -
AuteurBerichten





