Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Word het wel mooi weer zaterdag?
@ST1 V6 wrote:
Ja die sticker mag ie wel verwijderen Duurt :cry
A.s zaterdag start weer in Bocholt (Belgie)op het kerkplein ‘Legends of the Fall’ rally.
De organisatie houd zoals elk jaar plaatsen vrij voor enkele TE2800’s,vorig jaar stonden
er 5 TE’s en de BP Transeuropel Commodore,ook Vic Heylen zal hierbij weer aanwezig zijn.
De eerste wagens starten om 10:00.Ik wilde nog wel altijd een keer daar heen, misschien dat als Johan gaat ik ook ga :hmmz
foto’s zijn van 4 jaar geleden, toen zei de eigenaar dat hij hem weer wilde gaan opknappen
Vandaag heb ik maar eens de reis naar Emmen gemaakt met de champion.
De gsi kwam niet meer boven de 160 uit en het geluid was om te huilen.
Bij thuiskomst heb ik gelijk de nieuwe demper er onder gezet en ben m maar even gaan testen, gelukkig is het weer helemaal als vanouds.
Blijkbaar kan zo’n ding dus verstopt raken wanneer hij kapot gaat :hmmz en bij nader inzien was hij al een poosje niet goed meer want hij rijdt echt zoals hij tijden niet gereden heeft.Komende week nog meer oude rommel vervangen, ontsteking, stuurhuisrubbers, distributie, draagarmbouten enz enz
27 september 2014 om 07:37 In reactie op: Foto’s van lastig te krijgen originele onderdelen #18249340:hmmz waarom heb ik nou geen geldboom in de tuin staan :(
:wubvandaag na een jaar weer eens een lekker daggie aan de kadett kunnen werken.
een paar weken geleden hebben gsi-maffia en ik een kadett gesloopt en daar heb ik donor materiaal uit gehaald.


hier was ik de vorige keer gebleven, met een achterpaneel wat nog niet goed paste.aangezien de bodem bij mij rot is moest de slijptol er in.




hier op de foto is te zien dat de bodem gewoon gescheurd is :hmmz

nu is het achter het dorpel gedeelte goed genoeg om het paneel vast te gaan lassen, de rest wordt afgelast wanneer het paneel klaar is.omdat het achterlicht wijkte, klopte er iets bij het binnenscherm niet.
helaas moest ik daarom het binnenscherm weer los slijpen om het te corrigeren en opnieuw vast te lassen.



nu klopt het helemaal naar mn zin.

nu we richting de winter gaan zal ik af en toe weer wat uurtjes in de garage door brengen.
hopelijk kan ik gauw dat paneel en de vloer afmaken :agent@JOZO wrote:
Kunde van Scandinavische talen is ook makkelijk ;)
Afijn, schijnt bij een track day te zijn gebeurd.. Schijnt ook dat de nieuwe eigenaar dat gedaan heeft, maar de Manta staat nog op twee verkoopsites te koop.
De bouwer van de Manta, Ronnie, wist er ook al van. Wereldje is toch klein..heb jij ook niet een tijdje in Zweden gezeten?
@louwe 16 klepper wrote:
@soepkiepe wrote:
juist en daar heb je het gelijk al..
jij last al jaaaaaren aan auto’s.
ik heb net 3 plaatjes in een auto gelast, dus dat is gelijk de reden dat ik nog wat weg moet slijpen.
neem aan dat jou 1e las aan een auto ook niet zo mooi was als dat je ze nu legt ;)sorry dat je je beledigd voelde???
maar dat van dat slijpen was een reactie op patrick van voorne
hierboven ,
en niet op de soepkiep laskwaliteiten ;)en nee m,n eerste las was uiteraard ook niet mooi ;)
maar dat was nog met lasprikken ;) (elektrode,s)
en was een rolkooi voor een crossauto in n ver verleden ;)
zelfs n vw :shock:Lauwe 16v, ik had er ook bij gezet, bij zichtwerk he! Wat ik daarmee bedoel is het lassen aan achterschermen, dorpels enz. Daarbij ben ik ook nog eens een ongelofelijke Pietje precies en probeer ik mijn kadett te restaureren dat op geen mogelijkheid te zien is dat er aan gelast is, dat resulteert in extra slijpwerk.
Bij het lassen aan delen die weggewerkt worden slijp ik ook normaliter ook niet veel.
Misschien dat het mij gewoonweg niet lukt mijn cebora lasapparaat goed afgesteld te krijgen maar hij spettert toch flink waardoor je wat meer werk hebt.@Emiel-Manta wrote:
Iemand van jullie die me kan vertellen waar ik deze nieuw kan kopen?
Of heeft 1 van jullie toevallig nog een setje liggen dat voor een schappelijke prijs weg mag?Gaat me om deze dingen, zoals jullie waarschijnlijk wel weten:

Alvast bedankt :thumb
Ik heb nog wel een setje liggen.
Bordeaux rood en met airbrush er op!
Je moet het maar mooi vinden :hmmz , ik heb ze op het marktplaats gedeelte in een advertentie staan met foto!
Doe maar een bod :angel@Opeltje17 wrote:
K.v.s hoef je eigenlijk nooit bij te vullen is een gesloten systeem dus zal ergens lekken of hij zal het verbruiken.
En olie tja hoeveel moet je bij vullen en om de hoeveel km?
Ik weet dat het een gesloten systeem is, maar hij lijkt niet te lekken ergens.
Ik dacht dat het wel normaal kon zijn bij sommige nieuwere auto’s dat er een ligt gebruik is.Na ruim 3000km moet er voor de 2e keer een halve liter kvst en olie in, dus zal om de 1500km wat bijgevuld moeten worden.
Mijn 23jaar oude kadett gebruikt ook wat, maar dat mag wel gezien z’n leeftijd, maar hij gebruikt lang niet zoveel als de 9jaar oude zafira :hmmz
Nog een andere vraag :angel ik vindt dat de auto veel te veel koelvloeistof en olie gebruikt, wat is bij de zafira z16xep een “normaal” olie verbruik? Ik heb de auto nu vanaf april en ong 3000km gereden maar moet nu voor de 2e keer olie en kvst bij vullen :hmmz :hmmz lijkt me erg veel :vertag
Edit. Opgelost nu ik de auto dagelijks gebruik.
Bassie en Adriaan en de plaaggeest bij De Opel dealer Riva in Amsterdam
http://www.imcdb.org/vehicle_315700-Opel-Ascona-1977.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
@Asko wrote:
Ziet er mooi uit!
Heb wat gemist zie ik
en was ook nog in de buurt, maar volgend jaar gaan we het weer over doen
het is alweer een tijdje geleden maar we hebben toch besloten om de pioneer niet te nemen.
na contact te hebben gehad met pioneer konden ze me vertellen dat met bij bestelling van een frame en kabelset alles zo blijven werken zoals het hoort.
toch mist de pioneer nog steeds de knik, er zit geen telefoonfunctie op en er zit geen navigatie op.
dus hebben we uiteindelijk de zendai v41 gekozen.http://www.navaudio.nl/product_images/j/603/opelastra2__00412_zoom.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
zo na een maand gebruik bevalt hij erg goed, enige nadeel van de radio is dat wanneer er ook maar een klein beetje zon schijnt het scherm ook echt niet meer te lezen is.
en het gebruik tussen radio, media/navigatie niet lekker samen gaat.nu het tikken nog een keer.
@gsipiloot wrote:
Waar blijven de fotos en filmpjes…. Ik wil ook mantas kijken :D
ik ben bang dat je dan op veesboek moet zoeken
de Opel cabrio tour is inmiddels al verreden, misschien volgend jaar?
bedankt voor de tip, de uitzending van vrijdag word zaterdag weer om 10.50 uur herhaald, zal hem op een stickje zetten
Gisteren naar sevenum geweest met de bordeaux rode, fijne heenreis gehad en terug het eerste stuk op m’n gemak achter kadett gsi 89 aan gereden maar op een gegeven moment gingen we beiden een andere kant op.
Dus ik dacht even wat gas er op maar hij deed niet echt veel, had echt moeite om op de 160 te komen.
Nu was ik tijden geleden al een keer wat demping materiaal uit m’n demper verloren en was al aan het zoeken naar een nieuwe uitlaat, nu was t ineens plof en een hoop kabaal extra en vermogen weer wat terug! :wtf
En dat gebeurde daarna nog een keer dus 2x een prop demping materiaal klem in de pijp wat nu verspreid over de A15 ligt :jerry :jerry
Klinkt echt als een beroerde racewagen. -
AuteurBerichten
















































