anoniem

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 2,285)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Calibra Turbo #18263609

    viewtopic.php?f=7&t=164778&p=2122744&hilit=lampje+airco#p2122744
    waarschijnlijk dus geen druk meer op het systeem

    In reactie op: Calibra Turbo #18263608

    airco probleem, als ik hem aan zet gaat de motor wel op een ander toerental draaien, ook hoor je een relais klikken maar gele lampje in de schakelaar gaat niet branden, lampjes in de schakelaar zijn oké
    ventilator staat aan en staat niet op de ventilatiestand voor het raam.
    schakelaar van circulatie werkt wel gewoon en lampje ook.

    iemand een idee?

    In reactie op: Calibra c20LET doet het niet meer #18230386

    misschien kun je de vraag beter in viewforum.php?f=19 stellen word beter bekeken

    In reactie op: Calibra Turbo #18263606

    http://www.easycarparts.nl/opel/calibra-coupe-1990-1997/2-0i-c20ne-06-1990-07-1997/koeling/kachel” onclick=”window.open(this.href);return false;

    voor kachelradiateur is er aug. 1993 een ander type gekomen, die ik van de sloop gehaald heb is dus het nieuwe type en mijn calibra is van april 1993 dus oude type kachel, weer wat geleerd, ook is het alleen al om te zien hoe je zoiets moet open maken zonder iets af te breken.
    Voordeel is wel dat de oude uitvoering goedkoper is maar wel vreemd dat de aansluitingen naast elkaar zitten, is niet goed voor de warmteafgifte.
    Ook zijn de afmetingen anders.

    Volgens mij kun je bij monteren beter de versnellingshendel er uit halen, heb je ook meer ruimte.

    Hopelijk ligt het aan de afdichtrubbertjes maar die zijn er pas volgend jaar
    dus nog even wachten

    In reactie op: Calibra Turbo #18263605

    Ik denk dat de koppeling toch niet slipt alleen als de voorwielen slippen en de achterwielen stil staan maar bij gewoon gebruik slipt de koppeling ook minimaal omdat beide wielen dan gelijke hard draaien, ik zit te denken om een schakelaar tussen de zekering te zetten, zag vandaag bij de Vectra achter de asbakklepje ook een schakelaartje zitten, is mooi plekje uit het zicht.

    Er komt geen rook uit de kachel maar stinkt af en toe wel een klein beetje naar koelvloeistof, nu heb ik op de sloop een radiateurtje uit een Vectra V6 met airco gehaald en die heeft 2 losse buisjes die in de kachelradiateur word gestoken en aan de andere kant in de motorruimte steken. man man wat een werk deze buisjes er uit te halen, voordeel van dit systeem is wel dat je als je alleen het kachelradiateurtje kunt vervangen zonder dat je in de motorruimte hoeft te zijn waar je er toch niet bij kunt en ook de hele airco er niet uit hoeft.
    Bij de opeldealer de rubbertjes besteld voor het geval die van mij lek zijn.
    Nu schijnt het dat er ook nog weer twee typen kachel radiateuren icm. airco zijn, afhankelijk van het modeljaar, daarom ook de buisjes meegenomen, eventueel zaag ik de buisjes door en zet er slangenklemmen tussen en soldeer de aansluitingen vast aan het radiateurtje

    In reactie op: Calibra Turbo #18263603

    Vandaag thermostaat(huis) vervangen, temperatuurmeter staat weer iets hoger.

    Een ander probleem, mijn kachel geeft af en toe een beetje koelvloeistofgeur.
    Vanmiddag op de sloop een kachelradiator uit een Vectra V6 met airco gesloopt, man wat een werk maar dan weet je ook hoe het in elkaar zit, bij een 4×4 zit er nog wat minder ruimte bij de voeten, in de Vraagbaak staat dat je zelfs een stukje uit de vloerisolatie moet snijden om bij de onderste schroef te komen, ook kun je haast niet bij de aansluitingen komen in de motorruimte.

    Het viel mij op dat de aansluitingen er in zijn gestoken en dat er een rubber in zit en een klem er om heen om de twee delen bij elkaar te houden, misschien dat bij die van mij alleen de rubbers minder zijn geworden, zijn deze rubbers ook los te bestellen?

    In reactie op: Calibra c20LET doet het niet meer #18230384

    als je hem op contact zet moeten alle lampje branden

    was hij goed toen hij naar de stalling ging en heb je er ondertussen nog wat aan gedaan?
    heb je hem toevallig ook met een snelstarter gestart of omgepoold?
    Zekeringen controleren, ik las dat ook ergens achter of onder de zekeringkast nog zekeringen en relais zouden moeten zitten en onder de motorkap in een bakje

    zelf heb ik onlangs via MP een Vraagbaak Opel Vectra 1988-1995 aangeschaft, zitten heel veel schema’s in en komt aardig overeen met de Calibra, staan ook plaatjes in waar de verschillende modules zitten, ook word de C20LET en het 4×4 systeem beschreven :thumbup

    In reactie op: Calibra Turbo #18263602

    @16VCalibra wrote:

    Je temperatuur hoort 90 graden te zijn. Was bij mijn originele c20let ook het geval. Wissel je thermostaat eens uit, zijn de kosten niet. Kan ook zijn dat je een koelere thermostaat hebt, dan blijft ie uiteraard kouder. Echter is het verbruik bij 90 graden of bij een lagere temperatuur wel te merken moet ik zeggen, zo ook met 4×4 aan en uit. Met de 4×4 uit haalde ik zo een kilometer of 3, 4 meer op de liter!!!

    Verder een hele nette auto, zag em idd ook te koop staan voor een mooie bedrag. Alleen worden twee turbo’s mij iets teveel haha.
    Mooi om te zien dat er nog steeds mensen zijn die een Calibra Turbo kunnen waarderen. Helaas worden er 9 van de 10 gesloopt terwijl het echt een mooie auto is. Probleem is alleen dat sommige nogal hard kunnen roesten

    Over dat Finse en Duitse fabriek, mijn eerste Calibra was een XE uit Finland, had ook geen puntje roest. Nou sprak ik laatst een Duitser en vertelde mij dat zijn Calibra ook uit Finland kwam. Enig verschil was dat die van hem last had verschrikkelijk veel roest…. Ik geloofde ook dat de Finse weinig tot niet rosette maar dat is dus blijkbaar niet waar schijnt..

    Groetjes Ram

    Kan het kwaad zonder zekering 19 te rijden, de koppeling slipt dan steeds, word de bak dan niet te warm?

    In reactie op: Calibra Turbo #18263601

    @opelremco wrote:

    Die Cali is ook al redelijk kaal.

    heb er toch nog wat van af kunnen halen ;)

    In reactie op: Calibra Turbo #18263598

    de zilver metallic Calibra staat er nog steeds, op een andere Opel, zo staat de onderkant tenminste niet in de modder
    volgens mij stonden nog wel Kadett E’s en Combo’s, maar vandaag was ie gesloten

    In reactie op: Calibra Turbo #18263596

    ik weet niet hoe lang hij al te koop staat maar op MP staat er geen meer te koop (dacht ik)

    vandaag ook wat leuks gekocht voor in de Calibra

    In reactie op: Gezocht Bouwer/eigenaar Manta 400 R (rp-53-dr) #18266277

    is hier vlak in de buurt in elkaar gereden, hij had de auto even uitgeleend

    http://m.112-groningen.nl/Groningen/nieuws/23767/ongeval-bij-sebaldeburen.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    bijna onderaan twee foto’s van betere tijden

    http://buzzybeeforum.nl/viewtopic.php?f=110&t=5340&start=150″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Bekende Irmscher? #18266177
    In reactie op: Calibra Turbo #18263593

    voor wie nog een Turbo zoekt
    http://ww3.autoscout24.nl/classified/262732068?asrc=st|as” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Calibra Turbo #18263592

    hij draait weer, 1 van de draden naar de temp. sensor was onderbroken, even aan trekken en was te zien waar, andere ook gelijk maar doorgetrokken en weer aan elkaar gesoldeerd dankzij S39 wilde het ook nog solderen, krimpkous er om en hij loopt weer

    @re2flex
    bedankt, ik had onder Calibra en C20LET gezocht maar niet onder tips en truuks

    In reactie op: Calibra Turbo #18263591

    weerstand van de losse temperatuur sensor is 3 kOhm en als ik het stekkertje er op zet en in de kabels prik is het 1 kOhm, waarschijnlijk zit er ook een weerstand in de computer

    In reactie op: Calibra Turbo #18263590

    code is 121212151515313131

    dus code 15 = Coolant Temperature Sensor (CTS) – High voltage

    In reactie op: Calibra Turbo #18263589

    Hartelijk dank, ben er tot nu wel blij mee, altijd al van gedroomt, over de paperclipmetode had ik gelezen maar dacht dat de stekker bij de ECU zou zitten, had het dekseltje er al voor weg maar die kan wel weer dicht, ik zal gelijk even proberen wat de code is

    In reactie op: Calibra Turbo #18263587

    toch de motor maar even laten draaien en water zakte gelijk maar nu brand het oranje lampje met een motor er op, ik denk dat hij op de noodloop draait, stinkt wat naar benzine, heeft nog geen 30 seconden gelopen, daarna alle kabels nagelopen, alleen de stekkertjes voor het koelvloestofniveau vlotter had ik los liggen omdat het deksel er af was.
    accu even los gehad maar nog steeds oranje lampje
    help

    In reactie op: Calibra Turbo #18263586

    ik wilde vandaag de thermostaat vervangen, oude d’r af nieuwe d’r op, past hij niet, boutgaatjes zitten anders, bij de automaterialenzaak zeiden ze dat er 4 verschillende typen in konden zitten en dus de verkeerde gekregen.
    Nu de oude er eerst weer opgezet maar waar moet ik hem ontluchten, bij de Manta zat er een inbusboutje op het thermostaathuis, ik las ook ergens dat een Opel zichzelf ontlucht maar heb de oude koelvloeistof er weer in gedaan en expansievaatje zit helemaal vol

    In reactie op: Calibra Turbo #18263578

    De mijne heeft ook in Den Haag gereden, vorige eigenaar had ook nog een klassieke BMW
    Bij mijn Transporter staat de temperatuur ook altijd op 90 graden, behalve als het vriest en de kachel aan heb blijft hij bij 80 hangen maar dat hebben ze allemaal, als je op de snelweg rijd staat hij wel op 90 graden.
    Voor de zekerheid toch maar een thermostaat besteld, zal mij benieuwen of het wat uit maakt.

    wat de 4WD betreft, ik laat de zekering er maar gewoon in zitten, zoveel rij ik toch niet.
    Ik heb het instructieboekje nog even bekeken, maar de theoretische wagensnelheid van een Calibra met C20XE is 223 Km/h en dezelfde motor met 4WD is 215 km/h, verbruik stijgt van 7,2 naar 8 l/100km
    Ben benieuwd wat de topsnelheid van een Turbo met uitgeschakelde 4WD is

    In reactie op: Calibra Turbo #18263576

    in mijn Manta heb ik het hemeltje al eens aan de zijkanten met Bisonkit vastgeplakt, je kon door het hemeltje zien waar de kit zat dus geen Bison weer, het witte liet op het eind ook los, dit heb ik met een bus spuitlijm van Rijpma geplakt, natuurlijk niet op gespoten maar eerst in een dop gespoten en met kwastje op beide kanten aangebracht, 10 min. wachten en het bleef gelijk kleven.
    de bochten moest ik wel wat knijpertjes plaatsen om de witte stof wat uit te rekken.

    Klitterband kun je trouwens bij De Vrijbuiter halen

    In Zevenhuizen reed er trouwens ook een Turbo rond maar zie hem de laatste tijd niet zo veel meer

    In reactie op: Calibra Turbo #18263574

    Die strip is naar mijn idee geen goeie oplossing van Opel, volgens mij krijg je dat nooit goed los en daarna weer vast, hij schuift er los al moeilijk in.
    Als je de autotest leest dan word er inderdaad geschreven dat je niet aan veel punten kunt zien dat het een turbo is, nu in ieder geval wel, ik denk dat de vorige eigenaar ze er bewust af heeft gehaald omdat hij dat mooier vond staan.
    Nu nog het turbo embleem, hij zat er in losse lettertjes bij, ik heb er 1 in bestelling bij Cope Parts

    In reactie op: Calibra Turbo #18263571

    in de winter kun je mooi de 4WD testen, nu nog wachten op de sneeuw :angel

    vandaag het dakje weer vastgezet, was van plan om eerst op de originele manier vast te zetten met het stripje maar die zat er zo scheef in dat de bekleding nog een eind van het dak af was, daarom maar voor optie 2 gekozen, klittenband, lange strook op het stof en paar kleine stukjes tegen het dak aangeplakt zodat hij ook nog weer een keer los te krijgen is mocht het nodig zijn

    en zo is het geworden

    ook de 4×4 emblemen zitten er weer op

    In reactie op: Calibra Turbo #18263569

    bedankt voor de tip, ik zat zelf aan een stuk schuimrubber te denken om er tegen aan te drukken maar eerst het ijzer maar even schuren en spuiten, alhoewel ik denk dat de lijm er dan weer minder op hecht, misschien toch alleen maar blank schuren op de kant waar de lijm komt

    de eerste Calibra’s zijn natuurlijk ook het oudst en in het begin waren ze denk ik ook niet volop leverbaar

    vanavond nog even naar Langeloo gereden, was een heel spektakel bij de gaslokatie, 4 afvakkel installaties, je kon de hitte gewoon door het raam heen voelen, er mocht dus ook niet voor geparkeerd worden

    en van de hitte van de vlammen naar het koude van twee week geleden

25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 2,285)