Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel is hij niet meer leverbaar heb hem al besteld bij Gema
nog bedankt voor het adres van Hennie, weer een hoop wijzer geworden, zoals ik het begreep moet de hele cardanas er onder weg met bevestigingsbalken anders moet je hem opnieuw afstellen
wat voor vet moet er trouwens achter het rubber, het zelfde als bij de homokineet?@lemmuh bedankt voor de reactie, is hij trouwens ook ergens in Nederland leverbaar?
kun je hem eenvoudig overzetten?
Kleppendeksel gaat niet door, was een kunstof uitvoering, nu word het misschien toch spuiten maar dan moet het eerst weer wat warmer worden
goed bezig :thumbup
misschien domme vraag, maar hoe weet je wanneer je de drukbol moet vervangen
dan zou ik hem niet met een spuitbus doen maar met de verfspuit en hittebestendige lak, toch is het kleppendeksel op verschillende plekken ingevreten door roest en dan moet je er weer een stuk af schuren om het mooi te krijgen, ik wil het toch origineel houden :hmmz
bij de garage zeiden ze dat 3 sec. met koude motor heel normaal was als hij een paar dagen had gestaan, de meesten deden er langer over en ze hadden nog nooit een oliepomp vervangen voor zo’n klacht, hij liet ook nog even een Volkswagen TSI horen met 70.000 km op het klokje, nou daar word je helemaal niet vrolijk van als je die hoort opstarten
wel even een origineel oliefilter geplaatst en we laten het eerst maar zo
@opelremco wrote:
Die buizen lopen idd naar de achterkant.Voor de passagiers achter.
En wederom goed bezig. :thumb
Turbo Embleem komt hopelijk deze week binnen en ook nieuw kleppendeksel, die er nu op zit heeft wat corrosie, ook distibutiedeksel komt een ander op, van de oude ging het verf afbladeren
@ruben de bruijn wrote:
Heb je deze Calibra toevallig in Sassenheim gekocht?
Nee, bij een handelaar in de buurt van Den Haag en die had hem weer van een garage in de buurt van Haarlem dacht ik
Wegens diverse omstandigheden ben ik genoodzaakt om het project 16v voor onbepaalde tijd stop te zetten.
rede is niet belangrijk, ik heb er goed de balen van en hoop hem ooit nog te kunnen voltooien en om die rede hou ik de carrosserie voorlopig elders gestald maar de rest gaat verkocht worden.
Vooral het zeldzaam mooie interieur gaat me aan het hart maar momenteel moeten er keuzes gemaakt worden.Mocht er iemand zijn die het project nieuw leven in wil blazen (het is toch een hele zeldzame auto inmiddels) is er misschien wel wat te bespreken. Laat het in dat geval maar even weten via pm.
dank u ;)
ik probeer hem er weer zo origineel mogelijk te maken, is echt een genot om in te rijden
@2slow wrote:
Lekker bezig. Zo hou je hem wel lekker fris.
ik hou er wel van dat het er fris uit ziet, en fris was het zeker, geen kachel aan, had bijna een drup onder be neus en koude voeten maar was dan ook middernacht
maar na een hoop gesleutel vandaag maar weer eens een eindje gereden om de kachel te testen
heerlijk die stoelverwarmingLauwersoog dit keer
kachel doet het goed maar doordat er wat koelvloeistof gelekt was in het kanaal welke naar achter gaat ruikt ie nog een ietsiepietsie, ik had het harmonicarubber en het voorste stuk wel kunnen reinigen maar de buis die onder de bekleding doorloopt kon ik verder niet bij en had geen zin de stoel en bekleding er uit te halen, gaat dit kanaal naar de voetenruimte achter?
vanavond de oliedruk opgemeten met koude motor en was direct 4 Bar, ook bij een beetje gas nog steeds 4 Bar, daarna een origineel Opel filter gemonteerd en morgen maar eens zien wat ie doet als hij koud is
weer een kleine update, kachelradiateurtje is inmiddels vervangen
er zijn dus twee soorten voor de Vectra/Calibra met airco, de scheiding zit bij 1993
ook de linker deurkaart vervangen, de nieuwe kwam uit een Engelse Calibra en is dus minder gebruikt, ook was mijn tweetertje defect dus nu ook weer hoge tonen
in de oude zat een scheur
verder de veer in de deur welke er voor zorgt dat ze open blijven staan vervangen
en de twee rubber strippen op de drempel vervangen, rubber lag er half af, zitten nu weer mooie frisse op
en de stoel in het vet gezet
Ik heb het oliepeil nog even nagezien en staat nog steeds op het bovenste streepje,
nu heeft een 16v en de turbo natuurlijk meer smeerpunten dan een 8 klepper welke allemaal van olie moeten worden voorzien en natuurlijk ook meer oliekanalen en als die leeg lopen doordat hij een week niet word gebruikt kan ik me voorstellen dat het wat langer duurt.
mijn motor heeft ook nog een extra oliekanaal aan de zijkant van de kop waar hij naar buiten gaat en even verder weer naar binnen, waarschijnlijk eens gemodificeerdgewoon weer opknappen, onderdelen kosten niet veel, iemand op zoeken die het geschikt kan doen.
een auto is niet zoveel waard als waar hij voor op MP staat maar als je hem al een tijd hebt is zoiets niet altijd in geld uit te drukken :angel
+je weet wat er aan deze mankeert en als je een koopt is het ook altijd maar afwachten@siepel wrote:
en deze dan met extreem lage kmstand
http://link.marktplaats.nl/m880553141″ onclick=”window.open(this.href);return false;de 2.0 16V heeft toch 150 pk?
Het is echt verlengen.
De arm maakt echt een te kleine slagen anders.
Of het armpje onder de wisser inkorten dan krijg je hetzelfde effect.dit weekend zou het linker deurpaneel vervangen omdat er een scheur in de bekleding zat, blijkt dat bij de (nieuwe) de helft van de ophang nokken is verdwenen, zit niets anders op dan de nokken over te lijmen.
Ook gelijk maar even naar de kachelradiateur gekeken, hij rook al een tijdje, bleek dus ook nat te zijn, eerst maar een nieuwe besteld voor ik hem helemaal los trek.
Icm. airco zijn er nog twee soorten, de mijne heeft de oude aluminium met de aansluitingen boven elkaar@2slow wrote:
Ach valt mee hoor, mijn revisie pomp doet het al 4 jaar en word weinig gebruikt. Dus zie geen problemen daarmee.
heb je hem zelf gereviseerd?
hee welkom hier op het forum, hopelijk zien we hem snel weer op de weg of bij een evenement van de Mantaclub, binnenkort trouwens weer de Manta onderdelenbeurs in Maarssen bij Utrecht
ben je ook nog van plan om er iets aan te veranderen?ik weet het nog niet, nieuwe zit rond de 250 euro en dan moet hij er nog op.
je kunt hem ook reviseren maar dat gaat meestal niet goedvandaag de airco getest, zat nog 1 bar druk in, bij de fluortest bleek de pomp lek, lampje van de airco deed het wel weer maar is niet bevorderlijk voor de pomp
bij Opel v Voorden in Almere stond een aantal jaar geleden ook een Lotus omega in de showroom, ook te koop dacht ik, stonden ook andere speciale Omega’s boven
-
AuteurBerichten









