Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@bart-gsi wrote:
misschien dat hun je op weg kunnen helpen aangezien ze veel met calibras doen… althans zegt de site
http://www.calibraturboclub.nl/calibraonderdelen/” onclick=”window.open(this.href);return false;Hennie heeft veel kennis van de calibra, hij heeft me goed geholpen met het demonteren van de homokineet van de cardanas
@Maurice89 wrote:
Probeer deze maar eens heel er af te krijgen :swear Je kunt ze nog nieuw bestellen maar die site weet ik niet meer, er zitten wel klemmetjes in.
op de site van Cope Parts staat wel een rechter deurraamrubber met lijst maar geen afbeelding, ik denk dat ik eerst maar even op de sloop ga kijken hoe het in elkaar hoort te zitten, misschien is het probleem inderdaad ook wel opgelost door er dubbelzijdige tape tussen te doen zoals @bart-gsi schrijft, ik heb van dat kleverige met touwtjes er in komt toch niet veel kracht op
:thumbup :thumbup :thumbup voor het doorzettingsvermogen, de meeste projecten stoppen als er te veel tegenslagen komen, er moet weliswaar nog een hoop gebeuren maar als ik kijk hoe het tot nu toe is gegaan zal de rest ook wel goed komen
is een mooi stuk geworden over de TE2800 1041 en Vic Heylen in de Autoweek Classics nr 3 2015 :wub
http://www.magazine.nl/abonnement/AutoWeek-Classics?gclid=CjwKEAjwiq-oBRC9gvHCsvDdn2cSJACV3DFRHBOn40iMyFHP_1fP6LF9gRgI6d9EiX83jKclee3UvxoCUEDw_wcB” onclick=”window.open(this.href);return false;
’t is dak er al een heb, mooie wagen :thumbup
mooi dat de problemen weer opgelost zijn
de injectoren met een okergele kleur zijn voor de 2.0E zonder voorschakelweerstanden (LE Jetronic)
zwarte of grijze injectoren komen van de oudere motoren en hebben dus een voorschakelweerstand nodig (L Jetronic)bij de eerdere 1900 injectie’s zaten er voorschakelweerstanden op het schutbord gemonteerd en daar wilde wel eens een draadje van af breken en dan deed de injector ook niets, bij de 2000 injectie zijn deze vervallen en hebben de injectoren een hogere weerstand
de originele kabel naar de bobine is weerstandsdraad, als je geen elektronische ontsteking hebt moet deze weerstand er tussen omdat anders je bobine kan doorbranden als hij te lang op contact staat met de contactpuntjes op elkaar
die van de C20let staat in de vraagbaak van Vectra A, moet je wel de laatste druk hebben
is dit niet de oude van Stefan?
zijn niet zo veel in deze kleur :angelik heb bij die van mij niet de pen welke aan de deurstijl vast zit maar de kant die in de deur zit vervangen, daar zit een veer in die zorgt dat hij open blijft staan als de deur helemaal open staat, bij die van mij viel de deur steeds weer terug, links en rechts zijn gelijk, een van de sloop gehaald. ook even dik in het vet zetten. je moet idd het deurpaneel los maken om hem er uit te halen. Deurpaneel zit met ik meen 5 schroeven vast en voor de rest zit hij er op geklikt. als hij zonder deze stop nog kraakt zit het natuurlijk in de scharnierpen
De oliedrukmeter kan kapot gaan als je er geen sensor aan doet, de voltmeter moet niet de spanning achter de stabilisator meten maar gewoon de accuspanning, ook niet aan de bobine 12V zetten want die spanning is ook lager door de weerstandsdraad, je moet gewoon even in de zekeringkast kijken naar een draad die via je contact schakelt en dan achter een zekering voor het geval er iets mis gaat
de originele stabilisatoren wijken na verloop van tijd af, soms kom je ook elektronische stabilisatoren tegen, die zijn een stukje groter maar je kan ze ook zelf maken, een topic daar over staat in met Manta gedeelte
5 maart 2015 om 21:11 In reactie op: opel calibra last edition dtm nummer 660 van de sloop gered #18276601ik zag deze ook op je fotobucket
avatar werkt met ander soort link dan de foto’s in de post
gewoon even met de zoekfunctie van die forum zoeken,bijvoorbeeld viewtopic.php?f=78&t=184508&p=2429489&hilit=avatar+plaatsen#p2429489
foto moet maar een paar byte zijnen niet te vergeten de roest van sommige bouwjaren
4 maart 2015 om 21:02 In reactie op: opel calibra last edition dtm nummer 660 van de sloop gered #18276595weer een jaar zorgeloos sturen, ach als je hem maar goed behandeld en onderhoud kom je vaak nooit voor verassingen te staan
:thumbupzal strax een leuk soundje in zitten, een :thumbup voor de originaliteit en afwerking
@kadett4x4 wrote:
@peter777 wrote:
En dan de hamvraag: Wat voor naam gaat ie krijgen? Opel impreza? Obaru manta? Of opel manpreza?
Vet project! De rdw man gaat zich aardig achter de oren krabben bij het aanpassen van het kenteken :afro
Ik denk niet zoveel.
mijn kadett heeft de complete bodem en onderstel van een vectra a 4×4, en de motor van een calibra turbo..
en op mijn kenteken staat, opel kadett, 150kw.
meer niet.
dus ik verwacht opel manta, en het motor vermogen.
ze zijn daar niet zo van aanpassen.groeten.
Ik meen dat een 4×4 van bijvoorbeeld een gewone 2 liter lichter was uitgevoerd dan van een Calibra Turbo
met die carburateurs gaat het verbruik goed omhoog, dat was ook de reden waarom ze er vroeger vaak weer een enkele er op zetten
maar met een Weber ook, of het moet al een originele 1200 weber zijn die op de laatste Kadett’s zatennog een cabrio
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/opel-calibra-calibra-cabrio-hornsteinumbau-wittichenau/205212370.html?enforceChannel=Mobail” onclick=”window.open(this.href);return false;
weer een Calibra Turbo
http://www.speurders.nl/overzicht/opel-calibra-turbo-4×4-orig-nl-149289781.html?sr_ab=1&query=calibra+turbo&local-postcode=&local-distance_value=0&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten














