Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@KRSA2000 wrote:
Waar had je gelezen de compressie wordt verhoogd?
Raar verhaal… :?https://www.youtube.com/watch?v=WlMETKx2IjQ” onclick=”window.open(this.href);return false;
die van mij stotterde de laatste tijd heel iets al hij koud was, was eerst niet zo en als hij warm was, was liep tie goed
tot hij op eens helemaal niet bleef lopen bij koud en slecht bij warm, bij de mijne was toen de luchtmassameter defect, ben er achter gekomen dat die niet voor het oprapen liggen en je kan ook niet die van een gewone 16 klepper gebruikentemperatuur sensor kost iets van 10 euro dacht ik bij de automaterialenzaak
bij de Calibra moet je de dikke slang die van de luchtmassameter naar de turbo loopt losmaken en dan zie je het thermostaathuis zitten, op dat thermostaathuis zit een sensor met 1 pinnetje voor de temperatuurmeter in het dashboard en daar naast een sensor met een dikke stekker er op, als je het ijzeren klemmetje indrukt kun je het stekkertje los halen en met een steek/ringsleutel los draaien, komt dan wel een beetje koelwater uit maar snel weer de nieuwe er in dan valt het wel mee, sensor bij mijn vervangen maar heeft niet geholpen
ik heb vanmorgen de koelvloeistoftemperatuursensor dus die met twee pinnetjes vervangen maar nog steeds het zelfde, het gekke is dat als ik er een vaste weerstand van 5K Ohm op zet in plaats van de 2,8K Ohm wat de sensor op dat moment mat blijft hij stationair wel goed lopen, de nieuwe sensor had echter de zelfde waarden als de oude, hoe lager de temperatuur hoe hoger de weerstand en hoe meer brandstof er dus word ingespoten, mijn motor krijgt dus te weinig brandstof. Ik zag ook een luchttemperatuurvoeler bij de inlaat zitten, misschien dat die verlopen is
LMM en computer heb ik hier zo niet liggen, volgens de vorige eigenaar zat er ook een andere chip in met 260 pk maar heeft er altijd goed mee gelopen.hij loopt inmiddels weer goed, was dus wel de LMM, gehaald bij iemand die veel in Calibra Turbo onderdelen doe in Coesfeld, net even over de grens
deze fout lijkt wel op de mijne, is het nog bekend hoe het is afgelopen?
ik had bij die van mij toevallig ook de massacontacten op chassis, inspuitgedeelte en de contacten bij de pluspool opgeschuurd maar nog steeds het zelfde, verder heb ik de brandstofdruk gemeten en zit tussen 2,5 en 3 Bar, verder compressie gemeten, 10,5 10 10 en 10 Bar dus dat is ook wel goed
verder stroboscooplamp op alle bougie kabels gehad en knippert er vrolijk op los
wat mij wel op valt is dat als hij af slaat de brandstofpomp gewoon door blijft draaien, dit lijkt mij wel gevaarlijk bij een ongeluk, bij mijn CIH stopt de pomp gelijk als de motor af slaat
Ik krijg wat van dat ding, ik ga der nog mee naar de Opel dealer, als ze daar ook niets vinden gaat ie de laan uit :thumbdownik dacht even het + schakelcontact op de startmotor te controleren, man je komt er niet eens bij, doe mij maar weer een oude vertrouwde CIH, is een stuk gemakkelijker sleutelen
de koets heeft de komende tijd een ander onderdak, deze kan ik in een garagebox kwijt bij een kennis.
nu heb ik nog dozen vol onderdelen waarvan er een aantal mee gaan naar de opslag maar de rest moet verkocht worden.
kijk eens in mijn advertenties want het moet weg aangezien de garage leeg moet.vanaf nu zal ik af en toe eens updates plaatsen van onze nieuwe (naja nieuw, inmiddels 1 alweer een jaar en 1 een half jaar) aanwinsten.
de zafira en de corsa.even wat info:
Zafira b launch edition uit november 2005.
altijd dealer onderhouden geweest en ook ik zal uitsluitend originele onderdelen gebruiken.
inmiddels 140000 gelopen.
ondanks het maar een 1.6 is en niet echt snel is met zn 100pk is het wel echt een heerlijke auto.dan de corsa:
corsa c silverline edition uit maart 2006
ook altijd dealer onderhouden.
ton gelopen
die met maar een 1.4 twinport dan weer verassend rap is :thumb
ook deze auto rijdt heerlijk.de rode champ zal ook zo nu en dan eens terugkomen in een update.
heb je de turbo nog steeds niet klaar?
de mijne (turbo)heeft nu ook problemen, na het starten gaat hij steeds na 4 seconden uit, ik ga er deze week mee naar de garage, daar kunnen ze hem met een computertje de waarden uitlezen (Tech1) als het goed is, hopelijk komen ze er uit, is niets minder dan een auto die niet goed loopt.opeens loopt de motor slecht, bij koude start loopt hij 2 sec. normaal en slaat dan af, hou je hem op toeren blijft hij wel doorlopen maar heeft geen kracht, als de motor warm is loopt hij wel stationair maar houd soms ook even in, bij de laatste bougie zat wat rommel tussen de punten, ik heb de bougies inmiddels al vervangen maar heeft niet geholpen.
het motorstoringslampje brand trouwens nietheeft iemand een idee?
11 april 2015 om 07:50 In reactie op: meeting Opeldealer Almere van Voorden 30 mei 2015!!! #18278227ik moet even lijken misschien dat ik met de Kadett Bieber kom maar heb die zelfde dag ook een verjaardag
ik denk dat je beter een meeting kunt doen op de Opel Testdag, is wel wat later in het jaar maar in ieder geval publiek die het wel kunnen waarderen, ze moeten toch wachten tot hun auto gekeurd is, binnen waren toen ook allemaal standjes, zoals ik al schreef was de testdag een paar jaar lang opgesierd door leden van de GT club, verslag van de testdag staat halverwege op viewtopic.php?f=10&t=80955&p=1524558&hilit=almere#p1524558
originele Opel Popcorn :jerry
als het over Opel dealer v Voorden gaat, daar heb ik nog eens gestaan op de Opel Testdag samen met een aantal leden van de GT club, mijn TE2800 is vroeger van Opel Dealer v Voorden in Hilversum geweest en kwam nog mensen tegen die hem herkenden.
de huidige eigenaar van v Voorden Almere heeft vroeger ook een TE2800 gehad en was zeer gastvrij en waardeerde dat we er waren met onze oldtimers

@Maik-Corsa wrote:
Ik wil graag een andere radio in de corsa C (bouwjaar 2006), omdat ik de usb ingang toch wel heel erg mis en aux op de originele radio niet mogelijk blijkt.
Nu heb ik een leuk model van Pioneer gevonden, de FH-X720BT.
Een eis van mij is wel dat de stuurbediening blijft werken. In het topic van ‘Jim’s Corsa’ las ik dat er bepaalde adapters/kabels voor zijn, die zie ik echter niet staan bij de accessoires. Wel staat er bij: Wired remote input. Is dat voldoende? Ook wil ik graag dat het scherm op het dashboard blijft werken, is dat ook mogelijk? Ten slotte: weet iemand waar ik een zilveren sierlijst kan aanschaffen?Het gaat om deze radio: http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Car/CD-Receivers/FH-X720BT” onclick=”window.open(this.href);return false;
Pioneer kan je deze delen gewoon leveren. Ik heb exact dezelfde radio ingebouwd en voor ik hem ging aanschaffen heb ik pioneer benaderd hoe het zat en ze mailde terug welke bestelnrs ik nodig had.
Je kan ze ook via navishop of Conrad oid bestellen.
Zelf had ik besloten (kosten technisch) om gewoon een adapter aan te schaffen van 3tientjes ipv 7 en daardoor doet de radio het fantastisch alleen zonder stuurwiel bediening en geen info op het scherm.
Wat ook tegen viel is dat het inbouw raam niet past, deze moet ook weer apart besteld worden waardoor de radio los zo’n 200 kost maar als je hem totaal werkend ingebouwd wil hebben komt de totaalprijs op bijna 400 uit.
De radio past ook in het originele raam, deze moet alleen op z’n kop gemonteerd worden ivm de radiokabels.
De zilveren lijst ga ik denk ik zelf polyesteren aangezien ik de lijsten uit de handel niet mooi vind passen.(zie foto hierboven) om de radio zit het bijgeleverde lijstje en daar omheen zit weer een pas stuk. Ik wil dat al een geheel hebben.Over de radio zelf niet meer dan lof, hij bevalt mij echt perfect en het geluid is verbluffend.
ik zou er dan maar niet mee gaan rijden, alleen een niet aangesloten blauwe zwaailamp mag al niet, mijn daily is trouwens een (VW)T5 welke vroeger is gebruikt als pace-car, je kunt nog zien waar de stickers gezeten hebben
persoonlijk vind ik een station meer iets als servicewagen voor een rallyteam of zo@jethro wrote:
Hallo Duurt…
Remember februari 2008??
Yes, yes…
Wie stond daarr in de Autovisie ;)
:angel :angel :angel :angel :angel :angel :angel :angel


Op een circuit komt zo’n TE pas echt in zijn element.



vorig jaar al een vergelijking van een Manta met een Taunus
http://www.autoweek.nl/video/3867/classics-ford-taunus-vs-opel-manta” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten






