Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ANJO TOL
DeelnemerTjah .. chippie tuning .. mmm
zie zelf eigenlijk meer in goed onderhoud ..
b.v K&N inlegfilter .. ( luchtfilterbak)
bougiekabels ( Magnecor KV 85 ) set is rond 220 euro !
nieuwe bougie ‘s
de resonatiebak (onder links bij de bumper) een dikke aanvoerslang/buis zo naar de luchtfilterbak
monteren .. koude lucht aanvoer ..
kijken als de gasklep wel volledig open gaat .. motor uit iemand in de auto vol gas intrappen .. kijken
de gasklep volledig opengaat vlak .. zo niet de gaskabel opspannen ..als je deze dingen doet … loopt ie vast al sneller .. hihi
ANJO TOL
Deelnemermmm tjah .. er zitten wel veel manuren in .. over smaak valt niet te twisten … reken maare eens uit al die uren voor het spuitwerk … alleen al .. als je het nou mooi vind of niet ..
ANJO TOL
Deelnemermmmmm .. hoe weet je zeker dat het je warmtewisselaar is ?
Hoe heb je dat getest ?
Als je de warmtewisselaar losdraaid van het alu deksel .. is de kans groot als de schroefdraad er afvreet !!
ANJO TOL
DeelnemerMeende dat dat de nieuwe regels zijn .. zou eerst info vragen bij je A.P.K adres .. zodat je zeker weet .. dat het legaal is ..
wie weet komen er hier nog meer reakties op …
ANJO TOL
DeelnemerEffe expansie vat dop eraf draaien … effe kijken als de koelvloeistof schoon in .. geen majo resten b.v
ANJO TOL
Deelnemertjah … plaatsen jullie ook een reisverslag … ben erg nieuwschierig hoe de Opel ’s motoren het uithouden ..
veel sterke ..
ANJO TOL
Deelnemereuhh .. zijn dat van die scharnieren .. waarbij de deur schuin omhoog opengaat ? meende ergens te lezen onlangs .. dat dat niet meer door de A.PK regels toegestaan is .. maare kan het mishebbe
ANJO TOL
DeelnemerTjah .. waarom zo’n extreme ET waarde .. de belasting op de wiellagers neemt flink toe .. zou max 40 doen .. de DTM velgen zijn 42
ANJO TOL
Deelnemereuhh mischien ook je bougies mee vervangen !!!
ANJO TOL
Deelnemer2SLOW bedankt, voor het plaatsen voor de foto’s
Warmtewisselaar, wilde die controleren op olie lekkage !! van de 3,0 liter motor .. die vervuilde op de foto !!
Bij losdraaien van de (grote moeren) van de wisselaar zelf .. vrat de stalen moer .. de alu schoerdraad op .. die kan duzz naar de hoogovens !!Heb daarom de warmtewisselaar maar losgehaald van het 2,5 blok .. en het alu afdichtingplaatje laten zitten !!!!!
Helaas kan je de warmtewisselaar samen met het alu afdichtingplaatje niet verwijderen tussen de beide cylinderbanken .. !!!
Duzz dat word een Cylinderkop verwijderen .. gezien de kleppen toch krom zijn … vervolgens .. kan de warmtewisselaar worden verwijderd voor testen of overzetten …
Echter kan de wisselaar toch worden getest op lekkage zonder dat ie verwijderd moet worden .. namelijk 1 kant afdoppen .. de andere kant voeden met b.v 0,2 bar lucht met afsluiter kraan en manometer .. de wisselaar op druk zetten .. en kijken of ie de druk vasthoud …
Doe dat effe op mijn werk .. foto ’s daarvan worden wel weer geplaatst hiero ..
Wie weet heeft een ander hier ook wat aan
TOL
24 oktober 2010 om 10:59 In reactie op: lasring met bout voor de lambasonde? waar te halen??? #17747483ANJO TOL
Deelnemereuhh .. als je een moer af last .. dan liever geen moer er in .. de bout kan vastvreten bij losdraaien, na lassen .. moer krimpt …. natappen is beste optie !!!
ANJO TOL
DeelnemerGoededag Jurgen
Meende het meten dat de (Omega) uitlaatbochten een binnen diameter hadden van 54 mm !! de Calibra nog niet gemeten .. maare op het oog kun je wel zien .. dat er flink verschil is .. als alles werkt .. de motor draaid goed .. zien we na de winter wel eens weer .. voor aanpassen .. gezien Roestvaststaal bewerking/ lassen apparatenbouw mijn dagelijks werk is .. natuurlijk samen met Inlaat diameter .. b.v de luchtmassa meterdoorlaat
is maare gering ..De warmte wisselaar .. zou die mee naar het werk mee brengen om even, 0,5 bar lucht er op te zetten .. en in emmer water plaaten, voor de lek test .. echter heb de warmtewisselaar los gedraaid van het alu deksel .. de moeren zijn van staal de warmtewisselaar schroefdraad is van alu, bij losdraaien vreet de draad er meteen af .. die kan duzz in de kliko … voor testen de warmte wisselaar duzz niet losdraaien van het deksel .. om te testen .. op lekkage …
Gelukkig heb k die nog in het 2,5 blok zitten die goed is .. (170 dk km ) Ga die overzetten .. gezien een nieuwe warmte wisselaar bij de Opel dealer 510 euro kost .. !! Ebay UK (engeland) rond 140 pond .. echter heb nog geen Pay pal rek .. ben wat aan het uitzoekke hoe 1 en ander in zijn werk gaat .. bij bestellen uit Engeland ..
De Hydrostoters .. tjah dat zijn vast die ronde tonnetjes waar de nokkenassen op drukken zodat de kleppen open gaan .. op de zijkant zit een gaatje waar olie uitkomt … zal daar ook nog effe induiken .. dank je voor de tip ….
Het is voor de doehetzelver wel te doen .. alleen geduld hebben en rustig aan bekijken .. hoe het in mekaar zit en zo moet het ook weer inmekaar ….. ahumm .. foto ’s volgen zodat een ander er ook nog wat aan heeft ..
Gr
ANJO TOL
DeelnemerHmnnnn persoonlijk zou die velgen HOUDEN :fy1 !! en daarmee de wintermaanden mee doorrijden (eventueel winerbanden monteren) Je nieuwe Velgen word daarmee een winters pekel bad bespaart !!!! :puke je kan dan vanaf de maand eind april /mei .. genieten van je straalende glimmende velgen .. de hele zomer lang .. :wors zonder dat ze half zijn opgevreten door de PEKEL …
Natuurlijk winterbanden .. meer grip bij temp 7 graden en lager ..
maare jah :vertag
ANJO TOL
DeelnemerGoededag
Deze man heeft 2x Calibra in bezit .. de DTM 16 V 150 dk van 1 ste eigenaar .. een man van meende van 65 jaar hihi jah echt waar .. deze DTM rijd naar drie maanden (zomer) bij mij ..
De V6 special edition automaat .. 170 dk word nu omgebouwd naar 3.0 Omega motor ..
Voortgang tot nu toe .. 3,0 motor koppen gevlakt, ( beide koppakingen waren gewoon behoorlijk doorgeslagen .. zowel olie naar koelvloeistof .. als compressiedruk naar koelwater systeem ….. warmte wisselaar kapot gedraaid .. ahumm … ga omzetten van 2,5 motor/ naar 3,0 .. gezien die goed is .. onderdelen bestellen … kortom .. een voordelig gekochte motor .. met achteraf veeel extra werk .. en dure onderdelen .. maar is leukk .. je je leert er veel van …
Voor 200 plus PK zal er wel dikkere uitlaatbochten aan moeten … dan de standaard V6 Calibra .. gezien de Omega uitlaat dubbel uitgevoerd is .. met dubbele katten onder de auto .. en dubbele buizen naar achter …
De 2,5 V6 Calibra word enorm (geknepen) op inlaat en uitlaat .. zoals k het nu kan bekijken ..
Groet
19 oktober 2010 om 18:15 In reactie op: klepseals inmiddels vervangen blijkt na inspectie dat de mot #17744344ANJO TOL
DeelnemerOok kan ‘k Fearless gelijk geven .. compressietest !! ben ook bezig met koppakking ’s vervangen .. Omega 3,0 .. viel me vies tegen .. hoe ruim de zuigers in de Cylinders zitten … koprevisie en flowen .. is enorm kostbaar euhh .. weet niet hoeveel kilometers je Omega heeft gelopen .. echter rond de 2 ton .. zou dan niet te veel kosten maken …
ANJO TOL
DeelnemerOlie druk .. natuurlijk stijgt de olie druk naar mate je meer toeren gaat draaien .. de pomp geeft dan meer opbrengst ..
Vind je waarde van 1,5 bar stationair wel voldoende .. natuurlijk hangt het er vanaf hoeveel toeren ie stationair gaat .. ? en hoe warm als de motor is .. b.v een rit van 100 km gemaakt .. of flink gas gegeven …
Verders is de olie soort ook van belang ..10w40 of 5w40 b.v 10w40 geeft meer oliedruk als 5w40
Ter vergelijking mijn V6 motor .. met koude motor .. in de winter 5 bar .. stationair 4 en half .. met 5w40 olie .. na 20 km rijden stationair 2 en een half .. tijdens rijden 4 en half bar
Van de zomer .. vakantie Italie .. buiten 30 plus graden na 800 km rijden .. stationair een ruime 1 bar .. tijdens rijden rond 4 en een half bar … 3000 toeren .. eigenlijk in die periode met die buiten temp .. zou eigenlijk 10w40 moeten ..
In de winter is aanbevolen 5w40 is beter voor de korte ritten .. pas na 20 km goed op temp ..
Natuurlijk hangt de kilometerstand ook samen met de opbrengst van de oliepomp …. heb je je oliefilter wel goed aangedraaid ?
Wat voor Olie gebruik je ?
Gr de Tol
ANJO TOL
DeelnemerMooie Calibra … een stukje verlagen .. zou niet verkeert zijn .. echter .. je (voelt) elke oneffenheid in het wegdek .. rij zelf DTM .. en V6 normaal .. een wereld van verschil … meende dat k laatst een Calibra op de sloop zag .. met de rode verlagings veren er nog onder !! Oudwoude FrL .. jammer van de oliedruk meter …. ligt er niet een draadje af .. bij het blok ??
heb je zenon in je koplampen ?
Gr
ANJO TOL
Deelnemerahumm welkom bij de club !!
wat is de oorzaak ? wat is er stuk gegaan ?
Tja .. een hoop kosten en werk ..
ANJO TOL
DeelnemerOk dan !! de injectoren, ga die van het Omega blok gebruiken ! en effe in de Ultrasoon reiniger (hebben we op werk) laten sudderen !! goede Tip heren … !!!
– WIM-V6
Ok, laat de bezinnedruk voor wat het is .. meende wel eens te lezen ergens .. dat je de druk iets omhoog doet .. de opbrengst een beetje hoger is !! wat resulteert in beetje meer power .. zeg maar …
Tevens toch ook maar 2x nieuwekoppakkingen (heeft TE veel druk in expansie vat ) en alle ruimte nu !! blok Omega staat in motor stander nu !
De koppen vlakken .. zal dat nog effe bekijken .. zie er wat tegen aan !! dit vanwegen de kleppen .. nokkenassen wat verwijderd zal moetten worden .. geen ervaring (nog) mee ….
De Olie koeler/warmtewisselaar vertrouw k ook niet .. denk aan ombouw die uit de 2,5 !! die is nog wel OK .. dit gezien een nieuwe vrij duur is .. echter Ebay UK .. heb je hem voor rond 180 euro thuis …. in NL is het snel 300 tot 350 euro .. ahummm
Verders distrubutie en rollen .. toch ook maar vernieuwen … waterpomp !! zeer zekers ook de Krukaspoellie !!
Dit alles op hobby tempo !! hihi
– Erwin-V6
Geloof je meteen dat het heerlijk rijd !! eigenlijk, elke V6, Calibra/Astra/Vectra enz verdient een 3,0/3,2 motor !! dit vanwegen, de gemiddelde sportieve auto, snel rond 200 PK zit .. vandaag de dag …….
Rij zelf met een automaatbak .. en weet !! nog niet, dat die de 3,0 liter aan kan …. wie weet .. als het me goed bevalt die motor / en de automaat bak niet meer bevalt .. een ombouw ga doen naar een F-28 schakel ..
tot zo ver eerst Groet
ANJO TOL
Deelnemer2,5 of 2,6 of 3,0
ANJO TOL
Deelnemerwat voor Omega heb je ? type ? wat voor bouwjaar .. deze zit bij de Omega bijna op een
onmogelijke plaats .. om te sleutelen ..ANJO TOL
DeelnemerGoededag
dank voor de reakties terug
– Tanisha, probeer de benzinnedruk wat te verhogen .. zodat de injektoren wat meer opbrengst hebben
– wim-v6, alle aanbouwdelen van de Calibra V6 2,5 motor worden omgezet .. inlaat .. enz.
Voortgang van de ombouw .. vandaag de bestelde motortakel binnen, en inmekaar gezet !!
De uitbouw start komende week .. van de Omega .. 3,0
De Calibra Motor ligt half los .. zucht .. wat een draden en slangen …
Omega motor .. uit voorzorg .. een nieuwe warmtewisselaar .. denk ook aan twee nieuwe koppakkingen ..
Zit druk in expansievat als k de dop eraf draai .. komt het koelwater eruit .. onder druk ..Zou dit alleen te wijten zijn aan de warmtewisselaar ?
Groet Anjo Tol
11 september 2010 om 08:44 In reactie op: Auto heeft bij warme motor last van wisselvallige toeren. #17727224ANJO TOL
DeelnemerHallo
Zou ook kunnen een rubber slang lek is, die zit ergens bij de ontsteking, die slang is ongeveer 10 mm dik
Dit zelfde probleem heb k ook gehad !! zo als je beschrijft met mijn 16 V ecotec.
Slang der af trekken en goed controleren als ie gaar is !! meestal bij de aansluiting een breuk .. klein stukkie afknippen ..Groet
ANJO TOL
Deelnemermmm bij mij was dit ook eens het geval .. er was een draadje los van de oliedrukzender op het blok ..
ANJO TOL
DeelnemerVan de zomer, de achter remtangen vervangen, door Omega A remtangen 2600 diameter 40 mm, samen met een revisie setje (omega b 3,0) in verband met het niet meer te verkrijgen revisie set voor A omega 2600
Ook nieuwe remschijven ( brakemax) geboord ..
Ook de handremsegmenten vervangen !! ook die pennetjes .. effe de ankerplaten loshalen .. omdat je anders die pennetjes er niet achterkrijgt .. de staalborstel er over .. de draaidelen invetten .. met alu pasta effe instellen .. enne weer perfekt voor JAREN ..
Dit systeem is eenvoudig .. maare volgens mij zeer voldoende voor handrem …
-
AuteurBerichten