ANJO TOL

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 177)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: einde omega avontuur #17781824
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Volgens mij zou je een specialist naar laten moeten kijken van !! van wat is er nauw presies aan de hand met die motor …..

    In reactie op: opbrengst v6 in onderdelen? #17781942
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Kijk .. dat word een interessant onderwerp .. een Turbo monteren op een Calibra V6 motor .. dat is pas een uitdaging … die Turbo op een saab 9-5 .. zit maar op 1 cylinderbank ..

    s6 met de verkoop van de onderdelen

    verders iedere lezer hier .. de beste wensen voor 2011

    Gr de TOL

    In reactie op: opbrengst v6 in onderdelen? #17781939
    ANJO TOL
    Deelnemer

    mmm heb ergens gelezen .. dat het 3,2 onderblok van alu was .. najah kan me vergist hebbe ..

    In reactie op: opbrengst v6 in onderdelen? #17781936
    ANJO TOL
    Deelnemer

    euhhh op de onderdelenlijn bij de online voorraad .. wil wel eens een geschikte motor bij staan .. de nieuwere 3,2 heeft een alu onderblok .. samen met een andere loop van de distrubutie riem .. .. kost wel een paar euro .. maare dan heb je een frisse motor .. leg de laatste hand aan de ombouw van 2,5 naar 3,0 .. op dit moment .. nog een paar slangen monteren / draden de inlaat .. enz . en testen .. weet wel dat dit een hoop werk is geweest .. de 3,0 had ook lekke koppakkings achteraf ..

    eaton m62 .. lijkt me zeer kostbare zaak .. om zoiets te fixen op een v6 motor ..

    In reactie op: opbrengst v6 in onderdelen? #17781934
    ANJO TOL
    Deelnemer

    OO sorry .. meende dat het een turbo betrof .. dat lijkt me ook geen optie .. een turbo .. plaatsen .. compleet blok is doorgaans 2500 euro .. heeft ie een F-28 6 bak ?

    Maare als je toch bezig bent …. met een V6 .. ga dan voor een 3,0/3,2 met weinig km ’s .. lijkt wat duurder .. echter .. je hoeft dan je 2,5 niet te reviseren .. wat zekers veel euri kost .. en je hebt dan nog maar een 2,5 …

    Een lage druk .. turbo van een saab .. tja .. helaas weinig te lezen hierover .. wel eens foto ’s gezien daarvan ..

    In reactie op: opbrengst v6 in onderdelen? #17781932
    ANJO TOL
    Deelnemer

    heden heden .. een turbo motor .. kan vrij eenvoudig veeeeel pk ’s leveren .. snap niet dat je er een V6 motor wilt inzetten .. ? in een turbo Calibra

    het LEER , de wielen, de bak/motor .. zullen het meeste waard zijn .. de rest is tientjes werk ..
    zelf schat ‘k bak 175 / motor 150 LEER 200 / velgen en banden 200 totaal voor de rest 150 (kat=45) totaal = 875
    Met andere woorden een hoop werk voor 75 euro ..
    Opknappen is snel per band 75 koppakings met bouten 125 koppen vlakken rond 100 uitlaat rond 250 .. een apkje 35 kosten snel 660 duzz 800 +660= 1460 .. dan heb je een hoop werk voor 290 euro ……….

    In reactie op: MIJN CALIBRA V6 #17778585
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Hmnnnnn die velgen .. ben effe weze winkelen op internet .. die bbs velgen .. rond 3800 euro .. orgineel .. dat weer wel ……

    In reactie op: even uit de winterstalling #17780253
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Mooie Omega .. heb een aantal weken Omega MV6 gereden .. rijd vorstelijk .. echter had de motor nodig voor mijn Calibra ….

    De ramen zijn best donker … is dat folie ? mooie speciale voor spoiler .. vette velgen

    euhhh zit er een 3,0/3,2 in ??

    Gr de Calibra Tol

    In reactie op: spanrol omega #17779671
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Ook dit lager … heeft zijn levensduur ..

    In reactie op: MIJN CALIBRA V6 #17778582
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Hmnn EPS is niet zo ver bij mij vandaan hihi .. echter ben van beroep al 20 jaar apparatenbouwer/ lasser van roestvaststaal .. zodat .. als het weer wat beter word .. de Calibra klaar is .. daar me eens in verdiepen .. tevens een site die losse onderdelen kan leveren is http://www.nltuning.nl ook hebben ze flexibelen tussenstukken van grote diameter .. de spruitstukken van de Calibra hebben best wel een grote diameter .. echter de vernauwing begint net na de flens .. die bochten zijn kwa diameter zeer gering .. ook zeker kwa vergelijking met de Omega ..

    Een grote inlaat .. is wel te doen .. echter .. die luchtmassa meter .. is dan weer de (zandloper) …

    In reactie op: help #17779262
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Deze man wil niemand overtuigen hoor .. dit is alleen mijn ervaring .. alle benzine is gelijk .. alleen de toevoegingen zijn anders .. daarom is V power is duitsland 100 ron .. voor de snelle wagens .. ferrari .. enz .. het zijn de toevoegingen die zorgen dat de benzine klopvaster is .. Fuel save .. heeft een toevoeging, dat wrijving verminderd .. het zij zeer gering .. maar het werkt ..
    De V power geeft b.v een (turbo motor vooral ) meer pk ’s ten opzichte van 95 ron .. de klopcensors in samen werking met de computer rekenen de beste onstekings tijdstippen uit .. dat hangt van de klopvastheid van de benzine af .. denk niet dat je dat met een Calibra 16V merkt .. echter, de eco tec motoren hebben die klopcensors ook …..

    In reactie op: help #17779260
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Najah .. het einge bewijs daar voor .. leert me het aantal kilometers .. wat k afleg per 30 liter benzine .. maanden lang altijd dezelfde getankt .. Esso Exilleum .. altijd met 30 liter rond 315 km … daarna een periode gewoon .. euro 95 van Esso .. per 30 l. aantal km .. net 300 …

    Ook een periode V-power getankt .. ook doorgaans 310/315 kilometer .. per 30 L.
    Ook paar keer Tango getankt .. mocht blij wezen dat, k daarmee 290 kilometer haalde per 30 L.

    De Shell fuel save .. elke keer weer 340 kilometer met 30 L.

    Dit is mijn ervaring .. enne heb geen aandelen van shell (tussen haakjes)

    s

    In reactie op: help #17779257
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Er zijn duzz meer mensen die elke keer .. na rekenen .. het verbruik .. te opzichte van de kilometers .. hihi
    Geloof dat de automaat iets meer sap nodig heeft .. dan de schakel .. echter op de eco stand .. schakelt de auto maat toch snel terug in toeren .. met stadsritten .. lagere toeren .. minder verbruik ..

    de Vectra V6 heeft zoals Wim zegt .. een beter inlaat trajekt .. denk dat hier iets verschil zit .. ten opzichte de Calibra .. V6

    In reactie op: MIJN CALIBRA V6 #17778561
    ANJO TOL
    Deelnemer

    De man gaat een 3.0 V6 plaatsen .. duzz 250 pk uit een 3.0 .. geen 2,5 motor ..

    In reactie op: MIJN CALIBRA V6 #17778560
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Ben benieuwd dat dit 250 pk verhaal onderbouwd gaat worden .. hihi denk wel dat je netjes rijd .. de motor heel blijft ..

    Pas vol gas belasten met warme olie .. 80/90 graden .. schokken vermijden in aandrijflijn .. piekbelastingen zoals .. wiellen laten spinnen … achterwege laten .. geen hogere toeren als 6600 …

    Goede motor olie .. voll syntheet .. shell/ castrol maare dan wel eerst je dikke laag black sluge .. aankoeklaag uit je cartepan halen ……..
    Stap ook over de vull S .. maare ben wel bang dat ie olie gaat verbruiken … we zullen zien .. eind Jan .. 2011

    In reactie op: f20 #17770780
    ANJO TOL
    Deelnemer

    mmmm een F20 bak … najah .. als je wat wil … lijkt me een F28 6 bak wat voor je … die f20 bak zit achter een 16 V … als je 120 km rijd en hoger heb je nog al wat extra toeren .. ook extra benzinne verbruik dan .. de Calibra met een F20 zal wel sneller op snelheid zijn als een F25 .. met de F20 zal je top snelheid een stuk lager liggen ook nog ..

    Echter .. wat heb je aan topsnelheid in dit land .. snelheids boetes boven 40/50 te snel .. en je kan bijna je hele vakantie buget naar Justitie overmaken ……..

    Zoals word gezegt hierboven al .. het orginele vliegwiel .. is nogal zwaar … bij Mtech verkopen ze zeer lichte vliegwielen .. daarmee komt de auto sneller op toeren ..

    In reactie op: MIJN CALIBRA V6 #17778557
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Tjah .. ben het ook met de bovenste sprekers eens .. de achterlichten .. zijn standaard toch best mooi !! ook veilig met de dubbele lampen per kant ..

    Het kits gehalte neemt toe .. als je die achterlichten plaatst … maare goed .. alle respekt verders …zekers ook voor de Powerflex rubbers ..

    Die velgen MAKEN de Calibra .. nogmaals .. een sierraad … zijn die spatborden uitgerolt ? …

    Ben ook zeer geintersseerd naar de Motor .. hoe je aan 250 pk komt .. dan zal ie volledig bewerkt moeten zijn .. dat red je niet met een Chippie … het is geen Turbo ….. Foto ’s ???

    Gr

    In reactie op: help #17779250
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Wim

    Jou, Vectra verbruik .. van 1:14 .. is snelwegverbruik met de V6, is een getal waar de meeste automobilisten jaloers op kunnen zijn … maare ga je dan af op de boordcomputer ?

    In reactie op: help #17779248
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Het inbouwen van een LPG instalatie .. lijkt me wel kostbaar .. de lpg liter prijs .. is de laatste jaren klink gestegen ..

    Als je voordelige kilometers wil maken .. maak dan van de Calibra een hobby auto .. en koop er een b.v een Toyota Ygo bij .. verbruik .. rond 1:18 .. en wegenbelasting vrij …..

    In reactie op: help #17779246
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Hmnnnn de mijne V6 ook met automaat .. 2,5 motor .. liep .. 1 op 10,5 doorgaans .. de meeste kilometers maak je met Shell benzine fuel save …. 30 liter .. 340 kilometer … ander merk b.n Tango benzinne 30 liter .. 295 kilometer ……

    Het verbruik hangt veel van de rechtervoet af .. het onderhoud/ bougies/ bougiekabels/ luchtfilter/ .. bandenspanning …. de maat van de banden .. rolweerstand .. eventueel extra spoilers die de luchtweerstand vergroten ..

    Het verbruik .. is voor deze auto/Calibra, het gewicht .. de motor een V6 .. ook nog automaat .. is het verbruik zeer redelijk te noemen ..

    In reactie op: afgebroken rollager dynamo riem #17779237
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Dat is best balen .. k hoop voor je dat de koppakkings het hebben overleeft .. je bent doorgereden .. zonder de waterpomp die draaide … tjah .. als je alles van te voren wist …..

    Gr de Calibra man Anjo Tol

    In reactie op: Opel calibra 2.5 L V6 Keke Rosberg Edition #17778716
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Met recht een zeldzame Calibra .. zekers wel een hoop euri .. staat al tijden te koop op MP ..

    In reactie op: MIJN CALIBRA V6 #17778546
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Hmnnnnn een hele mooie Calibra .. vooral de Velgen .. mooie BBS en .. wat voor maat velgen en banden zijn zijn dat .. 18 inch .. denk het ..

    heb zelf dezelfde kleur .. groen metalic ook een ´97 automaat en er gaat volgende week ook een 3,0 l in ..

    kom uit frl .. waar kom je vandaan .. zie ook mijn postings .. een 3.0 voor mijn Calibra ..

    Ook ligt hier nog te wachten voor ombouw .. een calibra motorkap ..komen in .. Astra GSI luchthappers .. origneel wijze inbouw .. duzz lassen en spuiten .. kan de warmte van de 3.0 liter motor beter wegkomen …

    gr Anjo Tol

    In reactie op: kosten koppakking #17777509
    ANJO TOL
    Deelnemer

    mmm onlangs ook 2x koppakking vervongen .. koppakking en bouten .. rond 125 euro .. koppen laten vlakken ..

    wel een klus voor de ervaren vakvolwassen sleutelaar …

    heb je veel witte rook bij warme motor

    bij de garage … snel rond 1000 euro ..
    slangen of de driewegklep willen ook lekken … onder de auto kijken .. als het koelwater rond 90 graden is .. motor laten lopen .. thermostaat is dan open .. expansie vat dop rustig losdraaien .. koelwater mag erniet uitspuiten .. fontein … b.v dan kop lek ..

    expan

    In reactie op: Mening nodig v6 97 #17715455
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Aan Nedo ..

    Ben ook bezig om een 3.0 te plaatsen .. hoop dat komende week te kunnen doen .. vakantie ..

    ben wel benieuwd .. hoe je op 250 pk komt .. en 340 nm .. terwijl een standaard Omega een dubbele uitlaat heeft en 2 katten … !! en veel dikkere diameter uitlaatbochten … ook nog .. dan de Calibra ..

    voor 250 pk .. heb je volgens mij een groot aantal aanpassingen nodig .. vooral het inlaattrajekt .. gasklep diameter .. b.v

    Gr Anne

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 177)