Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ANJO TOL
DeelnemerJah .. Willem een V6 alleen dat geluid al .. maare dan een 3,0 ; hihi, maare de Calibra 2,0 turbo 4×4, ben daar ook weg van .. 4 sec 0/100 welke gedateerde auto ! haalt dan nou voor dat geld ..
Maare @Manta 11 de Calibra is een fijne wagen !! als je het uitzoekt ! voordelige onderdelen, vlot uiterlijk, en als je hier en daar een V6 of Turbo kietelt .. zijn er weinig auto ’s die je inhalen
ANJO TOL
DeelnemerMagnecor ( KV 85 ) zitten op mijn Calibra V6, geweldige kwaliteit !
ANJO TOL
Deelnemer@The Undertaker Kijk eens bij mijn topic (3,0 motor voor mijn Calibra) op pagina 5 van Model Calibra
staan foto ’s op van de WW
Gr de TOL
ANJO TOL
DeelnemerHeb nog een (oude) WW liggen die uit mijn 3,0 blok komt, heb die geruilt uit het (kapotte 2,5 blok) die er zeer schoon uitzag. De 3,0 WW zag er vervuilt uit volgens mij door een doorgeslagen koppakking (olie in kvs)en de vorige eigenaar die steeds leidingwater bijvulde (kalk) ga deze testen binnenkort als ie lek is ? heeft rond 200.000 km het blok gezeten.
Het alu. WW deksel kan probleemloos gedicht worden LOCTITE (vloeibare pakking kit) echter, ben het nummer effe vergeten, het juiste num komt vrijdagavond !!
Dit is het beste wat verkrijgbaar is, heb bijna het blokdichtgeplakt er mee hihi, carterpan, termostaathuis,carterondluchtinghuis, deksel WW
Natuurlijk kan je deze WW laten vervallen en een blindplaat er opschroeven ! maar zo is het niet bedoelt, bij de ontwerpers door GMANJO TOL
Deelnemer@calibra4x4turbo
De WW zorgt er voor dat de motorolie sneller op temp. komt door middel van het koelwater van de motor
De WW ligt in een ruimte tussen de 2 cylinderkoppen die ruimte is gevult met koelvloeistof en dit staat in verbinding met de radiateur en termostaat
De motorolie word rondgepompt en gaat ook via de WW die er voor zorgt dat de motorolie veel sneller word opgewarmt naar rond 92 graden na de koude start !
Mocht de olie warmer worden dan rond 92 graden, dan zal het koelwater de motor olie op zijn beurt weer wat afkoelen
Er word vaak gezegt dat de WW lekt !! zou kunnen ! maare volgens mij is het eerder een koppakking die olie doorslaat naar koelvloeistof .. en zodoende olie in je expansie vat hebt ..ANJO TOL
Deelnemeraaha, verlagings veren, die van een V6, anders dan van een 16V/8V,
Een DTM is 40 mm verlaagt, heb er zelf een 16V, het rijden, je leert er van houden.
Je voelt elk hobeltje en kuiltje ! maaar, het stuurt zeer direkt, de auto helt minder over, op de snelweg rijd het heerlijk, je hebt het gevoel als je in een hele snelle auto rijd .. hihi ahumm 16 V, tevens staat het ook mooi bij de wielkastenANJO TOL
DeelnemerHoi daar Corsa manne
hebben jullie ook een gasklephuis liggen van de V6 ? te koop ?
ANJO TOL
Deelnemer@ Jack-omegax3,0xe
de WW, aan het alu deksel, hoe je het ook probeert, is samen niet te verwijderen tussen de twee cylinderbanken .. je zal de WW los moeten draaien van het alu deksel, dan gaat het wel .. met kans dan dat de schroefdraad er af vreet, bij vermoeden dat ie lekt, mijn bovenstaande tip toepassen
De koelwaterbrug (banjobouten) worden voorzien van ringen met rubberrandje
De banjo bouten van de WW voorzien van nieuwe alu ringen en de juiste NM meende van 30 nm 45 graden en 15 graden .. komt er geen druppel olie meer door !!En zo als Jack-Omega ook zegt de WW hoort in het blok .. hoe sneller de olie op bedrijfs temp, hoe minder slijtage !!
Wat een heerlijke motor die 3,0 V6 in de Calibra hihiANJO TOL
Deelnemerde WW is een mooi systeem, dat je motor olie snel op temp brengt doormiddel van koelvloeistof wat snel op temp is ! bij een koude motor
mocht je het vermoeden hebben dat de WW lekt, dan 1 kant afdoppen, de andere aansluiting maken een paar tiende bar lucht er op zetten, manometer er tussen, kraantje afsluiten .. en wachten dat de druk afneemt ! dan is ie lek .. je hoeft met deze manier je WW niet los te halen ! en de kans lopen dat je alu schroefdraad opvreet .. dan kan ie gelijk in de kliko .. een nieuwe kost bij de Opel dealer snel rond 500 euro
ANJO TOL
Deelnemer( loctite ) is geweldig spul om het deksel dicht te maken ! De oppervlakken goed ontvetten, met aceton !!!
De bouten op moment aandraaien, en het deksel is probleemloos dicht.Ga effe kijken wat voor nummer loctite je daarvoor nodig bent
De banjo bouten, voorzien van nieuwe ringen en ook aandraaien op het juiste moment.
Je kan de WW niet verwijderen, samen met het alu deksel, dan moet er een cylinder kop af ..
Als je de WW losdraaid van het alu dekse, l is de kans groot dat de schroefdraad van de WW er afvreet door de stalen moer …..
12 februari 2011 om 11:45 In reactie op: onregelmatige trilling bij 80, en bij remmen in het stuur. #17809714ANJO TOL
Deelnemernieuwe stabilisatorstangen stangen is ook niet verkeert .. links en rechts, kosten niet zo veel, zitten meestal ook ruimte op, op een klinker weg hoor je ze meestal wel nokkern .. tjah zo noem k dat maar ..
ANJO TOL
DeelnemerMmmm, laten uitlezen, censoren probleem ? ligt er ergens geen slang af ? (valse lucht) slechte bougie kabel, bougie kapot ? injectors laten reinigen enz …
Word het niet tijd voor een 3,0 hihiGr
ANJO TOL
Deelnemerals ie maare niet een koprol maakt met die grote remschijven hihi
ANJO TOL
Deelnemer@ The Undertaker, dank je voor links, op het Turbo vraagstuk, van de V6
Gr de Tol
ANJO TOL
Deelnemereuhh die stickers, in Dokkum zit een reklame bedrijf ! die kan stickers maken zoals Jij wil ! mits je voldoende euri’s hebt ! effe googlen dsl dokkum
ANJO TOL
DeelnemerHmnnnn Nu mijn ombouw geslaagd is, Calibra x3,0xe .. prestatie s zijn flink toegenomen ! rijd heerlijk …
Ben nu al weer aan het denken naar een Saab lage druk turbo op mijn 3,0 op 1 cylinderbank ( achterkantblok )
Nu er opel/saab specialisten deelnemen aan deze discussie ! wie weet kan er iemand wat meer over vertellen over de lage druk turbo van een saab
Is dit toe te passen op de Calibra ?
Bijvoorbaad dank voor de reaktie ‘sANJO TOL
DeelnemerHallo NEDO .. het is bijna feb, ben je al zo ver dat de 3.0 motor er in gaat ? (foto’s?)
Heb nog een vraag over de Velgen, wat is de E.T waarde ?
Heb hier de 3,0 in de Calibra, het toegenomen vermogen rijd fantasties ….
Magnacor KV 85 bougiekabels zijn een aanrader voor de V6
grANJO TOL
DeelnemerMoooi so ! 2slow, als ‘k bij de dealer kom, Ga er dan ook effe 2x bestellen, dank je voor de tip en bestel num.
Groet, de 3,0 V6 Calibra TolANJO TOL
DeelnemerHallo, de beste keus !!!! lijkt me een goede 2de hands van Bosch, er zit op een V6 een 100 amp op !
De Omega mv6 heeft er een 120 amp op enkele Omega ’s 2,5 hebben een 100 amp dynamoKan het niet met zekerheid zeggen !!! maare wie weet, past een 100 amp Bosch dynamo van een Omega V6 2,5 L ook ..
De V6 Calibra heeft een hittescherm voor tegen het uitlaatspruitstuk warme ! en het hittescherm heeft een aansluiting voor de slang die koele lucht aanvoert vanuit de ventilator, vandaar een 120 amp dynamo niet gaat passen ! dynamo is te groot !
kijk eens op http://www.onderdelenlijn.nl bij online voorraad zoeken op, Opel Omega 2,5 benz. 100 amp Bosch
GrANJO TOL
Deelnemergoededag
Heb hier nog op de plank een 120 amp Bosch Omega B dynamo te liggen komt van een Omega MV6 af die is in de demontage gegaan
belangstelling ?
ANJO TOL
Deelnemer@TOPPERTHEO .. die (kapotte motor) is die ook te koop ?
ANJO TOL
DeelnemerGoededag
De betrouwbaarheid van de Motor is mits voldaan aan goede behandeling, en onderhoud, een betrouwbare motor.
Echter, heb van de zomer een Omega 1994 3,0 MV6 gesloopt, omdat de motor nodig was voor een Calibra !
Viel me wel op, dat er aan de bodem, en chassisbalken, nog al wat aan gelast was.
ANJO TOL
Deelnemer@The Undertaker .. half syntheet is ruim voldoende voor de Calibra .. maare dan wel… 5w40 half syntheet ..
mocht je b.v met vakantie gaan naar Italie .. is 10w/40 een beter keus
natuurlijk … een nieuw oliefilter gebruiken …
Vol syntheet … heeft een sterk reinigend effekt .. zodat alle hard geworden olie .. word opgelost .. de keeringen kunnen gaan lekken … kan gaan olie verbruiken .. de klepsteelrubbers kunnen gaan lekken .. blauwe oliedampen uit je uitlaat ..ANJO TOL
DeelnemerHmnnnn die Castrol motor olie .. 10w60 lijkt me zeer OK .. altans voor de ZOMER alleen .. gebruik het ook voor in mijn kawasaki ( de motorolie versie dan ) …. met die olie heb je minder wrijving in je blok .. voor sneller optrekken … wel enig olie verbruik ..
Alleen .. overstappen van half syntheet .. moet je blok van binnen wel schoon zijn .. de kleine gaatjes in de cylinderkop/nokkenaslagerkappen .. moeten niet verstopt raken …
ANJO TOL
Deelnemerheb die spoiler nog te liggen .. die, achter op die rode Calibra
-
AuteurBerichten