ANJO TOL

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 177)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: een vraagje #17820886
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Jah .. Willem een V6 alleen dat geluid al .. maare dan een 3,0 ; hihi, maare de Calibra 2,0 turbo 4×4, ben daar ook weg van .. 4 sec 0/100 welke gedateerde auto ! haalt dan nou voor dat geld ..

    Maare @Manta 11 de Calibra is een fijne wagen !! als je het uitzoekt ! voordelige onderdelen, vlot uiterlijk, en als je hier en daar een V6 of Turbo kietelt .. zijn er weinig auto ’s die je inhalen

    In reactie op: Welke dikke bougie kabels gebruiken #17813351
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Magnecor ( KV 85 ) zitten op mijn Calibra V6, geweldige kwaliteit !

    In reactie op: Warmtewisselaar OEM of externe? #17816033
    ANJO TOL
    Deelnemer

    @The Undertaker Kijk eens bij mijn topic (3,0 motor voor mijn Calibra) op pagina 5 van Model Calibra

    staan foto ’s op van de WW

    Gr de TOL

    In reactie op: Warmtewisselaar OEM of externe? #17816030
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Heb nog een (oude) WW liggen die uit mijn 3,0 blok komt, heb die geruilt uit het (kapotte 2,5 blok) die er zeer schoon uitzag. De 3,0 WW zag er vervuilt uit volgens mij door een doorgeslagen koppakking (olie in kvs)en de vorige eigenaar die steeds leidingwater bijvulde (kalk) ga deze testen binnenkort als ie lek is ? heeft rond 200.000 km het blok gezeten.
    Het alu. WW deksel kan probleemloos gedicht worden LOCTITE (vloeibare pakking kit) echter, ben het nummer effe vergeten, het juiste num komt vrijdagavond !!
    Dit is het beste wat verkrijgbaar is, heb bijna het blokdichtgeplakt er mee hihi, carterpan, termostaathuis,carterondluchtinghuis, deksel WW
    Natuurlijk kan je deze WW laten vervallen en een blindplaat er opschroeven ! maar zo is het niet bedoelt, bij de ontwerpers door GM

    In reactie op: Warmtewisselaar OEM of externe? #17816029
    ANJO TOL
    Deelnemer

    @calibra4x4turbo
    De WW zorgt er voor dat de motorolie sneller op temp. komt door middel van het koelwater van de motor
    De WW ligt in een ruimte tussen de 2 cylinderkoppen die ruimte is gevult met koelvloeistof en dit staat in verbinding met de radiateur en termostaat
    De motorolie word rondgepompt en gaat ook via de WW die er voor zorgt dat de motorolie veel sneller word opgewarmt naar rond 92 graden na de koude start !
    Mocht de olie warmer worden dan rond 92 graden, dan zal het koelwater de motor olie op zijn beurt weer wat afkoelen
    Er word vaak gezegt dat de WW lekt !! zou kunnen ! maare volgens mij is het eerder een koppakking die olie doorslaat naar koelvloeistof .. en zodoende olie in je expansie vat hebt ..

    In reactie op: verlagings veren, Update: Auto verlaagd #17817094
    ANJO TOL
    Deelnemer

    aaha, verlagings veren, die van een V6, anders dan van een 16V/8V,
    Een DTM is 40 mm verlaagt, heb er zelf een 16V, het rijden, je leert er van houden.
    Je voelt elk hobeltje en kuiltje ! maaar, het stuurt zeer direkt, de auto helt minder over, op de snelweg rijd het heerlijk, je hebt het gevoel als je in een hele snelle auto rijd .. hihi ahumm 16 V, tevens staat het ook mooi bij de wielkasten

    In reactie op: corsa a v6 #17806564
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Hoi daar Corsa manne

    hebben jullie ook een gasklephuis liggen van de V6 ? te koop ?

    In reactie op: Warmtewisselaar OEM of externe? #17816022
    ANJO TOL
    Deelnemer

    @ Jack-omegax3,0xe

    de WW, aan het alu deksel, hoe je het ook probeert, is samen niet te verwijderen tussen de twee cylinderbanken .. je zal de WW los moeten draaien van het alu deksel, dan gaat het wel .. met kans dan dat de schroefdraad er af vreet, bij vermoeden dat ie lekt, mijn bovenstaande tip toepassen

    De koelwaterbrug (banjobouten) worden voorzien van ringen met rubberrandje
    De banjo bouten van de WW voorzien van nieuwe alu ringen en de juiste NM meende van 30 nm 45 graden en 15 graden .. komt er geen druppel olie meer door !!

    En zo als Jack-Omega ook zegt de WW hoort in het blok .. hoe sneller de olie op bedrijfs temp, hoe minder slijtage !!
    Wat een heerlijke motor die 3,0 V6 in de Calibra hihi

    In reactie op: Warmtewisselaar OEM of externe? #17816016
    ANJO TOL
    Deelnemer

    de WW is een mooi systeem, dat je motor olie snel op temp brengt doormiddel van koelvloeistof wat snel op temp is ! bij een koude motor

    mocht je het vermoeden hebben dat de WW lekt, dan 1 kant afdoppen, de andere aansluiting maken een paar tiende bar lucht er op zetten, manometer er tussen, kraantje afsluiten .. en wachten dat de druk afneemt ! dan is ie lek .. je hoeft met deze manier je WW niet los te halen ! en de kans lopen dat je alu schroefdraad opvreet .. dan kan ie gelijk in de kliko .. een nieuwe kost bij de Opel dealer snel rond 500 euro

    In reactie op: Warmtewisselaar OEM of externe? #17816015
    ANJO TOL
    Deelnemer

    ( loctite ) is geweldig spul om het deksel dicht te maken ! De oppervlakken goed ontvetten, met aceton !!!
    De bouten op moment aandraaien, en het deksel is probleemloos dicht.

    Ga effe kijken wat voor nummer loctite je daarvoor nodig bent

    De banjo bouten, voorzien van nieuwe ringen en ook aandraaien op het juiste moment.

    Je kan de WW niet verwijderen, samen met het alu deksel, dan moet er een cylinder kop af ..

    Als je de WW losdraaid van het alu dekse, l is de kans groot dat de schroefdraad van de WW er afvreet door de stalen moer …..

    ANJO TOL
    Deelnemer

    nieuwe stabilisatorstangen stangen is ook niet verkeert .. links en rechts, kosten niet zo veel, zitten meestal ook ruimte op, op een klinker weg hoor je ze meestal wel nokkern .. tjah zo noem k dat maar ..

    In reactie op: motor slaat uit #17814200
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Mmmm, laten uitlezen, censoren probleem ? ligt er ergens geen slang af ? (valse lucht) slechte bougie kabel, bougie kapot ? injectors laten reinigen enz …
    Word het niet tijd voor een 3,0 hihi

    Gr

    In reactie op: Show hier je V6 #17812668
    ANJO TOL
    Deelnemer

    als ie maare niet een koprol maakt met die grote remschijven hihi

    In reactie op: mening gevraagt #17809295
    ANJO TOL
    Deelnemer

    @ The Undertaker, dank je voor links, op het Turbo vraagstuk, van de V6

    Gr de Tol

    In reactie op: mening gevraagt #17809291
    ANJO TOL
    Deelnemer

    euhh die stickers, in Dokkum zit een reklame bedrijf ! die kan stickers maken zoals Jij wil ! mits je voldoende euri’s hebt ! effe googlen dsl dokkum

    In reactie op: saab bak in calibra #17717568
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Hmnnnn Nu mijn ombouw geslaagd is, Calibra x3,0xe .. prestatie s zijn flink toegenomen ! rijd heerlijk …
    Ben nu al weer aan het denken naar een Saab lage druk turbo op mijn 3,0 op 1 cylinderbank ( achterkantblok )
    Nu er opel/saab specialisten deelnemen aan deze discussie ! wie weet kan er iemand wat meer over vertellen over de lage druk turbo van een saab
    Is dit toe te passen op de Calibra ?
    Bijvoorbaad dank voor de reaktie ‘s

    In reactie op: MIJN CALIBRA V6 #17778615
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Hallo NEDO .. het is bijna feb, ben je al zo ver dat de 3.0 motor er in gaat ? (foto’s?)
    Heb nog een vraag over de Velgen, wat is de E.T waarde ?
    Heb hier de 3,0 in de Calibra, het toegenomen vermogen rijd fantasties ….
    Magnacor KV 85 bougiekabels zijn een aanrader voor de V6
    gr

    In reactie op: knakken of kraken van deuren calibra #17795338
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Moooi so ! 2slow, als ‘k bij de dealer kom, Ga er dan ook effe 2x bestellen, dank je voor de tip en bestel num.
    Groet, de 3,0 V6 Calibra Tol

    In reactie op: dynamo V6 #17797462
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Hallo, de beste keus !!!! lijkt me een goede 2de hands van Bosch, er zit op een V6 een 100 amp op !
    De Omega mv6 heeft er een 120 amp op enkele Omega ’s 2,5 hebben een 100 amp dynamo

    Kan het niet met zekerheid zeggen !!! maare wie weet, past een 100 amp Bosch dynamo van een Omega V6 2,5 L ook ..

    De V6 Calibra heeft een hittescherm voor tegen het uitlaatspruitstuk warme ! en het hittescherm heeft een aansluiting voor de slang die koele lucht aanvoert vanuit de ventilator, vandaar een 120 amp dynamo niet gaat passen ! dynamo is te groot !

    kijk eens op http://www.onderdelenlijn.nl bij online voorraad zoeken op, Opel Omega 2,5 benz. 100 amp Bosch
    Gr

    In reactie op: Originele en vervangende dynamo. #17797316
    ANJO TOL
    Deelnemer

    goededag

    Heb hier nog op de plank een 120 amp Bosch Omega B dynamo te liggen komt van een Omega MV6 af die is in de demontage gegaan

    belangstelling ?

    In reactie op: mv6 5bak schakel #17795901
    ANJO TOL
    Deelnemer

    @TOPPERTHEO .. die (kapotte motor) is die ook te koop ?

    In reactie op: Vraag over betrouwbaarheid #17786689
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Goededag

    De betrouwbaarheid van de Motor is mits voldaan aan goede behandeling, en onderhoud, een betrouwbare motor.

    Echter, heb van de zomer een Omega 1994 3,0 MV6 gesloopt, omdat de motor nodig was voor een Calibra !

    Viel me wel op, dat er aan de bodem, en chassisbalken, nog al wat aan gelast was.

    In reactie op: MIJN CALIBRA V6 #17778610
    ANJO TOL
    Deelnemer

    @The Undertaker .. half syntheet is ruim voldoende voor de Calibra .. maare dan wel… 5w40 half syntheet ..
    mocht je b.v met vakantie gaan naar Italie .. is 10w/40 een beter keus
    natuurlijk … een nieuw oliefilter gebruiken …
    Vol syntheet … heeft een sterk reinigend effekt .. zodat alle hard geworden olie .. word opgelost .. de keeringen kunnen gaan lekken … kan gaan olie verbruiken .. de klepsteelrubbers kunnen gaan lekken .. blauwe oliedampen uit je uitlaat ..

    In reactie op: MIJN CALIBRA V6 #17778607
    ANJO TOL
    Deelnemer

    Hmnnnn die Castrol motor olie .. 10w60 lijkt me zeer OK .. altans voor de ZOMER alleen .. gebruik het ook voor in mijn kawasaki ( de motorolie versie dan ) …. met die olie heb je minder wrijving in je blok .. voor sneller optrekken … wel enig olie verbruik ..

    Alleen .. overstappen van half syntheet .. moet je blok van binnen wel schoon zijn .. de kleine gaatjes in de cylinderkop/nokkenaslagerkappen .. moeten niet verstopt raken …

    In reactie op: BBS RX velgen #17660829
    ANJO TOL
    Deelnemer

    heb die spoiler nog te liggen .. die, achter op die rode Calibra

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 177)