Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ANJO TOL
DeelnemerDe bijbehorende pakking ’s van de alu deksls zijn van de …… VECTRA B ( bj ongeveer vanaf 1995) ….. x2,5xe dan moet het goed komen !
DUZZZ VECTRA B
ANJO TOL
DeelnemerHeb de alu deksel ’s ook nog liggen ! nog niet mee bezig geweest ! weet wel dat je de pakkings nodig hebt van de Vectra V6 en NIET de pakkings van de calibra V6, wie weet heb je hier wat aan !
ANJO TOL
DeelnemerHallo Alfred ! Jammer dat jeje Calibra van de hand moest doen ! zag de advertentie ook op marktplaats ! Heb hem, ( de super mooie blauwe Calibra) al weer jaren terug gezien tijdens de Calibra meeting in Dokkum, weet je nog ? Anjo Tol met de twee Calibra ’s ! (heb ze beide nog ) de groene is voorzien van een 3.0 ! Groeten uit Damwald
ANJO TOL
DeelnemerVolgens mij zijn de remklauwen/tangen qwa maten gelijk aan de diverse bj. de lateren 96/97 hebben een grotere cylinder, die drukt duzz wat harder om het zo marre te zeggen (57 mm oudere types zijn 54 mm )
Ook de achter remklauwen kun je vervangen door Omega V6 3,0 remklauwen die een grotere diameter hebben, 40 mm De Calibra zijn orgineel achter zijn 35 mm
ANJO TOL
DeelnemerDe remklauw (tang) van de Calibra V6 bj. 96/97 heeft een diameter van (meende van) 57 mm de remcylinder ! De remcylinder (tang) van de bj. daarvoor hebben de diameter van 54 mm ! duzzz
Op de onderdelenlijn.nl online voorraad staan er wel een aantal !
Ferrodo remblokken zijn wel erg goed )
Mischien heb je wat aan deze infoANJO TOL
DeelnemerDe bougies zijn gewone kwaliteit NGK ! twee massa punten der aan ! aandraaien met steen koude motor 25 nm ! dit tussen haakjes ahum
Iridium bougies mmmmmmm zie er wel voordeel in, echter wel prijzig .. maare gaan daartegen veeel langer mee ! met de vonk op de juiste plaats .. worden mijn volgende keus !
Bougie kabels Magnecor KV85 rond 8mm ook zeer gelikt !
Uitlaat .. zucht, ben al 23 jaar RVS lasser/apparatenbouwer ! maare inderdaad de buis zou wel iets dikker kunnen ! samen met een 200 cells Cat :D effe aktie punt van maken ! ahum
Maare slotconclusie ! wat een heerlijk motortje in de Calibra, de 3.0 ;)ANJO TOL
DeelnemerMooie waarden na het afstellen ! Moet je nou rijden op 98 ron ? of kan het nog op 95 ron, tjah, rij ook Calibra met de 3,0 ! die aanpassing van de computer is ook een optie voor mij !
Ben nog bezig om de gasklephuis te vergroten van 64mm naar 68 mm (traksiecontrolgasklep)
Ook nog aan het sparen voor de Pipercross / viper kit luchtfilter huis ! koude lucht toevoer ! hihiANJO TOL
Deelnemerhallo
heb een sloop blok v6 2,5
wil wel twee nokkenaskapjes missen ! tegen zeer zachte vergoeding
weet echter niet als dit kan vanwegen inslijten op mijn nokkenas, dit zou je b.v kunnen vragen aan wimv6Groet
ANJO TOL
DeelnemerGa je zelf de nieuwe set monteren ??
De inlaat delen sluiten niet mooi inwendig op elkaar aan ! ook is het alu zeer ruw !
Heb dit zelf bijgeslepen korrel 280 met vet ! zodat alles aansluit zonder verzet, en glad is, ook de pakking !
De traxie control klep 68 mm de gasklep is 64 mm ! aanzuigbuis in de luchtfilterbak is 50 mm kleinste maat !!! ahumm een mooie cold intake is van piper cross – viper kit
effe googelen ….ANJO TOL
Deelnemerpittig torretjuh die 3,0 ! heb die ook in de Calibra hiero
helaas neemt de automaat wel vermogen op
de (oude krukas poelie ) vervangen door een nieuwe gemodificeerde is ook een goede zaak ! is tevens de helft lichter in gewicht.
bougie kabels Magnecor KV 85
koude lucht inlaat .. piper cross – viperkit veel beter dat die orginele lucht bak …ANJO TOL
DeelnemerMagnecor KV85
21 april 2012 om 17:40 In reactie op: Wim’s vectra V6 Update 19-05-2012: Demonteren Vectra #17453143ANJO TOL
DeelnemerHallo Wim
Die gasklep ! rond 68 mm , is dat een traktie control klep ?
Ben ook bezig met die klep te vergroten, naar 68 mm / traksie controlklep van Calibra V6, alleen ligt alles in een doos hihiANJO TOL
DeelnemerHallo Martijn
Een mooie DTM er V6ANJO TOL
DeelnemerOk dan ! mag enkele keer wel graag een stoplicht sprintje doen !
Heb het gevoel, dat dat wat te veel is voor de AF22, maaar zo te lezen zijn er meer rijders met die AF22 op een 3,0
Heb gedacht om de Calibra omtebouwen naar F28 6 bak !
Ga binnen kort de achterste motorsteun inspecteren ! en laat wel even weten, wat de oorzaak is geweest ! bedankt Willem voor je meedenkenGroet Anne
ANJO TOL
DeelnemerDank je Willem voor de snelle reaktie terug ! heb een 97 V6, automaat ! heb geen teller kabel kunnen ondekken ! tijdens de motor swap ! zal dan een eventueel een GZ nodig hebben ? klopt dit ?
De Calibra heeft een resonatie, rond 1200 toeren, zowel rijdend als stilstaan, heb vermoeden dan de automaatbak daar veranwoordelijk voor is ! de 3,0 L heeft te veel koppel voor de AF22 denk het (
Bougie ’s vervangen bougie kabels Magnecor !
Groet Anne
16 maart 2012 om 17:25 In reactie op: even voorstellen:nu met een paarse calibra v6.Nw pic’s! #17939754ANJO TOL
DeelnemerWolkom !
ANJO TOL
DeelnemerNieuwe draagarm rubbers, achter orgineel, voor poweflex ! remschijven afdraaien, 6x bougie , voor de rest nog een lijst aan onderhoud komende weken !
ANJO TOL
DeelnemerTank je bij een andere pomp ? als voorheen, Shell benz maak je de meeste kilometers mee !
Tango b.v is behoorlijk sneller er doorheen.ANJO TOL
DeelnemerOp de bobine staan de nummers te lezen (als k heb goed heb)
ANJO TOL
DeelnemerVraag me af ! hoeveel NM heb je de lagerkappen aangedraaid ?
Zou ook de (oude) krukas poeile vervangen door een nieuw “type” deze is trouwens ook nog de helft lichter ! kost rond 150 euro (zonder korting) deze oude willen wel eens stuk gaan !! met alle gevolgen van dien .. distru van tijd enz …..
ANJO TOL
DeelnemerZou mooi houden bij Half synteet ! is ruim voldoende voor een Opel 1600tje, voor de korte stukjes rijden, 5w40
ANJO TOL
DeelnemerHallo Dikcos
Rij zelf Calibra, 3,0 ex Omega motor, en ook automaat ! en als je van plan bent om veel snelle sprintjes te trekken ! de automaat bak geen lang leven heeft !!
22 november 2011 om 18:04 In reactie op: Heeft een grotere gasklephuis merkbare eigenschappen? #17946176ANJO TOL
DeelnemerBen bezig om gasklephuis te vergroten van 64 mm, gebruik daar voor een 68 mm klep van de t.c !
Groter heeft niet veel zin, dit vanwegen de luchtmassameter die ook een doorgang heeft van 68 mm
Vergroten in mijn geval, vanwegen de 3,0 L V6 in de Calibra
Dit word niet opgeboord, maar uitgedraaid, op een draaibank ! 75 euro lijkt me ook een vrij hoog bedrag daarvoor.ANJO TOL
DeelnemerRespect voor dit projekt !! Groet de 3,0 L Calibra Tol
ANJO TOL
DeelnemerHallo beste Drakos
Je zou de achterremtangen kunnen vervangen door, remtangen van een Opel B Omega een MV6 !
Deze remtangen hebben zuigers van 40 mm in plaats van 35 mm, die alle Calibra ’s standaard hebben
Ferrodo remblokken zijn daar bij een goede optie !
Calibra ’s vanaf bj 96 de V6 hebben voor remcylinders van 58 mm, schijven 288 mm daarvoor 54 mm en 284 mm schijven voor -
AuteurBerichten