Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
tsja zie dat het voorbewerken /spuiten van een auto aardig onderschat wordt.
Het voorbewerken kan je idd best zelf maar het eindresultaat is er dan ook na.
Als de voorbwerking niet goed gedaan is kan je allerlei problemen krijgen zowel meteen na het spuiten of na verloop van tijd.
Bev schuurkrassen, terugkerende roest, inzakkende grondlak ( krijg je aftekening in lak te zien) of doorbloeien van de plamuur door het teveel gebruiken van verharder.Ik heb laatst ook een golfje gedaan wat ze zelf hadden voorbewerkt, resultaat een dikke rekening om het weer netjes te krijgen.
Waarom? nou omdat ze iets verkeerd hadden gedaan met de grondlak en deze dus niet echt uitharde waardoor er barsten in de laklaag ontstonden.
Deze grondverf was ook niet meer te schuren (schuurpapier meteen vol) goedkoopste/beste oplossing was 2 nieuwe deurplaten.Dus neem een professionele beun zodat je auto er na het spuiten mooi uitziet en mooi blijft.
Hoi Miranda, als je de deur openzet dan zie je tussen de scharnieren een torx bout zitten, hiermee zit de deurvanger vast.
Draai deze een klein beetje los zodat de deurvanger een beetje kan schuiven (moet wel stroef schuiven), maak dan de deur een paar keer open en dicht.
Dan zet je de torx bout weer lekker vast.Veel kans dat je kraken/knakken weg is omdat de deurvanger wat “gedraait” heeft gezeten knakte/kraakte deze.
@Mr.F wrote:
Kan je de nieuwe er zo om krijgen dan? Vanmiddag besteld voor mijn Astra.
Ja wel even kijken want kan er op 2 manieren op, waarvan er maar 1 de goede is :angel
randje schoonkrabben met een spanningzoeker ofzo en nieuwe ruber eromheen, als deze goed zit van binnenuit op een paar plaatsen rubber iets eruit trekken en drupje sec erop voila.
Werkt wel het makkelijkst als je even je tankklepje eruit haalt.Zwarte randje is een rubber.

en is best wel makkelijk te vervangen, de rubber zit in een groef deze moet je even goed schoonkrabben en dan nieuwe erin en dan een drupje sec lijm op paar plaatsen( van binnekant af erop doen, slaat soms wit uit).
@crossagek wrote:
volgens mij is die rubber ring los te bestellen bij de dealer wat ik wel eens na wil vragen bij de dealer ;) .
Ik weet niet waar je woont , als het in de buurt is kunnen we altijd eens kleur vergelijken ;)
Aan de tekst te zien “op kot” komt ze uit belgie, dus dat is een eindje van friesland af ;)
oja de rubbers zijn los te verkrijgen, wij halen ze er weleens uit met spuiten en gaan dan stuk omdat ze gelijmd zitten.
het enige groen wat ik zie zijn de struiken rechts ;)
Zijn die hrc open geweest, want dan zit er misschien 1 cupje verkeerd om in,
of door lang liggen zijn de cups verdroogd/hard geworden.
Hoe oud is de gebruikte remolie, want die trekt vocht/water aan en vocht/water is samendrukbaar dus drukverlies.edit leuk topic over hoofdremcilinder gevonden.
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=4&t=145628Zijn speciale rubber schijven voor in het boormachine om plakresten te verwijderen.
Weet niet of ze een speciale naam hebben maar een beetje automaterialen zaak heeft het wel.zo eentje heb mijn vrouwtje ook…….
geinige auto, en loopt goed.4 september 2011 om 22:04 In reactie op: Corsa B 1993 verwarmingsproblemen na bijvullen koelvloeistof #17914992voel eens voorin waar je de voeten plaatst of het daar vochtig is, want dan is je kachel lek.
koelvloeistof kan ook als je een lekke koppakking hebt via de cilinders verbranden, of komt bij je olie terecht.
Zie je bij koude motor luchtbellen borrelen in je reservoir dan is je koppakking lek.14 mei 2011 om 19:33 In reactie op: [Corsa B] Spiegel glas verwijderen en nieuwe plaatsen. #17885830Zit geklikt,
als je toch nieuwe plaatst kan je gewoon rustig aan de zijkant je spiegelglas vastpakken en rustig spanning erop zetten
en dan beetje jutteren (bibberen) tot hij los komt.
succes de nieuwe beetje zeep/afwasmiddel aan doen en rustig RECHT erop drukken,
RECHT heb ik met hoofdletters geschreven omdat als je het glas scheef erop zet en doordrukt je weer een glas kan halen.probeer het eens door de boutjes in de deur wat los te maken, dan je pennetje goed strak erin tikken ( eventueel wat openbuigen) dan de boutjes licht aandraaien, dan de deur paar keren open/dicht doen, dan je boutjes weer vast zetten.
Op deze manier zet de deurvanger zich op de meest ideale stand, en is het mogelijk dat het geknak over is.Volgende keer gordel om laten doen:P

Afgelopen zondag waren er nog geen opnames, want reed nog langs de friettent in Maaskantje.;)
[rquote=1895103&tid=144850&author=jethro][rquote=1895094&tid=144850&author=Kaneda]tis maar net wat je gelooft
in de bijbel staat duidelijk dat god ook de dieren schiep vrouw en man[/rquote]
Wel god heeft eerst den mensch geschapen, als eerste was er Adam en later Eva. Later kwamen de beesten, en de slang was er al vroeg bij!:vertag
Bij de evolutie leer waren de beesten er eerder dan de mensch.
Want wij den mensch stammen van de beesten af, van de apen welteverstaan.
:wors:jerry:jerry:kewlpics[/rquote]Ja ff off topic,
Maar Adam en Eva kregen 2 zonen, Kain en Abel.
Wat ik van voortplanting weet, heb je daar ook een vrouw voor nodig, of was er toen ook al k.i.
En dan, wat voor huidskleur/ras hadden ze?
Want nu zijn er diverse huidskleuren/rassen.Ssssssttttt niet verder vertellen maar ik lust geen bier.
Op de camping zit aan de shandy om toch een beetje schuim te kunnen pi**** ;)[rquote=1897909&tid=144904&author=wim-v6]ja als je dit al een keer of 8 a 9 hebt gehad dan weet je het onderhand wel. (Alleen Corsa’s B).
willem[/rquote]
Heb al heel vaak goede tips van je op forum gezien, daarom ga ik je ook absoluut niet tegenspreken ;)
Als Willem zegt dat het de kabel tussen achterklep en de auto is, zul je het beste daar even kunnen kijken.
Willem is de opel expert.Dan hoeft het dus helemaal niet bij de achterklep te zitten.
Zou eerst eens even de radio eruit trekken, en kijken of daar achter niet een parker door je draadboom zit.
Soms zetten mensen het frame van de radio achterin vast met een parker, die door een draadboom kan gaan.
Heb dit eens gehad op mijn werk, na een zijschade gerepareerd werkte div dingen niet.
En de klant zei dat dit wel allemaal werkte.
Tot we een doosje met defecte zekeringen vonden onder de stoel.
Toen gaf de klant toe dat het al was, wel een hele dag gezocht, en bleek dus gewoon die parker te zijn.
Dus kijk eens naar die parker, en anders even goed kijken waar anders eventueel je draadboom klem kan zitten/beschadigd is.
Ik persoonlijk denk dat je onder je dashboard of motorruimte moet zoeken, want de draadboom naar achter bestaat eigenlijk alleen uit bedrading voor de verlichting en boxen.Lijkt me dat je logisch gezien eerst even moet kijken bij je massa van de achteruit verwarming.
Omdat je aangeeft dat alls je het draadje erop doet het probleem onstaat.
Probeer het eens met een losse draad op je massa kant en die rechtstreeks op een goed massa punt te zetten, als dan het probleem er nog is kun je dat gedeelte uitsluiten.Heb je het ook geprobeerd als je dat draadje wer losmaakt, en je start auto en dan de achteruitverwarming aanzet, en dan de auto uitzet of hij dan ook blijft lopen.
als dan het problem zich ook voordoet heb je dus duidleijk ergens sluiting.
Dan moetje dus eerst even kijken of er nergens een draad klem zit, of ergens een parker door je draadboom zit gedraaid.Dit kan gebeurd zijn met radio inbouw (frame met parker achterin gemonteerd), of draden naar achter leggen, onder de dorpelkappen door.
Heb je de gloeibougies al getest?
oeps staat al dat ze vernieuwd zijn.
Maar ik heb het eens gehad met gloeibougies van brezam dat ze hetna een week alweer begeve hadden, en dat heeft me veel geld gekost.
Omdat we verder zijn gaan zoeken en niet meer verder naar de gloeibougies gekeken hadden.[rquote=1895192&tid=120438&author=richardschaeks]
EN zelf heb ik vandaag me kofferbak slot vervangen, ging opeens niet meer opslot:P[/rquote]
Is hij alweer terug dan, moest woensdag toch ff weg? ;)
On ttopic de corsa eens bekeken wat ik allemaal wil veranderen.:D
Hij dacht natuurlijk, ik pak je terug had je maar goed moeten navigeren :D:P
-
AuteurBerichten
