Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
bedankt voor de tips en uitleg
iig ben ik blij dat ik vrijwel alles onder mijn auto kan zetten (als t maar past)
thx@Maurice89 wrote:
Maar kun je niet beter 215/35/18 nemen?
kan maar 35 hoog??? daar zit toch geen lucht meer in :)
ik vind 40 al vrij laag maar ja…ziet r goed uit, vandaar
een ander optie is 17″ 215/40, zijn ook originele van een coupe maar dan 17 inch@gtcz19dth wrote:
4 nieuwe hifly banden voor 280 euro met montage
280 euro incl. montage voor een 225/40/18 band dat zegt denk ik genoeg…ik zou toch voor iets beters gaan kijken
bijvoorbeeld een Uniroyal RainSport3 voor nog geen 100 euro op autobandenmarkt.nl
Ik heb persoonlijk zeer goede ervaringen met de RainSport’s van Uniroyal (heb al een paar setjes versleten)
dan moet je ze nog op laten leggen maar voor ongeveer 420 euro heb je echt de goede banden onder je auto (en mooi om te zien ook nog)26 januari 2015 om 11:43 In reactie op: ronde opc mistlampen (of drl) in standaard bumper astra g #18270807ik ben idd vergeten te zeggen dat ik mijn originele bumper wil behouden…
ik ben niet de jongste meer (al lang niet meer) en dit soort “tuning” past niet echt bij mij maar de ronde drl’s vind ik wel leuk uitzien (in tegenstelling tot die led strips die op bijna elke auto te zien zijn)De reden dat ik de thermostaat heb vervangen is dat ik problemen op LPG in koude fase heb gehad. Na het overschakelen op LPG ging de motor behoorlijk schokkerig te lopen. Dat probleem kwam alleen maar in de koude fase (40-60C) voor. Omdat de thermostaat niet 100% was (meer 80 dan 90C) en de LPG installatie nieuw ingebouwd was wou ik r zeker van zijn dat die problemen niet aan de thermostaat liggen. Nu weet ik t zeker.
En de temperatuur tussen 80 en 90C zegt idd niet gelijk dat de thermostaat kapot is maar nu staat ie heel strak op 95C en blijft daar staan ongeacht mijn snelheid en/of rijstijl. Dus in mijn ogen was ie niet helemaal ok meer.het is idd niet echt een “probleem” maar ik vind t een beetje raar (als de radiateur niet door de wind gekoeld wordt dan hoe moet ie de kvs afkoelen?)
de thermostaat is zeker goed
iig bedankt voor je reactiegelukkig…alweer wat geleerd, thx
ok…das idd niet moeilijk
voorlopig heb ik geen tijd om daar aan te beginnen (zelfs als dit simpel is maar ik denk dat je die in de bestaande kabelboom in moet bouwen, toch?)
iig bedankt, misschien later wil ik die toch hebbenja idd, die lijkt niet erg stevig maar ik denk dat als je daar niet op gaat zitten dan moet ‘ie toch niet zo snel kapot gaan
bedankt voor de tip, ik was idd al bezig om daar een schroef met ring sleutel kop in te draaien maar torx is ook een idee
BTW. ik vraag me af of er op de sloop een echte originele armsteun te krijgen is (zijn die astra’s met originele armsteuns geleverd?) want bij die winkels worden alleen maar zogenaamd “originele” verkocht, die passen in de beker houder maar moeten wel met de schroeven vast gemaakt worden@Astra 1.4 NZ wrote:
In die knop van de recirculatie zit nog een apart lichtje.
ok, thx
ik moet dus alles uitbouwen om bij die lampjes te komen@Baas J. wrote:
Stoelverwarming. Als er ook nog een blauwe zit, dit is voor TC.
nee, geen blauwe, thx
Hi,
Al lang was ik op zoek naar een Astra coupe dus ik weet eea daar over.
Met jouw budget kom je helaas niet verder dan bj. 2000-2001(max). Dan hebben die allemaal al 200d+ km gelopen (dus je moet de d-riem gaan vervangen (extra kosten) en bij dat bj. is dat om de 60d km).
Wat betreft de motor dan schijnt de Z18XE idd beter dan X18XE1 te zijn. Ik heb zelf geen ervaringen met X18XE1 maar heb daar behoorlijk veel (internet) onderzoek naar gedaan.
Ik heb uiteindelijk een perfect onderhouden Astra coupe Z18XE uit 2005 gekocht maar dat was maar een “once-in-a-lifetime chance” geweest (en heeft uiteraard iets meer gekost).
Mijn ervaringen met deze auto (en motor) zijn alleen maar zeer positief. Auto rijdt lekker vlot, ligt heel goed op de weg en heeft genoeg vermogen. Een minpuntje is dat deze motor een elektronische gas pedaal heeft (ipv een kabel) dus ik merk dat die af en toe als je gas intrapt, een fractie van een seconde “bedenktijd” nodig heeft. Maar misschien ligt dat aan mij, weet ik niet…
Een groot pluspunt vind ik dat Z18XE geen EGR klep heeft (iig die van mij niet) dus al dat schoonmaken of afdoppen is niet meer van toepassing.
Ik hoop dat je een mooie Astra coupe vindt want dat is een auto die je veel (rij)plezier kan bezorgen.
grtzdacht ik ook, ik heb nog geen ene coupe of cabrio zonder Bertone logo gezien
Ik heb ook vrij kale uitvoering (wel met de witte tellers) maar de auto is perfect onderhouden en nog steeds in originele staat (heb verschillende “getunede” exemplaren gezien)
Trouwens, ik was van plan om de ECC in te bouwen (ipv manuele airco) maar na een paar how-to’s gezien te hebben blijf ik toch aan de knopen draaien. Respect voor diegene die dat gedaan hebben. Hell of the job!21 november 2014 om 13:12 In reactie op: lampje van de benzine reserve gaat zeer vroeg aan #18261740@pascal1109 wrote:
Doorrijden tot de laatste druppel is daarbij ook niet heel goed voor je brandstofpomp, gezien die koelt met de brandstof die erin zit.
Tevens slurp je dan alle zooi op die onderin je tank ligt en dat gaat dan fijn je motor in :Dda’s ook waar :thumbup
21 november 2014 om 13:09 In reactie op: lampje van de benzine reserve gaat zeer vroeg aan #18261739bedankt voor jullie input, gelukkig lijkt dit dus vrij “normaal” te zijn, doch vind ik dat als je maar niet ergens in “the middle of nowhere” zit dan moet wel binnen straal van 50km een tankstation te vinden zijn, maar ja…blijft nix anders over dan aan dat irritant lampje te wennen
grnou zeg…ik ben wat begonnen…en ik wou alleen maar my new wheels laten zien ;)
bijvoorbeeld DashCommand…
ik heb zelf geen iphone maar als je in appstore bijv. “OBD” invult (of OBD scan tool, OBD scanner oid) dan vind je gegarandeerd verschillende app’s
@thaize wrote:
kan iemand mij het verschil tussen deze 2 vertellen en heeft er misschien iemand ervaring mee. als iemand een andere weet die ik kan bestellen waar men goeie ervaringen mee heeft hoor ik het ook graag.
Er zit niet veel verschil tussen al die goedkope ontvangers. Ik heb r 1 met bluetooth en andere met wifi. Beide werken goed, je krijgt dan een leuk dashboard met al die klokken op je phone (met Torque).
De belangrijkste vind ik echter dat ik de foutcodes kan aflezen.
Voor de rest een leuk speeltje voor bijna geen geld (als je via onderstaande link besteld, houd wel rekening met min 2 weken levertijd)
http://www.aliexpress.com/item/Super-Mini-ELM-327-Mini-327-Bluetooth-ELM327-Works-on-Android-Torque-Super-Professtinal-OBD-II/1662456589.html” onclick=”window.open(this.href);return false;@Andre_Ede wrote:
Het is ook een Bertone maar de uitvoering is geen Bertone.
Bertone of geen Bertone, nog steeds vind ik dit een mooie auto en ben er erg blij mee
hmmm…waarom bouwen ze die auto’s bij Bertone in Italië als dat geen Bertone is? vreemd
@Andre_Ede wrote:
Heb je Kaschmirbeige lerenbekleding ?
nee, zwart stof
BTW. De Kaschmirbeige lerenbekleding vind ik de mooiste interieur maar…je kan niet alles hebben…@Andre_Ede wrote:
Klopt Bertone staat voor de ontwerper van de Coupé.
Maar als de uitvoering ook Bertone is dan heb je een vrij unieke versie, deze zijn ook genummerd.ik weet niet of mijn genummerd is maar werd wel in de Bertone fabriek gebouwd (alweer volgens het VIN nr)
@Andre_Ede wrote:
Een Bertone uitvoering uit 2005 lijkt me sterk die is er alleen van 12/2002 tot half 2003 geleverd
kan kloppen, volgens mijn VIN is dat model 2003 maar de auto zelf is echt van 2005, Bertone logo staat op de dorpels, zijkanten en middenconsole
-
AuteurBerichten