andrew2

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 251)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: onderblok vlakken #17665335

    Waar komt de diagnose “onderblok is krom” vandaan?
    Het onderblok is van gietijzer, het is veel waarschijnlijker dat de aluminium kop krom is. Ligt de kop er dan al vanaf?

    Andrew

    origineel gepost door Omega2.2-16v
    Andrew,

    Was dit in sliedrecht?Zoja,welke monteur.

    En wat hadden ze willen vervangen om dit goed te krijgen?

    gr

    Danny

    Je hebt een U2U.

    Andrew

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je Omega??? #17366138

    Zojuist heeft de Omega weer een vol jaar APK. Helaas heeft deze VOD niet de schoonheidsprijs ermee verdiend ( http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=125300 ).

    Andrew.

    Gesteund door de mening van Manus ben ik vanmorgen met de Omega langs 2 andere APK-garages gegaan en het “probleem” voorgelegd en laten zien. Beide gaven zonder aarzeling hun mening: “Dit is geen APK-afkeur, je moet dit beoordelen op basis van de normale rijcondities en een vrijhangend wiel is dat niet”.

    Met deze kennis ben ik terug gegaan naar de betreffende garage. Daar heb ik mijn bevindingen verteld en er ontstond (zoals te verwachten) een discussie met de APK-monteur. Uiteindelijk vroeg hij wat ik nou wilde dat hij deed. Ik had me voorgenomen om het desnoods op de spits te drijven en een RDW-herkeuring te verzoeken, dus ik gaf als antwoord “nou, goedkeuren en afmelden”. Daarop verdween hij naar zijn werkplaatschef o.i.d. en na 10 minuten kwam hij terug met de mededeling “tja, de regels zijn helaas voor meerderlei uitleg vatbaar en als 2 andere APK-monteurs het wel goedkeuren, dan zal ik het wel fout hebben. Maar wij keuren dit altijd af, ik zal bij de eerstvolgende steekproef dit aspect eens aankaarten bij de RDW”. Daarop kreeg ik het keuringspapier overhandigd en kan weer een jaar vooruit.

    Uiteindelijk heb ik dus niet hoeven dreigen of vragen om een herkeuring door de RDW, maar ik denk dat hij dat wel voelde aankomen als hij voet bij stuk had gehouden.

    Het meest trieste vind ik, dat je als autobezitter bent overgeleverd aan de willekeur van een overijverige APK-monteur. Dit hele geze*k om niks heeft me een vrije ochtend gekost. En dit was dus wel een formele Opel-dealer!!! :o

    Andrew

    Het wiel is ook niet het probleem. In UITGEVEERDE toestand (dus met het wiel vrijhangend) komt de felsrand van de draagarm (een soort driehoekige constructie waar de fusee aan vast zit en die op 2 punten via rubbers aan de vooras bij het binnenscherm vastzit) tegen de kom waarin het achterste bevestigingsrubber zit. Gewoon ingeveerd is er dus niks aan de hand. De andere kant is wel goed, want daar zit 1 mm tussen. En er slijt ook helemaal niks, ik rijd al meerdere maanden met deze nieuwe rubbers en je ziet echt geen slijtageplek of zo.

    Ter toelichting een foto met een pijl bij de plek waar het om gaat.

    Andrew

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je Omega??? #17366102

    origineel gepost door Jack-omegax3.0xe

    origineel gepost door andrew2

    origineel gepost door ColinH
    De Insignia en Audi’s etc. hebben toch niet de achterlichten aan ?

    Vandaag met de Omega en de familie naar Maastricht geweest. Onderweg heb ik hier nu dus ook op zitten letten en heb bij diverse wagens met originele dagrijlichten (vooral Audi’s) inderdaad GEEN achterlichten zien branden. Blijkbaar is dat dus niet verplicht.

    Andrew

    Had je hier ook kunnen stoppen voor een kop koffie.

    Woon ongeveer aan de a2.

    Gr Jack

    Haha, dat was dan wel een ritje met onderbrekingen geworden, was in Weert ook al even bij familie langs geweest alwaar sinds afgelopen vrijdag een Ford Focus is vervangen door een Opel Astra :thumbup:thumbup Geen nieuwe, maar die moest natuurlijk wel even bekeken worden.

    Maar ik zal je aanbod in het achterhoofd houden :D

    Andrew

    In reactie op: Opel Speedster/GT GESPOT #17732682

    Vanmiddag op de A2 ergens tussen Weert en Maastricht een zeer fraaie origineel Nederlandse GT in metallic-groen, bij de linker achterwielkuip zag ik een kleine roestreparatie (meniekleurige plek). Iemand van hier??

    Andrew

    In reactie op: Opel Kadett GESPOT #18187157

    Afgelopen donderdagavond op de A50 bij Arnhem spotte ik op een platte vrachtwagenaanhanger een zeldzame donkerblauwe Kadett-B LS coupe (**-**-NE), maar dan wel in de 4-deurs uitvoering! Helaas was ik niet in de gelegenheid er een fotootje van te schieten.

    Andrew

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je Omega??? #17366100

    origineel gepost door ColinH
    De Insignia en Audi’s etc. hebben toch niet de achterlichten aan ?

    Vandaag met de Omega en de familie naar Maastricht geweest. Onderweg heb ik hier nu dus ook op zitten letten en heb bij diverse wagens met originele dagrijlichten (vooral Audi’s) inderdaad GEEN achterlichten zien branden. Blijkbaar is dat dus niet verplicht.

    Andrew

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je Omega??? #17366094

    origineel gepost door Xedrah
    Nee, deze schakeling van Philips laat dat niet toe. Signaal van stadlicht + wordt gebruikt om de dagrijlichten juist weer uit te schakelen. Blijkbaar is de interpretatie van de regels door Philips anders? Staat ook niets over in de installatiehandleiding. De inbouwlocatie en het aansluitschema zijn wel uitputtend beschreven.

    Ik heb ook wel eens gezocht naar de eisen van dagrijlichten en met zo’n setje in mijn handen gestaan, wel een stukje goedkoper bij Halfords, het leek er qua vorm wel op, maar daar zat geen aansluitrelais bij, alleen de kale draden vanaf de lampen. Dat uitschakelen via de +draad van het stadslicht is niet zo moeilijk met een omschakelrelais. Alleen haakte ik toen af op de eis van de brandende achterlichten. Feitelijk moet je die aan contact 15 leggen. Dat zag ik niet zo zitten in combinatie met het check control systeem in de boardcomputer.

    Maar wellicht is die eis dat de achterlichten ook branden, niet zo kritisch, ik twijfel wel weer nu ik het bij jouw wagen zie.

    Andrew

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je Omega??? #17366092

    origineel gepost door Xedrah

    Dus op deze foto branden je achterlichten ook?

    (6.19.7 Functionele elektrische schakeling De dagrijlichten moeten zodanig zijn aangesloten dat zij niet kunnen worden ontstoken tenzij de achterlichten tegelijkertijd worden ontstoken.)

    Andrew

    In reactie op: ratelende X20XEV #17599099

    Komt het geluid uit de kop of het onderblok? voldoende olie hoeft niet te betekenen dat er geen hydraulische stoter kan lekken. Vaak is het dan vlak na het starten wat erger, omdat die stoter toch weer wat druk opbouwt?

    In reactie op: Lotus Omega for sale #17648675

    :wors:wors:wors

    En dan die omschrijving in de tekst:

    Type: standard car

    :jerry:jerry:jerry

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je Omega??? #17366072

    Na wat geklooi met een weigerende LPG-installatie afgelopen vrijdag, heb ik dit weekeinde de LPG-verdeler gedemonteerd en gereinigd. Vooralsnog rijdt de Omega weer zoals voorheen op LPG.

    Andrew

    In reactie op: Koelvin slaat niet aan #17648333

    origineel gepost door Oenatje
    thermoschakelaar die in je radiateur zit,

    kun je controleren dmv stekker losnemen en door verbinden\gaat ie draaien is je schakelaar kapot

    klopt, alleen zitten er twee schakelaars op de radiateur, zeg maar stand 1 met lage fansnelheid (een tweedraads schakelaar) en stand 2 (een driedraads schakelaar) met hoge fansnelheid. Wat jij bedoelt is de tweedraads even doorverbinden.

    Andrew

    In reactie op: Koelvin slaat niet aan #17648332

    Kan een defecte schakelaar op de radiateur zijn, of een zekering, een relais, misschien ergens een slecht contact. Kortom, dat is op afstand wat lastig in te schatten. Draaien de fans ook niet als je de airco aanzet op de laagste temperatuur?

    Andrew

    In reactie op: LPG-probleem — het lijkt opgelost — #17647325

    Gistermiddag op weg naar huis nog wat geprobeerd, stationair draaien op LPG lukte nog wel, maar bij gas geven wilde de motor iets in toeren toenemen en viel daarna weer terug.

    Gisteravond de gasverdeler uitgebouwd en zover als mogelijk uit elkaar gehaald en alles in een bak spitirus gespoeld en schoongeblazen met perslucht. Vanmorgen weer ingebouwd. Ik ben er nog niet de snelweg mee op geweest, maar hier lokaal rijdt het weer helemaal oke. Ik heb ook de bougies nog even eruit gehad, maar daar zag ik niks bijzonders aan.

    Overigens ligt er een vierpolige stekker van de LPG-installatie onder de pookhoes, niet een enkele draad die aan massa moet om de foutcode uit te lezen zoals op verdampere.nl staat beschreven. Ik vraag me nu af of dit inderdaad de diagnose-stekker is, zou alleen niet weten waar het anders voor is.

    Nou maar hopen dat het zo blijft. Dit topic heeft me in elk geval wel wat wijzer gemaakt, inclusief een LPG-installatie adresje. Bedankt voor de reacties,

    Andrew

    In reactie op: LPG-probleem — het lijkt opgelost — #17647322

    origineel gepost door CommoCruiser
    Eerst maar eens de ontsteking controleren, omdat het op gas en benzine is.

    :hmmz waarom op benzine dan alleen de eerste halve minuut na terugschakelen van LPG naar benzine? Daarna op benzine niks aan de hand.

    origineel gepost door CommoCruiser
    Voor die gasverdeler kan je ook terecht bij verdampere.nl, ook voor onderhoud of revisie van de rest van je gasinstallatie.

    He bedankt, die site kende ik niet. Ik heb inderdaad een Koltec EGI installatie, die diagnosestekker hebben ze bij mijn wagen onder de pookhoes gelegd.

    Morgen dus maar weer even wat klussen, ik zal ook de bougies eens bekijken.

    Andrew

    Een vaker voorkomend probleem is de driewegklep van de kachel. Kost een paar tientjes en zit op een heel fijn plekje waar je heel goed bij kan :cry (rechts (rijrichting gezien) achter de motor bij het schutbord).

    Maar er kan natuurlijk ook iets heel anders lek zijn (ook de kachelradiateur is een klusje om te :cry) of de radiateur. Dus ik zou maar beginnen met een goede visuele inspectie bij draaiende motor of een druktest bij de garage.

    Andrew

    In reactie op: Een Omega erbij ! #17623844

    Mijn diepe respect voor wat je allemaal met deze Omega-A hebt uitgehaald :wors:wors:wors alsof je begin jaren 90 een Opel-showroom binnenloopt :o

    Op het OmegaPortal schreef je dat je o.a. de D-riem wilde laten vervangen. Maar op de foto’s meen ik toch echt te zien staan dat het een 2.4i is en dat is een CIH-motor met een ketting?? Overigens zal het garagebezoekje wel aangepast zijn n.a.v. de lekke koppakking, wat uiteraard wat minder is. Maar goed, dan weet je in elk geval dat het bij de kop ook weer lekker fris is, toch.

    Ik vrees alleen dat deze Omega ook weinig vieze wegen en regenplassen gaat ervaren, die gaat net als de MV6 een luxe leventje tegemoet :D

    Andrew

    In reactie op: Motor blijft rond 45 graden #17630211

    Je “aflezing” van 45 graden klopt niet, maar dat terzijde. Ik denk dat je motorthermostaat aan vervanging toe is, ik heb hetzelfde gehad bij mijn Z2.2XE en sinds de nieuwe thermostaat staat de temperatuurmeter strak op 85 graden.

    Andrew

    In reactie op: koelvin temp #17627906

    contact aan, airco even uitzetten (“eco- stand”) en dan de twee draden op de twee-polige sensor op de radiateur met elkaar doorverbinden, dan zouden de beide fans op lage snelheid moeten gaan draaien. Als je vervolgens ook bij de driepolige sensor de bruine draad met de bruin-witte draad doorverbindt, dan gaan de beide fans op hoog toeren draaien. Als dat werkt, dan is er niks mis met de relais en zouden de sensor(s) kapot kunnen zijn. Draaien de fans met deze overbruggingstruc niet, dan zul je verder moeten zoeken: zekeringen controleren, relais testen, spanningen meten, enz.).

    Andrew

    In reactie op: Foto's van je Omega in het BUITENLAND! #17489599

    Maar weer eens een wat ouder topic nieuw leven ingeblazen :D

    Afgelopen week zijn we wezen skieen, na een week van bijna alleen maar zonnig weer werden we afgelopen vrijdagmorgen in de Zwitserse Alpen verrast met een sneeuwbuitje. Inmiddels zijn we weer zonder problemen thuis gearriveerd.

    Groetjes,

    Andrew

    In reactie op: Koplampglas overzetten #17603681

    Dat zal afhangen van die aftermarket lampen, welke aansluitingen daarop zitten. Je kunt de automatische hoogteverstelling op zich heel simpel eraf halen, het betreffende motorhuisje klikt met een soort bajonetsluiting in het koplamphuis, een stangetje met kogelkop steekt naar binnen en haakt in een kommetje van de reflector. Als een imitatie koplampunit deze aansluitingen ook heeft, dan lijkt het mij geen probleem, maar of dat zo is :hmmz:hmmz geen idee.

    Andrew

    In reactie op: Nieuwe omega B2 gekocht oude B1 ingerolen #17615144

    Inderdaad, een fraaie auto. Wel grappig dat het interieur nagenoeg identiek is aan mijn Omega (stoelen, radio, info-display, matzilver interieurdelen, handbak), slechts de TC-schakelaar heb ik niet maar wel stoelverwarming-schakelaars.

    Veel suc6 en veilige km’s ermee gewenst.

    Andrew

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 251)