Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door big yin
Je hebt mazzel Andrew, Het weer gaat beter worden vanaf morgen en de temperatuur gaat omhoog.We zijn net terug van een rond ritje door de Scottish Higlands en hebben heerlijk weer gehad en alleen vanmiddag regen gehad.
Waar zit je ergens in Schotland?
Je hebt inderdaad gelijk, vandaag (maandag) was het schitterend weer, de hele dag scheen de zon. Ben hier helaas niet voor vakantie en heb dus de hele dag met iemand op kantoor gezeten :(
Ik ben in Grangemouth (tussen Edinburgh en Glasgow), de plaats die vorige week de kranten heeft gehaald omdat de enige raffinaderij van Noord-Engeland en Schotland door een staking stil gelegd moest worden. En inderdaad moet ik op die raffinaderij zijn voor het werk. Inmiddels wordt de boel weer opgestart.
Groetjes,
Andrew
origineel gepost door dopke
ja daar zeg je zowat !
:hmmz het systeem word geactiveerd als je op de rem trapt en idd in de file rem je nogal vaak …. :hmmz uhhh misschien maar niet in de file rijden ? … of voldoende afstand houden ?
:kewlpics yep die komen nog .
ze zijn nu nog zwart maar ik denk dat ik ze in de kleur van de auto ga spuiten .gr ron
De omega heeft origineel voor zover ik weet aan de voorkant nooit parkeersensoren gehad, maar er zijn genoeg auto’s die dat wel hebben, weet iemand wellicht wat daar dan wordt gebruikt om de voorsensoren te activeren?
Gr.
Andrew
origineel gepost door dopke
heb vandaag de parkeersensoren gemonteerd .
alleen die in de achterbumper want het was toch meer werk dan het op
het eerste gezicht leek .
jeetje je moet wel een boel loshalen om alles netjes weg te werken zeg .
maar oke achter zitten ze er in en nu de voorste nog .
nog ff de omi een verfrissend badje gegeven en nu maar hopen dat het volgend
weekend ook mooi weer is .
weekend is weer voorbij en morgen weer aan het werk .gr ron
:kewlpics:kewlpics ben benieuwd hoe het er bij jou uitziet, ik heb ze enkele weken geleden ook gemonteerd. Hoe ga je dat aan de voorkant oplossen met het activeren van het systeem, neem aan dat je niet altijd dat gepiep wil horen als je in een file staat.
Groetjes vanuit een bewolkt :( Schotland,
Andrew
Vandaag de Omi gewassen en de diverse vloeistofniveaus gecontroleerd, tevens de koplampen omgezet naar “rijden aan de verkeerde kant van de weg” :D want morgenavond gaat ie op de boot naar Engeland voor een klus van een week in Schotland ;)
Groetjes,
Andrew
Afgelopen weekeinde de Omi zelf de jaarlijkse “vooraf” APK-keuring gegeven, niks bijzonders gevonden:thumbup en maandag inderdaad met vlag en wimpel door de echte APK heen :D
Tevens lag er nog steeds een klusje te wachten, dat ik zaterdag ook heb gedaan, namelijk het aanpassen van de naafdoppen voor de LM-velgen. Recent had ik een set passende tweedehands MSW-velgen aangeschaft die twee weken voor winterbanden waren gebruikt. Echter, de bijgeleverde naafdoppen vond ik te lelijk voor woorden en had ik niet gemonteerd. Dus na enig zoek- en denkwerk ben ik tot de volgende oplossing gekomen.
1. de originele MSW-naafdop :puke
2. het MSW-merkplaatje zit in de eigenlijke naafdop met dubbelplakkende tape
3. vier stuks originele Opel-naafdoppen voor Opel LM-velgen gekocht
4. Na wegsnijden van de bevestigingslipjes achter op de Opel-naafdop en tijdelijk verwijderen van het Opel Blitz-embleem moest er van de resterende zilvergrijze schijf rondom twee millimeter worden weggevijld, een uitermate secuur en tijdrovend klusje. Vervolgens is dit onderdeel met montagekit in de MSW-naafdop geplakt, het Opel Blitz embleem er weeer ingeklikt, en klaar is kees (nou ja Andrew king: )En dit is het uiteindelijk geworden:D
Gr.
Andrew
origineel gepost door John_v6
Ik stoorde me al een tijdje aan het bedieningspaneel van de LPG. Deze zat op dezelfde hoogte als de schakelaars van de stoelverwarming, alarmlichten etc. De verlichting kleurt niet bij de rest, het is een opbouwschakelaar en bovendien gebruik ik ‘m zelden. Het betreft het bedieningspaneeltje rechts van de schakelaar van de stoelverwarming voor de bestuurder:Gisteren was ik voor wat kleine onderdeeltje bij een Opel demontagebedrijf, en heb meteen een afdekkappje meegenomen, in het originele kapje wat een gat geboord.
De asbak gebruik ik nooit, en dit leek me dan ook de beste locatie om de schakelaar te plaatsen. Altijd binnen handbereik, maar ook uit het zicht indien nodig. Als de kabel lang genoeg was geweest, had ik ‘m nog liever in de zekeringkast gemonteerd, maar helaas pastte dit niet.
Het resultaat van een kleine 2 uurtjes knutselen ziet er zo uit:

Indien nodig is de schakelaar weer te verwijderen. Een nieuw bakje in de asbak is dat voldoende om deze weer in originele staat terug te brengen.
Tenslotte moet ik voor de volledigheid nog op zoek naar een afdekplaatje van een Omega van 1998/1999, deze zijn van een iets ander materiaal gemaakt.
Hoe toevallig, dat idee van die asbak had ik ook ooit. Ik heb het iets anders opgelost. De asbak bij een B2 biedt wat meer ruimte zo te zien. Links en rechts van de asbak zit een deel waaronder niks zit. Hierin heb ik rechts de LPG-schakelaar geplaatst, er is net voldoende ruimte om de asbak weer dicht te doen zonder dat de schakelaar het dashboard raakt. Links heb ik een schakelaar gemaakt om zelf te beslissen wanneer de koelfans in het vooronder aan moeten slaan (caravan-bergen-zomer). Tevens heeft de asbak zijn originele functie gewoon behouden, niet dat er gerookt wordt in de Omi, maar voor snoeppapiertjes e.d. is het wel handig.
De LPG-vuller was toevallig door het LPG-inbouwstation op een slimme plek uit het zicht geplaatst nabij de trekhaak.
De gastank heb ik weggewerkt onder een speciaal op maat gemaakte kist van triplex, afgewerkt met vloerbedekking die nagenoeg overeenkomt met de kofferbekleding, en van dezelfde glijstrips voozien. Het luik naar het reservewiel heb ik precies aansluitend op die kist gemaakt. Zo kijk je niet telkens tegen die lelijke tank aan, en je kunt tijdens de vakantie gewoon doorgaan met laden boven de gastank. Uiteraard ligt die kist geheel los van de tank.
En de originele afdekhoes van de bagageruimte schuift precies over die kist.
Gr.
Andrew
origineel gepost door opel_omega_steinmetz
@ andrew;Ziet er heel netjes uit !
Zou zowaar origineel kunnen zijn, zeer en dan ook Zeer netjes :vertagGroeten
Lars
;) dank voor het compliment, wordt zeker gewaardeerd. Ik ben er zelf ook zeer tevreden over, en dat voor maar 33 euri
(en natuurlijk een spuitbusje lak, maar die had ik nog staan :D).Gr.
Andrew
Okeeee :hmmz het fotoformaat is niet helemaal goed gegaan king: verkleinen van de bestandsgrootte is blijkbaar niet voldoende:P
Andrew
Hier een foto van de ingebouwde parkpilot. Het besturingskast zit in de achterste dwarsbalk weggewerkt(zeg maar waar bij een stationwagon de krik is gehuisvest) en het speakertje heb ik naast de kofferverlichting in de hemel gezet, dat valt nauwelijks op.
Gr.,
Andrew
Gisteravond begonnen met het installaren van de parkpilot. Vanmorgen tussen de buien door (:swear) alles afgemaakt en het werkt inmiddel perfect. Het is weliswaar geen origineel Opel-setje, maar via Internet bij Conrad besteld. Vanaf 1,5 meter begint het langzaam te piepen en zodra je tot een 30 tot 40 cm genaderd bent van een obstakel dan piept het maximaal.
De sensoren mochten worden gespoten, dus al met al ziet het er nu behoorlijk netjes uit.
Gr.
Andrfew
origineel gepost door turbotom
Heey Sjors,
Ja ik had eerst een zilveren b1 mv6 maar deze is de deur uit gegaan voor iets nieuwers.
Xenon zit er wel op maar geen schakelaar voor mistlampen voor te bekennen, wat ik wel zeer jammer vind omdat de auto verder helemaal vol zit met opties.
waarom denk je dat de omi schade gehad heeft?
Het is mij i.i.g. niet bekent:vertaggreetzzz Tom
Ik zie geen wasinstallatie voor de koplampen, dus geen originele xenon-verlichting, je zult dus ook een handmatig koplamphoogteverstellingdraaiwieltje (10 x woordwaarde:D bij scrabble) hebben. Klopt overigens met mijn eerdere post dat het een Onyx-edition + convinience pakket (+ nog wat extra opties waaronder dus ook alarm) is. Had men wel originele xenon bijbesteld, dan had je ook meteen voormistlampen gehad.
Gr.
Andrew
origineel gepost door opel_omega_steinmetz
Leuke taxi:D
Toen ik vanmorgen mijn wagen weer eens bij daglicht aanschouwde, schrok ik me rot hoe smerig die de laatste dagen geworden was. Dus de slang uitgerold en goed gewassen, tot hilariteit van de buurman, die vroeg of ik niks te doen had “want morgen is tie toch weer smerig”. Dat laatste zal best wel eens kunnen kloppen, want als het goed is staat de Omi dan in Oostenrijk en heeft tie zijn best gedaan om ook de sleurhut daar naartoe te brengen.
Gr.
Andrew
origineel gepost door turbotom
Hahaha, jij let goed op.
De omi is trouwens helemaal full options, navigatie, bose, regensensor, parkpilot, vol leer, stoelverwarming etc, behalve mistlicht voor.
Hoe dat nu weer kan is mij een raadsel.Grt, Tom
Nou dat kan ik wel verklaren. Jij hebt waarschijnlijk een Onyx-uitvoering met als extra’s een convenience-pakket en navigatie+Bose.
Trouwens, het zou me niet verbazen als jij een van de allerlaatste originele Omega’s hebt (dus geen import o.i.d.). Toevallig is daar net een nieuw topic over aangemaakt.
Groetjes,
Andrew
origineel gepost door maxim102
origineel gepost door andrew2
Helemaal linksonder lijkt ook nog een plekje gereserveerd voor een of andere schakelaar. Is dat zo en zo ja waarvoor is dat dan???Gr.
Andrew
Klopt, deze knop is ook alleen voor de sedan. Op deze sedan zat de functie dus niet, hij is voor het elektrisch bedienbare zonnerollo voor de achterruit :)
Thanx, als verstokte stationrijder weer wat geleerd:D.
Groetjes,
Andreworigineel gepost door maxim102
origineel gepost door Heuti
Waar had het moeten zitten dan?
Helemaal rechtsonder, kijk maar naar onderstaande afbeelding. Maar omdat je een Stationwagen hebt is dit niet mogelijk ;)
Helemaal linksonder lijkt ook nog een plekje gereserveerd voor een of andere schakelaar. Is dat zo en zo ja waarvoor is dat dan???
Gr.
Andrew
origineel gepost door Heuti
Gisteren alleen gezogen.Ik heb alleen wat lelijke vlekken in de passagiersstoel,hoe kan ik dit het best verwijderen? :hmmz
En wat voor matten hebben jullie zoal inde Omega’s liggen?
Nu heb ik van zulke:fy1 matten met slappe plastic verbindingen(kwartslag draaien vast) aan de vloerbekleding
wel origineel Opel.
Ik zoek die met druk buttons(had ik ook in mijn vorige auto).Grtz de Heut
Ik had recent ook een ongelukje met de bekleding (dochterlief was zo slim een zak oliebollen op de achterbank te zetten –> vieze vetvlek). Ik heb toen Vanish bekledingreiniger gebruikt (disclaimer: eerst uitproberen op een niet zichtbare plek) en dat werkte goed. Althans, je moet niet alleen de vlek behandelen, want dan heb je plotseling een wel erg schone plek begrensd door een vage rand:( dus doe altijd een heel bekledingsdeel (en als je zin hebt doe je meteen de hele auto:P je weet maar nooit wat de vorige eigenaar heeft uitgespookt).
Ik heb orignele Omega matten (staat er bij de bestuurder zelfs op) met van die kleine doppen die je een kwartslag draait, heb eigenlijk nooit dat die los gaan.
Gr. en Suc6 met de vlekken,
Andrew
Ook hier in het westen vanmorgen een laagje sneeuw op de Omega. Het was lekker zonnig weer en dus uitgebreid gewassen en van binnen gestofzuigd, daarna helemaal in de was gezet. Dus ook hier is het behoorlijk bling-bling. Verder nog de laatste dingen gedaan voor de wintersportvakantie, over drie weken met de caravan naar het Oetztal in Oostenrijk, kan niet wachten tot het zover is.
Gr.
Andrew
Dit topic op het forum is volgens mij meer bedoeld om zelf met handige tips e.d. te komen, dit soort vragen ff een apart topic van maken.
Ik neem aan dat je dus originele voormistlampen op een Omega B2 (2000-2003) bedoeld. Dit is eenvoudig te doen als de kabelboom in jouw wagen al is voorbereid voor die mistlampen. Ik vermoed dat dat wel zo is maar weet dat niet zeker, dan moeten er ter plekke van de mistlampposities ongebruikte stekkers zitten. Als alle bedrading aanwezig is, dan is het een kwestie van de juiste lichtschakelaarunit in het dashboard zetten en de mistlampen in de bumper monteren. Aangezien ze in dat zwarte onderrooster komen, zul je die roosters gedeeltelijk moeten verwijderen of vervangen, weet niet of dat in die roosters al is voobereid af fabriek. De onderdelen kun je zoeken op de sloop/marktplaats/ebay of bestellen via de dealer. Let wel op dat je de juiste lampunits krijgt, mistlampen van de B1 zijn heel anders. En let ook op de juiste lichtschakelaarunit (wel/geen handmatige koplamphoogteverstelling). In het “how to” topic wordt uitgelegd hoe je die lichtschakelaarunit eruit haalt (staat B1 boven maar gok erop dat het bij de B2 niet veel anders zal zijn).
Suc6,
Andrew
Ik trek het gemiddelde dus wat omhoog, kocht mijn eerste Omega toen ik 36 was en heb sindsdien 3 Omega’s gehad en ben nu 46.
origineel gepost door opel_omega_steinmetz
Wat ik me net weer zie,Zeer goed onderhouden auto met boekjes en alles op een correcte kmstand!
Het auto is motorisch als technisch in een topconditie alle onderhoudsbeurten op een correcte manier gedaan
en is altijd goed verzorgt!Kan allemaal kloppen, maar bij dat goed verzorgen heb ik toch mijn twijfels, moet je maar eens de 1e foto bekijken, en hoe die debiel het linker voorwiel heeft geparkeerd :swear
Als je de rest van zijn advertenties bekijkt, dan weet je precies waar je mee te maken hebt: Firma Beun de Haas & Co:puke. Een rommelaar in een garagebox o.i.d. met voornamelijk geimporteerde mercedessen van een paar duizend euro en toevallig twee Opels. Sneu:cry om als Omega (geldt trouwens ook voor die Corsa) bij zo’n figuur te belanden. En inderdaad heeft die Omi zijn kleur niet mee:thumbdown.
Andrew
origineel gepost door opel_omega_steinmetz
3.0 V6 in vergelijking met de 2.2+
Meer vermogen
Globaal genomen rianter uitgerust
Rustiger
Geluid van de V6 incombinatie met de automaat tijdens het optrekken/doortrekken
V6 moteren kunnen over het algemeen meer km draaien als de 2.2 als ze allebei het zelfde onderhoud hebben–
Hoger benzine verbruik
Prijs van onderhoud is hoger, zowel wegenbelasting, verzekering als onderdelen.Ik ben het met deze argumenten helemaal eens, behalve dat 4-cilinders minder lang mee gaan. Mijn eerste Omega was een van de allerlaatste A-Omega’s uit 1994 met 2.0 i 8-klepper motor op LPG. Die kocht ik 3 jaar oud met 195.000 km en heb die wagen na 6 jaar bij 491.000 km weer ingeruild op een B1 uit 99. Wat heb ik in die jaren daaraan voor bijzondere reparaties gehad: de koppeling, de dynamo en de waterpomp. Die B1 heb ik maar kort gehad want ik wilde graag een B2, dat is een 2.2 16V op LPG uit 2002 geworden. Inmiddels heb ik die al weer van 140.000 naar 275.000 km gereden met als enige bijzondere reparatie aan de motor een scheur in het uitlaatspruitstuk (schijnen V6-en ook last van te hebben:P)
Groetjes,
Andrew
140 – 70 – 5 = 65 km/u:o kijk maat uit ander kun je voorlopig gaan fietsen:P
Het was weer tijd voor het halfjaarlijkse groot onderhoud, het bekende riedeltje van olie, filters en bougies. Dit keer was ook de distributie weer aan de beurt. De distributieriem met rollen en spanner had ik bij deze wagen al eens vervangen dus ik verwachtte weinig problemen. Dat werd toch nog even zweten toen de bout van de spanner (zo’n torq inbuskop) het begaf:swear. Ondanks gebruik van de juiste dop (en vorige keer een momentsleutel) begaven de groeven van de bout het en was deze met geen mogelijkheid meer los te krijgen. Na een half uurtje geklooi met een griptang helaas :(moeten besluiten om de boutkop af te slijpen:cry, uiteraard met de nodige voorzorg en meteen alles met perslucht schoongeblazen. Ik moest dus wel nog even naar de vod voor een nieuwe bout en toen bleek dat Opel tegenwoordig als vervanging een normale zeskant bout levert.:thumbup
Vandaag stond een poetsbeurt op het program, doch de regen gaat daar helaas roet in het eten gooien:(, dus dat doen we volgende week wel.
Groetjes,
Andrew
Twee jaar geleden had ik een kleine aanvaring :swear met een Amsterdammertje (inderdaad, in Amsterdam) met een scheur in de achterbumper tot gevolg. Na demontage van de kunststof schaal heb ik de scheur met een electrische verfstripper aan elkaar gesmolten:D. Een lokaal schadebedrijf heeft de losse bumperschaal netjes geplamuurd en de hele bumper gespoten voor € 150,– (uiteraard zonder bon). Ik was zelf ook wel verbaasd over dat smelten van kunststof, het zit nu twee jaar en ik zie er nog steeds absoluut niets van.:D:D
Gr.
Andrew
-
AuteurBerichten