Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@wim-v6 wrote:
Had laatst al iemand hier die had ook de krukas gebroken gehad dan van een 2.0DTi, wel heel toevallig terwijl ze kort ervoor aan het knoeien geweest waren bij de opel, omdat ze de krukas poelie niet los kregen..
Meestal draaien deze motoren wel 5ton zonder grote problemen (p de dieselpomp na).
Willem
Bij mij waren de dieselpomp en turbo nog in prima staat, wel een keer alle leidingen vervangen. Maar met t frisse motortje start ie weer als een zonnetje, en dat nog altijd met de eerste pomp. Ook nooit een pomprevisie gedaan of wat dan ook.
Wel was bij de oude motor de oliepomp in slechte staat en had te weinig druk bij stationair draaien.@Bartjex88 wrote:
@andrew1984 wrote:
@Bartjex88 wrote:
@andrew1984 wrote:
Wat ik niet vandaag maar de afgelopen tijd gedaan heb.
Van de vectra b y22dtr na 480dkm een ander fris motortje met 220dkm ingehangen.
Brandstofleidingen op de pomp vervangen
Retourleidingen vervangen + y- stukjes
Spatbord linksvoor vervangen
Duitse sport edition 2 Zender voorbumper gekocht van iemand hier op t forum
Nieuwe tussen en einddemper gemonteerd van uitlaatsetje.nl
Angeleyes vervangen voor originele koplampen
Nieuwe Apk
Interieur ff een flinke poetsbeurt gegeven.Nog in de planning
Duitse sport edition 2 achterbumper (lastig te vinden door het stoppen van Zender in 2008)
Duitse sport edition 2 grill
Voorbumperstrip cupra R of renault laguna
Spuiten van dashboarddelen in starsilber
Repareren van een scheurtje in het leder van de achterbank
Nieuwe aircoradiateur
Trekhaak
Kofferklepspoiler irmscher
Nieuwe vloermatten:kewlpics :kewlpics
Heb geen foto’s gemaakt van de motorswap. Heb wel een mooie foto van de oude krukas die in tween ligt.
Foto’s van de voorbumper heb ik ook nog niet want deze moet nog in de kleur gespoten en gemonteerd worden, maar wil eesrt de achterbumper in huis hebben.Heb je de foto’s van de krukas ook? Aaltijd gek op foto’s^^
Hier een aantal foto’s van de krukas.
fototje van onder de auto met de carter eronderuit, toen kwamen we dit tegen.

fototje van de krukas na demontage

fototje van het hoofdlager

fototje van de km-stand van de wagen, deze is al eens 150dkm teruggedraaid.

De andere motor is erin gekomen toen er 318 op de teller stond
@DOCTOR007 wrote:
@andrew1984 wrote:
Wat ik niet vandaag maar de afgelopen tijd gedaan heb.
Van de vectra b y22dtr na 480dkm een ander fris motortje met 220dkm ingehangen.
Brandstofleidingen op de pomp vervangen
Retourleidingen vervangen + y- stukjes
Spatbord linksvoor vervangen
Duitse sport edition 2 Zender voorbumper gekocht van iemand hier op t forum
Nieuwe tussen en einddemper gemonteerd van uitlaatsetje.nl
Angeleyes vervangen voor originele koplampen
Nieuwe Apk
Interieur ff een flinke poetsbeurt gegeven.Nog in de planning
Duitse sport edition 2 achterbumper (lastig te vinden door het stoppen van Zender in 2008)
Duitse sport edition 2 grill
Voorbumperstrip cupra R of renault laguna
Spuiten van dashboarddelen in starsilber
Repareren van een scheurtje in het leder van de achterbank
Nieuwe aircoradiateur
Trekhaak
Kofferklepspoiler irmscher
Nieuwe vloermatten:hmmz :shock: Het zal we een vermogen gekost hebben dit alles. Was je niet sneller klaar als je een andere Vectra had gekocht? Iig je hebt niet stil gezeten de afgelopen periode.
Heeft idd zat gekost, maar ben wel ff lekker een weekje bezig geweest in de verloren uurtjes.
– fris motortje voor 650,- zonder uitlaatspruitstuk turbo en pomp (rhenoy)
– voorbumper 250,- (iemand van forum) net 3 dagen lid bij de verkoop.
– Brandstofleidingen 156,- (motorhuis)
– zijscherm 30,- (sloop)
– originele koplampen 40,- (sloop)
– uitlaat 104,- (midden + einddemper inclusief montagemateriaal) van uitlaatsetje.nl
– retourleidingen + y- stukjes 28,- (hofland)Is trouwens nog steeds de eerste brandstofpomp.
Al dat gelul met verrotte pompen, volgens mij moet iedereen die last heeft van slecht starten gewoon ff 200,- uitgeven aan een paar nieuwe leidingen (aanvoer + retour)
Auto start en loopt als een zonnetje ondanks dat de pomp al 480dkm meegaat.@Bartjex88 wrote:
@andrew1984 wrote:
Wat ik niet vandaag maar de afgelopen tijd gedaan heb.
Van de vectra b y22dtr na 480dkm een ander fris motortje met 220dkm ingehangen.
Brandstofleidingen op de pomp vervangen
Retourleidingen vervangen + y- stukjes
Spatbord linksvoor vervangen
Duitse sport edition 2 Zender voorbumper gekocht van iemand hier op t forum
Nieuwe tussen en einddemper gemonteerd van uitlaatsetje.nl
Angeleyes vervangen voor originele koplampen
Nieuwe Apk
Interieur ff een flinke poetsbeurt gegeven.Nog in de planning
Duitse sport edition 2 achterbumper (lastig te vinden door het stoppen van Zender in 2008)
Duitse sport edition 2 grill
Voorbumperstrip cupra R of renault laguna
Spuiten van dashboarddelen in starsilber
Repareren van een scheurtje in het leder van de achterbank
Nieuwe aircoradiateur
Trekhaak
Kofferklepspoiler irmscher
Nieuwe vloermatten:kewlpics :kewlpics
Heb geen foto’s gemaakt van de motorswap. Heb wel een mooie foto van de oude krukas die in tween ligt.
Foto’s van de voorbumper heb ik ook nog niet want deze moet nog in de kleur gespoten en gemonteerd worden, maar wil eesrt de achterbumper in huis hebben.Wat ik niet vandaag maar de afgelopen tijd gedaan heb.
Van de vectra b y22dtr na 480dkm een ander fris motortje met 220dkm ingehangen.
Brandstofleidingen op de pomp vervangen
Retourleidingen vervangen + y- stukjes
Spatbord linksvoor vervangen
Duitse sport edition 2 Zender voorbumper gekocht van iemand hier op t forum
Nieuwe tussen en einddemper gemonteerd van uitlaatsetje.nl
Angeleyes vervangen voor originele koplampen
Nieuwe Apk
Interieur ff een flinke poetsbeurt gegeven.Nog in de planning
Duitse sport edition 2 achterbumper (lastig te vinden door het stoppen van Zender in 2008)
Duitse sport edition 2 grill
Voorbumperstrip cupra R of renault laguna
Spuiten van dashboarddelen in starsilber
Repareren van een scheurtje in het leder van de achterbank
Nieuwe aircoradiateur
Trekhaak
Kofferklepspoiler irmscher
Nieuwe vloermattenzou een terugslagklep tussen de leiding van het filter naar de pomp plaatsen. Meestal is dit wel een goede oplossing als de pomp versleten is. Mijne heeft naderhand ook nog tot de 480 meegedraaid. Eerste pomp en de keerklep is er op gekomen toen er 220 op de teller stond.
Heb steeds een compleet ander onderblok met andere oliepomp gemonteerd. Ook iedere keer gelijk nieuwe filter en verse olie gebruikt. Toch blijven de lagers er iedere keer uit lopen. Rij ook altijd netjes warm. Daarom snap ik er geen donder van dat steeds weer de drijfstanglagers eruit lopen. Hou ook altijd netjes het oliepijl in de gaten.
Het gaat om een corsa a met c20xe. Alles heeft het altijd goed gedaan. Totdat ik pas een massaprobleem had en daar een nieuwe kabel voor heb getrokken vanaf de accu naar chassis en motor. Ook heb ik toen de dikke plus vanaf de accu naar de startmotor en dynamo vervangen. En sindsdien is het gedonder begonnen.
al geprobeerd, maar een nieuw relais geeft nog meer problemen, krijg ik de motor niet boven de 3000 rpm omdat de druk wegvalt.
http://i4.photobucket.com/albums/y126/freekteeuwen/Meeting/Afb0831.jpg
Leuk dat er toch ff een foto-tje van gemaakt is, ritje groningen duurde toch best lang, maja de costcast is iig in de pocket.
Bedankt dat jullie ff op m’n auto-tje gepast hebben.
Hij stond er wel verlaten bij toen ik terug kwam, en toen zag ik net voor het eerst het zonnetje.Nou de corsa staat heel alleen in de regen bij de Meern. Maar ben met een iets zuinigere auto ff costcast koppie aan het halen bij groningen.
– psycho-bitch
– Piele – TR (waarschijnlijk)
– freek corsa
– Fl!pke (OVB)
– Sjoerdie
– Hacula (waarschijnlijk)
– Dion-Corsa
– Pastry
– lambo452
– Fearless, Corsa B. Als die Assen overleeft heeft
– Raymon 830
– Hakkie (Corsa Crew)
– JeffHak (Corsa Crew)
– Nielzz (Corsa Crew)
– TR88 (Corsa Crew)
– Intenso (waarschijnlijk)
* Jeroen (Corsateam.nl)
* Tyrese (Corsateam.nl)
* Danny (Corsateam.nl)
* Double-D (Corsateam.nl)
* Pyro (Corsateam.nl)
* corsa1985 (Corsateam.nl)
* RB.C-GSI (Corsateam.nl)
– corsaagsi (waarschijnlijk)
-calibra 8v
– Opelcorsa
– eijndeloos (bukzzzie – http://www.corsa-c-drivers.nl)
– Stornie (hoogstwaarschijnlijk)
– Intenso (grote kans)
– JFHSas (CorsaD – corsa-d-drivers.nl / misschien als de tijd het toelaat)
– andrew 1984 (Corsa A C20xe)
[img] -
AuteurBerichten