Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Andreas.Berger
DeelnemerIdd wel raar, waar kom je vandaan als ik vragen mag
Andreas.Berger
Deelnemerbeetje raar dat die op een klepdekselpakking wordt afgekeurd, die van mij zag nog wel wat erger uit dan die van jou, en werd hierop helemaal niet afgekeurd, olie filter is ook geen afkeur mits die niet hevig lekt, beetje raar, demper kan ik wel inkomen, en band en rubbers ook wel.
hier een foto van de mijne

Andreas.Berger
DeelnemerVrij simpel, ik heb het laats bij een corsa b gedaan en daarvoor een A, zijn allebeide hetzelfde,
kijk welke kabel gebroken is, haal het wiel eraf,
En haal het middelste ronde kapje eraf, dan zie je een 24 moer met een splitpen erdoor heen, deze verwijderen en los draaien, let wel op het kleine lager zal ook los komen, deze mee verwijderen, dan haal je de trommel los, soms gaat het gemakkelijk en soms niet, laat wel de handrem eraf, anders lukt het nooit, als je dat gedaan heb zie je dat de kabel onder ingehaakt zit en aan de zijkant zit ook een klein klemmetje waar de kabel mee in de trommel houder zit, deze kan je los maken, maar voordat je dat doet zal je onder de auto de kabel onspannen moeten of makkelijk gewoon de kabel door knippen, bij het uitlaatdeel zie je een bus lopen wat de bovenkant open is, en aan de zijkanten zit een 11 moer erop gedraaid, even goed schoonmaken dan zie je dat wel, dan los draaien en de kabel uit de gooit halen, de moer her gebruiken de rest in om gekeerde volgordeAndreas.Berger
DeelnemerWat voor motor ligt erin? Kan mischien een verbogen draagarm zijn
Andreas.Berger
DeelnemerIs al een topic voor;)
Andreas.Berger
DeelnemerLet wel even op, orgineel opel kost ook orgineel opel geld, namelijk 150 euro voor de lambda, imitatie ben ik ook geen voorstander van, ik heb laats een andere van de sloop gehaald en het probleem was opgelost
Andreas.Berger
Deelnemerik had je op het d kadett forum al een rembekrachtiger aangeboden, als je nog interessen hebt hoor ik het wel, maar wat doet de auto , als je hem uitzet, en je de andere dag instapt, en je trapt op de rem, dan zou je hem 2 tot 3 keer zacht moeten kunnen intrappen zonder lopende motor, is dat niet het geval is je vacuum slang niet goed, met name de ronde bolletje wat ertussen zit, zorgt dat de vacuum in de rembekrachtiger blijft
Andreas.Berger
Deelnemerik ben er al achter wat het probleem veroorzaakte , 1 bout bij het uitlaat spruitstuk bij de motor was meer dan de helft eruit getrild, of nooits goed vast gedraaid, vandaar dat ik het tikkende geluid heb gehad, het is nu opgelost, de motor loopt super:)
Andreas.Berger
DeelnemerOke, zelf bij stationair toerental heeft hij er geen last van, maar zodra je gas geeft hoor je hem tikken, maar wel gelijkmatig, dus niet op het toerental mee, maar je denkt de nokkenas?
Andreas.Berger
DeelnemerIk ken dat probleem, die van ons dat dat ook, met koude motor iets erger dan met warme motor, zou dit met de stoters te maken kunnen hebben, en
Kan zo’n motor daarmee oud worden?Andreas.Berger
DeelnemerIdd geduld is een schonen zaak, witte knipperlichten had ik ook, maar die lekte wel, kwam altijd water in, ik heb tegenwoordig smoke knipperlichten erin met smoke koplampen,is ook wel mooi, mischien even wachten tot de meetings weer beginnen, dan heb je de meeste kans;)
Andreas.Berger
DeelnemerDie smoke achtrrlichten zijn idd aan de prijs, ik heb er toen ook 149 euro voor betaald, en 2e hands moet je idd geluk hebben, ik heb vorig jaar nog een 2e set op de sloop gevonden voor 50 euro onbeschadigd, ik zou gewoon eens marktplaats in de ;)gaten blijven houden
Andreas.Berger
DeelnemerIk dacht ook carello voor de e kadett, alleen pin me er niet op vast
Andreas.Berger
Deelnemer[rquote=1861801&tid=142103&author=kriss]denk, indien de D koplampen ook met kit vastzitten en niet met klemmen, ze hetzelfde werken ja.[/rquote]
idd zitten die gekit bij de d kadett, alleen moet je geen bosch lampen pakken, die krijg je niet open, die van carello wel, ik weet niet of dat bij de e kadett ook zo is
6 februari 2011 om 17:52 In reactie op: [WEER GEVONDEN :)] Vannacht gestolen! Oranje Kadett c 1978 D #17812061Andreas.Berger
DeelnemerGelukkig, dat is nog enig sinds goed nieuw, nou maar hopen dat het allemaal zo verholpen is
Andreas.Berger
DeelnemerIk heb het laats bij mijn eigen d kadett ook gedaan, dacht ook dat alleen de smoke knipperlichten mooi uit kwamen, bij nader inzien heb je met smoke koplampen meer een geheel

opzich goed te doen, ik neem aan dat het voor de e kadett niet veel anders is;)
6 februari 2011 om 10:13 In reactie op: [WEER GEVONDEN :)] Vannacht gestolen! Oranje Kadett c 1978 D #17812045Andreas.Berger
DeelnemerBah bah, tegenwoordig moet je je oltimer al aan een dikke ketting aan de boom vast leggen , en dan ben je nog niet zeker, hopelijk krijg je hem terug zonder al teveel schade
Andreas.Berger
Deelnemer[rquote=1854457&tid=141507&author=KadAstra-EF][rquote=1854454&tid=141507&author=Astraman]Heb ik een hele stomme vraag, je hebt die schakelaar voor de spiegelbediening, maar er zit tussen de pijltjes knop en de schakelaar voor links en rechts nog een rond knopje en een geel ledje. Waar zijn die voor??[/rquote]
Zie de volgende link, daar staat het antwoord :thumbup
Je bent de derde al deze week die hiernaar vraagt :D:Dhttp://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=141043
Groet, Rik[/rquote]
kon je niet met dat knopje de schiet stoel bedienen:D
Andreas.Berger
DeelnemerMoet je van houden, ik vind het ook niks, staat ook al een aanziendelijke tijd tekoop, doe mij maar lekker strak wat verlagen mooie velgen, kortom duitse styl;)
Andreas.Berger
Deelnemerkabeltje even eraf halen en de sensor even met een 13 tiener dop of ringsleutel even los draaien, als er meteen koelvloeistof eruit komt is het goed, en kan je hem dicht draaien, anders even wachten wachten tot de lucht is ontsnapt, is hooguit 2 a 3sec , daarna dicht draaien
Andreas.Berger
Deelnemer[rquote=1852589&tid=141302&author=GSI Racer]even thermostaat voeler los draaien ( blauw kabeltje) tot de rest lucht eruit is
is niet nodig;)[/rquote]
Ik doe het altijd zo, en meestal komt er nog lucht uit en dan pas de koelvloeistof, dus het heeft wel degelijk zin, dat is mij eens een keer verteld door een opel monteur :)
Andreas.Berger
DeelnemerOntluchten is vrij makkelijk, koelvloeistof afvullen tot iets meer dan de helft, daarna een paar keer in de dikke slangen knijpen, en even thermostaat voeler los draaien ( blauw kabeltje) tot de rest lucht eruit is, daarna bij vullen zo nodig tot aan de helft en klaar;)
Andreas.Berger
DeelnemerMaximaal 30 euro zou ik aan een ecu besteden, meer zijn ze naar mijn mening niet waard voor een veel voorkomende corsa op de sloop, tenminste dat betaal ik op de sloop
Andreas.Berger
DeelnemerEventueel massa probleem, kan je nakijken door de verlichting aan te zetten en je knipperlichten aan, als deze zwak worden of uit gaan , is het meestal een massa probleem of kortsluiting in de printbanen van de achterlichten, , en de stekker even controleren op los kontakt
Andreas.Berger
Deelnemernog een tip, als je toch wat meer vermogen wilt kan je best kiezen voor een 1.4.i se sport, deze leverd 82 pk, en loopt ook lekker mee op de autobaan, de standaard 1.4. i nz, sz motoren hebben 60 pk, verbruik zal ook te verwaarlozen zijn;)
-
AuteurBerichten