Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Andreas.Berger
Deelnemeridd de deur rubbers van een e kadett 5 deurs hathback / station of sedan, zolang het maar 5 deurs is, combo heeft idd kleinere deuren, ik heb er zelf ene gehad
Andreas.Berger
Deelnemertemperatuur meter en benzine meter zitten beide op 1 spanningsregelaar, het zou zomaar kunnen dat je blauwe kabel van je temperatuur voeler af ligt ,en ergens tegen het blok aanhangt, dan heb je volle massa, en slaat hij ook vol uit.
31 januari 2012 om 18:44 In reactie op: Wat is er nu stuk en wat te doen. Astra 1.6 si 1993 #17985672Andreas.Berger
Deelnemeridd, even kijken of de stekker er goed op zit, even schoonmaken, werkt dat niet, zou ik de blauwe kabel even tegen het blok aanhouden , dan moet je temperatuur meter oplopen. anders heb je best kans dat de meter kapot is, al gebeurd dat zelden
Andreas.Berger
Deelnemer@midnight black wrote:
Volgensmij is de 1.4se ook nog leverbaar geweest in de Astra F cabriolet (voor als je alleen maar wilt boulevard cruisen ;)
Zelfs in een astra f station
Andreas.Berger
Deelnemerdus het beste als je voor ene gaat,
eerst het kenteken checken voordat je gaat kijken.Andreas.Berger
DeelnemerWel even uit kijken, de corsa b sport heeft ook niet altijd een 1.4. SE erin zitten, kan ook een NZ blok zijn, dit geld ook voor de astra f :swear
Andreas.Berger
Deelnemereven niet vergeten een lekbak onder de versnellingsvak te plaatsen, kan nog bak olie uitkomen, steek assen heb ik nog geen problemen mee gehad, het is idd soms even goede ruk geven , dan komen ze wel los
Andreas.Berger
DeelnemerAls het goed is, zitten er inbusjes in die gaten, die eruit draaien en dan lange smalle pennen erin steken, dan trek je de radio zo uit zijn vergrendeling
10 januari 2012 om 20:49 In reactie op: Kachel radiateur vervangen, hoeveel werk /kontaktslot kapot #17962751Andreas.Berger
DeelnemerNa lang zoeken , heb ik bij iemand een set sloten weten te scoren, bij ontvangst bleek de contactslot niet in orde te zijn, inmiddels heb ik de contact behuizing van een d kadett gebruikt, en heb ik nu alles weer op een sleutel, het ombouwen ging ook vrij simpel ;)
31 december 2011 om 17:30 In reactie op: Kachel radiateur vervangen, hoeveel werk /kontaktslot kapot #17962750Andreas.Berger
Deelnemeroke goed om te weten, maar dat zal even moeten wachten, inmiddels is er een ander probleem bij gekomen, het kontaktslot is kapot, en dat van het ene op het andere moment, gelukkig heb ik de auto nog tot op de oprit gekregen, vanaf dat moment was de sleutel omdraaien geen optie meer, inmiddels heb ik het kontaktslot er maar af geknipt, dus op het moment ben ik opzoek met spoed naar een sloten setje
Andreas.Berger
DeelnemerIk heb dit laats ook gehad met de tigra van de vrouw, die moes ook voor de apk, en de midden demper was ook lek, zat een klein scheurtje in , ik dacht ook daar doen we wat gungum op, en dan kan die nog wel even mee, dan vervangen we die wel na de winter. 3 dagen later hing de uitlaat er los onder, was die helemaal door gebroken.
dus soms kan je maar beter meteen vervangen, want het is maar tijd rekken
Andreas.Berger
Deelnemerwat jullie bedoelen is de egr klep deze word vacuum aangestuurd en ziet uit als een ufo.
26 december 2011 om 12:00 In reactie op: Kachel radiateur vervangen, hoeveel werk /kontaktslot kapot #17962747Andreas.Berger
DeelnemerOke dan gaan we dat eens doen zodra de feestdagen voorbij zijn, alvast bedankt voor je advies wim ;)
Andreas.Berger
DeelnemerAls je de teller er ook uit wilt halen kan je ook het beste de stuurkapjes even weg halen en de richting aanwijzer even uit klikken en eruit schuiven, dan heb je extra plaats ;)
25 december 2011 om 16:56 In reactie op: Kachel radiateur vervangen, hoeveel werk /kontaktslot kapot #17962745Andreas.Berger
DeelnemerHij blijft niet koud, ook aan mijn kant word hij louw, maar dan moet ik wel blijven rijden, sta ik stil word het koud aan mijn kant en bijrijders kant blijft warm, maar ook niet geweldig zoals het zou moeten, zet ik de kachel even op 0 en ik wacht even, en ik zet hem dan op stand 2 dan doet hij even warme lucht blazen, maar dat word dan langsaam weer koud, als of je de motor hebt uit gezet en dan de kachel aanzet.
Als ik voor de auto sta word de rechter slang op de kachel radiateur niet echt warm ten opzichte van de linker slang, dus ik ga er van uit dat die kachel radiateur verstopt zit, of de slang, mischien eens uit spoelen met de tuinslang, moet ik daar nog ergens op letten welke slang ik pak voor te spoelen?
25 december 2011 om 09:55 In reactie op: Kachel radiateur vervangen, hoeveel werk /kontaktslot kapot #17962743Andreas.Berger
DeelnemerGister middag even een stuk gereden, nou waren de ramen niet beslagen, tegen avond had hij er wel weer last van, bij de voeten is hij ook droog, dus lek is de kachel radiateur niet, toch warm wordt hij aan alleen maar aan de bijrijders kant, bestuurders kant blijft hij koude lucht blazen, beetje raar, dus ik denk dat het binnen kort spoelen wordt, anders een ander kachel radiateur inbouwen, gelukkig hoef het hele dash er niet voor eruit, alleen de middenconsole .
En uiteraard eens kijken naar het interieur filter onder de parafaanplaat, hier zitten veel bladeren in, en denk dat dat ook een hoop vocht en water mee naaar binnen kan nemen
Andreas.Berger
Deelnemerhier ook fijne feestdagen toe gewenst aan iedereen, en een gelukkig nieuwjaar ;)
Andreas.Berger
DeelnemerDe onze staat al enige tijd stil in de garage, te slecht weer om met de bieber te rijden, doorvoor hebben we een Vectra en een Tigra voor dagelijks ook in wintermodes op dit moment
Mijn GTE bieber kan uitrusten tot het voorjaar ;)

Andreas.Berger
Deelnemer@trashmetal wrote:
die sensor meet toch de vacuumdruk?
Wat jij bedoeld is de map sensor, die controleerd de vacuum van de inlaat. (rood aangegeven )

Andreas.Berger
Deelnemerdat is een klep voor de benzine dampen af te voeren, wat mij hierover bij staat
Andreas.Berger
Deelnemerde voetpakking zit onder je injectiehuis, dat is dat half ronde deksel wat via een slang naar je luchtfilterhuis toe gaat.
De voetpakking kan je testen door er met remmenreiger tegen te spuiten, zakt het toerental in, dan trekt hij daar valse lucht aan, en dit kan je ook doen bij je inlaat gedeelte wat op de motor zit aangesloten
hier nog een foto, hier kijk je recht tegen de inlaat aan, wat met een aantal moeren vast zit aan de motor, als je iets verder naar achter kijkt, zie je wat papier dat in injectie gedeelte steekt, daar zit ook de pakking rond om, en daarop zit weer het injectiehuis aangesloten.

Andreas.Berger
Deelnemerzijn die injectors niet aangepast aan de motortype’s , ik had een tijd terug ook problemen met mijn vectra, heb toen een gasklep huis van een corsa b 1.2.i mee genomen, thuis bleek dat ik dus niet goed opgelet had, en het gasklephuis veelste klein was, heb daarna de injector overgezet , maar toen was het motorvermogen helemaal ver te zoeken, hij reed wel zonder te bokken, maar meer als half gas kwam er niet
Andreas.Berger
Deelnemeridd, je kan hem proberen door te spoelen, kan zijn dat er een hoop troep inzit
Andreas.Berger
DeelnemerIk denk eerder dat je kachel radiateur verstopt zit, als de waterpomp niet goed zou werken zou die ook heet lopen, en de meter blijft mooi in het midden zeg je ? dan zou ik daar eerst maar naar kijken
Andreas.Berger
DeelnemerIk heb dit schema toen opgezet omdat er ieders keer weer onduidelijkheid naar voren kwam, opzich is dit goed te doen, 1 kabeltje bij trekken voor de toerenteller, en afhankelijk van de klok met olie druk meter 1 sensor plaatsen met 2 aansluitingen, dus dan ook nog 1 kabel bij trekken voor de olie druk, de rest van de copere pinnetjes eruit klikken, en opnieuw volgends dit schema inklikken
er hoeft dus verder niks geknipt teworden ;)
Uiteraard ook even opletten, niet in elk dashboard kan een toerenteller, dit kan je controleren door je lichtschakelaar aan de achter kant eruit te klikken en de afwerklijst te verwijderen door 2 kruis kopjes eruit te draaien, dan zie je of je ruimte over hebt om een klok met toerenteller erin te zetten, deze zijn namelijk breder dan de standaard klok.
-
AuteurBerichten