Andreas.Berger

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 934)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: opel kadet combo #17985435
    Andreas.Berger
    Deelnemer

    idd de deur rubbers van een e kadett 5 deurs hathback / station of sedan, zolang het maar 5 deurs is, combo heeft idd kleinere deuren, ik heb er zelf ene gehad

    In reactie op: Temperatuurmeter D Kadett #17986263
    Andreas.Berger
    Deelnemer

    temperatuur meter en benzine meter zitten beide op 1 spanningsregelaar, het zou zomaar kunnen dat je blauwe kabel van je temperatuur voeler af ligt ,en ergens tegen het blok aanhangt, dan heb je volle massa, en slaat hij ook vol uit.

    In reactie op: Wat is er nu stuk en wat te doen. Astra 1.6 si 1993 #17985672
    Andreas.Berger
    Deelnemer

    idd, even kijken of de stekker er goed op zit, even schoonmaken, werkt dat niet, zou ik de blauwe kabel even tegen het blok aanhouden , dan moet je temperatuur meter oplopen. anders heb je best kans dat de meter kapot is, al gebeurd dat zelden

    In reactie op: Welke corsa`s hebben 1,4 se motoren #17981490
    Andreas.Berger
    Deelnemer

    @midnight black wrote:

    Volgensmij is de 1.4se ook nog leverbaar geweest in de Astra F cabriolet (voor als je alleen maar wilt boulevard cruisen ;)

    Zelfs in een astra f station

    In reactie op: Welke corsa`s hebben 1,4 se motoren #17981485
    Andreas.Berger
    Deelnemer

    dus het beste als je voor ene gaat,
    eerst het kenteken checken voordat je gaat kijken.

    In reactie op: Welke corsa`s hebben 1,4 se motoren #17981483
    Andreas.Berger
    Deelnemer

    Wel even uit kijken, de corsa b sport heeft ook niet altijd een 1.4. SE erin zitten, kan ook een NZ blok zijn, dit geld ook voor de astra f :swear

    In reactie op: steekassen koppelen #17975172
    Andreas.Berger
    Deelnemer

    even niet vergeten een lekbak onder de versnellingsvak te plaatsen, kan nog bak olie uitkomen, steek assen heb ik nog geen problemen mee gehad, het is idd soms even goede ruk geven , dan komen ze wel los

    In reactie op: demontage radio #17974157
    Andreas.Berger
    Deelnemer

    Als het goed is, zitten er inbusjes in die gaten, die eruit draaien en dan lange smalle pennen erin steken, dan trek je de radio zo uit zijn vergrendeling

    Andreas.Berger
    Deelnemer

    Na lang zoeken , heb ik bij iemand een set sloten weten te scoren, bij ontvangst bleek de contactslot niet in orde te zijn, inmiddels heb ik de contact behuizing van een d kadett gebruikt, en heb ik nu alles weer op een sleutel, het ombouwen ging ook vrij simpel ;)

    Andreas.Berger
    Deelnemer

    oke goed om te weten, maar dat zal even moeten wachten, inmiddels is er een ander probleem bij gekomen, het kontaktslot is kapot, en dat van het ene op het andere moment, gelukkig heb ik de auto nog tot op de oprit gekregen, vanaf dat moment was de sleutel omdraaien geen optie meer, inmiddels heb ik het kontaktslot er maar af geknipt, dus op het moment ben ik opzoek met spoed naar een sloten setje

    In reactie op: 2 gaatjes in uitlaat, wat te doen? #17964707
    Andreas.Berger
    Deelnemer

    Ik heb dit laats ook gehad met de tigra van de vrouw, die moes ook voor de apk, en de midden demper was ook lek, zat een klein scheurtje in , ik dacht ook daar doen we wat gungum op, en dan kan die nog wel even mee, dan vervangen we die wel na de winter. 3 dagen later hing de uitlaat er los onder, was die helemaal door gebroken.

    dus soms kan je maar beter meteen vervangen, want het is maar tijd rekken

    In reactie op: onderdrukdoos #17963476
    Andreas.Berger
    Deelnemer

    wat jullie bedoelen is de egr klep deze word vacuum aangestuurd en ziet uit als een ufo.

    Andreas.Berger
    Deelnemer

    Oke dan gaan we dat eens doen zodra de feestdagen voorbij zijn, alvast bedankt voor je advies wim ;)

    In reactie op: loshalen dashboard Vectra A #17790963
    Andreas.Berger
    Deelnemer

    Als je de teller er ook uit wilt halen kan je ook het beste de stuurkapjes even weg halen en de richting aanwijzer even uit klikken en eruit schuiven, dan heb je extra plaats ;)

    Andreas.Berger
    Deelnemer

    Hij blijft niet koud, ook aan mijn kant word hij louw, maar dan moet ik wel blijven rijden, sta ik stil word het koud aan mijn kant en bijrijders kant blijft warm, maar ook niet geweldig zoals het zou moeten, zet ik de kachel even op 0 en ik wacht even, en ik zet hem dan op stand 2 dan doet hij even warme lucht blazen, maar dat word dan langsaam weer koud, als of je de motor hebt uit gezet en dan de kachel aanzet.

    Als ik voor de auto sta word de rechter slang op de kachel radiateur niet echt warm ten opzichte van de linker slang, dus ik ga er van uit dat die kachel radiateur verstopt zit, of de slang, mischien eens uit spoelen met de tuinslang, moet ik daar nog ergens op letten welke slang ik pak voor te spoelen?

    Andreas.Berger
    Deelnemer

    Gister middag even een stuk gereden, nou waren de ramen niet beslagen, tegen avond had hij er wel weer last van, bij de voeten is hij ook droog, dus lek is de kachel radiateur niet, toch warm wordt hij aan alleen maar aan de bijrijders kant, bestuurders kant blijft hij koude lucht blazen, beetje raar, dus ik denk dat het binnen kort spoelen wordt, anders een ander kachel radiateur inbouwen, gelukkig hoef het hele dash er niet voor eruit, alleen de middenconsole .

    En uiteraard eens kijken naar het interieur filter onder de parafaanplaat, hier zitten veel bladeren in, en denk dat dat ook een hoop vocht en water mee naaar binnen kan nemen

    In reactie op: Fijne feestdagen! #17962667
    Andreas.Berger
    Deelnemer

    hier ook fijne feestdagen toe gewenst aan iedereen, en een gelukkig nieuwjaar ;)

    In reactie op: winterslaap #17872204
    Andreas.Berger
    Deelnemer

    De onze staat al enige tijd stil in de garage, te slecht weer om met de bieber te rijden, doorvoor hebben we een Vectra en een Tigra voor dagelijks ook in wintermodes op dit moment

    Mijn GTE bieber kan uitrusten tot het voorjaar ;)

    In reactie op: r is dit slangetje voor?? #17958587
    Andreas.Berger
    Deelnemer

    @trashmetal wrote:

    die sensor meet toch de vacuumdruk?

    Wat jij bedoeld is de map sensor, die controleerd de vacuum van de inlaat. (rood aangegeven )

    In reactie op: r is dit slangetje voor?? #17958585
    Andreas.Berger
    Deelnemer

    dat is een klep voor de benzine dampen af te voeren, wat mij hierover bij staat

    In reactie op: Corsa B 1.4 NZ Houdt in! #17957619
    Andreas.Berger
    Deelnemer

    de voetpakking zit onder je injectiehuis, dat is dat half ronde deksel wat via een slang naar je luchtfilterhuis toe gaat.

    De voetpakking kan je testen door er met remmenreiger tegen te spuiten, zakt het toerental in, dan trekt hij daar valse lucht aan, en dit kan je ook doen bij je inlaat gedeelte wat op de motor zit aangesloten

    hier nog een foto, hier kijk je recht tegen de inlaat aan, wat met een aantal moeren vast zit aan de motor, als je iets verder naar achter kijkt, zie je wat papier dat in injectie gedeelte steekt, daar zit ook de pakking rond om, en daarop zit weer het injectiehuis aangesloten.

    In reactie op: probleem 1400 8V slecht stationair koud #17910958
    Andreas.Berger
    Deelnemer

    zijn die injectors niet aangepast aan de motortype’s , ik had een tijd terug ook problemen met mijn vectra, heb toen een gasklep huis van een corsa b 1.2.i mee genomen, thuis bleek dat ik dus niet goed opgelet had, en het gasklephuis veelste klein was, heb daarna de injector overgezet , maar toen was het motorvermogen helemaal ver te zoeken, hij reed wel zonder te bokken, maar meer als half gas kwam er niet

    In reactie op: Kadett E 1989 OHC word niet echt warm #17954425
    Andreas.Berger
    Deelnemer

    idd, je kan hem proberen door te spoelen, kan zijn dat er een hoop troep inzit

    In reactie op: Kadett E 1989 OHC word niet echt warm #17954421
    Andreas.Berger
    Deelnemer

    Ik denk eerder dat je kachel radiateur verstopt zit, als de waterpomp niet goed zou werken zou die ook heet lopen, en de meter blijft mooi in het midden zeg je ? dan zou ik daar eerst maar naar kijken

    In reactie op: mijn pret D kadett nu met foto’s #17947448
    Andreas.Berger
    Deelnemer

    Ik heb dit schema toen opgezet omdat er ieders keer weer onduidelijkheid naar voren kwam, opzich is dit goed te doen, 1 kabeltje bij trekken voor de toerenteller, en afhankelijk van de klok met olie druk meter 1 sensor plaatsen met 2 aansluitingen, dus dan ook nog 1 kabel bij trekken voor de olie druk, de rest van de copere pinnetjes eruit klikken, en opnieuw volgends dit schema inklikken

    er hoeft dus verder niks geknipt teworden ;)

    Uiteraard ook even opletten, niet in elk dashboard kan een toerenteller, dit kan je controleren door je lichtschakelaar aan de achter kant eruit te klikken en de afwerklijst te verwijderen door 2 kruis kopjes eruit te draaien, dan zie je of je ruimte over hebt om een klok met toerenteller erin te zetten, deze zijn namelijk breder dan de standaard klok.

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 934)