Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Andre Botter
Deelnemer:kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics







Andre Botter
DeelnemerForge sucks en Baileys is om op te drinken niet om op je auto te monteren :jerry :jerry
Hoeveel keer moeten we nog dit soort topics lezen over k..t DV’s.Collins is de enige die echt goed werkt op alle Opel turbo motoren, tot nu toe bij mij tot 470PK.
En als hij ooit versleten mocht zijn na 200.000km (tussen tijds een keer schoon maken en nieuw lagervet) dan doe je er twee nieuwe o ringen in en een beetje lagervet.
En kan hij er weer 200000km tegen aan. :wors :wors :worsAndre Botter
DeelnemerDe eerste foto klopt de flens niet en is slecht gemaakt met die lekkere rand er in.
En twee pijpen zal misschien heel ietsje beter zijn(zal je niet merken) maar als je van af turbo 76mm doet is het ook goed.
Wel een flexibele koppeling er tussen zetten anders breekt de hele zooi straks af.Andre Botter
DeelnemerFase 1 :sleeping
Gooi er dan ook even 470cc injectoren in 200euro
En een 80mm luchtmassameter 219euro
met direct air intake 230euro
En niet vergeten ARP bouten 115euro in de drijfstangen.
Montage en ballansassen er uit halen zal je totaal zo’n 250euro kosten.
En afstellen via mij bij Klasen 300PKtjes met LEH TURBO de originele turbo red dat niet :D :D :D .Andre Botter
Deelnemer@giuliettaevo wrote:
Ben benieuwd wat Niels en het revisiebedrijf hier van gaan zeggen…. :???: Mag toch hopen dat het nu een keer fatsoenlijk opgelost gaat worden.
:(
Dat zou wel een wonder zijn :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry
Andre Botter
DeelnemerDe Kadett heeft weer APK en nieuwe semi slicks dus we kunnen weer rijden.
Nog even andere veren achter er op en een dikkere bumpstops hij loopt nu een beetje aan op band en velg :???:
En de achter remmen waren te sterk dus heb ik daar een remdrukbegrenzer tussen gezet (ja weer vannacht) nu hopen dat het goed is.Het rijd wel lekker zo met een stuk minder wielspin :wors .
Nu kunnen we tenminste Porsche’s en Ferrari van af stilstand zoek rijden :D :D :ass
Hij is alleen nog een beetje onstabiel dus nog even wat afstel werk aan het onderstel.Andre Botter
Deelnemer@ISH wrote:
@Andre Botter wrote:
Valt niet mee hoor door een kooi en 7cm brede gordels heen vallen.
Maar de deuren zitten er weer in.
Maar het zit weer tegen motor loopt niet lekker de luchtmassameter zit te dicht op de turbo.
Maar het kan nu niet anders.Dat wordt tijd voor een stand-alone dan Andre!!!
Denk dat die er van de week nog op komt king:
De Kadett heeft weer APK en nieuwe semi slicks dus we kunnen weer rijden.
Nog even andere veren achter er op en een dikkere bumpstops hij loopt nu een beetje aan op band en velg :???:
En de achter remmen waren te sterk dus heb ik daar een remdrukbegrenzer tussen gezet (ja weer vannacht) nu hopen dat het goed is.Het rijd wel lekker zo met een stuk minder wielspin :wors .
Nu kunnen we tenminste Porsche’s en Ferrari van af stilstand zoek rijden :D :D :assAndre Botter
DeelnemerBij mij zitten er gewone glyco lagers in met 470pk geen probleem en met 600pk straks zitten ze er ook nog in. :D
Andre Botter
DeelnemerValt niet mee hoor door een kooi en 7cm brede gordels heen vallen.
Maar de deuren zitten er weer in.
Maar het zit weer tegen motor loopt niet lekker de luchtmassameter zit te dicht op de turbo.
Maar het kan nu niet anders.Andre Botter
DeelnemerIk heb er nog wel 2 liggen king: king:
Andre Botter
DeelnemerEr staan hier een paar mooie zwarte cirkels op het asfalt :D :D :D
Best leuk donutjes draaien met een E Kadett.
En de mensen kijken best wel vreemd als je zonder deuren en motorkap over de dijk rijd :jerry :jerry .Filmpje komt nog.
Andre Botter
Deelnemer@freek corsa wrote:
Is de core van de charge cooler ingekocht of zelf samengesteld van andere coolers?
Waar kan ik die kopen of van maken voor welke prijs?
Die heb ik bij klasen vandaan kost zo’n 270euro :shock: .
En dan moet je nog lassen.Andre Botter
DeelnemerHij heeft zijn eerste meters gereden alleen duurde het erg kort :cry :cry :cry
Na een paar honderd meter gereden te hebben had ik geen koppeling meer :swear :swear :swear
Toen wist ik al snel hoe laat het was.
Een lekke koppelings leiding de drukplaat liep er tegen aan.
Dus kon alles er weer uit eergisteren moesten de koel leidingen er al uit om dat er kleine gaatjes in een paar lassen zaten.
En nu dit weer.
Gisteren middag ben ik de motor er maar uit gaan halen en een nieuwe leiding in de bak gemaakt.
En vannacht de motor er weer in gezet om 4uur deed hij het weer.Andre Botter
DeelnemerHij heeft zijn eerste meters gereden alleen duurde het erg kort :cry :cry :cry
Na een paar honderd meter gereden te hebben had ik geen koppeling meer :swear :swear :swear
Toen wist ik al snel hoe laat het was.
Een lekke koppelings leiding de drukplaat liep er tegen aan.
Dus kon alles er weer uit eergisteren moesten de koel leidingen er al uit om dat er kleine gaatjes in een paar lassen zaten.
Toen tot 5uur in de ochtend bezig geweest.
En nu dit weer.
Gisteren middag ben ik de motor er maar uit gaan halen en een nieuwe leiding in de bak gemaakt.
En vannacht de motor er weer in gezet om 4uur deed hij het weer.Andre Botter
DeelnemerDe astra is niet meer van mij.
Ik mis hem wel :cry




Andre Botter
DeelnemerZo de chargecooler zit er ook in.


Andre Botter
Deelnemer







Andre Botter
DeelnemerOnderstuur krijg je juist met gewicht voorin de auto.
Andre Botter
Deelnemer@InjectTheVenom wrote:
600+ dan ben ik benieuwd naar de speclijst :wors
Eerst nog even 420pk en na afstellen 500 en dan een keer een nieuwe vrij programmeerbare computer er op :D






Andre Botter
DeelnemerMet de astra F station met 4 man er in 270kmh op de GPS met één hand aan het stuur :D .

En de kadett 285kmh op de GPS met 360PK maar dat is al lang geleden als hij straks weer rijd eens een keer kijken.
Er zitten nu geen imitatie homokineet hoezen meer op gelukkig want die klapten iedere keer uit elkaar als ik vol gas op de autobaan reed :fy1 .Andre Botter
DeelnemerSorry post deze mag weg.
Andre Botter
Deelnemer@Andre Botter wrote:
Nee hij loopt nog niet.
De gaskabel zit er op.
Alleen de flenzen voor de V band aansluiting zijn er nog niet dus kan ik even niet verder. NU ZELF MAAR GEMAAKT.
Het nieuwe spruitstuk is nu echt af king: king:

De as tappen voor de voorkant. :D




Andre Botter
DeelnemerHierbij een update.
Ik heb het koelnet voor de chargecooler en de GTX3076r turbo binnen en de gaskabel met een lengte van 340cm :D .
Alleen de flenzen voor de V band aansluiting zijn er nog niet dus kan ik even niet verder. FLENS NU MAAR ZELF GEMAAKT.
Wel het nieuwe spruitstuk gemaakt :kewlpics :kewlpics

De as tappen voor de voor kant.




Andre Botter
DeelnemerNee hij loopt nog niet.
Ik heb het koelnet voor de chargecooler en de turbo binnen en de gaskabel met een lengte van 340cm :D .
Alleen de flenzen voor de V band aansluiting zijn er nog niet dus kan ik even niet verder.
Wel het nieuwe spruitstuk gemaakt.

De as tappen voor de voor kant.




Andre Botter
Deelnemer@GSI Racer wrote:
ff een update:
ik heb de motor niet meer gecontroleerd op valse lucht.
loopt weer perfect nu!!
ook valt hij in een keer netjes terug naar +/_950 toeren! ;)zit nu een nieuwe uitlaat op, het schokken bij volgas geven is helemaal weg!!
Tja zo’n uitlaat van Botter werkt genezend :D
-
AuteurBerichten