Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Andre Botter
DeelnemerEn waarom fluit een HKS om dat hij niet goed af blaast en dus zijn werk niet goed doet:D
Andre Botter
DeelnemerDe dumpvalve’s die ik gebruik Collins.
Zijn echt de beste ik monteer niet anders.
Ook de baily’s zijn shit bij hoger vermogen gaan ze lekken en klinken voor geen meter vergeleken met de collinsAndre Botter
Deelnemerdumpvalve’s van Forge suck’s:thumbdown
18 april 2010 om 21:39 In reactie op: Garret gt28 turbo op c20let, met standaard chip verstandig? #17656716Andre Botter
Deelnemerorigineel gepost door giuliettaevo
Kan wel degelijk hoor…:angel
Als jij ineens een raar geluid hoort onder de kap, wat doe je dan? het gas loslaten.. hierdoor ontstaat een vacuum in het uitlaat spruitstuk en kan er dus rotzooi worden teruggezogen in de motor. Dus een lasspetter uit een sruitstuk kan best die schade veroorzaken.:mad:
Bij de Nissan Skylines is dit een bekend probleem. De RD26DETT motor heeft turbo’s met keramische turbinewielen, bij drukken van mer als 1 bar willen deze weleens uit elkaar spatten en doordat de bestuurer van het gas afgaat omdat hij voelt dat de motor geen vermogen meer heeft worden de restanten zo terug de motor ingezogen.:o gevolg; hele motor in de poeier…
He he eindelijk iemand die het ook snapt:D
14 april 2010 om 22:34 In reactie op: Garret gt28 turbo op c20let, met standaard chip verstandig? #17656707Andre Botter
Deelnemerorigineel gepost door bd.
ik zou het niet doen! een garret spoelt veel anders op als een k16. de kans is erg groot dat ie te arm gaat lopen met alle gevolgen van dien. vraag het anders maar is na bij nick gsi met zijn ex blauwe astra turbo met garret lader :vertagga gewoon ff met je auto op de vermogens bank en laat ze een veilig mapje programmeren. zal de wereld ook niet kosten :thumbup
Nick zijn auto is NIET kapot gelopen door de afstelling maar door een las druppel die de turbo (turbine wiel) heeft gesloopt.
En de stukjes daar van kwamen in de motor en hebben daar de schade veroorzaakt.14 april 2010 om 22:26 In reactie op: Garret gt28 turbo op c20let, met standaard chip verstandig? #17656706Andre Botter
DeelnemerTurbo kan er gewoon op druk wordt geregeld door de computer
als hij 1bar draait met de originele dan draait de nieuwe dat ook.
Of de wastegate moet te strak afgesteld staan.Maar dit is al 30x besproken en iedereen weet het weer beter maar feit is dat druk is druk en de hoeveelheid lucht dat er door gaat kan verschillen maar dat ziet de luchtmassa meter wel:vertag
Andre Botter
DeelnemerOp te weinig benzine stottert hij niet.
Stotteren is ontsteking.Andre Botter
Deelnemerorigineel gepost door SHEILTJ
Oké, ik loop hier al een tijdje mee rond..Iedereen heb het er over dat ie auto van ene M. Visser is geweest.
Ik ken deze auto van de Opel Power Club, als de auto van Cees. ( oud club lid van me )
Heb de auto ook diverse malen gezien op o.a. Full Speed.
In 2008 stond deze auto binnen, met als eigenaar Cees.Hoe zit dit nou?!
De eerste eigenaar de hem heeft op gebouwd is inderdaad Lowi Visser ik heb er ook veel aan gewerkt in die tijd.
Motorisch uitlaat enz.
Ik weet niet of er nog veel het zelfde is van toen.Andre Botter
DeelnemerNee daar zit 14bar stikstof in om de olie onder druk te houden zo dat er geen luchtbellen in de olie komt.
origineel gepost door Ericjuh
Hey,Zeer vette Kadett :)
Die zwarte is trouwens ook verrry nice..
Verder supermooie foto’s.
Groeten Eric
PS
Heb een vraagje :)
Wat zijn dat voor pompjes die naar je veerpoten gaan, instelbare schokbrekers van binnenuit :)Andre Botter
DeelnemerAP is super maar de 300mm remmen trekken het niet meer geen idee hoe het komt:D:D:D:D:D:D
Er komt nu Hispec 335mm met 6 zuiger klauwen op:wors:wors
Andre Botter
Deelnemerorigineel gepost door sniksnak
Jow Botter, wel eens een 2.0 liter CIH motor met 40 webers gereden dan in een kadett C met beide uitlaten eronder?JA:D:D:D
Andre Botter
DeelnemerNou groep A is dus echt wel een stuk beter als ik een groep A onder een auto gebouwd heb merk je een duidelijk verschil:D
Andre Botter
DeelnemerDat ding (hotstart valve) is onnodig slangen af koppelen als hij kapot gaat kost het je je motor :mad:
Ik doe dat bij elke turbo die bij mij langs komt.
Dus brandstof druk regelaar GELIJK op vacuüm.Andre Botter
DeelnemerMijn AP remmen gaan in de verkoop:D
Andre Botter
Deelnemerorigineel gepost door gijzbed-opc
Prachtige prestatie hoor Andre!!!
De winnende Focus(stig rijder) is waarschijnlijk Danny v.Dongen. Dutch GT4 rijder met een corvette.
Dus z’n ervaren autocoureur is moeilijk te verslaan!.In de Pro street klasse.
ALS ZE ME NIET ACHTERAAN HADDEN LATEN STARTEN HAD IK HEM WEL KUNNEN PAKKEN DENK IK.
EN DE BANDEN SPANNING STOND TE HOOG DE BANDEN VOOR ZIJN HELEMAAL HOL GESLETEN:oWat vind jij trouwens het leukste deel van het circuit??
Zelf vind ik de slotemakerbocht en het scheivlak cool.
En de bocht na de mastersbocht is hopeloos voor mijn OPC-tje:angel
Maar hier is kwa wegligging nog niets aan gedaan.
DE GERLACH WAS HEEL SPANNEND NU MET DE NIEUWE ACHTERAS WAT MINDER.
NU VIND IK HET HELE STUK VAN AF DE HUGENHOLTZ WEL ERG GAAF VOORAL HET LAATSTE STUKJE VOOR HET SCHEIVLAK.
DAAR IS HET EEN BEETJE HOBBELIG ALS JE MET DIK 200 AAN KOMT:D
Gr.daddy van TrabiAls je met stikkers wil rijden kan dat wel maar moet je toestemming vragen en in het ergste geval moet je er voor betalen.
21 maart 2010 om 00:37 In reactie op: welke brandstofdruk regelaar heeft meer brandstofdruk bij vu #17630905Andre Botter
Deelnemerorigineel gepost door corsaboy
Originally posted by Andre Botter
Jullie maken het alleen maar duurder voor je zelf.Net als dat gezeur over DTA en andere vrij programmeerbare computers terwijl de originele meer dan goed genoeg is.
En een wideband lampda meter is ook onzin.
Als je een goeie chip hebt of hij goed af gesteld is heb je aan een gewone A/F meter genoeg.En voor de turbodruk als je geen calibra turbo comp heb koop dan een APEXI boost controller (500 bij mij) of zo iets
En willen alles zelf uitzoeken omdat dat zogenaamd goedkoper is tot de boel kapot loopt.
:Ddit is bull shit en dat weet jij ook.
Als een wide band zo weinig meer waarde had dan werd het ook zeker niet gebruikt in de complete motorsport wereld.Alle grote tuners in nederland werken ook met wide lambda systemen als extra controle. JA TIJDENS HET AFSTELLEN DAARNA IS EEN GEWONE VOLDOENDE VOOR CONTROLE.
Met een bepaalde setup kun je gewoon niet uit de voeten met een orginele ecu. En je bent lang niet zo vrij….VANDAAR DAT DE MIJNE ZO SLECHT LOOPT:P
Elke keer 500 euro voor een chip op de bank is dikke kul. Want dat vragen sommigen en dat weet jij ook. Dat is geld verspilling. Want je hebt maar een 45 minuten tot 1 uur nodig voor een kleine aanpassing. En als ik naar freddy cane:sleeping ga ben ik geen dikke flappen kwijt voor het bijprogrammeren.WAAROM KLEINE AANPASSINGEN MAKEN ALS HIJ GOED AFGESTELD IS?
ALS IK ER EEN ANDERE NOKKENAS IN ZET HOEF IK ER ZELFS NIETS AAN TE DOEN.
EN 500euro IS VOOR EEN GOEIE AFSTELLING NIET DUUR EN DAT HOEFT OOK MAAR EEN KEER.En een brandstofdruk van 4.5 bar.. Daar ben ik zelf niet zo gecharmeerd van.. Staat die pomp als een malle te draaien…DAT VALT WEL MEE HOOR EN ANDERS GOOI JE ER GROTERE INJECTOREN IN.
En als of ik zo’n groot budget heb dat valt wel mee hoor:agent
19 maart 2010 om 21:01 In reactie op: welke brandstofdruk regelaar heeft meer brandstofdruk bij vu #17630902Andre Botter
DeelnemerNou ik heb op mijn 380pk blok gewoon een originele druk regelaar alleen druk op 4.5bar gezet.
Jullie maken het alleen maar duurder voor je zelf.
Net als dat gezeur over DTA en andere vrij programmeerbare computers terwijl de originele meer dan goed genoeg is.
En een wideband lampda meter is ook onzin.
Als je een goeie chip hebt of hij goed af gesteld is heb je aan een gewone A/F meter genoeg.En voor de turbodruk als je geen calibra turbo comp heb koop dan een APEXI boost controller of zo iets
En willen alles zelf uitzoeken omdat dat zogenaamd goedkoper is tot de boel kapot loopt.
:DAndre Botter
DeelnemerNee hoor:angel:angel:angel:P
17 maart 2010 om 22:17 In reactie op: welke brandstofdruk regelaar heeft meer brandstofdruk bij vu #17630898Andre Botter
DeelnemerWat lopen jullie toch lekker te tobben:sleeping
17 maart 2010 om 22:16 In reactie op: welke brandstofdruk regelaar heeft meer brandstofdruk bij vu #17630897Andre Botter
DeelnemerWat lopen jullie toch lekker te tobben:sleeping
Andre Botter
DeelnemerIK BEN NIET BLIJ :fy1:swear:swear:swear
Het is weer een mooi verhaal.
Met de training krijg ik na 3 rondjes de zwarte vlag 5db teveel geluid :sleeping dan heb ik al een tijd van 2:00.9 neer gezet.
Oke niet meer gereden in de training maar wel een 2de tijd.
Dan de finale hebben ze me gediskwalificeerd sta ik niet op de tweede plaats maar achteraan:fy1ik verhaal halen krijg ik te horen dat het wordt terug gedraaid maar ik sta wel achteraan.Nou dan maar zo starten maar eerste flyinglap wordt verziekt door een Civic de volgende flyinglap gelevlag door iemand in de grindbak :cry:cry daarna dacht ik dat de gele vlag er nog zou zijn maar dat was dus niet het geval.
Ik dus nog geprobeerd een goede ronde neer te zetten maar helaas banden waren al te warm en het begin van de ronde te langzaam.
Dus zijn we weer 4de geworden had zeker 1e of 2e kunnen zijn :cry:cry:cry:cry:cry:cry:cryAndre Botter
DeelnemerIk heb met de semi slicks 200kmh in de regen gereden:P maar ligt er ook aan hoeveel water er op de weg staat.
Bij een laagje staand water van 5mm op de weg ging ik bij 170kmh wel even varen:DHier de laatste update deuren zitten er in en zijn 10kg perstuk lichter normaal 26kg nu 16:wors


Andre Botter
Deelnemerorigineel gepost door asconac20let
@ andre, hoe los jij je db probleem op?mvg Mats
Daar ga ik nog even wat voor maken:hmmz
Andre Botter
DeelnemerDe spoilert is klaar en de deuren bijna:D
Hier de foto’s.




Spoiler gaat er na de time attack weer af.10 maart 2010 om 18:17 In reactie op: Projectje D-Kadett 16V Update 3-3-11 : APK-goedgekeurd #17626424Andre Botter
DeelnemerIk denk dat het aan je koelvloeistof temperatuur sensor ligt.
Benzine druk kan je meten en de retour verstopt lijkt mij sterk.
En neem astra benzine leidingen zijn van plastic dus geen roest meer :thumbup -
AuteurBerichten