Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Afgelopen week toch langsgeweest bij een echte Dieselspecialist (Jacobs Gouw te Rotterdam) die had het probleem zo boven tafel. 2 verstuivers doen het niet meer optimaal.
Ik heb a.s. woensdag een afspraak om 4 verstuivers te laten vervangen bij het bedrijf waar ik de Signum zelf gekocht heb.
2 verstuivers zijn niet meer ok, die worden geheel gratis onder Bovag garantie vervangen. 2 andere vervang ik voor eigen rekening. Het autobedrijf waar ik de Signum heb gekocht bood aan om alle arbeidsloon voor eigen rekening te nemen. Dus ik ben uiteindelijk 580 euro kwijt. Niet slecht, gelukkig heb ik garantie!
Nu nog maar hopen dat het startprobleem daarmee echt opgelost is.
Ik houd jullie op de hoogte.
Dan ben je nog goedkoop uit.
Ik moet waarschijnlijk ook verstuivers vervangen.
Bij ons (NL -Zuid-Holland) kost het 250 euro ex btw voor een gereviseerde verstuiver excl montage. nieuwe kost 550 ex btw….
dus jij bent nog goedkoop uit….
en ja het schijnt bij alle merken (Merc, VW, BMW) voor te komen (liet een dieselspecialist mij weten).
van de week een simpele verstuiver lektest gedaan. bleek dat 1 verstuiver wel slecht was.
Nu staat de auto bij een andere garage (verkoper). Die gaat kijken en hopelijk alle 4 vervangen onder garantie….
anders was ik 1900 euro kwijt!!!!
250 euro per stuk een gereviseerde verstuiver !!!
Ik hoop dat dat het is….
Mijn gevoel zegt dat dit geen normale prijzen zijn.
Tenzij hij bedoelt 500 voor totaal pakket. Maar ik meen me te herinneren dat een injector al 150-200 euro per stuk kost.
(De site had inderdaad wat problemen de afgelopen dagen)
goed geraden!
Ik wilde reageren om mijn eerste topic en heb toen per ongeluk een tweede topic geopend. Krijg deze ook niet meer gedeleted…maar het werkt wel ;)
iemand een idee?
Ik ben iets verder in de zoektocht.
Ik heb de raildruk nog niet gemeten. Na het tanken bij Shell en injectorreiniger toe te hebben gevoegd is de auto nog steeds niet beter.
Ik verdenk nu de EGR of accu. Iemand enig idee of ik die opties kan uitsluiten zonder te demonteren of te meten?
Ik heb de auto eerder aan een universeel uitleesapparaat gehangen maar daar waren ook geen foutcodes te bespeuren. Verder zag ik dat als ik rond 3000+ toeren het gas intrap een flinke rookontwikkeling. Het verbruik vind ik wat aan de hoge kant: 1 op 13 max. Dan rij ik wel 80-90% stadsverkeer.
Kan iemand mij helpen? Ik woon in barendrecht en wil liefst kijken of een ‘echte’ OPCOM wel foutcodes kan vinden. Er schijnt ook een EGR test te zijn die je kunt doen via OPCOM.
Iemand woonachtig in de omgeving en bereikwillig?
Volgens de manual van CD70 is er wel degelijk een line-in aux op de CD70…..althans dat lees ik..
zie op pagina 138 in engels via:
http://www.opel-niedersachsen.de/pdf/CD70_DVD90NAVI.pdf
Heb ik het verkeerd? manual is van 2005!
dus zou wel moeten…..
-
AuteurBerichten