Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De spuitplamuur is nog nat. :vertag





Steinmetz. ;)








Oké, mijn fout! :P Het is jullie vergeven! ;) Mijn excuus!:thumbup
Origineel gepost door love2xlr8
Origineel gepost door mayhem
Origineel gepost door Alfred
Origineel gepost door 5chaap2k
das geen tr maar een sedan :/Mensen zullen ’t nooit snappen. :P
in dat geval.. pas je onderschrift aan, corsa a3 is niet een officieele benaming:P a1, a1 facelift en a2 :vertag;)
:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors
Je hebt altijd jaloerse mensen die irritante opmerkingen moeten maken.
Corsa A1 is wel TR maar Corsa A2 is geen TR meer maar sedan. Weet ik ook wel maar TR staat wat leukerder:P
En er blijven altijd irritante mensen die moeilijk gaan lopen doen. Ik verzin het zelf ook niet. Ga gewoon eens rondvragen, stuur eens wat mailtjes oid. Gewoon simpele research en je komt er achter dat een Corsa A1 TR alleen geleverd is vanaf ’83 tot mei ’85. Vanaf mei ’85 heet ’t geen TR meer maar alleen sedan. Vanaf mei ’85 is de sedan ook geleverd als 4drs. sedan ipv alleen 2 drs. sedan.
Als je een beetje verder zou kijken als alleen je neus kom je er ook nog eens achter dat de Corsa A1 loopt van ’83 tot ’85, de Corsa A2 van ’85 tot ’90 en de Corsa A3 van ’90 tot ’93. Waarna het model werd afgelost door de Corsa B.
Jongens, niet moeilijk doen. Gewoon eerst dingen simpel gaan onderzoeken voordat jullie op een ander gaan reageren.
Trouwens… Waarop zouden schaap en ik jaloers moeten zijn…? We zijn allemaal Opel-liefhebbers en laten we ons er ook naar gaan gedragen ipv elkaar alleen maar af te zeiken. Schaap en ik bedoelen het alleen maar goed en niet kwaad om jullie er (nogmaals) op te wijzen dat een A3 4 drs. sedan géén TR is. Verder hebben wij geen kwade gezichten.
Nu back on topic en laat de mooie Corsa’s maar binnen stromen! :vertag:kewlpics
Hij staat inmiddels bij de spuiter. Hij staat bij Henk Kooistra, een officieel Focwa schadeherstelbedrijf. Heb zojuist pas een prijsafspraak gemaakt met hem en kon de Michalak vrijwel meteen brengen.
Het duurde even voordat ik met hem zelf kon spreken omdat hij thuis zat vanwege zijn rug.
Dus de complete auto staat daar nu om gespoten te worden! :D:thumbup
Het word allemaal een beetje tussendoor gedaan dus de verwachting is dat hij binnen 2 maanden klaar is. Sowieso vóór de kerst.
En dan kan ik beginnen met opbouwen! :angel
Origineel gepost door 5chaap2k
das geen tr maar een sedan :/Mensen zullen ’t nooit snappen. :P
Spuitklaar. :thumbup
Zal straks even naar ’t autoschadeherstelbedrijf om een prijs afspraak te maken en om een datum te prikken wanneer hij daar naartoe kan.
Kortom, hij is zo goed als spuitklaar. :thumbup
De verwachting is dat ie sowieso voor december gespoten is. Dan kan ik tijdens de kerstvakantie mooi al veel opbouwen.
Gisteravond lekker bezig geweest. Kabelboom eerst verder ontkoppeld van de motor en er in z’n geheel uit gehaald. Daarna wat losse onderdelen demonteren en loskoppelen van de motor. Daarna op de busbrug gezet omdat de autobrug bezet was… Omhoog gezet en van onderuit de stabilisatorstangen en trekstangen los gehaald… Weer naar beneden gezet en een steekkar met flonder onder de motor gezet. De 3 steunen los gemaakt en de auto omhoog gedaan met de brug. Zo bleef de e16se staan op de grond was ’t blokje er alweer uit. Na 2 1/2 uur was de klus geklaard. :thumbup Was in eerste instantie alleen de bedoeling om alles alvast los te halen voor zaterdag maar ’t ging zo lekker dat het blok er direct maar is uit gegaan.
Ff foto’tjes. :kewlpics

M’n collega die op motorisch gebied meer verstand van de zaken heeft als mij.








Een nogal stoffig blok :D
Vanavond kunnen de voorschermen en de motorkap in de spuitplamuur. Eens kijken of daar nog minimale putjes in zitten dan zullen deze nog lichtelijk geplamuurd worden met afwerkingsplamuur waarna deze onderdelen spuitklaar zijn.
Ook zal ik het e16se blok vanavond verder ontkoppelen… Wat onderdelen loshalen, kabelboom loskoppelen en eruit halen en héél misschien als ’t allemaal mee zit het blok er al uit. Maar dat gaat er sowieso zaterdag uit.
Kijk, das een leuke TR. Ziet er leuk uit! :thumbup
Heb je hier meer foto’s van? :wub
Origineel gepost door Corsa16V
Ik ben Ruben (19)
Corsa A ’89 TR2.0 8v onderblok (C20NE) uit een E Kadett
1800 kop
Seh nokkenas+huis
Spaghetti uitlaatspruitstuk
Chip
3 bar benzine druk
Rondom verlaagd 60/40
Witte Astra G sportvelgen 16 inch eronder
Corsa GSI tank
Corsa GSI interieur
Corsa A3 dashbord
Digidash kadettfoto:
Origineel gepost door seh power
ik had persoonlijk de kale plaat eerst in de roestprimer gespoten en dan in een bitumen of soortgelijk antisteenslaglaag.maar voorbehandeling is toch belangrijker en als je dat goed hebt gedaan zit alles wel goed.
ga zo door en hij wordt vast netjes.
groeten
Alles wat kaal geschuurd is tot op ’t plaat is in de primer gezet. Alles wordt goed voorbehandeld alvorens ik ermee aan de slag ga. :thumbup
Ja. :D:thumbup
Dat is een snaarstrakke prachtige Corsa A! :wub Heb hem een paar jaar geleden (meende 2003) al eens gezien op Assen en was er toen al weg van. :thumbup In vrijwel onveranderde staat eigenlijk. :wors
Heel veel plezier ermee!
Origineel gepost door CrossaA
Dit wordt mijn corsa morgen, dan ga ik hem halen. uit assen. YES!!

er ligt een C20NE motor in en er is het 1 en ander verbouw, zowel binnen als buiten en onder de motorkap.
meer pic’s volgen.Gistermiddag is de vulopening van de gasinstallatie dicht gelast. Alles aan de buitenzijde heb ik vervolgens afgeslepen en dicht gesmeerd met ALSI 12. Dat weer afgeslepen en geplamuurd.


Ben bezig geweest met de voorschermen. Ben begonnen met de binnenzijden. Dit heb ik nat geschuurd met korrel 360 en daarna in de spuitplamuur gezet. Dit alles is weer in de roeststop gespoten. Nu kan ik een begin maken met de buitenzijden, dit kan in de spuitplamuur en is dan alweer spuitklaar. ’t Is immers nieuw Opel plaatwerk. (Geen immitatie)


Heb het complete dashboard en alles ook ff gedemonteerd in een vrij uurtje, ging heel makkelijk. Alles is nu helemaal kaal op de motor na. Deze gaat er volgende week zaterdag uit. Dan kan ik dus de rest van de carrosserie spuitklaar maken.

Heb ondertussen nog de laatste putjes geplamuurd van de polyester kap. Deze kan ik gaan schuren met korrel 800 en nog ff na schuren met 1000. Dan kan deze alvast weer zwart gespoten worden.

Op de motorkap zaten helaas op de snuit wat kleine deukjes. Ik heb de hele kap nat geschuurd met 360 en de het voorste deel wat opgeruwd zodat dit in de plamuur kon. Dit is nu weer mooi in model afgeschuurd. Zal nog net ff’jes een likje plamuur nodig hebben maar de deukjes zijn eruit. ’t Is wel nieuw plaatwerk maar waarschijnlijk iets te hard op gegooid, ofzo… :hmmz


En zo staat ie er nu bij…

Vandaag weer even druk bezig geweest en wat foto’s gemaakt…



Lampen zitten gewoon vast. :hmmz Voorbumper krijgt bij iedere rit tientallen malen op z’n donder van klinkers, verkeersheuvels en kuiltjes e.d. :P Wordt waarschijnlijk nog strak gemaakt…
Bij deze post ik hier mijn nieuwe aanwinst ook maar weer even…









Zal het onthouden. :thumbup
Ben alweer even terug van vakantie. Dus ga binnenkort maar weer los. Heb nog veel werk te doen… Als de autobrug straks vrij is, wordt de e16se gedemonteerd en gaat ’t dashboard eruit.
Ben nog niet zo blij met het paneel tussen de achterlichten. ’t Wil niet zo mooi aansluiten dus zal eens kijken of ik het mooi pas kan krijgen.
Verder moet de kap aan de buitenzijde verder af gemaakt worden.
Binnen niet al te lange tijd nieuwe foto’s. :thumbup
De Irmscher-Spider heb ik eind juni verkocht. Heb er een inruilertje voor in plaats gekregen. Een Corsa A2 1.6 GSi van ’89. Een dikke 2 weken gehad. Kon ‘m vrijwel meteen weer kwijt. Even een paar fotootjes van de GSi.








Klopt, heb je zien rijden op de snelweg. Mooie Kadett. :thumbup
Dat kapje ben ik idd verloren in Zweden.
Er zit enorm veel werk in dat deel tussen de achterlichten. Het zit nu voor de 2de keer in de glasvezelplamuur.
Ik heb de 2 dakdelen nu gemonteerd zitten en de polyesterkap met de 2 bulten er even opgelegd om te kijken of alles mooi op elkaar aansluit. Rechtsachter moest het iets worden opgehoogd dmv matjes. En linksonder aan de kap moest ie wat ‘omlaag’ worden gebracht ook dmv matjes. Dit alles wordt weer geslepen en dan kan het morgen pas echt in de polyesterplamuur om het strak te gaan maken. ’t Moet helemaal naadloos op elkaar aansluiten. Maar dit alles is echt monnikenwerk… Niet normaal meer bijna. Maar ik ga vol moed door. :P
De bedoeling is om hem ergens dit najaar naar de spuiter te brengen. Ergens in oktober of november.
Er volgen ongeveer vrijdag wel weer nieuwe foto’s. :thumbup
Bedankt voor de reacties. :thumbup
Origineel gepost door dionsastra
waarom haal je dat ruitje er niet uit:hmmzDie gaat er deze week ook uit.
Het achterpaneel zit nu in de glasvezelplamuur en dat gaat maandag geschuurd worden. Daarna in de polyesterplamuur en maar weer verder schuren.
-
AuteurBerichten