Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gisteren nog even bezig geweest om de blauwe A1 verkoop klaar te maken, dus de originele wieltjes er weer onder en de kokos mattenset eruit.

Daarna ff wat kiekjes gemaakt.














En in de loods gezet naast de TR, lekker onder dak.



















Vorige week heb ik de automaat verkocht op 14″ Irmscher Softstars die ik nog op de kop had getikt.

Had nog ff een paar plaatjes geschoten vorige maand toen de TR voor de APK moest. (Helaas in de sneeuw :cry: )






Daarna meteen ff gewassen en weer snel onder dak gezet, brrr…


Binnenkort ga ik beginnen aan een kleine restauratie van de TR.
Heb hem voor het DAF op Zandvoort weer even uit de winterslaap gehaald, kunstofdelen beetje bijgepoetst. Nu het warmer en mooier weer is, mag hij af en toe even buiten spelen.

Heb de Calibra eventjes te koop gehad, de keuze gemaakt om hem voorlopig te houden, maar na flink nadenken toch besloten dat hij naar een andere liefhebber mag. Ik kan het simpelweg lichamelijk niet aan om hem erbij te houden voor de mooie dagen helaas.

De nieuwe spiegeltjes en het A1 stuurtje.



Meteen het apparaat ff gepoetst.


En verder de massakabels ff opgefrist.



Thanx mannen.
Ik hoop het ook Freek, ik ga iig gestaag door met de A-Corsa hobby. Dus ik hoop dat m’n nek en schouders zich nu rustig houden haha.
Errug leuke 5drs., precies zoals het hoort, lekker laag.
Vorige week m’n nieuwste aanwinst aangeschaft: een ’84-er Corsa A1 1.0 S. Redelijk hard apparaatje, Chine Blue, beige interieur, alle boekjes erbij, map met facturen erbij, tenaamstelling eerste eigenaresse erbij, hartstikke leuk. Deurtjes zijn rot, rechter voorscherm redelijk slecht, front slecht. Verder alle essentiële delen mooi hard. Jammere verder is dat er een grijze A2 bestuurdersstoel in zat en een A3 stuurtje.
Foto’s zoals ie te koop stond:




Meteen de ielige 135 wieltjes eronder weg gehaald en vervangen voor 14″ GT’tjes met 165/65R14 Michelin rubber, incl reservewiel. Verder ff motorkapje gepoetst om te proberen, lak is extreem dof en vervaagd en vol zwarte aanslag. Wil wel mooi schoon, alleen een boel werk. Eerst hoofdstuk interieur afsluiten en dan buitenkant eens verder poetsen.


Vervolgens een beige geblokt interieur en origineel A1 stuurtje op de kop kunnen tikken. Boel schoonmaak werk, frame zitting bestuurdersstoel bleek ook nog ’s gescheurd, dus die ff verwisseld.


Toch nog iemand die de stoel fijn vond.







Na een boel werk het resultaat: (Alleen nog het stuurtje vervangen binnenkort)


Verder nog een paar foto’s geschoten omdat het zulks mooi weer is (alleen 20 graden te koud, brrr…)




De bedoeling is dat er een Irmscher voorbumper, side-skirts, achterbumper, grille en 3-delige kofferdekselspoiler op komen. Qua kleur ben ik weer aan het twijfelen geslagen. Chine Blue is wel erg gaaf nl. Bedoeling is verder een 1.3 S met o.a. dubbele Webers en Irmscher kleppendeksel. Of de donkere Irmscher achterlichten er dan ook opkomen, ben ik nog niet helemaal over uit, maar ze liggen straks bij me iig. Van de grille heb ik ff geen foto.






Qua wielen is onderstaand de bedoeling:

De 5drs. B-Corsa, TR en Calibra staan lekker onder dak gestald.


Verder m’n rijtje hobby apparaten:
Michalak Corsaspider A1 1.4i ’86
-De welbekende Michalak. Is een restauratie-topic van, voor alle details. Is pas verkocht i.v.m. gezondheidsredenen.

Corsa A1 TR 1.2 S Luxus ’85
-Gekocht in 2005, in absolute nieuwstaat met slechts 69.500km op het klokje, boekjes en alles erbij. Is van een vrouwtje geweest van 77jr. destijds, ze mocht niet meer rijden dus heeft de familie hem ingeruild op een nieuwe Daihatsu bij de plaatselijke dealer in Etten-Leur. Sinds 2007 in bezit van m’n moeder i.v.m. aanschaf Calibra, had op dat moment ff teveel auto’s. Is zo langzamerhand toe aan een kleine opknapbeurt, kleine roestplekjes her en der en de lekbakjes zijn verrot. Nieuwe panelen heb ik al een tijdje liggen. Blijft 200% origineel.

Corsa A2 Irmscher Spider 1.6i ’87
-Leuk zeldzaam cabriootje met GSi blokje en Groep A uitlaat en 60/40 verlaging. Bedoeling was hem te restaureren maar m’n gezondheid liet me in steek, dus 2 cabriootjes was ff te veel van het goede. Verkocht na een tijdje en een GSi op ingeruild gekregen.

Corsa A2 1.6 GSi ’89
-Haha valt weinig over te zeggen, ingeruild gekregen op de Irmscher Spider, bleek een hok te zijn, na 2 weken verkocht aan iemand die hem kon gebruiken voor onderdelen.

Corsa A2 2.0i ’89
-Grappig apparaatje, boel werk aan gehad, veel onderdelen vernieuwd, c20ne ingebouwd, nieuw 60/40 setje eronder, teveel om op te noemen, daarna verkocht.

Calibra 2.5i-V6 Iceland ’97
-Valt heel weinig over te zeggen, in het kort, alsof ie pas de fabriek uit is komen rollen. Plannen zijn; 17″ Irmscher Spectra Sports Line velgen en Eibach onderstel, verder niets meer aan doen.

Kadett D Caravan 1.3 N ’79
-Een belastingvrije Caravan gekocht met als idee te restaureren nadat de Michalak voltooid zou zijn en hem dan te gebruiken als daily, maar helaas… Nadat m’n rechter schouder het nodig vond om circa 40x uit de kom te gaan, moest ik worden geopereerd en besloten er niet aan te beginnen en hem te verkopen.

Corsa A2 5drs. 1.2 S GL ’85
-Leuke nette ’85-er 5drs., schroefsetje eronder, witte pinkertjes erin, hoop plezier aan gehad. Helaas mocht hij het niet meer meemaken dat hij belastingvrij werd. Ik kwam van rechts en een vrouwtje van links vond dat zij maar voorrang had, resultaat, totaal krom tot aan het dak. Dus gedemonteerd, onderdeeltjes verkocht en onderdeeltjes opgeslagen.

Corsa A2 1.3 N Swing ’88
-Netjes mooi ding. Qua wat ik eraan gedaan heb, zelfde verhaal als bovenstaande witte 5drs.; witte pinkers en schroefset. Is verkocht i.v.m. aanschaf Astra F Caravan.

Tigra A 1.4i-16V Twilight ’99
-Gekocht voor onderdelen voor de Michalak omdat de c14nz kapot gelopen was. De X14XE heeft nog wel een paar weken in de Michalak gelegen, maar voordat ie aangesloten kon worden, gedemonteerd en de Michalak verkocht. X14XE ligt nog in opslag met het idee om hem eventueel in te bouwen in de 5drs. B.

Corsa A1 1.0 S ’84
-M’n nieuwste aanwinst, komende tijd ben ik voornamelijk hiermee bezig dus komen hier nog wel updates van.

Oh, en onderstaande haal ik morgen ook op.



M’n C’tje met Eibach onderstel en 16″ AEZ Xylo velgen.X14XE is inmiddels weer gedemonteerd en de Michalak is verkocht. Ik wens de nieuwe eigenaar er heel veel plezier mee.
M’n nieuwste aanwinst haha.






Leuke 5drs. B! Wat voor verlaging zit eronder?















@hans-rekord-e wrote:
heb je het blok en automaat enz in de verkoop ?
loop met het plan om een c14nz van schakel om te bouwen naar automaat ! :hmmz
Ik houd mij aanbevolen als je dit spul van de hand wilt doenNee dat gaat helaas niet de verkoop in.
@joop1970 wrote:
deurgrepen kun je van een vectra halen, als je gelukt hebt met de kleur.
Oké en daar kun je dan zo je eigen sloten in zetten en monteren in de portieren van je B-Corsa?
Nou, we zijn inmiddels een paar honderd kilometer verder. 8 juni heb ik ‘m na 5 dagen weer op kunnen halen. Cali is naast groot onderhoud dus van a-z nagekeken en is niets naar voren gekomen. Enkel de remblokken áchter moesten vervangen worden en een warmeregelaar, maar verder niets.
Remmerij rondom is even uit elkaar geweest maar waren nog perfect. Nadat ik hem had opgehaald, heb ik de tank meteen vol gegooid en ook dat ging zonder problemen. Dus dat de benzine er langzaam in ging, lag ‘m dus niet aan de auto.
Heb ‘m een week lang mee gehad naar m’n werk puur om te kijken hoe en wat… Remmen deed hij perfect, schakelen ging na een aantal kilometers soepel, net als het koppelen. Lag ‘m dus idd aan het lange stilstaan. Voelde verder ook nergens speling in het schakelmechanisme.
Enige puntje is dat de banden op korte termijn vervangen moeten worden rondom. Ook al heb ik deze 3 jaar lang niet gebruikt en lagen ze droog en schoon in de garage, ze rijden niet lekker. Verder blijkt de aircocompressor lek te zijn. Maar dat zijn dingen die ik volgend voorjaar aanpak. Dan wil ik de auto voor de zekerheid ook even uitlijnen wanneer er nieuwe banden onder komen.
Nu de Cali maar even lekker wassen en poetsen en terug de garagebox in en wachten op mooi zomers weer. :wub
Nou, we zijn inmiddels een paar honderd kilometer verder. 8 juni heb ik ‘m na 5 dagen weer op kunnen halen. Cali is naast groot onderhoud dus van a-z nagekeken en is niets naar voren gekomen. Enkel de remblokken áchter moesten vervangen worden en een warmeregelaar, maar verder niets.
Remmerij rondom is even uit elkaar geweest maar waren nog perfect. Nadat ik hem had opgehaald, heb ik de tank meteen vol gegooid en ook dat ging zonder problemen. Dus dat de benzine er langzaam in ging, lag ‘m dus niet aan de auto.
Heb ‘m een week lang mee gehad naar m’n werk puur om te kijken hoe en wat… Remmen deed hij perfect, schakelen ging na een aantal kilometers soepel, net als het koppelen. Lag ‘m dus idd aan het lange stilstaan. Voelde verder ook nergens speling in het schakelmechanisme.
Enige puntje is dat de banden op korte termijn vervangen moeten worden rondom. Ook al heb ik deze 3 jaar lang niet gebruikt en lagen ze droog en schoon in de garage, ze rijden niet lekker. Verder blijkt de aircocompressor lek te zijn. Maar dat zijn dingen die ik volgend voorjaar aanpak. Dan wil ik de auto voor de zekerheid ook even uitlijnen wanneer er nieuwe banden onder komen.
Nu de Cali maar even lekker wassen en poetsen en terug de garagebox in en wachten op mooi zomers weer. :wub
Even een foto’tje van moeders TR op Assen.

Bij deze mijn gemaakte foto’s van afgelopen maandag op het zonovergoten Assen.
















































Thanx voor de snelle reactie Wim.
Zal dan de komende tijd eens kijken/voelen of er verbeteringen optreden.
Schijven rondom vallen wel wat mee qua roestvorming. Mocht het idd noodzakelijk zijn om deze voor de APK te vernieuwen, dan gebeurt dat ook maar meteen.
Maar die speling in het schakelmechanisme… Hoe is dit op te lossen? Door het vervangen van het mechanisme..?
En het nauwelijks kunnen tanken.. Zal dit het ontluchtingsslangetje zijn welke verstopt zit of porreus is?
Ik ben mezelf ook nog steeds aan het verdiepen in de materie, dus ik weet nog lang niet alles.
-Je moet de originele motor- en versnellingsbaksteunen overzetten van je oude motor. Dan past hij er zo in.
-Originele aandrijfassen gebruiken.
-Als je origineel geen injectie had, brandstoftank van een injectie gebruiken.
-Brandstofpomp ben ik nog niet helemaal over uit. Je zou sowieso een A-Corsa GSi brandstofpomp kunnen gebruiken. Ik moet zelf nog even kijken of die van m’n Tigra te monteren is in mijn tank.
-Elektronica weet ik nog helemaal niets van. Weet wel dat je de motorboom volledig moet gebruiken. Grote kans dat je donorauto startblokkering heeft, dan moet je die draden mee overzetten en zorgen dat je sleutel of chip, die erin zit, zo dicht mogelijk bij het contactslot gemonteerd zit. Anders zal hij niet starten. Verder zal ik alles gaandeweg wel bekijken.
-Ik heb me ook laten vertellen dat je de onderkant van de luchtfilterbak kunt gebruiken van een B-Corsa 1.0-12V. Daarop past de deksel van je originele luchtfilterbak van een x14xe. Maar dat weet ik niet zeker. Ik ga in ieder geval rijden met een open luchtfilter.
-Koelslangen… Geen idee, moet redelijk simpel zijn, maar dat puzzel ik dan wel uit.
-Qua uitlaat durf ik ook nog niets te zeggen. Ik laat zelf het originele spruitstuk van de x14xe zitten en de originele voorpijp. Dan een stukje buis passend maken tussen voorpijp en middendemper om te kat te vervangen. En daarachter een middendemper en einddemper van Simons.
-Investeer in een paar goeie remmen.@trashmetal wrote:
Ik zit er ook aan te denken een x14xe of x16xe in een a corsa te stoppen
Is er nog iets wat er aangepast moet worden?
Of is het gewoon overbouten :hmmz -
AuteurBerichten