Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Inmiddels zit de bodem van voor naar achter nieuw in de tectyl, incl de 4 wielbakken. De benzinetank heb ik gisteren pas gemonteerd en is ook compleet getectyleerd. Uitlaatsysteem hangt er ook onder. Maandag krijg ik heel veel nieuwe onderdelen binnen van de dealer. Moet nu alleen nog de benzineleidingen monteren en aansluiten op de motor. De stabilisatorstang en trekstangen heb ik ook opgeknapt en ziet er weer helemaal als nieuw uit. Maandagmiddag weer verder met opbouwen. ;)
Even een paar verse foto’s van voor- en achterkant.


Das wel een hele gave Turbo! :o:wub:wors
Thanx! Ja, was idd een koopje. ;)
Zal komende week de boel motorisch afmaken en dan ook meteen nieuwe foto’s maken. Hoop ‘m aan ’t einde van de volgende week draaiend te hebben.
@ castanhas_15td
That’s a very beautiful 5-door Corsa! :wub Just perfect. :thumbup
De nieuwe remmerij is inmiddels vanmiddag ontvangen. :thumbup

Zodra ie eenmaal ‘klaar’ is, is ie nog niet af. :P Dan heb ik wel weer een winterproject. Wil het interieur nl nog bekleden met bruin leer (zit aan tabacco te denken van de Tigra A).
Qua motorisatie… Komt er op korte of lange termijn wel een nieuwe donor-auto. Een Corsa A3 GSi. ;) Dat blok moet er dan uit en word dan volledig gereviseerd. Maar hoe dat verhaal eruit komt te zien… Dat hou ik nog ff als verrassing.
Even weer een update. De c14nz ligt er inmiddels in. Heb ik helemaal zelf in m’n eentje gedaan zonder krassen te maken oid. Ging redelijk vlot. :) De kabelboom ligt nu ook perfect.
Ik zal als eerste binnenkort de benzinetank monteren en de benzineleidingen onder de auto monteren. Daarna, samen met een collega, de boel verder aansluiten om ervoor te zorgen dat hij loopt. Zit alles eenmaal goed, dan kan de rest compleet gemonteerd worden zoals de dakdelen, bumpers, e.d. Al met al is ie binnen 3 maanden klaar, dan moet hij naar de RDW kunnen. :angel
Verder is er nu trouwens ook nieuwe remmerij onderweg; Corsa A GSi klauwen, gereviseerd en zwart gepoedercoat, Brembo schijven en originele Opel blokjes. :thumbup
Origineel gepost door sipcalibra
kan het kloppen dat die Calibra V6 Iceland in drachten stond bij siton suzenaar. volgens mij heb ik em daar gezien in de werkplaats hij ziet erg echt super uit :thumbupking:Klopt helemaal. ;)
Origineel gepost door freek corsa
hoe staat het ervoor met de michalak ? :angel’t Blok kan erin. ;)
Hier mijn Calibra V6 Iceland van ’97. Vandaag gekocht en krijg ‘m volgende week afgeleverd.

Ik heb het momenteel enorm druk met school, dus veel tijd heb ik helaas niet over voor de Michalak-Spider. Maar probeer zo af en toe een uurtje of 2, 3 te besteden aan het opbouwen.
Heb inmiddels de stuurkolom overgezet en de kabelboom ligt er nu deels in. Alles moet nog wel op z’n plek vast gezet worden bv achter het dashboard, zonneklepverlichting, binnenverlichting en in de motorruimte e.d. Daar zal ik morgenmiddag mee verder. Hoop dan de kabelboom klaar te hebben zodat ik verder kan met het blok klaarmaken. Die gaat er dan als eerste in.
Komende week weer even een paar foto’tjes. ;)









Het voorruit heb ik er inmiddels ingezet. De deuren hangen nu met nieuwe pinnen. De kap achter en de motordeksel zijn er weer af. Zal straks eerst de stuurkolom overzetten en de kabelboom aanleggen. De tankdop, portiergrepen en de kentekenplaatverlichtinghouder gaan van de week nog naar de spuiter om in kleur gespoten te worden en ook worden er nog een aantal onderdelen nieuw gepoedercoat.
’t Gaat met m’n gezondheid steeds meer de goeie kant op. Ik ben dan ook weer begonnen. :thumbup En wel met de demontage van de donor-auto. Die is nu volledig kaal. Foto’s hiervan plaats ik komende week wel. Moet nu alleen nog een kopie van de kentekenpapieren laten maken bij een RDW-keuringsstation van de donor-auto. Het laten zien van het kentekenbewijs bespoedigt de RDW-keuring van de Michalak-Spider. Maar aangezien de donor-auto nu al wel naar de sloop kan, kunnen ze bij het keuringsstation mij een kopie geven van de kentekenpapieren zodat hij gewoon naar de sloop kan. Zo hoeft de zwarte Corsa niet zo lang te blijven staan op m’n werk in afwachting van de keuring van de Michalak-Spider.
Als eerste zal ik morgen het voorruit overzetten en een begin maken met het aanleggen van de kabelboom. Ook zal ik de complete stuurkolom omzetten dit ivm het contactslot en het stuurwiel. Ik wil de complete sleutelset gebruiken van de donor-auto dus vandaar dat ik het contactslot ook omwissel. Dit omdat het originele slot van het rechter portier kapot was van de Michalak-Spider. Aangezien ik het Irmscher stuur ook in de Michalak-Spider wil hebben kan ik net zo goed de complete stuurkolom overzetten.
Er volgt aankomende week wel een foto-update.
Heb nog steeds niets kunnen doen aan het opbouwen… Denk pas dat er een begin wordt gemaakt in de kerstvakantie…
Morgenochtend moet ik eerst naar m’n huisarts vanwege m’n rechter schouder waar ik niets meer mee kan. M’n fysio adviseerde me om daarmee naar de huisarts te gaan omdat het volgens haar niet word veroorzaakt door m’n nekklachten. Ze denkt dus dat het een op zichzelf staande klacht is. Verder heeft krijgt zij steeds meer het vermoeden dat mijn nekklachten meer in de nekwervels gezocht moet worden. Maar dat word nog uitgezocht…
Thanx voor de reacties. :thumbup
Heb voor de TR ook wat inkopen gedaan. Heb last van versleten syngromeshringen (oid) van de 2de en 3de versnelling. Had al ietwat last van een krakende 2de versnelling vanaf ’t moment dat ik hem kocht in september ’05. (Eerste eigenaresse was 77jr en kon blijkbaar niet schakelen…). Maar kreeg er in de vakantie in Zweden meer last van. Met veel bagage en in de bergen kreeg de bak het moeilijk (krassen in 2de en 3de versnelling). Dus bij volbelasting had ik er extra last van. Terug van de vakantie meteen bij de dealer geweest en die constatteerde versleten syngromeshringen (oid)… Erg duur grapje.
De bedoeling was om de huidige versnellingsbak te gaan reviseren maar dis een behoorlijk dure bezigheid dus heb ik besloten om eerst een goede 2de hands te halen. Nu heb ik er inmiddels eentje thuis liggen. Eentje afkomstig van een Corsa A2 1.2 S van ’89 met 120.000km. Beetje meer als de TR, maar dit is nog weinig. Wordt dus weer een 4-bak.
Ben vanmorgen naar een autodemontagebedrijf geweest waar ik een korte 22 tandige aandrijfas heb kunnen regelen voor m’n Corsa 2 liter. Bij toeval stuitte ik daar ook op een blauwe Corsa A Joy met 14″ GT velgen… Incluis de 4 bijbehorende naafkappen. Die 4 naafkappen koop ik dus ook maar. Want ben één zo’n naafkap verloren van de TR in Zweden. Heb ik er meteen 3 op voorraad. :P
Nu bouw ik eerst de 2 liter Corsa af en bouw daarna de Michalak-Spider op. In maart 2007 moet de TR weer voor de APK en wil de TR dan weer ’s lekker vertroetelen. In de voorjaarsvakantie van februari gaat de nieuwe versnellingsbak eronder samen met een nieuwe koppelingsset. Zal de auto dan ook weer zelf een grote beurt geven. Ook wordt dan alle ontstekingsspul vervangen door nieuwe.
Voor de winter van 2007 weer aanbreekt (duurt nog een hele poos :P) heb ik weer nieuwe plannen in petto voor de TR. Heb last van lichte roestvorming onder de achterbumper, achter de achterwielen. De lekbakjes. Absoluut het enige beetje roest wat ik ooit aan deze auto heb kunnen vinden. :o Hiervoor gaat hij naar Kooistra toe (waar de Michalak-Spider ook gespoten is :thumbup). Hier zal de roest weggewerkt worden en wordt dat gedeelte onder de achterbumper gespoten. Ook zullen de 4 GT wielen weer in nieuwstaat terug gebracht worden.







Thanx allemaal. :wors:thumbup
Heb de Michalak-Spider vandaag op 4 15″ Tigra wielen gezet. :wub Zaterdag aanstaande ga ik een eerste poging doen om hem op te bouwen.
Heb vanochtend weer fysio gehad. Alles doet me zeer in de nek… Maar ’t waren de zenuwen niet, dan waren de klachten anders geweest. Meer tintelingen in de vingers e.d. En dat heb ik nauwelijks. Wel ‘s, maar niet vaak.
In het ziekenhuis is er dmv foto’s niets van te zien. Daar kun je puur de gewrichten zien en niet de spieren. Want het zit ‘m bij mij echt in de spieren…
Dus echt een kwestie van fysio blijven volgen en hopen dat ’t snel beter word…
Kom net weer bij de spuiter weg. Gaan binnenkort een paar onderdelen in kleur gespoten worden. :)
De portiergrepen, A3 tankdop en kentekenplaatverlichtingunit. :thumbup
Zal de delen volgende week heen brengen.
Origineel gepost door CorsaF16
Al gezond genoegNope, word zelfs erger… :thumbdown Hele nek zit op slot, heb spierknopen in de nek, constante hoofdpijn, misselijkheid, duizeligheid, tintelingen in vingers, pijn in schouders, krijg m’n armen niet boven m’n hoofd, spierpijn in buitenste zijden van m’n bovenarmen… Baal als een stekker.
Heb morgenochtend weer fysio… Maar misschien ga ik er eens mee naar ’t ziekenhuis oid. Geen idee wat ik hiermee aan moet. Whiplash is iig absoluut geen pretje. :(
Afgelopen zaterdag zijn Sjoerd-Willem, m’n vader en ik de Michalak-Spider op wezen halen. En alles meteen op m’n werk neer gezet in m’n nieuwe hobby ruimte, met deur op afstandbediening! :thumbup Passen 9 touringcars in, dus ruimte genoeg. De zwarte donor Corsa staat er inmiddels naast maar daar heb ik ff nog geen foto’s van helaas.
Zodra m’n gezondheid het wat toelaat begin ik met opbouwen. :)



Origineel gepost door CorsaF16
En Alfred al in opbouw???Nee, anders had ik hem maandag meteen al opgehaald. M’n gezondheid laat ’t niet toe. :thumbdown
Maar hoop vrijdag iig wel alles bij Kooistra weg te kunnen halen en bij mij op het werk te zetten. Heb een nieuw hobbyhok bij mij op het werk gekregen waar ik hem kan opbouwen. Eentje waar menig hobbyist jaloers op zou zijn. :jerry
Volgt ’t weekend of na ’t weekend wel een foto update.
2 maanden eerder als verwacht… Hij is klaar! :o
Oordeel zelf…










Het feest der opbouwen kan beginnen. :wub Vanaf volgende week gaat de donor-auto er ook aan geloven. Breng ‘m dan ook naar m’n werk waar ik vervolgens de motor en het interieur eruit zal halen. Samen met nog vele onderdelen die ik nodig ben.
De eerste stap zal zijn om de c14nz klaar te maken voor montage. :thumbup
Het zal een mooie zomer worden volgend jaar! :jerry Krijg er nu al zin in. :P
-
AuteurBerichten