Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
alex.7
DeelnemerIk ga eerst even bepalen met de net gekochte lampjes wat ik nu het beste kan gebruiken qua lichtsterkte (in mij geval 0.7 watt of 1.0 watt / de standaard 1.2 watt welke in het middenconsole worden gebruikt zijn te vel). Als ik dit gedaan heb zal ik bepalen of ik de module met lampjes of uiteindelijk met ledjes ga gebruiken en bij terug het plaatsen van de module even van begin tot eind even foto’s schieten en een how to maken.
Dus wordt nog vervolgt, wat jij aangeeft om het dashboard weer een keer uit elkaar te halen heb je gelijk in maar de eerste keer (in het donker deed ik er ruim een uur over) t.o.v. de tweede keer een 20 minuten. Dus qua werk valt het reuze mee… ;)
alex.7
DeelnemerNatuurlijk is dit met led’s te fixen maar wat voor lichtsterkte moet je dan nemen? Uit dit oogpunt heb ik maar de normale lampjes gekocht want die hebben het ook 15 jaar volgehouden. Als de lampjes snel knappen ga ik mijzelf voor het hoofd slaan dat ik geen led’s heb geplaatst maar moet ik er wel bij vertellen dat ervaring bij mijn motor niet erg goed zijn omtrent de levensduur (ongeacht het gebruik van juiste weerstanden en een correct werkende spanningsregelaar).
alex.7
DeelnemerNet even een paar lampjes gescoord bij de electronicazaak à € 0,80 p/st, ik zal even kijken welke het beste te vergelijken is met het originele lampje (qua lichtsterkte) en laat het dan even weten voor mensen die ook geen 150,- ex. willen betalen voor een complete module…
alex.7
DeelnemerIk heb de module er uiteindelijk uit gekregen en het zijn lampjes die gesoldeerd zijn, dus deze zijn niet eenvoudig te vervangen. Vandaag maar even naar de electronica zaak om een paar lampjes te scoren.
In ieder geval bedankt voor het mee denken.
Voor de grap even contact gehad met opel, deze kan de lampjes niet leveren en wil gelijk de hele module vervangen à 150 ex. BTW :shock:
alex.7
DeelnemerWillem bedankt voor je info, voor degene die trachten dit ook zelf te doen bij een x16xel EGR past de meriva pakking niet (ik heb zelf een plaatje metaal gebruikt). De stappenmotor is haast niet los te krijgen van het gasklephuis (welke intern besmeurd was met aangekoekte roet etc.) en voor deze klus bij deze motor moet de bovenste helft van het inlaatspruitstuk los dus verkijk je je hier niet op.
alex.7
DeelnemerWillem bedankt voor je reactie, volgens het EGR topic zou mijn klep één zijn die naar binnen gaat dus een gesloten pakking zou dan goed zijn om geen MML te krijgen?
Oh ja, het klopt dat het hele spruitstuk eraf moet? :(
Nog een vraag, op youtube zijn diverse filmpjes te zien omtrent het schoonmaken van een EGR klep maar wat mij opvalt is dat bij sommige filmpjes mensen een gaatje in een “EGR” kanaal boort om zo er allemaal troep uit te halen. Is dit ook van toepassing op de X16XEL?
Hier een filmpje waarbij in het einde er een gaatje wordt geboord…
-
AuteurBerichten