Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
15 april 2010 om 19:08 In reactie op: OPGELOST !!! Astra G blijft lopen met sleutel UIT contact #17657297
Bedrading naar de kofferklep en deuren zeker goed controleren ja.
Ik had er zelf ook last van begin dit jaar. ( ik heb een G astra Station ). Was isolatie van de achterruitverwarming stuk en maakte contact met het voedend draadje van de achterste ruitenwisser.! Vond het ook toevallig dat mijn achterruitverwarming z’n eigen leven begon te lijden ..!
Eerst het contactslot verdacht; daarop zitten rammen, zitten rammen op alle relais in de zekeringendoos en ook op de relais in de motorruimte… Het was een openbaring toen bleek dat het euvel dus ACHTERIN de auto zat ..! ;)
Dus als ‘ie nog eens blijft lopen eerst eens alle deuren en achterklep open en dicht doen.. ;) dit is géén verlate 1 april grap.. !hehe… klinkt als een raar probleempje..
Maarreh…. blij voor je dat alles weer werkt .. ! ;)Groets Arian.
Jan, ik zou je vraag ook eens posten in het ’tigra’ gedeelte; ( dit is het astra gedeelte )..
Weet je zeker dat:
– De connectors goed op je klokkenwinkel zijn teruggeplaatst ?
– De connectors ook goed zijn
– evt niet zo’n ‘ koperspoor’ is gebroken ( zou je goed moeten kijken )Het lijkt alsof de klokkenwinkel geen massa krijgt omdat alles uitvalt. Als uiterste redmiddel zou je een massadraadje kunnen trekken; dan heb je niks met de connector meer te maken.
Ook ff posten op het tigra gedeelte misschien hebben hier mensen ervaring mee.. Suc6.
Wel een knappe auto die je hebt gekocht Barry !
Nou zelfs aan nieuwe auto’s kan wat mankeren; zou gewoon ff contacten met de handelaar. Groets.
Ja, Lucky,
De km teller zit aan de wielsensor linksvoor.
Het ontbreken van ABS, maakt het in jouw geval alleen makkelijker;
er zit maar één wiel met ’tacho-sensor’ ( want da’s de officiele naam)
Heb je een uitvoering met ABS dan heb je 4 wielen met ’tacho-sensor’
(en een storingslampje als die sensor aan het overlijden is )
Haal het wiel linksvoor er maar eens af en dan moet je de sensorkabel zien zitten. Heb je een boordcomputer met remblokslijtindicator dan heb je daar 2 kabels zitten.De sensor zit geïntegreerd in het wiellager en dient dus als naaf compleet vervangen te worden. Maar troost je; als de sensor is versleten dan is het lager ook wel aan z’n einde. Bij de normale garage schijnt zo’n ding al 250 euro te kosten. Monteren is weinig werk dus dat scheelt weer. Wil je dit goedkoper doen, en ken je iemand die voor jou de klus kan doen, dan kun je een wiellager bestellen bij http://www.gm-tuningparts.nl ( Eugène ) die levert stukken voordeliger.
Even kijken hoeveel gaten je velg nodig heeft ( 4 of 5 ) en dan de versie MET ABS bestellen. ( gaat dan om die tacho-sensor voor je km-teller). Troost je.. zijn net zo duur als de lagers zonder sensor ..:)
Ik hoop je voldoende geínformeerd te hebben; mocht je met dit verhaal naar een garage gaan zullen ze ongetwijfeld het zelfde zeggen.
Suc6 alvast.
Wellicht een tip om de koppakkingset te kopen bij je revisiebedrijf die je kop gaat vlakken.
En dan gelijk vragen of ze de klepsteelrubbertjes voor jouw erin zetten; voor hun kleine moeite !Ik ga ook voor de ABS sensor linksvoor;
Had hetzelfde verleden jaar.
Het is dan wel noodzakelijk om het hele wiellager ( hele naaf ) te vervangen. Dit bleek wel een simpel klusje te zijn gelukkig.
http://www.gm-tuningparts.nl levert de lagers/naven voor een prettige prijs ! Wel ff checken of je een 4 of 5 gats naaf nodig hebt; ff kijken hoeveel wielmoeren je hebt.Nou het probleem is alweer opgelost door het laten installeren van een nieuwe correcte compressort ..! Brrrr weer lekker koel binnen .. :)
De mijne ook 1.5 liter / 10.000 km. ( dtl )
Heeft 310.000 op t klokkie.
Ja hij verbruikt een beetje olie, regelmatig peilen en bijvullen; maar ja ik heb het nauwelijks erger zien worden in de tijd dat ik ‘m heb. ( net 2 ton gelopen, nu dus 3 ).Heb op het moment 2 astra’s
-Astra G station ’99 CDX 2.0 Di-16v ( DTL Diesel ) 310.000 km ( elke dag 100 ‘r bij)
– Astra G station ’98 CDX 2.0-16v (X20XEV ) Automaat 161.000 km
– Manta A DeLuxe ’72 1900S Automaat 120.000 km ( elke 2 jaar naar het apk keurstation en weer terug… :-s )zal binnenkort eens wat foto’s posten; de diesel gaat binnenkort verkocht worden.
Dank je Willem !
-
AuteurBerichten