Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
pulsgever km teller astra g zit in de naaf van het linkervoorwiel. ( is ook abs sensor )
Volgens mij als je ABS hebt komt de tellerpuls vanaf de abs unit.
Heb je geen abs dan kom ‘ie direct van het linkervoorwiel ?Anyway daar moet je zoeken. Suc6 !
Hehe Wim, die truuk met remmenreiniger dat is de ervaring die spreekt he.. ;)
En ik maar braaf doen wat er in de haynes manual stond…
Starten 30 sec.. wachten.. starten 30 sec … wachten starten 30 sec.. wachten en nr wegenwacht alvast zoeken… :)Oliefilter moet moet dop 36 losgemaakt worden.. die zit btw niet in een standaard doppensetje.. ..
Verder ja gewoon vaak zat olie vervangen, brandstoffilter 1x per 2 jaar geloof ik, en 1 x per jaar het water aftappen uit het brandstoffilter.. zit kraantje voor onder.
IK zou de remvloeistof een keer laten verversen.. maar wie ben ik..
ps. enige panne die ik aan me x20dtl heb gehad is de thermostaat, die bleef openstaan.. erg vervelend in de winter.. ..grtz..
Heee,
Klinkt wel bekend.
Mijn oude heer had in ’98 een nagennieuwe astra G gekocht,
die had hier ook last van, bijna vanaf nieuw.
Bij de dealer is ‘de stuurkolom uitgeshimd’ en sindsdien was het weg. Had het idee dat het vaker voorkwam..
Geen flauw benul wat ze gedaan hebben maar de dealer kan je zowieso helpen.
Misschien weet iemand anders wat het precies inhoudt en dan kun je het wellicht zelf.. GrtzWim,
dank je voor je reply ..!
Maar als ik zuig aan het ‘vacuum’ slangetje dan sta ik al snel carterdampen in te ademen. Doordat m’n hele deksel vol zat met smurrie komt daar via dat slangetje toch nog wel een kloddertje olie / water / sludge richting gasklep.. Daar komt bij dat het tuutje van die ‘vacuuum’ aansluiting in het verleden al eens is afgebroken en nu gelijmd zit.. :(
Gister via ebay een nagel nieuw kleppendeksel gescoord via ebay, als ik het ding vervang dan is het zeker goed..
Ik heb n.a.v. jou repliek in het vectra forum het ‘olie catch tankje modificatie’ ding eraf gesnokt en in de kliko gedeponeerd.. sjeezus wat zat daar een drek in zeg…
Nu weer een mooi origineel nieuw carterontluchtingsslangetje.. :)Ik zal wel eens laten weten of ik verschil merk met m’n ouwe zooi en het nieuwe deksel…
grtzAstra G x20dtl ’99 339.xxx nogwat
Astra G x20xev aut ’98 175.000 nogwat
Manta A 19s aut. ’72 120.000 nogwat.uiteraard met weinig gezeur… ;)
12 februari 2011 om 20:44 In reactie op: Kevin’s Opel Kadett E –> Start niet meer + verkoop! #17800427Nieuwe kentekenplaten altijd gaan voor ‘deluxe’ platen ( opgelegde letters ) .. Kost maar klein beetje meer staat gelijk super.. :)
Wim, zo’n verzadigd kleppendeksel van een x20xev,
Je zei volgens mij ooit eens in een ander draadje dat je het kleppendeksel moet vervangen als het verstopt zit of verzadigd is..
Als het verzadigd is ,hoe kun je dat dan zien dat dat aan de hand is?
is dat schoon te maken, of dan gewoon nieuwe scoren op de sloop ?Hoor het graag, kan er niet zo rap iets van terugvinden….
grtz.
Mijn dieseltje heeft verleden jaar ook een nieuw subframe gekregen… Dat Opel dus toch nog moeite neemt om van een 10 jaar ouwe G met 3 ton op het klokkie het subframe te vervangen, de klus zelf zou 5 uur werk zijn. Ik denk dat de kosten van deze terugroep in mijn geval hoger waren dan de dagwaarde van het karretje… Toch klasse van de fabriek toch ??? Gauw een afspraak maken dus . ;)
Veel gezeur met afstandsbedieningen ontstaat doordat de solderingen van de batterij houder losbreken; en dus het batterij houdertje los komt…
Zendertje zonder spanning -> rolling code gereset
Rolling code gereset -> geen synchronisatie
Geen synchronisatie -> slechte werking cpv
Slechte werking cpv -> geïrriteerde eigenaar… :(
En dat alles door een batterij houdertje dat los zit.. :(
Grtz21 november 2010 om 11:19 In reactie op: diesel v/s benzine astra g. tips en uitleg en advies gevraag #17763052Diesel, benzine altijd een lastig verhaal hoor…
‘onze’ diesel ( astra 2.0 dtl station ) gekocht met een km stand van 2 ton en nu na al die tijd probleemloos naar de 330.000.
Voornamelijk regulier onderhoud en af en toe een kleinigheidje.
Als ie goed is gaat het kennelijk lang probleemloos goed.Ik weet nu onderhand dat er op de diesels sommige onderdelen schreeuwend duur kunnen zijn, voornamelijk koppeling ( en het vervangen daarvan ) en de beruchte brandstofpomp.
Daar komt bij dat de dieselprijs ook niet meer is wat het geweest is. Tevenswil onze geliefde overheid graag de wegenbelasting op al die nare oude vervuilende diesels in de hoogte laten schieten om het zo betaalbaar te maken om die groene eco bakken belastingvrij de weg op te laten. Houdt rekening met een 250-300 euro hsb per kwartaal, tenminste voor mijn station van 1249 kiklo. Ik vind het best veel ik kan het niet helpen. goeie 90 euro per maand, 6 jaar terug betaalde ik nog 75 per maand.. Ik heb niet het idee dat dit nog naar beneden gaat de komende tijd……Het mag duidelijk zijn dat het omslagpunt dan wel rond de 15.000 kms per jaar mag liggen als je puur naar brandstof/wegenbelasting kijkt, maar dan mag er in dat jaar echt niks stuk gaan.
Houdt ook rekening met een hogere aanschafprijs voor een ‘nette’ diesel t.o.v. een nette benzinewagen, en evt het verlies dat je moet nemen om van je huidige auto af te komen ( dat is moeilijker in geld uit te drukken ). Inbouw van G3 kun je wellicht ook altijd overwegen. Ook daar geld een terugverdientijd alvorens het wat oplevert.Kortom, moeilijke vragen allemaal. Als je al die afstand wel moet rijden voor je werk dan kun je echt niet minder.. Ik zat een paar jaar terug ook met dat dilemma; maar ipv mijn auto in te ruilen heb ik mijn baas maar ingeruild voor een met betere reiskostenvergoeding.. Tis maar net welke weg het makkelijkst gaat.
grtz
Wiellager en fuseekogel da’s redelijk ‘dom’ schroefwerk.. rekening van arbeid zal wel meevallen joh…. Prijs van onderdelen is afwachten.. prijzen van wiellagers varieren nogal eens.. :(
4 augustus 2010 om 20:02 In reactie op: gezocht voorbumper,en lichtschakelaar,mistlampen !!! #17707602setje NIEUWE mistlampen kost ook maar 5 tientjes bij http://www.gm-tuningparts.nl !
Ik zeg…. GOED bezig …!!
grtz Arian.
2 liter diesels ( x20dtl y20dth ) hebben kettingen..
ideaal dus… :)Als je een 1.6 8 klepper hebt met ongeveer 150.000 kms dan zou de koppakking ook weleens aan de beurt kunnen zijn.
Dat verklaart je koelwaterverlies en je temperatuurschommelingen.
Als dat zo is iemand zoeken die dat voor leuk geld doet maken; dan gaan die motertjes nog echt jaaaren lang mee… bij de ‘echte’ garage vragen ze daar dik geld voor.. Misschien is er nog iemand die mijn verhaal kan bevestigen/ontkennen ??? grtzAls de vraagprijs klopt met de staat van de auto is er weinig aan de hand… 2400 euri voor jou een nieuwe wagen; én een verse apk. Kijk ff of de algemene onderhoud een beetje in orde is.
230.000 kms hoeft geen probleem te zijn. Ik heb een G die 320.000 gedaan heeft en die doet het tot nu ook nog goed. ( gekocht bij 2 ton en tot die tijd géén shit met dat ding gehad ). Da’s ook een 2 liter diesel, de 82 pk versie, X20DTL. Terugkerende mankementen waren vastzittende achterremklauwen en koplamp-lampjes.. :)
Als deze G een verse brandstofpomp heeft kan er daar nix aan misgaan. Houdt er rekening mee dat het (eventueel) vervangen van de koppeling dik knaken kost; kijk of deze goed werkt. Duik er even onder (of vraag ernaar ) of ‘ie is teruggeroepen onlangs voor roest aan het subframe.Ik d8 dat die sensors dezelfde techniek gebruiken als RFID tags;
de ‘ontvanger’ aan de auto zendt ook een elektromagnetisch veld op waarmee de sensor op het wiel z’n voedingsspanning maakt, dmv inductie. Door tegen dit veld in te zenden wordt data van de sensor naar de ontvanger verzonden.
Zelfde techniek als die chip in je sleutel; anti diefstal stickers in de winkel en draadloze toegangs ’tags’… grtzHier een reactie van een NIET expert;
Maarreh laat jou uitlijnformulier niet zien dat er verschil zit in wielvlucht ( = camber ) én askanteling tussen links en rechts ?
En ja ze zijn aan alle twee de kanten nog binnen de ‘marge’ die de fabrikant opgeeft en ja de monteur heeft de ‘sporing’ netjes afgesteld. Maar feit blijft dat je camber en askanteling afwijken !
Kan door:
– kromme draagarm ( kan door een stoeprandje )
– draagarmbussen. ( zijn gewoon rubber dingen; meestal slijten ze niet door kilometers maar door ouderdom. Astra F is al minstens 12 jaar oud dus zou zomaar kunnen )
-schokdemperpoort. Ja ook die kunnen krom door ‘een tikje’
– montagepunten op chassis niet meer op juiste plek….. ( nu wordt het een vervelend verhaal ). In geval van een schadeauto zouden de chassis montagepunten eens wat ‘verschoven’ kunnen zijn. Hoop het niet voor je.. Ik weet trouwens niet of een F een los subframe heeft wat krom kan en evt te vervangen is. ( een G in ieder geval wel ). Dus in het uiterste geval..
Na ja vergeet deze nare oorzaak even.
Wellicht zijn het toch draagarm rubbers die aan hun eind zijn.
Controleren: Op de brug / wieltjes los en dan wrikken met een koevoet of bandenlichter. Bij ’te veel’ speling vervangen. Helaas is voor dat ’te veel’ niet echt een harde maat te geven; meestal een gevoelskwestie van de monteur of de apk keurmeester die ‘m daarop afkeurt… Ik zou een goede ‘universele’ en licht ambachtelijke garage er naar laten kijken. grtz..9 juni 2010 om 11:25 In reactie op: Is dit een standaard X2.0XEV uitlaatspruitstuk of niet? #17685815origineel gepost door adam222
Hij lekt idd,Me einddemper heeft ook een gescheurde ophanging.
Dit is gebeurt nadat ik over een achtelijk te hoge drempel heen reed. :swear
Hmmm da’s kl*te joh…
Vandaag niet te links stemmen helpt misschien tegen hoge drempels en auto-pest beleid… ;)Als je ESP lampje is gaan branden; dan kun je aannemen dat er een storingsmelding is opgeslagen. ( lijkt het meest logisch toch ?? ) Die storing kun je zowieso laten uitlezen. Aan de hand daarvan kunnen ze je vast wel vertellen hoe en wat. Grtz
9 juni 2010 om 10:45 In reactie op: Is dit een standaard X2.0XEV uitlaatspruitstuk of niet? #17685812Waarom wil je dan een andere ?? Is deze lek ofzo ?
Grt.Ik zeg:
Wiellager linksvoor ! ( met ABS / ESP / KMteller sensor )
Dit ding moet je als complete naaf vervangen.
de ’tacho’ sensor zit ingebouwd.
Deze wordt misbruikt voor abs/esp/kmteller, snelheidsafhankelijke volumeregeling vd radio, misschien nog ruitenwisserinterval ??
GrtzIk zou eerst de recirculatieklep checken… kwaaltje dattie vast loopt.. ff dashboardkastje d’r uit schroeven zie je ‘m zitten.
Je schrijft dat je verwacht dat het ophoudt als je ‘m op buitenlucht zet; maar als de klep tussen de twee standen in blijft hangen zal ‘ie proberen om te openen of te sluiten… Totdat ‘ie daadwerkelijk geopend of gesloten is.. grtzNu niet vergeten je olie te verversen…. dat is wat ‘insp’ wilt zeggen. ;)
16 april 2010 om 12:41 In reactie op: OPGELOST !!! Astra G blijft lopen met sleutel UIT contact #17657300
heb wel vorige maand electrishe ramen ingebouwd .. maar dat werkt allemaal prima , zo goed zelfs dat het zonder sleutel blijft werken :S en eerst nergens last van ..ik hou jullie op de hoogte , mvg Deentjuhhh
Inbouw van elektrische ramen niet eerst checken ??
-
AuteurBerichten