Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
wauw, zag net dat je draadje stamt uit 2009 .. ;) :)
http://link.marktplaats.nl/583050428
Deze worden min of meer seriematig gemaakt. Enige toevoeging zou zijn 2 langs-balkjes zodat de voorste en de achterste ALTIJD op dezelfde afstand van mekaar staan. Dit is noodzakelijk als je een onregelmatige garagevloer hebt ( of de betontegels bij mij achter ) en / of je niet met z’n tweeën bent om het geheel te verplaatsen.
Hier een foto van mijn project ruimte, met precies zo’n spit als in de advertentie.Ja sorry d’r hangt ff geen opel in ..

Vinden van het zwaarte punt is ff piemelen maar op ene gegeven moment draai je ‘m met één hand rond.
Constructie van het spit is door deze persoon door de ‘jaren’ heen steeds versimpeld, tot de constructie die ‘ie nu heeft.
En.. Het ding is echt heel goed demontabel; al het opstaande schroef je d’r echt zo af. Je neemt dat ding mee zonder problemen achterin een station wagon; zelfs het zeiltje kan dan nog dicht.Enige wat je nodig hebt zijn 2 langs balkjes zodat de voor en de achterkant niet hun eigen leven gaan leiden; en ik wil er nog eens wat forsere wieltjes opzetten, maar da’s omdat ik een ongelijke betontegelvloer heb; ja ik heb nou geen grote mooie loods om in de knutselen..
De vraagprijs daar heb ik ook eventjes een nachtje over moeten slapen; maar bij mij dreigde ‘het bouwen van het spit’ eigenlijk al een groter project te worden dan het fixen van de auto zelf.. :( Was zelf allemaal moeilijke dingen aan het verzinnen; mijn lasapparaatje had moeite met 3 mm staal, echt weinig tijd, pas na achten als het ’s avonds donker wordt etc etc etc. Het voelde bij mij GOED toen ik de zaag in mijn eigen spit project heb gezet en dit heb aangeschaft..
grt.
Deze storing is typisch een ABS sensor storing LINKSvoor ( combinatie met km teller ). Bestuurderskant dus…
Ik zou EERST het wiellager (laten) vervangen alvorens er ABS computers vervangen gaan worden .. ;)
Ik heb het al bij 2 Astra’s gehad, en is dus opgelost met vervanging van het lager ( de hele naaf dus ). Het elektrisch schema laat zien dat het signaal van de wielsensor eerst naar de ABS computer gaat en daarna naar je km teller. ( ja én je radio voor snelheids afhankelijk volume .. :) :D )
Dat het lampje aangaat komt omdat het sensorsignaal maar af en toe verminkt worden; daarom doet je km teller maar af en toe uitvallen; als de sensor helemaal dood is dan zou de km teller het helemaal niet meer doen..
En je hoeft er ook geen zonde van te maken om een hele naaf te vervangen terwijl alleen de ABS sensor raar doet.. als de sensor gaar is dan is het wiellager meestal ook aan z’n einde… Bij vervanging eerst goed kijken of je een 4 gats of een 5 gats naaf hebt.
Grt Arian.17 augustus 2012 om 16:31 In reactie op: Astra G, 1e versnelling = 3de, 2de versnelling erg moeilijk #18056255Yeah… Die geldboom zal met DIT weer ook goed groeien in dat zonnetje… :)
17 augustus 2012 om 06:37 In reactie op: Astra G, 1e versnelling = 3de, 2de versnelling erg moeilijk #18056253Hehe, lekker beetje beunen… Nieuw kopen of laten fixen kan altijd nog…
14 augustus 2012 om 23:03 In reactie op: Astra G, 1e versnelling = 3de, 2de versnelling erg moeilijk #18056250@wim-v6 wrote:
Ik weet dat Carloastra deze poken kan reviseren..
hij moet de mijne ook gaan doen binnenkort.Damn.. 7 jaar terug moeten weten .. :D
Mwa ook bij 390kkm is het nog niet te laat .. :)
Ja Wim ik denk dat het nick ging om een diesel.
Zo simpel kan het zijn zie je wel..Thanx14 augustus 2012 om 12:19 In reactie op: Astra G, 1e versnelling = 3de, 2de versnelling erg moeilijk #180562457 jaar terug heb ik het eens voorzichtig bij ‘de dealert’ gevraagd en toen was de prijs 250 euri voor het hele ding onder de schakelpook.
Toen had ik er ook al nie zoveel zin in en toen ben ik gaan rommelen met een rubber strookje onder dat ronde ‘clip’ geval wat die kogel op z’n plek houdt.
( en echt strookje rubber om die teflon mat op z’n plek te houden hè… niet tussen het matje en de kogel.. ).
Ik geloof de oude eigenaar ook wel hoor, komt mij ook bekend voor. Als je jezelf toevallig hebt aangeleerd om onbewust die pook naar beneden te duwen als je in z’n één schakelt merk je nie eens dat er iets niet helemaal soepel gaat. En afgezien van die kogel van de schakelpook gaat het schakelen bij mijn dieseltje ook gewoon goed; ding heeft ook al 390k gedaan en de bak zelf blijft gewoon werken.14 augustus 2012 om 05:14 In reactie op: Astra G, 1e versnelling = 3de, 2de versnelling erg moeilijk #18056243pfew… dat ziet er bekend uit en lijkt echt wel de oorzaak te zijn..
‘de hele assembly’ is gewoon nieuw te krijgen bij de dealer; echter kost wat knaakjes.
de kunstof ‘kogel’ die scharniert in een stuk teflon achtige mat wat om de kogel heen zit. Echter door slijtage krijg je dat.
Die ring die je ziet die de kogel op z’n plek houdt kun je d’r uit klikken. Ikzelf ben ooit creatief geweest met wat reepjes rubber van een ouwe binnenband en heb daar wat ‘extra vulling’ gemaakt. Ring terug geklikt en de kogel wordt beter op z’n plek gehouden, maar dit is wel erg ”beun’.Onder het rijden scheelt het dat je de pook naar beneden drukt als je ‘m in z’n één schakelt.
Op een gegeven moment raak je dr aan gewend, maar mijn G is er één met heel veel kilometers dus dan wordt je wat makkelijker met die ouderdomskwaaltjes.Dealer kan de hele pook ‘nieuw’ leveren, kost wat maar dan schakelt ‘ie vast weer een stuk beter.
Marijn,
bedankt voor je reply over het hitteschild. Ik zal er naar uitkijken op ebay, ik kan er zo gauw weer geen vinden ..
** Edit **… gevonden bij btmteile.. ! thanx !
Arian
@marijnl1988 wrote:
me astra g x20xev heeft uiteindelijk een nieuwe spruitstuk gekregen van ze baasje king: :D


paste allemaal beter dan ik had verwacht
Hey Marijn,
Die afdekplaat over het spruitstuk, waar heb jij die vandaan getoverd als ik vragen mag ???? ;)
Grt.Is je thermostaatje nog wel helemaal fris. ? Ik heb bij mijn di 16v de thermostaat elke 100kkm kunnen vervangen. Maar bij mij werd ‘ie juist niet warm. En het was winter .. brrrrr.
Kijk even of ‘ie geen druk op t koelsysteem opbouwt. mijn dieseltje wordt op dit moment ook voorzien van een nieuwe koppakking; hij bleef goed rijden, maar werd inderdaad pas echt te warm op het moment dat je ‘m op zn staart trapt.Je hoeft t pas te repareren als het stuk is hoor..
Beetje olie verbruiken.. ja och.. ook dat went.
Kan ook net zo goed je klepsteelrubbertjes zijn, die zijn ook 10 jaar oud..
Pas vervangen als de kop eraf moet. Op tijd olie bijvullen en je géén grote zorgen maken ..aan de bekleding te zien een ‘club’ uitvoering, maar dan met CDX lichtmetalen velgen d’r op.
Wilt voor de rest nix zeggen natuurlijk.
Open dakkie is lekker@marijnl1988 wrote:
@akonings wrote:
@marijnl1988 wrote:

deze is ook wel erg dik maar weet niet of deze wel goed gaat passen
Weet iemand wat dit voor lipje is / waar het van vandaan komt ??????
nx voorlip zo uit me hoofd
je kunt deze alleen krijgen bij nlpower google even naar nlpower
deze bumper word voor de klant gemaakt en duurt 4 weken voordat hij hij klaar ligt voor de klant maar wel super dikke bumperlip vind ikHeb ‘m hier ook gevonden .: RDX racedesign
OPC1 look, maar dan in KLEUR is ook erg fraai… damn nou wordt kiezen ineens moeilijk….
Met de wintersloffen ook de voorbumper maar van look wisselen ? Of gewoon 2 astra’s G’s rijden … ;)@marijnl1988 wrote:

deze is ook wel erg dik maar weet niet of deze wel goed gaat passen
Weet iemand wat dit voor lipje is / waar het van vandaan komt ??????
Check het niveau vd remvloeistof eens, als het een hydraulische koppeling is…
Ah.. aan de foto’s zie ik eindelijk wie nou degene is met opel-forum stickers op z’n astra :)
Lichtgroene G astra station die altijd aan de overkant van de straat geparkeerd staat is die van m’n vrouwke.
grt Arian.Das de ‘secundaire luchtpomp’, en dient om na de start lucht in de kat te blazen om ‘m zo sneller warm te krijgen ofzo ??
Het is een milieu geval, en het is in ieder geval geen bezwaar dat ‘ie d’r niet in zit, zo te zien is dit ook geen astra g foto.Zie links van jouw rode rondje de intacte carterventilatieslang ( die zwarte, rechtsonder het zilver grijze kleppendeksel )
Als daar een rechthoekig blokje in zit, dan is dat zo’n filter ding waar Wim het over had.
Dan bij den dealer een nieuw slangetje bestellen en dat filter geval lozen. En weer fixen zoals het hier op de foto staat.En Wim zei zoals het gezegd moet zijn ! .. :)
En nu iedereen welterusten . .Marijn,
Rustig aan doen met je motor doe je als ‘ie koud is of als je bijna thuis bent.
Een keertje je motortje laten werken doe je door als ‘ie goed warm is sneller bij het stoplicht weg te zijn dan het gemiddelde golfje dat dan naast je staat .. :) lukt best wel met een 2 litertje.
Dat verhaaltje van die olieprut voor de zuigerveren dat is dus gelukkig geen fabeltje, als jouw garage het ook zegt.
En als ‘ie een beetje olie verbruikt wilt nog niet zeggen dat je motor versleten is, dus echt geen reden om te vervangen;)
Ik zie op je avatar foto dat je astra een kenteken heeft dat begint met een ‘x’, dus wilt zeggen dat ‘ie uit ’98 is ? Dat maakt ‘m inmiddels 14 jaar oud, en met die leeftijd mag een beetje olieverbruik best wel. Dus ook geen reden om 2000 uit te geven aan nieuwe zuigerveren .En als ‘ie vanmorgen niet heeft gerookt wilt misschien zeggen dat het langzaam vanzelf verdwijnt doordat jij je auto gewoon dagelijks gebruikt ( = waar een auto voor gemaakt is aanvankelijk ) ..
Ik zou er niet angstig over zijn; gewoon op tijd peilen en bijvullen, en Wim’s item opzoeken betreffende carterventilatie en buisje in gasklep opboren ( op z’n minst goed schoonmaken ).
Grt
De gast bij mijn garage zegt dat de zuigerveren van die blokjes weleens een beetje vastkoeken bij rustig gebruik.
Die stelde voor om een keer een motor cleaner in de olie te kletsen een korte periode voor een oliewissel. Dat zou volgens zijn ervaring weleens de nodige verbetering kunnen geven. Zou ook voor jou een optie zijn.
Verder is het wel aan te nemen dat de klepseals zijn vervangen bij het vervangen van de koppakking.
Verders is het bij die motoren van belang dat carterventilatie goed werkt.
Zoek hier op t forum maar eens op ‘gasklepmodificatie’ van WimV6 en haal er je voordeel uit.En ja een beetje olieverbruik bij een auto die al wat ouder is, da’s alleen maar schadelijk als je niet op tijd bijvult, ik zou er niet zo wakker van liggen. Op tijd bijvullen met goede synthetische olie, dan worden ze er oud mee.
‘Mijn’ x20xev is na het vervangen van de klepseals en het corrigeren van carterventilatie stukken minder olie gaan verbruiken.
Verder gewoon je auto fatsoenlijk en regelmatig gebruiken; naar een paar oliewissels wordt zowieso veel gereinigd van binnen.grt
x20xev is ook geleverd in vectra’s en omega’s.
Veelal bereden door ervaren bestuurders met weinig haast; dus als het moet is er ’tweedehans’ op de sloop ook maar zat te vinden (zonder dat het is afgeragd ). Scheelt wat stuivertjes…Klopsensor messschien ?
@sjaak trekhaak wrote:
ik heb achter geen oppompbare vering, bij de vorige eigenaar zijn deze vervangen door gewone schokbrekers !
Sjaak, is het daar niet fout gegaan (vervangen door foute dempers ) ? hmm wel moeilijk te controleren achteraf… :(
Sjaak, staat de oppompbare achtervering niet te hard op druk ?
Dan staat ‘ie achter harstikke hoog en rijdt ‘ie ook niet fijn.
grt. -
AuteurBerichten