Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[rquote=1867260&tid=142573&author=speaker]Lees andere stukjes maar eens, en dan niet van een verkoper !! Een blow-off is bij een diesel alleen maar voor het geluidje.
En ook al zou je turbo er wel langer door meegaan… ( wordt geadviseerd om bij rustig rijden hem uitte schakelen , dus moet je steeds gaan racen ! ) Dan is 300 euro voor diet stukje techniek al een goede stap in de richting van een nieuwe turbo !Ieder zijn meug ! :angel[/rquote]
Ten eerste , leverd het bij een benzine en diesel beide geen vermogen op. Blowoff mythbusted door een amerikaanse tuner. Het voordeel is alleen snellere throttle response.
En het voorkomen van turbo surge
En ten tweede, ik heb niks besteld bij mathijssen, dit setje gaat mij 70 euro kosten en geen 300. (dus voor mij een leuke update)
En ten derde, het is ook een beetje voor de show, maar dan vraag ik me af als je dat niks vind waarom je dan 18″velgen koopt een irmscher gril, en dikke uitlaten. Is dat geen show dan?? Nee dat koop je omdat het wat opleverd…duh
Je ziet er zelf ook niks van als je er in rijd… is ook alleen maar om de aandacht te trekken. Nou in dat rijtje staat ook de blowoff bij..Wil je iest functioneels, moet je een bigbrake kit kopen, en een schroefset van Koni dan heb je tenminste goede remmen en een wegligging…:P
ieder zijn mening hierover…ik vind het een gaaf geluid.
Of het nou een benzine of een diesel is, voor beide leverd het geen power op.
Maar je turbo leeft er wel langer van…ook bij de 1.9 CDTI hoor je hem af en toe flutteren..en dat is niet goed goed voor je turbo..
En daarbij is je trubo reactie beter bij het overschakelen!!
Dus het is niet alleen maar voor het geluid wat deze HKS blowoff produceerd.Lees dit verhaal maar eens:
Als het allemaal geen nut heeft verkoopt Mathijssen zoiets niet…
Mooie auto, vraag me alleen af waarom de brandblusser in de auto ligt… Ook last van pyromanen in de buurt???
kijk dat is nog eens power… accu laten ontladen op je sub!!!! hahaha
Zo ziet je sub er ook uit als je een MTX mono D versterker op 10.5 volt full power laat pompen…
Gelijk de voeding eruit gebrand en Sub Fried…..12 februari 2011 om 17:05 In reactie op: Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod #17783447[rquote=1866584&tid=139395&author=jraaf]Yeah post! Laatste onderdeel binnen.

Safe driving Jurgen[/rquote]
Nah, die had je vast nog niet..
En om maar ff mee te doen…Groeten Nico (KL):D
het mooiste is, als je de reservewielbak gebruikt om je sub te plaatsen. Houd je een gladde vloer over, en klinkt als een nieuwe. Hoe groot is die sub 12″ ??
Op het net staan tal van voorbeelden, om een sub in je reservewiel bak te plaatsen, mdf en polyester.
En je hebt de hele kofferbak over voor de kinderwagen!!![rquote=1866204&tid=142483&author=speaker]Neej , die is niet van 2006 !
[/rquote]
niet, misschien op kenteken wel…uit duistland geimporteerd:P
Ik denk, maar dat is maar een gok..heb namelijk hetzelfde gehad…dat wanneer je hem uit leest de melding krijgt gloeitiming probleem…
Dan is hoogstwaarschijnlijk 1 van je gloeistiften slecht… dat deed ie van mij ook…echter na het vervangen van alle gloeistiften, probleem opgelost…
Maar uitlezen blijft het beste…Maar omdat je schrijft dat hij dat alleen doet bij een koude start(dat had ik dus ook) want met een warme motor werkt je gloeicircuit niet!!
Als je een dag later met een koude motor start, start hij wel normaal!!
Je kunt dit kontroleren aan het gloeispiraal indicatortje op je dashboard.Kijk naar het lampje bij een koude start, als hij minder dan 1 seconden brand en gelijk de storing in je toerenteller
laat zien , heb je een gloeitiming probleem….gloeistiften dus…[rquote=1866041&tid=96170&author=Erwin]Komt zo een nieuwe aan met radius etc. Ik ben geen mechaan, dus weet niet of het correct getekend is. Ik denk wel dat je er iets mee kunt.
[rquote=1865429&tid=96170&author=afterburner27]Ja , heb hem, ff sketchup viewer geinstalleerd.
Radius van de hoeken weet je niet of wel???[rquote=1865403&tid=96170&author=Erwin][rquote=1865244&tid=96170&author=afterburner27]Ik zit hier te wachten op- die afmetingen , maar der komt maar niks…
[/rquote]You’ve got mail.
Omdat ik overdag werk kijk ik meestal met een interval van een dag op het forum, vandaar het delay. [/rquote][/rquote][/rquote]
heb je de prijs gezien van die plaat.. 60 euro ex…
[rquote=1865904&tid=142459&author=sjouke]ow dan is de mijne wel HEEL veel waard :D :jerry[/rquote]
Dat denk ik ook , te zien aan je avatar heb jij 2 knobbels op je dashboard…:jerry:jerry:jerry
Ik ken het type blok niet, en weet dus niet wat er allemaal voor een slangen achter je blok lopen..
Pak zelf een bus remreiniger, en spuit slang voor slang in…toerental veranderd vaak doordat het gat gedicht wordt door de vloeistof die je er op spuit.
Moet makkelijk te vinden zijn op die manier.. dan weet je ook gelijk welke slang er lekt…Als je lambda waarden en uitstoot omhoog gaan, bij het spayen van bv remreiniger achter je blok, zal daar waarschijnlijk een vacuum lekkage zitten.
Maar dan zul je het op benzine ook moeten hebben. is dat niet het geval, dan zijn het slangen van je gasinstallatie die een lekkage veroorzaken.
Te veel zuurstof resulteerd in een hoge co waarde, en je motor word veel warmer. Een AFR meter zal dan ook wel Lean aangeven (arm mengsel)[rquote=1865852&tid=96170&author=tuinmeubel][rquote=1865816&tid=96170&author=afterburner27][rquote=1865723&tid=96170&author=McLambo]dat zei mijn vrouw ook al gisteravond.
en ze refereerde er ook nog even fijntjes aan dat ze verder niiiiieeeeeeeeemand kent die zo’n mierenneuker is met zjin auto, LOL :PIk ben nog bezig met een forumlid om zijn oude pro-kit over te nemen, dus misschien dat dit toch nog goedkomt :thumbup[/rquote]
dan moet je vrouw mij maar eens bellen…ik ben precies hetzelfde , goed of helemaal niet!!![/rquote]
Of mij ? Ik ben heeeeel anders… :P :cool:[/rquote]
Ja dat zal best….:D:D:D
[rquote=1865723&tid=96170&author=McLambo]dat zei mijn vrouw ook al gisteravond.
en ze refereerde er ook nog even fijntjes aan dat ze verder niiiiieeeeeeeeemand kent die zo’n mierenneuker is met zjin auto, LOL :PIk ben nog bezig met een forumlid om zijn oude pro-kit over te nemen, dus misschien dat dit toch nog goedkomt :thumbup[/rquote]
dan moet je vrouw mij maar eens bellen…ik ben precies hetzelfde , goed of helemaal niet!!!
[rquote=1865700&tid=117943&author=jsgsi]@afterburner27
Om wat voor motor gaat het??[/rquote]
ik weet het niet zeker , volgens mij een 2.2
[rquote=1865747&tid=117943&author=Fearless]Kan je dan niet gewoon de stekker loshalen en die op de oude pomp plaatsen. Vervolgens afmelden en de nieuwe weer aansluiten en aanmelden.
Je gaat toch geen pomp losgooien terwijl je de stekker los nemen kan….[/rquote]
dat kan niet, daar kom je niet bij…dat idee hadden wij ook al..
met dit weer moet hij zeker op 80 graden uit komen…normaal is dat 85….als het vriest word dit weer anders..dan komt de meter bijna niet de hoek uit…dan moet je een stuk verder rijden om de motor op temp te krijgen. En ik heb er een nieuwe thermostaat in zitten… met de defecte thermostaat komt hij helemaal de hoek niet uit met dit weer. En wachten bij het verkeerslicht resulteerd in helemaal geen temp … meter zakt dan heel snel terug
[rquote=1864543&tid=99742&author=tuinmeubel][rquote=1864525&tid=99742&author=witje2.4]hoor gelukkig nog niks ratelen, maar staat voor ketting en spanners ook een x aantal km’s om te vervangen net als dis. riem?
Harald[/rquote]
Volgende week een grote beurt gepland. Ik zal de VOD eens vragen naar die ketting en zo. Eens kijken of zij kunnen achterhalen hoe lang deze er nu inzit en eventueel voor vervanging in aanmerking komt.[/rquote]
Ketting??? heb jij geen riem…:o
Dieselpomp en opcom ellende..
Jongens het volgende. Was bezig met een vriend van mij aan een zafira met een defecte dieselpomp. Geen gebruikte pomp maar een nieuwe geplaatst.
In eerste instantie dealer gevraagd, hoe en wat. Daar zeggen ze, als je een gebruikte pomp hebt hoef je de oude niet uit te leren. Wat gebeurd er, door alle haast, dieselpomp word ingebouwd, en geprobeerd aan te melden…vind de hele dieselpomp niet. Terug bellen, zeggen ze ineens, dat bij het plaatsen van een nieuwe pomp eerst de oude afgemeld moet worden om de nieuwe in te kunnen leren.. Jongens van de VOD bedankt !!! nu kan de oude pomp er af gehaald worden, ouder weer terug gezet , om hem eerst uit te leren, en de nieuwe aan te melden… wat een f.ck zooi. Dacht misschi9en ff verlengkabel maken…ja daaag, te veel pinnen in de stekker, en geen contra stekkers om te gebruiken.
Lekker is dat… 2x zoveel werk…dus conclusie: wanneer oude dieselpomp word vervangen voor een gebruikte, hoeft volgens de VOD de oude pomp niet uitgeleerd te worden. Bij het plaatsen van een gloednieuwe moet dit juist weer wel…. Lekker verhaal….
@ Erwin, ik heb een offerte aangevraagd bij staalmarkt. voor een vierkante meter geslepen rvs plaat van 0.8.
Antwoord krijg je nog van me…heb de offerte binnen: pff
60 euro ex…:(
ik weet het…rijd gewoon verder….:D
Ja , heb hem, ff sketchup viewer geinstalleerd.
Radius van de hoeken weet je niet of wel???[rquote=1865403&tid=96170&author=Erwin][rquote=1865244&tid=96170&author=afterburner27]Ik zit hier te wachten op- die afmetingen , maar der komt maar niks…
[/rquote]You’ve got mail.
Omdat ik overdag werk kijk ik meestal met een interval van een dag op het forum, vandaar het delay. [/rquote]
Netjuhssss;)
Ja ze zoeken het maar uut.. :D maar goed , de eerste die 7000 komt brengen heeft hem alsnog aan de broek hangen hahaah…probleem is , dat zie ik er voorlopig niet gebeuren……:D
7000,- maar dan heb je wel een vec , waar alles al aan vernieuwd is…:o
[rquote=1865246&tid=96170&author=dondevo][rquote=1865241&tid=96170&author=afterburner27]Ik ben bang dat jullie nog langer last van mij zullen gaan hebben..
Wat een :argue sukkels hee, jonge jonge.. en biedingen die ze doen…gewoon om bang van te worden..
Denk dat ik hem maar gewoon zelf dood ga rijden…pffffDus dan weten jullie het, ben er niet vanaf, en ga er niet vanaf…kost teveel….:o[/rquote]
ja je krijgt nooit wat je er voor wilt me te weinig is ook niet goed.
(komt door al die gekke extra dingen er op):jerrywat wou je er dan voor terug hebben?[/rquote]
-
AuteurBerichten