Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2011 om 17:21 In reactie op: Wie heeft zijn koppeling/drukgroep/vliegwiel laten vervangen #17670591
[rquote=1885285&tid=126165&author=alio79]Dank voor de link….
Maar echt veel goedkoper is het niet. Kopp.plaatkit = 290 eur ipv 350. Een vliegwiel is 600 euro ipv 500 of 800 euro (afhankelijk van je motor/type). [/rquote]
Volgens mij , heb je inderdaad niet helemaal goed gekeken.
Dit betreft de hele set, dus incl DMF.:o[rquote=1884910&tid=117943&author=Henkieo]Ik heb de OPCOM ook net hier (<<link) besteld. Ben benieuwd :)
Staat al op de site daar dat de levertijd 7-18 werkdagen kan zijn.
Is dit nu die chinacloon?? Staat wel duidelijk bij geen 2010 version software te gebruiken anders gaat ie stuk.
@Atema: bedankt voor de link ;)[/rquote]Daar nedoelen ze de originele opcom 2010 versie software mee, die de 2010 china clone versie!!
Die kun je gewoon installeren en gebruiken..:wors7 maart 2011 om 10:20 In reactie op: Wie heeft zijn koppeling/drukgroep/vliegwiel laten vervangen #17670587[rquote=1885273&tid=126165&author=alio79]Weet iemand (kon het niet vinden) waar je goedkoop een vliegwiel en koppelinsset kunt kopen?
Engeland? Scheelt dat veel?
[/rquote]dat scheelt heel veel…ik heb hem van parts2clear..
hier de link flywheel clutch set 1.9cdti
geleverd binnen 3 dagen.
suc6
mooie velgen hoor!!:o Auto trouwens ook:D
[rquote=1883516&tid=117943&author=fazzy]edwin 1104
heb nog altijd problemen met die op-com
vraagt nog steeds naar de usb driver
heb jouw linkje gedownload en geinstalleerd
power lampje van het toestel is aan maar voor de rest krijg ik hem niet aan de praat[/rquote]Dat zal best wel, en die kan hij zelf ook niet vinden tot dat jij aangeeft waar de driver staat.
Als je de opcomchina van mediafire hebt gedownload, staat er een mapje “driver” en een mapje “Driver64” in.Als hij vraagt om de driver, moet je hem de betreffende map aanwijzen corresponderend met je besturingssysteem.
Heb je 32bits windows, mapje driver aanklikken, heb je vista of win7 64bit, mapje 64 bit gebruiken…Je kunt hem ook handmatig installeren door naar windows configuratiescherm te gaan, en daar systeem te kiezen “hardware”.
Daar zul je een device zien met een geel uitroepteken.
Die open je , en kies je software bijwerken “geef hier aan waar je het betreffende mapje hebt staan met de driver”
De rest gaat vanzelf…Pff cursus driver installeren!!:sleeping
[rquote=1883478&tid=143679&author=timdrost91]thnks afterburner27 eindelijk iemand die het goed en duidelijk uit kan leggen hoe het moet!
[/rquote]
Dit kan veel netter hoor, maar dit voorbeeld heb ik van een duitse site afgehaald.
Ik zelf zal dit zo nooit doen. Ik gebruikt altijd losse printjes om externe componenten te plaatsen, en afgeschermde coax om het aan te sluiten..Als iemand mij het typenummer van de eindversterker kan geven die in de CD70 zit, en eventueel een foto van de achterkant. Dan laat ik wel zien hoe je het aan moet sluiten..
voor de eindversterker, zie deze link.
4 condensatoren 220nf zoals bij de ncdr… line out hoeft je namelijk niet te selecteren als bron.
En de voorversterker word geregeld door je volume regelaar.Dit is een voorbeeld van de NCDR radio

ALs ik weet wat voor een eindversterk er in zit kan ik je wel uitleggen hoe dat te doen bij de CD70 of DVD90.
Geen probleem:thumbup
[rquote=1882735&tid=143679&author=speaker]Caliber maakt voor jan L*L zulke dingen ?![/rquote]
Ja precies , die zijn ook voor een jan L*L. Goedkope oliebol oplossing, om toch een tulp uitgang te creeren.
Goedkope knaken versterkers hebben die optie ook…
Tis maar waar je voor kiest.
Als je geluid kwaliteit toch niet belangrijk vind kun je die er tussen zetten ja…en gelijk maar met een B versterker als Caliber Suc6 :sleepingWas maar ter info hoor, no hard feelings
[rquote=1880868&tid=143679&author=speaker]Bas bas bas…
Je kan gewoon een high/low converter achter op de radio aansluiten , dan heb je een output voor de versterker !!
[/rquote]
Heb je wel eens het verschil gehoord tussen een goede low level output of er 1 met een converter high/low.
Schrikbarend slecht!!:thumbdownWant wat er gebeurd, is dat je low level gaat versterken met enige vervorming (door je eindtrap), die je daarna weer terug gaat converteren naar low level.
Dat wil je niet horen, en zeker niet meten!!!:thumbdown
Dat zijn van die noodoplossingen….
Weet je waar dat leuk voor is, voor een subwoofer output.
Daar hoor je die vreemde vervormingen toch niet, maar zeker niet voor kick/mid/high output gebruiken.Maak gewoon een low level output op je radio…..:thumbup
Low level zit op de ingang van je eindversterkers in je radio.Ben wel benieuwd wat die vec dadelijk kost als hij klaar is…:hmmz
Heb namelijk vervelende ervaringen met dit soort dingen :o..zou hem wel laten taxeren als hij klaar is ;)…anders ben je het haasje als er iets aan komt.
Spreek uit ervaring..:cryWat is de materiaaldikte van die kist…?
Ik zou hem wel in de hoeken goed verlijmen, ander krijg je hele vreemde bijgeluiden.Dan laat je een ECO tuning doen:P
Net als met die ECO dieseltjes hahaah. Vec 1.9cdti ipv 110kw 45Kw wel lekker zuinig..:D21 februari 2011 om 20:37 In reactie op: Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod #17783463Of DAS je goed recht. hahaah:D
[rquote=1874626&tid=142538&author=svdk20]jij niet alleen hahaha.
ow ja ook handig te melden het wordt een bass-reflex kist.
na veel rekenen en meten :hmmz:o:D[/rquote]Ik zou hem gesloten maken, dan klinkt hij droger, en heb je hebt kleinere afmetingen voor je kist.
Basreflex klinkt te flodderig, alhoewel je maar weinig power nodig hebt , om een diepe bas weer te geven..dat dan weer wel..:thumbupHet mooiste is, deze relays te vervangen voor een solidstate versie, of door reedrelais.
Hiervan verbanden de kontakten niet in de buitenlucht..20 februari 2011 om 11:35 In reactie op: Y22DTR start niet UPDATE 2 Hij draait maar geeft foutcode p0 #17819212oopps, nee is alleen met de electronische systemen…
20 februari 2011 om 11:30 In reactie op: Y22DTR start niet UPDATE 2 Hij draait maar geeft foutcode p0 #17819210heb je de verstuivers wel op dezelfde plaatst zitten??
Niet dat je 1 met 3 bv hebt verwisselt.
Het probleem met de verstuivers is, dat ze een codering hebben, met de hoeveelheid die ze geven en een ID.
Dat kun je met opcom terug zien.. Verkeerde codering bij de verkeerde verstuiver resulteerd in problemen.
Nooit verstuivers zomaar wisselen van cilinder….
Kijk de opcom manual maar eens na…[rquote=1873008&tid=141840&author=KadAstra-EF][rquote=1872989&tid=141840&author=wim-v6]ja vacuum los halen helpt altijd.
Willem[/rquote]
Oh ja ? dus als je die loshaalt dan kom je door de keuring heen ? Geld dit ook voor de Astra F ?
Intressant voor het geval dat……Rik[/rquote]
Nee niet losmaken en los laten, maar los halen, motor flink in de toeren een paar maal, daarna vacuum slang weer terug plaatsen.
En willem, ik zou maar eens een tester aan je auto hangen, en dat geintje eens proberen. Vacuum slang eraf laten resulteerd in een nog veel hogere Co. Alleen door het gasgeven word je motor veel warmer dan normaal.
Teveel zuurstof verbranden resulteerd juist in een te hoge Co..Is ook wel erg mooi om te zien zo’n Signum…:hmmz
[rquote=1872527&tid=141840&author=wim-v6][rquote=1872497&tid=141840&author=afterburner27]lambda schoonbranden!
start je auto op benzine, en laat hem warm draaien.
Vacuumslang van je rembekrachtiger aftrekken, en een keer of 10 flink in de toeren gooien..
Als het goed is ruik je een rotten eirenlucht van je cat.
Hierna zijn je lambda waarden een stuk beter, dit werkt alleen als je lambda nog functineel is en vervuild.[/rquote]
Hier word je lambda niet veel schoner van.
eer dat die rotte eieren lucht weg is, ben je een dag verder.
goed stuk autobaan kan hier beter bij helpen.
de rotte eieren lucht kan ook komen door een vervuilde katalysator (veel stadswerk).
Willem[/rquote]
Dat zou ik toch niet te hard roepen Willem, heb altijd problemen gehad met 1 van m’n eerste civic’s co te hoog.
Op het keuringsstation hetzelfde uitgehaald, scheelde wel 2% co na het schoonbranden. van 2.10 naar 0.01% co en glansrijk door de keuring..
Dus het scheelt echt wel een hoop….[rquote=1872539&tid=143006&author=wim-v6][rquote=1872513&tid=143006&author=afterburner27]yep dynamo overleden..
Zou kunnen zijn dat 1 van de diodes in de diodebrug defect is. Dan laad hij met een halve wisselspanning je accu…
Niet echt geweldig.. Ben je zelf een beetje handig , kun je de onderdelen in de dynamo zelf vervangen.
Scheelt je weer een nieuwe.
Of je koperborstels zijn op….[/rquote]Moet je lekker zo’n fijne Delco Remy hebben, daar zit alles aan elkaar gesoldeerd (koolborstels aan diodeplaat, etc.
Willem[/rquote]
Ja mooi he’ dat noemen ze nou hobby Willem ..:D
Netjuhs!!!:thumbup:thumbup:thumbup
ik heb het filmpje nog bekeken op die website..
Heeft wel vaak een turbo surge (flutter) niet echt gezond voor je turbo….
En dan voor zo’n tuningsbedrijf, valt me een beetje tegen…yep dynamo overleden..
Zou kunnen zijn dat 1 van de diodes in de diodebrug defect is. Dan laad hij met een halve wisselspanning je accu…
Niet echt geweldig.. Ben je zelf een beetje handig , kun je de onderdelen in de dynamo zelf vervangen.
Scheelt je weer een nieuwe.
Of je koperborstels zijn op….[rquote=1872202&tid=142952&author=Fearless]brrrr helicoils…. Ben daar geen fan van. Als het weer los moet kan je vaak die helicoil weer opnieuw plaatsen.
Denk dat de Vod een nieuwe pan monteren wou?
Als de pan verder goed is volstaat optappen en een groter stopje er in prima…en goedkoop te doen :D[/rquote]
Als je de juiste maat boort alvorens de overmaakt van de coil te tappen, zal de coil niet loslaten.
Het is een veer namelijk.
Ik plaats ze altijd met loctite. Nooit een coil er uit gedraaid!! -
AuteurBerichten