Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
11 oktober 2010 om 09:35 In reactie op: Wie heeft zijn koppeling/drukgroep/vliegwiel laten vervangen #17670583
Ik weet het niet Erwin, ligt denk ik ook een beetje aan hoe men ermee omgaat.
Koppeling laten schieten, caravan of aanhangers trekken, en dergelijke situatie’s.
Het lijkt mij dat het toch wel minimaal 2 ton moet kunnen hebben of meer…Ik weet het, ik ga het ook allemaal weer zelf doen…
Heb dat altijd gedaan, alleen wilde ik nu eens een auto waar ik niets meer aan hoefde te doen…
Heb alleen een versie gekocht waar veel aan gedaan moest worden, heb ik al in de gaten.
Ga dus maar gewoon door, verkopen heeft geen zin, heb al teveel erin gestoken om hem goed te krijgen.
Blijf dus voorlopig maar rijden…
Alleen weet ik niet of ivm het werk deze auto nog nodig heb…waarschijnlijk hoef ik geen afstanden meer te rijden…
Tja en dan word een diesel wel een beetje duur!!!
Maar het rijd wel lekker moet ik zeggenja , met een contact afstand van 0.3mm van dat niet mee, ik weet het .
Heb altijd flashrommen van sattuners gedemonteerd.
In het begin nogal wat verkloot, echter word je er een stuk handiger in…
Nu kan ik ze zonder beschadigingen aan het board of rom makkelijk demonteren (hete lucht soldeerbout) van portasol ….op gas dus…
werkt perfect…vanmorgen bij de VOD geweest, en de lekkage in de koelslang laten zien.
Heeft de slang besteld, kan hem woensdag ophalen. Hij liep al tegen zijn collega te janken dat ik er wer was…
Volgens mij zijn ze niet zo blij met mij..
VOD is alleen blij als je komt voor een reparatie van 2100 eurie, maar niet voor het vervangen van artikelen die ontstaan zijn door onvakkundige demontage.
Ik ga het zelf maar weer doen…. want van dit soort dingen word ik echt moe:sleepingEven de bevindingen:
Nadat het plaatje geplaatst was, niet meer in de auto gereden tot vandaag.
Ik moet zeggen , dat er een dag en nacht verschil in zit.
Loopt rustig, (niet bokkig) en trekt goed. ook onderin.
Nu hoor je de turbo bijna in het hele gebied, en pakt goed op bij het overschakelen.
Dat zo’n simpel plaatje je zoveel voordelen kan geven.
Ik ben er blij mee.:Dbegin dan maar gelijk een dual mass vliegwiel te bestellen.. en dan maar niet te spreken over de gloeistiften die je er uit moet timmeren voordat ze afbreken bij het eruit schroeven..
Mij teveel nadelen…goodluck with it.:wors
waarom dat dan????
ik denk dat we dezelfde gedachten hebben gehad dit weekend hahah
Ach vandaag is het dit morgen weer iets anders….zo blijven we bezig..Motor cover getuned…
Vondt hem origineel niet zo mooi..
Vandaar dat m”n airbrush spullen weer uit de kast zijn gekomen.
Is inmiddels al droog en zit onder de motorkap.
Morgen nog even weg voor een nieuwe koelslang…prettige zondag aan iedereen..mooi weer!!!
Grt Nico
of dat verschil maakt , weet ik niet….maar wat wel opvalt , is dat het plaatje bij de 16v ook achter de egr komt, en niet ervoor. dus dus tussen egr en spruitstuk….
Dat is voor de 8 klepper dus volgens de tekening en niet in de aanvoer zijde…Nico
Ben gisteren naar ede (automat) geweest, en daar een busjes mcguire tecwax gehaald..
Tevens bij de fiat dealer geweest, om het EGR plaatje op te halen…iedereen praat over 14 euro, ik moest €18,83 afrekenen voor dat stukje rvs.In ieder geval net het plaatje gemonteerd met extra pakking. Zit er op dus (wel eerst afgebraamt natuurlijk, dat ding was zo scherp als een slagersmes):mad:
Nadat ik dat gemonteerd had, de auto gestart en laten lopen…
Er lag weer water met roet vermengt onder mijn turbo slang…lekt???ik wet het niet meer.
Pakte de retourslang naar het exp_vat vast, en drukte hem richting het schutboard. komt er gewoon een minuscuul straaltje koelvloeistof mijn richting uit zetten.( gaatje in de retourslang achter de klem.Hebben ze met het monteren van het nieuwe spruitstuk, niet de slangen er af gedraaid maar waarschijnlijk er aan getrokken.
wat een k#$%^^@#@$%^^#@^^#$^^%# KOD. Pff kan ik maandag weer weg voor een nieuwe slang…
Wilde eerst de pilots gaan monteren , echter hier voor op de weg staat zoveel wind, dat ik er hoofdpijn van over heb gehouden.
Ben dus maar even gaan poetsen met mn mcguire poets…
Shiny like hell:thumbupKan er weer tegen, (weekje)
In ieder geval, heb wel mn lekkage achterhaald.daar ben ik al blij om…
:)
Heb je de programmeer spanningen nagemeten…??
ALs het nou niet lukt, maar hij herkend de pic wel, zou je de programmeer lijnen van het board los kunnen koppelen, zodat je van de omliggende componenten af bent…
wat gebruik je allemaal om te proggen??ps, gebruik de voedingspanningen van je usb poort op de opcom, dan werkt vaak beter!!
ik zal eens kijken wat ik allemaal moet gebruiken cq aanluiten om deze pic inline te kunnen programmeren.
bericht volgt..ik denk dat je vliegwiel nu nog sneller naar de eeuwige jachtvelden gaat.
Als hij al een rammel vetoond , wordt dit alleen nog maar erger….
totdat je gek wordt van het rammelen, en je bijna niet meer kunt schakelen…
bij mij begint hij ook al slechter te schakelen…net of hij tegen werkt, met het in de versnelling zetten…
ontkoppelt slechter….kun je hem wel fatsoenlijk erasen? En is hij dan ook echt leeg???
Ik zie nergens in je text staan dat je hem geerased hebt…
Een pic laat zich niet overschrijven als hij niet eerst leeg gemaakt is..
Maar ik denk dat je dat wel weet…Wat je ook nog kunt doen, als je programmeer spanning in elkaar zakt, is de poorten tijdelijk afkoppelen van de print.
Omliggende componenten, consumeren teveel voedingspanning van je programmer.grt Nico
origineel gepost door Laagvlieger
Het gaat om de PIC18F458 van Microchip.In principe werkt het met elke In circuit programmer dus ook met die van jou.
Ik werk nu met een zelfbouw low voltage Programmer maar dat gaat dus niet helemaal lekker.
Ik dnek dat ik maar een andere programmer in elkaar ga knutselen die gewoon met hogere spanningen werkt.
Kwa voltages is dit het gewoon net niet. beetje grensgevalletje. En daar zit het probleem denk ik.Gelukkig zijn programmers zelf makkelijk en goedkoop te bouwen als je een beetje van electronica afweet.
Wie weet bestel ik ook wel een aantal nieuwe PIC’s die ik gewoon los voorzie van nieuwe software. Maar ik probeer het eerst gewoon zo “in circuit”.Zoals JSgSI al aangaf kun je dat met de wisp628 van voti programmeren…
kijk maar naar onderstaande lijst, deze types ondersteund hij:12F629, 12F675
16F627(A), 16F628(A)
16F630, 16F648A, 16F676
16F72, 16F73, 16F74, 16F76, 16F77
[16F737, 16F747, 16F767, 16F777]
16F818, 16F819
[16F83], 16C84, 16F84(A)
16F870, 16F871, 16F872, 16F873(A), 16F874(A), 16F876(A), 16F877(A)
[16F87], 16F88
18F1220, 18F1320, 18F2220, [18F2320]
18F242, [18F2439], 18F248, 18F252, [18F2539], 18F258
18F4220, 18F4320
18F442, 18F4439, 18F448, 18F452, [18F4539], 18F458
[18F6520, 18F6525, 18F6585, 18F6620, 18F6720]
[18F8520, 18F8525, 18F8585, 18F8620, 18F8621, 1F8680, 18F8720]met de wisp 628 kun je inline programmeren…
Ben toch benieuwd hoe je aan de firmware en loader bent gekomen…pm me maar eens heb wel interesse, heb het nergens kunnen vinden namelijk…mvgr Nico:)
Misschien wel even leuk om te vermelden:
De vier gaten in de doorstroming zijn 8mm , en de gaten voor de flensbouten zijn 7mm.
Voor wie hem zelf wil maken, zal ik wel een tekening maken in autocad.
Materiaal is gepolijst RVS 0.9mm plaat. 1mm is dus ook goed.Als je het plaatje bij de fiat dealer koopt , is het wel aardig om hem eerst af te bramen. Zodat er zo min mogelijk resten achter blijven hangen.
Plaatje is namelijk gestanst, en vrij scherp aan de randen.mvgr Nico
trouwens ik heb tunex gebeld, als je voor 225 je auto laten tunen zetten ze voor 50 euro extra je EGR uit..
dan kun je hem er in principe er helemaal af halen…en voordat je erheen gaat, is het misschien ook wel vestandig een goed dual mass vliegwiel te hebben..niet dat rammel ding wat ik nu heb…
origineel gepost door kadett4x4
woensdag in nijmegen op de graafsebrug, een goudkleurige vectra a sedan.
strakke achterklep met kenteken onder de bumper.
reed een paar honderd meter voor me.groeten.
Die staat te koop op marktplaats zag ik…
niet dat ik weet. opcom interface is custom made volgens mij.
Was net een stukje aan het lezen over kwp2000+ flasher…
Chiptunen met een standaard upgrade map…zonder dyno dus. schijnt super te werken.
Maar voor stage 2 moet je een dyno hebben, anders is het niet meer te meten….
ook erg interessant…:worsdan wens ik je veel suc6 met het verkrijgen van de hex file.
Deze pic processoren staan er namelijk om bekend dat ze read protect gezet kunnen worden.
Uitlezen van een werkende opcom heeft dus ook geen nut.
En dan moet je ook nog de loader hebben…Ik denk dat je beter af bent als je gewoon voor weinig een nieuwe klone koopt…
:thumbup
is dit wat dan..misshien wel handiger , dan naar EDS rijden.
Blindplaat op de exhaust uitgang van de turbo die naar je egr loopt…
Ik wil er dus mee zeggen , dat ze die zooi nooit uit hadden moet vinden.. geeft alleen maar een hoop ellende… net als dat dual mass flywheel. Ook zo’n :swear constructie…ja zoiets…ook dat het lijkt alsof hij niet trekt, en ineens een ruk in je rug geeft….(normaal gesproken zou dit verband hebben met de wervelkleppen in je spruitstuk.
Echter is die bij mij helemaal nieuw, (paar weken oud). Ga vrijdag eerst even die pakkingen en blindplaat voor de egr ophalen… Egr is bij mij niet nieuw, maar geeft geen storing.
Ik vindt het allemaal maar een k.t constructie…blindplaat op het spruitstuk en turbo, EGR er af, software uit. dat is een mooie optie…
ff wachten tot die opcom optie er is…wat een bullshit die eisen allemaal….
Kost de automobilist weer een hoop knaken die extra eisen…
:cryik had wel zwarte roet delen met condens onder mijn flens van de intake. En nevel in de berschermkap… Bleek van het uiteinde van de turboslang af te komen. Daar hebben ze een nieuw slangenklem opgezet.
Vraag mezelf af of er geen mogelijkheid is om de intercooler af te persen…hoeveel druk komt er eigenlijk op de turboslang naar het spruitstuk te staan…Drukverlies is natuurlijk ook powerverlies!!! -
AuteurBerichten