Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
simota carbon filter is binnen , en gaat er morgen in, maak gelijk even fotos van xenon inbouw…
voor wie wil weten hoe dat er uit ziet bij een 1.9cdti deze link.http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic.php?f=86&t=11621
er moet alleen een extra siliconenrubber geplaatst worden tussen luchthapper en filter…
Aansluiting is normaal voor een astra H. die heeft een ronde aansluiting, vectra c ovaal…origineel gepost door the-duke
Afterburner27 zeiniet dat ik weet. opcom interface is custom made volgens mij.
Was net een stukje aan het lezen over kwp2000+ flasher…
Chiptunen met een standaard upgrade map…zonder dyno dus. schijnt super te werken.
Maar voor stage 2 moet je een dyno hebben, anders is het niet meer te meten….
ook erg interessant…Mag ik vragen waar je dat gelezen hebt en of je er nog verder mee gekomen bent ?
Klinkt echt interessant om zo geen onnodig duur Motormanagement Systeem to hoeven kopen bij aanpassingen aan je auto, waarvoor de standaard ECU niet meer voldoet..
Gr,
The DukeP.S. Kwam zelf toevallig dit tegen: http://www.kwp2000.info/instructions
met zon kwp2000 plus, krijg je op ebay een cd met tuned maps erbij geleverd.
Dit is zonder dyno. Er zijn bedrijven die helemaal geen dynojet hebben, maar wel chiptunen. Die doen dat dus op die manier.
Wil je stage 2 hebben, dan moet je toch echt een dyno gaan gebruiken, om de fuelmap te optimaliseren.
Elmscan 5 kan je een dynochart geven, door de interface aan je obd poort te laten hangen en te gaan rijden.Lees op het net maar eens over kwp2000 plus en elmscan 5(pcmscan software) best interessant…
Echter het flashen van de originele ecu brengt wel risico”s met zich mee..niet geheel risicovrij dus.
Het kan namelijk ook mis gaan…dan moet de flashchip uit de ecu gehaald worden en extern geprogrammeerd…Internet bied een hoop info hierover…:thumbup
gisteren een Elmscan 5 erbij gekocht..
Kijken wat dat wil…..opcom werkt overigens helemaal super met die nerderlandse versie…
netjes uec op xenon kunnen zetten….origineel gepost door speaker
origineel gepost door gts power
origineel gepost door jraaf
origineel gepost door speaker
Ik vind die 2e erg mooi, maar zo krijg je wel van alles op je vec. Opc-line achterlip . Opc dakspoiler en dan een irmscher voorbumper !!!! :oOf ik moet toch gaan voor jou achterlip en die dubbele demper.:hmmz
Safe driving Jurgen
3x raden wat peter nu typt:P
Whahahahha……
:angelps.De trekhaak laat je er toch niet altijd op ??
blijkbaar wel…misschien heeft hij ook de sleutel niet meer, net als ik:thumbdown
simota carbon airintake besteld…
bij mij zat er alleen het opel logo op, en die gaat er ook nog vanaf, mits er geen gaatjes over blijven….:D
origineel gepost door Laagvlieger
Z18XE: Vacuumslang achter op gasklep lek, Gasklephuis vervuilt, slechte massa stuurapparaat, slechte luchtmassameter en slecht stuurapparaat zelf!! Vaak komt die samen met de luchtmassameter! Stationair toerental veranderen bij een Z18XE heb ik nog nooit hoeven doen! Het was altijd 1 van bovenstaande oplossingen.Trap maar eens een stuk met die auto. Dan zul je merken dat hij vrij “dood” aanvoelt. Hij rijd wel. Hij trekt goed op. Maar reageert gewoon niet fijn op het gas. Stationair lopen ze dan te laag en beginnen ze een beetje te zagen.
@ Afterburner. Ik heb een nieuwe Programmer besteld. LVP programming is uitgeschakeld op deze PIC’s. Dus heb nu een normale programmer besteld. zal komende week binnen zijn als het goed is.
mooi , ben benieuwd.stuur me even een u2u wat voor een programmer het is geworden….ik heb begrepen dat willem.org ermee is gestopt…
vandaag xenon erin gezet…met veel regen in mijn rug, en shitty adapters die voor geen meter passen..
Ben helemaal niet blij , maar het zit er in…
Even een antwoord op een vraag van wie weet ik niet precies meer.
Die had een setje xenon in een vec gezet, waarvan de lampen met het contact uit branden, maar zo gauw de auto loopt ze knipperen, en een melding geeft dat de lampen defect zijn.
Ik had dit dus ook , ..ik wilde namelijk de canbus kabels niet gebruiken…die weerstanden worden alleen maar heet, en leverd dus nog geen besparing op,,,hahah
met Opcom in uec optie xenon aangezet..stond bij mij op niet aanwezig.
Nu is mijn probleem helemaal weg..xenon start normaal bij lopende motor , en geen meldingen meer..ook geen storingen.,..
Dus optie xenon met alleen ballasten kan dus wel aangezet worden, zonder stuurunit voor koplampsproeiers ed.Ben maar gestopt. ballasten zet ik morgen wel vast..het blijft maar aan het regenen hier…
plaatjes volgen nog…
origineel gepost door yzf1kr
origineel gepost door Erwin1987
Plaatje bij het praatje, is een 6000k setje maar vind hem best blauw, zou dit nog witter worden?
Erwin
Sorry, maar ik hoop dat ze jou bij de eerste beste politiecontrole van de weg af halen.
Alle irritatie rondom xenon verlichting komt door mensen als jij, die lampen inbouwen in behuizingen die daar totaal niet geschikt voor zijn.
Lampen met facet glas zijn niet geschikt voor HID en geven ook niet meer licht, het enige wat ze doen is licht in de rondte strooien en alles en iedereen op de weg irriteren.
:swear
jongens houden we het wel leuk..
Er zijn namelijk ook mensen die een minder grote beurs hebben, en toch xenon mooi vinden.
Probleem ondervind je door ze eerst te creeren, daar leer je van..
Vind alleen jou reaktie een tikkeltje overdreven..sorrie…origineel gepost door Erwin1987




Plaatje bij het praatje, is een 6000k setje maar vind hem best blauw, zou dit nog witter worden?
Erwin
Staat goed dat xenon, maar ik denk dat je wel een keer aangehouden wordt.
De gebruikte koplampen zijn niet helder, en daardoor meer scatered light. kan verblindend zijn..
Ik denk, als je heldere koplampen in je vec zet, het minder snel opvalt dan dit type lamp.
Heb dit namelijk wel eens gedaan bij een standaard koplamp van een honda.
Als je dat ziet, komt een een zee van licht af, alleen minder geschikt voor je tegenliggers…kun je mij wel vertellen , of er aan 2 zijden tandjes zitten op de sleutel??
Anders krijg ik hem nog wel op een andere manier los..:P17 oktober 2010 om 10:47 In reactie op: nog iemand interesse in een nieuwe set T8652 MTX Thunder 800 #17744082weet alleen niet hoe ik de rest weg moet halen
Ok , heb nog een kennis van me , die op een sloperij werkt. Die was ook al aan het zoeken voor mij.
Van een signum of vec.. ben benieuwd of hij iets heeft…
Hoorde laatst wel dat hij de dubbele dempers van een 3.0 d v6 had…moet ik de pijp verlassen denk ik….Ok thanx Jurgen
origineel gepost door Laagvlieger
Bij een Vectra kun je dat volgens mij programmeren in de BCM.Hee, hoe is het met die opcom van jou..???
Al werkend…;)die heb jij vast nog een setje van liggen wed ik…:D
Als het goed is deze ook, maar heb wel het montageboekje nog in de opel map zitten…
Bel maandag wel ff de VOD op, misschien dat ze kunnen zien welke sleutels erbij passen…
Kijkt zonder TH wel een stuk beter …alleen moet je dan gelijk weer een PDC hebben..
Misschien toch beter laten zitten die TH…hahahzouden die voor elke opel trekhaak hetzelfde zijn???
Wel een goed idee trouwens..kan ik gelijk ff de velgen passen hahahah:worsorigineel gepost door jraaf
Afgelopen donderdag m’n dubbele demper er onder plus een naar mijn bescheiden mening, mooi stukje vakwerk uit kampen. Ben nog niet helemaal uit over de maat, is nu 60, misschien toch 63.5 nemen en de kleur wil ik eigenlijk nog blauw hebben. Weet alleen niet of er hittebestendige lak is voor uitlaten:sleeping:hmmzMaar goed hier de pica’s. Geluid is onveranderd.:afro
Save driving Jurgen



Ja ja , steek me de ogen er maar weer mee uit…met die dubbele originele einddemper….
Die kl.#@!$@#!te dingen zijn nergens te vinden…
pfff..
ik zoek al twee weken hele avonden ernaar….Hoe komen jullie toch aan die dempers…. zijn van een 3.0 v6 neem ik aan???
origineel gepost door arjontje
origineel gepost door afterburner27
is dit wat dan..misshien wel handiger , dan naar EDS rijden.Heb je aandelen in tunex :P
Zo”n super bedrijf schijnt het niet te zijn.
Zoek maar op via google.nee geen aandelen sorrie…
voor wie nogsteeds problemen heeft met het inlaatspruitstuk z19dth.. hier een linkie:
http://link.marktplaats.nl/379707663250 eurie voor een nieuw spruitstuk…
vanaag bij de VOD geweest, werd vanmorgen gebeld dat m”n koelwaterslangetje was aangekomen.
ik dacht , rij ff lekker naar huis en zet hem er op.. nou dat hoefde dus niet. werd er direkt opgezet, met nieuwe klemmen en al.
Gelijk even gekeken waar het rammeltje vandaan kwam. Dat bleek dus de ophangbeugel van de aluminium airco pijp te zijn.
Leiding liep tegen het front aan te rammelen, omdat beide moeren van de beugel er niet op zaten…
Mijn vec blijkt schade gehad te hebben, daar hebben ze het 1 en ander gedemonteerd, maar niet meer terug gezet.,..
Loopt lekker…
Weet ik gelijk weer dat ik een schade doos heb gekocht…word alweer minder…:cry
Maar goed , alles werkt weer inmiddels, alleen nog mijn vliegwiel.even voor de mensen die het plaatje liever zelf maken van RVS
hieronder mijn cat tekening van het plaatje:
origineel gepost door Laagvlieger
Das ook een idee.
PICje helemaal losnemen en dan flashen.
Maar hoe werkt dat dan met zo’n hetelucht soldeerbout?
Rondom voorzichtig de pootjes warmstoken? evt met desoldeerdraad?Ja inderdaad, ik gebruik eerst zuiglitze om het overtollige tin weg te nemen, hierna leg ik een muntje op de chip zodat hij niet te warm wordt, en verhit eerst de eerste rij pinnen, en buig deze voozichtig omhoog met een scalpel of hobbymes, hierna volgt de rest. niet vergeten de chip tussentijds een beetje af te laten koelen …
11 oktober 2010 om 10:52 In reactie op: Wie heeft zijn koppeling/drukgroep/vliegwiel laten vervangen #17670585loopt lekker dan…ik hoop dat ze de nieuwere versies verbeterd hebben, anders heb ik hem naar anderhalve ton ook weer terug…lekker voorruitzicht!!
ja dat is inderdaad zo…maar misschien heb ik wel een onopgemerkte lekkage gehad die nu weg is…
Je weet het niet…
Naar ik vindt wel dat ja dat fluiten goed hoort, ook in de cabine…
Ik heb er sinds gisteren een rammeltje bij…f kijken waar dit vandaan komt.
Alleen in lage toerentallen, lijkt op een kabel of iets dergelijks dat tegen het chassis rammelt…
Maar het is in ieder geval een hele verbetering voor mij dan!! -
AuteurBerichten