Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
adam222
DeelnemerHeb vandaag even vrij geregeld :D dus ben zeker aanwezig king:
adam222
DeelnemerIk wil mee :jerry
Definitief opgegeven :
1. StefanDTi (Stefan) met Astra H Cosmo CDTI (hazeldonk)
2 & 3. TonSR (Ton & Frans) met Omega A station
4. Tcat (Ton) met Manta cc 6cil
5 & 6. Juffer1 & Wilma (Arjan en Wilma) met Astra G sport (vertrek vanuit Harderwijk)
7 & 8. Misaborg en MMark16v (Willem & Mark) met Corsa B GSi (Hazeldonk)
9. Nick GSI (Nick) met zijn Astra F GSi (vertrek vanuit Harderwijk)
10. Sylvester met zijn Corsa A TR
11. Lynx (Richard) met een Vectra B
12. BaasJ (Jordy) met Astra G OPC (Hazeldonk)
13 & 14. Stillekracht( Leen) en ackuijt(Arie) met een Opel Zafira 1.5 Temptation (Hazeldonk)
16&17 EddyReuneker en vriendin met een Opel E-Kadett 1.8 (hazeldonk)
18. Adam222 ( Adam ) Hazeldonk
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.Personen die mee eten in de Mac :
* stefanDTI
* Juffer1 & Wilma
* Nick-GSI
* Adam222adam222
DeelnemerNou hier even wat info over het aansluiten van de bedrading.
Eerst gaan we de bedrading door de stekkers halen, aan de stekkers zitten rubbers vast. Deze kan je los halen door het kapje dat er overheen zit los te kliken.
Ik heb zelf een 3mm boor gebruikt om de stekkers te door boren.
Als de kabels in de auto liggen gaan we alles aansluiten.
Rechts onders heb je een constante plus lopen en een mooi massa punt voor de rechter deur.
Massa punt links onder voor de linker deur.
Dan is het alleen nog een kwestie van een geschakelde plus opzoeken ( heb de mijne van me radio gebruikt )
En dan nog de constante plus van rechts naar lings leggen en de puls kabels van lins naar rechts aan sluiten en je bent klaar :P
Om het geheel af te werken heb ik in de gaten van de deurpanelen nog een setje tweeters ingebouwd.




Groetjes Adam
adam222
DeelnemerBenodigheden:
2 x mensen ( maakt het gemakkelijk )
2 x Electrische complete raam motoren.
2 x Electrische raam schakelaars.
2 x Deur kabelboompjes.
1 x 5mm boor.
12 x popnagels 5mm dik 10mm lang.
Een hoop bedrading.Eerst haal de de deur panelen er af, zitten vast met een paar schroeven en verder vast geklikt. Het raam hendeltje zit geborgd met een borgclip deze kan je verwijderen met een kleine plate schroevendraaier.
Als de deur panelen er af zijn dan kom je een sort folie tegen dat op de deur zit geplakt, deze moet je er helemaal af halen.
Vervolgens gaan we de speakers verwijderen.
Dan gaan we beginnen aan het demonteren van het oude raam mechaniek.
eerst draaien we deze 2 x Torx40 bouten los.
Dan gaan we de pop nagels uit boren waar het oude raam mechaniek mee vast zit, dit zijn er 6 per kant.
De popnagels moet je uitboren als het raam op de laagste stand staat, dan word het makelijker om het er uit te halen. Niet te hard boren anders schiet je er ineens doorheen.
Zo nu hebben we alles uitgeboord en los geschroefd.
Dan moet 1 iemand het raam van binnen uit omhoog drukken, en iemand anders het raam omhoog vast houden.
Bij het omhoog duwen kan je heel makkelijk de laaste bevestegings punt los halen en dat is een kuststof blokje die in een rails loopt. Deze zit naast de 2 torx bouten, als het raam hoog genoeg is kan je die er zo uit schuiven.
Dan kan je het oude raam mechaniek er zo uit schuiven, als het nieuwe Electrische raam mechaniek in gaat moet je weer dat kuststof blokje eerst in de rails schuiven. Dan kan je het raam weer laten zakken en de boel vast popnagelen.
Let er wel op dat 2 popnagel punten op het Electrische raam mechniek op een andere plek zitten dan het oude mechaniek.
Rood geeft de oude popnagel punten aan en groen de nieuwe.
Na dat de 6 popnagels er weer in zitten dan de 2 torx bouten vast draaien en het zit er in.
Bedrading schema van Jim21.

Van de bedrading zal ik morgen ook nog wat info over neer zetten, ben er zelf ook nog niet klaar mee :P maar het schema van Jim21 is een goed aansluit schema.
Groetjes Adam
adam222
Deelnemerof je upgrade je verzekering even naar wa+ kost iets van 15 euro meer per maand , en je bent verzekerd tegen ruitschade, diefstal, stormschade, vandalisme enzz :P
zeker aan te raden als tie een tijdje stil staat buiten, je weet maar nooit tegenwordig.
adam222
DeelnemerAls je kijkt van uit 0 positie gaat het als volgt:
Slag 1: zuiger gaat naar beneden en inlaatklep gaat open.
Slag 2: zuiger gaat omhoog en compressie word opgebouwd
Bang de benzine verbrand.
Slag 3: zuiger word door de bang naar beneden geduwd.
Slag 4: zuiger gaat omhoog en uitlaat klep gaat open.
En dan kom je weer bij slag 1 :PDe merk tekens daar kan ik je helaas niks over vertellen bij een tirga.
Groetjes Adam
15 januari 2008 om 17:55 In reactie op: FOTO'S !!! => Fabrieksbezoek Opel Bochum 9 mei 2008 #17360397adam222
Deelnemeris er all een datum bekend ???:P want dan wil ik ook wel mee king:
adam222
Deelnemerzo hier een paar pic’s van mijn assie :P hij is een beetje vies maar dat komt door all het vuurwerk van vanacht :afro








-
AuteurBerichten












