Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
adam222
DeelnemerHad je how to al gevonden :thumbup:
Hoeveel mm boortje heb je gebruikt voor het opboren?
Ik ga zo beginnen met alles los halen en schoonmaken, dan kijk ik ook gelijk naar de groote van het gaatje.
Maar de EGR afdoppen d.m.v. het slangentje loshalen, is dat ook een goede manier?
Groetjes,
Adamadam222
DeelnemerX2.0XEV
Ik heb net even een bezoekje gebracht aan de Opel dealer en gelijk even nieuwe Gasklep/Stappenmotor/EGR pakking gehaald.
Schade = 5,30 :P
Ik vroeg aan die man over de EGR afdoppen, en hij zei dat het veel gedaan wordt op oudere motoren. Dit ook omdat er dan geen foutmelding verschijnt, maar hij gaf een andere manier van afdoppen dan ik tot nu toe heb gehoord:
Namelijk gewoon het vacuumslangetje los halen, wel het slangetje dicht maken.
Volgens hem maakt het geen verschil t.o.v een metalen afdichtplaatje.
Hoe kijken jullie hier tegen aan?
Groetjes,
Adam13 juni 2010 om 13:51 In reactie op: Astra H 2005 start niet meer na reparatie, –update-2– #17687124adam222
DeelnemerIk neem aan dat je alles zelf hebt gedaan ?
Ik zou gewoon alles even na lopen.
– Geen stekkers vergeten aan te sluiten?
– Nergens een kabel doorgebrand door de warmte?Reset je boordcomp even door de + pool van je accu 10min los te halen.
9 juni 2010 om 11:28 In reactie op: Is dit een standaard X2.0XEV uitlaatspruitstuk of niet? #17685816adam222
DeelnemerIk zal het in me achterhoofd houden, ga eerst volgende week even kijken hoe groot de schade is.
BTW: Kan je me vertellen waar je die luchtfilter vandaan hebt? en heb je die icm je standaard aanzuigbuis die boven je radiateur zit?
Groetjes,
Adam9 juni 2010 om 11:09 In reactie op: Is dit een standaard X2.0XEV uitlaatspruitstuk of niet? #17685813adam222
DeelnemerHij lekt idd,
Heb tot nu toe nog maar 1 klein scheurtje kunnen ontdekken, ga hem er binnenkort even afhalen en verder nakijken.
De uitlaat lekt ook op de tussen koppelingen van de kat en midden demper.
Me einddemper heeft ook een gescheurde ophanging.
Dit is gebeurt nadat ik over een achtelijk te hoge drempel heen reed. :swear
9 juni 2010 om 10:27 In reactie op: Is dit een standaard X2.0XEV uitlaatspruitstuk of niet? #17685810adam222
DeelnemerDit is het spruitstuk dat momenteel op me astra zit, had een vermoeden dat tie niet standaard was. Dus denk ik vraag het even.
Wat voor spruitstuk heb je liggen ? origineel of?
Groetjes,
Adamadam222
DeelnemerDe boordcomp onthoudt niet de stand van je krukas, maar wel de laatste settings.
De software in je boordcomp maakt aanpassingen aan de hand van gegevens die worden doorgegeven door verschillende sensoren: lmm, lamba sonde ect.
Het kan wel eens voorkomen dat de software zo is aangepast, dat na zoon reparatie die niet zonder reset wil starten.
Op het moment dat de boordcomp is gereset (in jou geval door de stroom er af te halen) staan de settings weer op fabrieks waarde en begint het hele aanpassingsproces weer opnieuw.
adam222
DeelnemerJe contactslot vervangen is een duur grapje.
Koop eens bij je lokale fietsenboer een busje ABUS slot spray en spray je contactslot in, dat doet wonderen ;)
Dat is speciaal gemaakt om het slot cilinder te smeren, daar kan echt geen WD40 o.i.d. tegenop :)
Zoon busje kost maar een paar eurie, dus zeker het proberen waard voor je aan een nieuw contactslot gaat denken.
adam222
DeelnemerThnx voor de afbeelding.
Die 50nm+90nm+45graden+15graden is neem ik aan voor de bouten van de veerpoot of voor de asmoer?
Groetjes,
Adamadam222
DeelnemerNou ik ben vandaag even bezig geweest om me wiel lager te (proberen) vervangen, helaas was dit niet zoon succes.
Ten eerste kreeg ik de remklauw niet los en na veel pijn en moeite kwam die er toch af, toen de schijf er af gehaald.
Het lager zit met 3 bouten in een houder (weet de naam niet) vast geschroefd.
Nu kwam ik het volgende probleem tegen:
Om de aandrijfas, tegen het lager aan zit een koker waar een stofhoes omheen zit. Hierdoor is het heel lastig om de bouten van het lager los te draaien, moet nu heel de houder er af waar het lager in zit, of is het mogelijk om het lager er toch uit te halen als die houder nog gemonteerd zit?
Groetjes,
Adamadam222
DeelnemerAls het idd je zuigerveren zijn, dan zou ik de cilinders wel laten honen en gelijk nieuwe zuigers + veren monteren.
Het kost iets meer, maar het kan op lange termijn veel meer kosten besparen.
Je hebt dan ook nog het voordeel dat je het oorspronkelijke vermogen weer zo goed als terug hebt, aangezien door dit soort slijtage het vermogen aanzienelijk kan afnemen.
adam222
DeelnemerHet lijkt maar zo, de voorbumper glanst net zo hard.
Ik heb verder een paar vragen:
-Wat voor Olie gaat er in een X2.0XEV blok, en hoeveel?
-Met hoeveel nm moet de moer van een voorwielas worden vast gezet in het lager?
– Heeft iemand een tekening van de van de distributie riem?
Groetjes,
Adamadam222
DeelnemerHaai,
Ik heb Pas ook een Astra X2.0XEV gekocht met 185.xxx op de teller.
Hij heeft een grote beurt gehad bij 150.000. Maar zie nergens een plakkertje dat aangeeft dat de riem is vervangen.
Nu wil ik de riem gewoon prefentief vervangen, vind het zonde als die zou knappen door nalatigheid :P
Heeft iemand een tekening waar alles opstaat toevallig?
Groetjes,
Adamadam222
DeelnemerThnx :)
Ik heb er even een doekje overheen gehaald ;)
adam222
DeelnemerAan de dvd speler zat een standaard iso stekker, heb hier ook nog niks aan veranderd.
En de volgende aansluitingen zaten er op de iso stekker:
8 speaker pennetjes ( is standaard )
1 constante plus
1 geschakelde plus
1 massaVerder nog een hoop aansluitingen die buiten het iso blok om gaan.
Ook als de sleutel uit het contact is hoor je een pieptoon als je de deur open doet, dus hij denkt dat de sleutel nog in het contact zit ?
Groetjes,
Adamadam222
DeelnemerBeter sluit je het zo aan:

Dan komt het geluid ook veel beter tot zijn recht, zo kan je de sub ook apart instellen op je dvd speler.
adam222
DeelnemerBedankt :)
Dan maar even verder kijken naar 4 ohm’s compo setjes.
adam222
DeelnemerAfgelopen vrijdag nacht een donkere uitgebouwde Astra G gespot op de A20 ten hoogte van de spaansepolder.
We namen allebij de afrit spaansepolder en hij bleef de hele tijd achter me rijden tot marconiplein.
Dit was tussen 2:45 en 3uur snachts.
Iemand van hier toevallig ?
Groetjes Adam
adam222
DeelnemerIk zag gister een donkeren Astra G met pech staan op de afslag Rhoon / Charlois van de A15.
Iemand van hier toevallig ?
adam222
DeelnemerIk ben ook weer thuis :) Het was echt een geweldige ervaring die je gewoon een keer mee gemaakt moet hebben ;)
Thnx iedreen voor de leuke avond en wachtend op de :kewlpics
adam222
Deelnemerik ga er nu ook vandoor :jerry tot straskking: niet te hard rijden iedreen anders:vertag
adam222
Deelnemerorigineel gepost door TonSR
Mogen we al vertrekken????Tcat
Effe SR zijn comp (mis)bruiken….Van mij wel :P
Waar kom je vandaan uit rdam ? woon er vlakbij dus misschien kunnen we alvast meeten en dan naar hazaldonk rijden ?
adam222
DeelnemerWij gaan morgen naar Antwerpen, naar antwerpen, jah wij gaan naar antwerpen :P
Ik kwam er vandaag achter dat GM een grote klant van me werk is :agent even als de RDW :D dus misshcien nog even een deels werk bezoekje van maken king:
Heeft er iemand toevallig die morgen mee gaat een tulpkabel voor in de auto liggen waar die niks meer mee doet ? :P
adam222
DeelnemerNOG 1 DAG :jerry :D
Hier regend het zo hard dat me assie weer schoon is :angel
Ik verzamel bij hazeldonk, maar weet nog niet of ik mee kan eten bij de mac. Moet morgen ochtend om 9 uur naar de tandenfee :hmmz Nu maar hopen dat ze niet te veel in me bekkie gaan lopen hakken :D
adam222
DeelnemerNog 2 dagen :jerry
Wel jammer dat er maar zoon kleine opkomt is maarjah wat zullen ze spijt hebben als de :kewlpics er zijn :angel
-
AuteurBerichten