Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ampere ja… volt blijft ’t zelfde dat is 12v in een auto. Vermogen(watt) = ampere * volt
Kortom, je neemt veel meer ampere door dat CV kastje heen dan waar die voorberekend/gemaakt is.
Claxon verbruikt ruim vermogen he… die trekt zo je CV kastje aangort!
1tje dan:

Alfred heeft ook nog een Irmscher Spider 86-er gehad zover ik weet (een blauwe). Die op de foto is de michalak van Danny.
Denk dat het hoger zit hoor, hoe komt de olie van de krukaskering (die zit ong. in het midden van de poelies) daar boven? Ik denk eerder de papierenpakking van de oliepomp zelf. Maar je zult ’t pas weten als je het loshaalt.
Dat is de zilvere van Pastry ;)
Ik vind ’t allemaal wel meevallen…
Mee naar werk geweest:

@midnight black wrote:
@Aapje wrote:
Heb er geloof ik 5 :P
Kijk dat is het mooiste: mensen die moeten nadenken hoeveel auto’s ze ook alweer hebben ;)
M’n oom is vaker de tel kwijt, die zit rond de 15 ofzo :P
Heb er geloof ik 5 :P
kadett-b, corsa-b en paar corsa-a’skadett-b 1.1n sedan uit 68 (groene die ooit te koop stond op ’t forum)
corsa-b 1.4 16v 3d uit 99 die de koppakking eruit heeft liggen
Corsa-A 1.0s uit 87
Corsa-A 1.2s uit 85
En een Corsa-A GSI E1.6SE uit 88Oh tip: de foutcodes komen pas bij 92c omdat ie dan pas op bedrijfstemp loopt. En dan pas de sensoren gaat gebruiken ;) Kortom, dan komt ie pas erachter dat er 1tje rare waardes afgeeft.
31 oktober 2013 om 12:02 In reactie op: Wim’s Corsa-B upd 04-05-’14: Remmen Banden + Diversen kleine #18157437De olie van een diesel is altijd pikzwart, dat zijn de roetdeeltjes.
Zelfde heb je ook met LPG, daar blijft de olie langer bruin omdat er minder uitstoot/roetdeeltjes achter blijven.
31 oktober 2013 om 11:39 In reactie op: Dealer problemen: Elektrische onderdelen niet retour? #18174468Staat volgens mij zelfs op de bon/factuur dat elektra onderdelen niet teruggenomen worden.
@yo!rick wrote:
@Aapje wrote:
Check de borgring van je wiellager eens, bij de goedkopere wiellagersetjes zijn de borgingen te groot, lopen tegen je aandrijfas aan.
je bedoelt de grote C ringen die geklemt worden in het fusee stuk?
ga ik morgen bij daglicht gelijk controleren, geluid is aardig minder geworden maar nog wel aanwezig.Jup die, dat het geluid minder word kan best kloppen. Dat komt omdat ie gewoon weg gesleten is (als dit het probleem is). Ik heb bij mij de originele ringen van de oude SKF lagers terug gezet en mijn lagers liepen niet meer aan tegen de aandrijfassen. De C ring aan de wielzijde kan geen problemen vormen. Die heeft zat ruimte ontdekte ik na het eruit persen van een gloednieuw lager ;) Pas bij m’n 2de geperste lager had ik door dat die binnenste ring het probleem veroorzaakte.
@yo!rick wrote:
Hallo,
Ik heb laatst me rechter wiellager + naaf vervangen, en gelijk op de vooras 2.0L remmen (Astra GSi) gemonteerd met nieuwe blokken en schijven.
alles zit goed vast, maar toch komt er een krakend geluid bij rechterwiel vandaan en bij hoger snelheden (+30km) klinkt het als of de ankerplaat aanloopt (stuk blik achter de remschijf). maar deze loopt niet aan is al gecontroleerd. maar wat zou het dan wel kunnen zijn??
het gaat om een Corsa B GSi ’95 met C20XE ombouw met 2.0 assen.Check de borgring van je wiellager eens, bij de goedkopere wiellagersetjes zijn de borgingen te groot, lopen tegen je aandrijfas aan.
22 oktober 2013 om 18:31 In reactie op: Ook een Kadett gestolen uit Arnhem SJ-59-SY GEVONDEN! #18181847Vreemd genoeg denk ik dat ze die wel laten staan. Een kadett-e valt wat minder op.
22 oktober 2013 om 18:05 In reactie op: Ook een Kadett gestolen uit Arnhem SJ-59-SY GEVONDEN! #18181845Apk is gewoon geldig?
De kadett is overigens nog niet terug… dus vermoed dat ie in een oostblokland is…
22 oktober 2013 om 09:04 In reactie op: Ook een Kadett gestolen uit Arnhem SJ-59-SY GEVONDEN! #18181840GVD. Blijft raak in Arnhem met kadett-e’s :(
22 oktober 2013 om 07:14 In reactie op: Opel Corsa B blijft als een slak over de baan rijden #18181068Effe timing van de pomp laten controleren, kan maar zo zijn dat ie verkeerd staat. Als ie te vroeg inspuit of te laat heeft het invloed op het vermogen.
Krijgt ie wel genoeg lucht e.d.? Niet dat de lucht inlaat geblokeerd zit? Mijn 16D Ascona pakte ruim 30~40sec (0-100) om in te voegen op de snelweg. Leer je mee rijden, gewoon goed doortrappen in de versnellingen.
21 oktober 2013 om 10:32 In reactie op: [HOW-TO] – EGR afdoppen Z14XE X16XEL-II Z16XE X18XE1 Z18XE #17947373Zelf gedaan met een ijsthee verpakking :) X12SZ/X14SZ/X16SZR. Weet alleen niet of deze dezelfde EGR klep delen. Want de plunjer van die types kwam niet eruit.

Geen storingen o.i.d. gehad. 30~40.000 km mee gegaan :)
Nieuwe Bandjes + APK :)

Weet niet of je al begonnen bent, maar ik heb een hoop C14NZ’s liggen en zoek een lopende x14xe (1 van die c14nz’s hangt nog in de Corsa A die je erbij kan krijgen :P). Ik heb een Corsa B sport kunnen krijgen van iemand waar een koppakking van lek is :-)
Heb een Ascona-C 1.6D (nog) :P
Geen 1.6D dus Willem? ;) Kom maarés langs voor koffie in Voorthuizen. Heb je dat ook een keer gedaan :P
-
AuteurBerichten