Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
10 september 2009 om 07:59 In reactie op: Mijn Opel was zwaar mishandeld :-( maar nu weer gefixed :D + #17521227
origineel gepost door frankvanhuet
Jups, in Elst. Geparkeerd midden in centrum van Elst bij de parkeerplaats van C1000 en Aldi daar. Echt mega prestatie om daar zo hard te kunnen rijden…. dit is niet echt 10km per uur ofzo geweest….Vandaag bij een aantal schadeherstelbedrijven geweest en er zijn er 2 die zeggen me een goede prijs te willen geven. Ze komen morgen naar de auto kijken. Ik zit eraan te denken de auto op zo’n lavette-aanhanger te zetten en naar Polen te rijden. Arbeidsloon is daar stuk lager en ken een paar goede gasten bij een herstelbedrijf.
Mijn Opeltje heeft namelijk behoorlijk wat aanpassingen. Zo kan de bestuurdersstoel extra ver naar achter, mooie audio erin, zelf een hoop dingen erin gemaakt en ja… ik heb ook nog eens flink wat onderdelen liggen voor de klusjes die ik nog wilde doen… nu kan ik die wel weer verkopen, maar ja….
Ik ga eerst de prijzen maar eens aanhoren en dan een beslissing nemen.
Ik zou ‘m sowieso herstellen. De kleur van de auto is niet custom toch? Spatbordje vinden op de sloop dus, effetjes je huidige spatbord eraf rukken en met een zooi lieren de boel rechttrekken. Je assen vervangen moet wel lukken gelijk de hele voorpoot mee nemen. Het mechanische kan je allemaal zo vervangen. En ik neem aan dat je regelmatig door duitsland rijd als je naar polen moet…. Dus paar sloperijen onderweg bezoeken lukt prima…
Het is alleen jammer dat ’t weerés zo moet, maar je hebt het op film staan toch? Waarborgfonds kan je niet aanspreken ermee? Je hebt immers een betere getuige dan 2 ooggetuige, je hebt beeldmateriaal lijkt me…

Andere tellerbak in m’n Corsa 1.0 LS :P
Ik ga morgenavond eventjes de randen bijwerken met een mooie zwarte spuitbus :P
Naja, ik heb tot nu toe bij mij in de straat 6 spiegels mogen vervangen. M’n knalgele Astra-F hadden ze ook mooi te pakken, echt hoe de $%^^&*( kan je een knalgele auto missen in je spiegels 8)7
Deze hufter dacht door te rijden, tot hij m’n oom zag met een bats in z’n handen. (Wij in de familie wonen nogal bij elkaar op een kluitje dus voldoende sociale controle)
Daarbij, de Astra die ik nu heb was eerst van m’n vriendin. 1 dag voordat hij op mijn naam geschreven was had één of andere trut effetjes de achterkant gesneden van de astra. Gelukkig had dit persoon wél een briefje achter gelaten.
Waar wij met onze spiegels veel last van hadden was de plaatselijke hockeyclub die af en toe eens een slechte wedstrijd had en het nodig vond om al onze spiegels op de terug weg kapot te slaan.
En over de lui die effe dronken uit de kroeg kwamen en onze antennes afgebroken hadden heb ik nog niet eens over gehad :/
Ben zelf een web-ontwikkelaar, maar ik zit stevig te denken om een paar webcams te richten op onze parkeerplaatsen aan de straat. Om zo iig te zien welke hufter effe tegen onze auto aangezeten heeft. Zo groot is ’t dorp gelukkig van ons niet dus ze zelf terug vinden is te doen….
9 september 2009 om 17:20 In reactie op: Mijn Opel was zwaar mishandeld :-( maar nu weer gefixed :D + #17521221Is ’t in de omgeving van Elst gebeurt? Want ik rij regelmatig in de omgeving, zal m’n ogen open houden naar een toyota die in elkaar gedrukt is :)
Sterkte met het herstellen :(
Heb op dit moment, een Corsa A3-GSI tellerbak in een Corsa A1 1.0 gebakken :P
Km-teller kabel eventjes wat meer naar links gelegt. Maar paste prima, alleen een bitch met vast zetten :P
Elektra beetje zitten improviseren, maar zodra je ’t schema gewoon overzet van de oude tellerbak op de nieuwe en alle lampjes/aansluitingen controleert komt alles goed :P
Minder voor de Corsa :( Beter voor dat jij niet erin zat! Gewoon alles overbouwen in een nieuwe corsa! Sterkte ermee!

M’n corsa ls overwon de gele Astra-F in ’t gevecht naar Wie word de oudste :P
De gele overwon op de corsa m.b.t. de km-stand: 360.000 km op papier, 217.000 op de teller.En er is weer een nieuwe aanwinst voor mij:

Zekering is waarschijnlijk geknapt. Ik zou zeggen lees de handleiding van je auto eventjes, en kijk effe naar de zekering. (In de handleiding staat welke zekering waarvoor is…)
16 augustus 2009 om 17:32 In reactie op: Oliedruksensor op een 1.0S bouwen, waar & welk soort sen #17512664’t is overigens een bitch om te inbouwen zo’n A3 tellerbak in een A1 :P


Toerenteller op een 1.0 LS is wel grappig, zo zieje dat hij op 120km/h dik 5000 toeren maakt :P
16 augustus 2009 om 14:33 In reactie op: Oliedruksensor op een 1.0S bouwen, waar & welk soort sen #17512663Hehe, is de oliedruksensor zo’n dikke pot met 2 aansluitingen erop? Want dan heb ik er 1tje liggen voor m’n neus :)
Ik zag wel op ’t internet allerlei ringen die je tussen de oliefilter en de motor kon zetten… Waarop je weer de druksensor op kon zetten. Ik weet alleen niet of dit dan op het zelfde circuit uitkomt waar de sensor normaal op zit ?
Wat is de afwijking precies? Want hij mag best een paar km’s afwijken…. Bij m’n vriendin in de astra is ’t zelfs zo erg dat hij dik 20km afwijkt als ze 120 op de tomtom rijd ;) (140 op de teller)
Het is een Fabrieks Diagnose stekker zover ik weet genaamd: ALDL :)
Weet alleen niet zeker of het onderstaande schema werkt:

Weinig vermogen bij lage toeren, en hij verbruikt liters olie :)
Klepseals zijn laatst al vervangen, dat was 9/10 keer het probleem met deze motortjes… (c16se)origineel gepost door wim-v6
Heb je weinig compressie dan??Of veel carterdamp?? (kan ook nog een niet goed functioneren van de carterventilatie betekenen).
Willem
origineel gepost door tim_j
origineel gepost door Aapje
Ik vond net op de oude knipperlicht een sticker van een dealer ergens rond Tilburg… Kortom ik hun opgebeld gevraagd of mijn auto bij hun in het systeem staat….Laatste km-stand bij hun bekend: 320.xxx in 2004, toen ik ‘m kocht 195.xxx (2008)…. Inmiddels 215.000. Dus wie gokt dat mijn auto 400.xxx gelopen heeft krijgt een aai over z’n bol :jerry Dat gok ik namelijk wel :P
(hij is tussentijds verkocht door wat handelaars, dus die zullen wel gekut hebben)
Ken hier zo boos om worden om dat gerommel met de km standen, :argue
maar aan de andere kant :wors:wors:wors:wors
In de tussentijd is deze auto ook van een semi-petje geweest. Dus hij is ook nog eens flink met een kapotte thermostaat e.d. op z’n staart getrapt. Dus nooit op temperatuur gereden….
Kortom, enige wat echt kapot eraan is: Zuigerveren. Rest doet ’t nog prima :/
Ik vond net op de oude knipperlicht een sticker van een dealer ergens rond Tilburg… Kortom ik hun opgebeld gevraagd of mijn auto bij hun in het systeem staat….
Laatste km-stand bij hun bekend: 320.xxx in 2004, toen ik ‘m kocht 195.xxx (2008)…. Inmiddels 215.000. Dus wie gokt dat mijn auto 400.xxx gelopen heeft krijgt een aai over z’n bol :jerry Dat gok ik namelijk wel :P
(hij is tussentijds verkocht door wat handelaars, dus die zullen wel gekut hebben)
Als de topic-starter nou een lijst wilt maken ervan in de start-post. En dan ook eventjes wilt bijhouden wat de top-30 is :P Dan is ’t nog leuk :sleeping :P
Astra-F C16SE die nogal olie-verbruikt :P

Waarschijnlijk heeft hij nog meer op de teller, gezien deze km-unit van mij open geweest is en nogal veel in/uitbouw sporen heeft.
origineel gepost door Ericjuh
ow btw, wie kan mij vertellen waar dit van is..Want op mijn andere Astra F zit deze namelijk óók
Tevens had ik een stabilisator stang gekocht…. Deze bleek dus niet te passen…..
Groeten Eric
Volg de draden in je andere astra-f? :P Kijk waar ’t uitkomt :D
Erg vet gedaan met de binnenpanelen, ben alleen niet weg van die tweetertjes zo in ’t zicht :)
Zo we kunnen weer met de auto hoor ik, we hoeven niet de Fietsen In Allen Tijden?

Pas 7 dagen op naam.
NIET TE KOOP
06-123456789
:P
Zoiets? -offtopic27 mei 2009 om 16:48 In reactie op: Schema Elektrische ramen stekkerbezetting (comfort functie) #17484085En gelukt!
Ter archief voor de zoekers onderons:
[1] [2] [3]
x
[4] [5] [6]x = pinnetje
1 = Bruin (massa)
2 = leeg
3 = leeg
4 = blauwrood
5 = grijsgroen
6 = zwart (contact stroom)26 mei 2009 om 21:25 In reactie op: Schema Elektrische ramen stekkerbezetting (comfort functie) #17484084Heb geen rood/gele kabels erbij zitten op de schakelaars. Ik gok op de voor 94-ers
De motor van de bijrijders kant heeft 2 aansluitingen, maar de schakelaar weer meer.
Opzich lukt het elektrische schema wel, dit heb ik zelf gevonden in m’n vraagbaak/astra boekie. Maar de stekkerbezetting van deze hoofdmotor aan de bestuurderskant mis ik.
Ik weet dus niet hoe ik deze stuur-print moet aansluiten. Kortom, ik moet de draadkleuren van de stekker weten op de foto :)
Jeps, 1.0 S.
Lekker rap ding nog om eerlijk te zijn :)
Heb hiernaast no geen Astra-F C1.6SE. Dus deze is voor ’t leren zelf-klussen aan motoren/onderhouden e.d. :)Doel is: Origineel houden. (En plaatwerk wat nu slecht gedaan is beter maken)

Nieuwe aanwinst :D



En Destruction ^^ heeft een deuk erin hoorde ik vanavond :)
«23:41:05» ik kom terug bij mn astra..
«23:41:18» deuk boven linker voorwiel en auto trekt naar rechts :|
«23:41:45» en uiteraard zit er weer geen briefje bij :| -
AuteurBerichten